2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71-72 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 66-67-68-69-70-71-72 Sayfa Cevapları, öğrencilerin paralarımız konusunu öğrenmelerine ve günlük hayatta para kullanımını anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71-72 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 66-67-68-69-70-71-72 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Paralarımız Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71-72


Soru : Görseldeki paraları inceleyelim. Paraların değerlerini altındaki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 66 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 67 Cevapları


1. Günlük yaşamımızda alışveriş yaparken para kullanırız. Paraları inceleyelim. Yönergeleri uygulayarak noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Paralardan bir tanesini seçelim. Seçtiğimiz paranın değerini yazalım. 


Cevap : 50 lira


Seçtiğimiz parayla diğer paraların üç tanesinin değerini karşılaştıralım. Paraları karşılaştırırken “az, çok” ifadelerini kullanalım.


Cevap :

  • 50 lira, 100 liradan azdır.
  • 50 lira, 10 liradan çoktur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 68 Cevapları


2. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :  50 + 10 + 1 = 61 TL

Sulu boya almak için 1 TL, 10 TL ve 50 TL verdim.
Sulu boyayı ……..61……….TL’ye almışsın.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 69 Cevapları


Soru : Haydi, harçlıklarımızdan biriktirerek satın aldığımız nesnelerden birini söyleyelim. Bu nesneyi kaç liraya satın aldığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :  Harçlıklarımızdan biriktirerek satın aldığımız nesne örneği: oyuncak araba. Bu nesneyi 15 TL‘ye satın aldım. Arkadaşlarımızla paylaşabiliriz.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 70 Cevapları


3. Kâğıt ve madenî paraları inceleyelim. Soruları cevaplayalım. 


• Madenî paraların ön ve arka yüzlerinin özelliklerini yazalım.


Cevap

Madenî paraların ön ve arka yüzlerinin özellikleri:

  • Ön yüzünde genellikle Atatürk resmi, değer ve yılı bulunur.

  • Arka yüzünde değer, sembol veya desenler bulunur.


• Madenî paraların benzer ve farklı özelliklerini yazalım.


Cevap

Madenî paraların benzer özellikleri:

  • Hepsi yuvarlak şekildedir, metaliktir, üzerinde değerleri yazılıdır.

Madenî paraların farklı özellikleri:

  • Renkleri, büyüklükleri ve değerleri farklıdır.

  • Bazıları çift renkli, bazıları tek renkli olabilir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 71-72 Cevapları


Soru : Kâğıt paraların arka yüzlerinde bulunan ve ülkemizin tarihinde izler bırakan kişilerin hayatlarını araştırarak defterimize yazalım.


Cevap Kâğıt paraların arka yüzlerinde bulunan kişiler: Ülkemizin tarihinde iz bırakan kişiler, örneğin Mimar Sinan, Yunus Emre, Aydın Sayılı gibi önemli kişiler yer alır; hayatlarını araştırarak defterimize yazabiliriz.


Soru : Kâğıt paraların benzer ve farklı özelliklerini arkadaşlarımızla tartışalım. 


Cevap

Kâğıt paraların benzer ve farklı özellikleri:

  • Benzerlik: Hepsi dikdörtgen şekilli, üzerinde değerleri ve güvenlik özellikleri vardır.

  • Farklılık: Renkleri, boyutları, üzerinde bulunan kişilerin resimleri ve desenler farklıdır.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!