2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin matematik konularını daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Kitap MEB Yayınları ile uyumlu olan bu kaynak, soruları adım adım çözerek öğrenmeyi kolaylaştırır.


“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap”


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

Öğrenciler, İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Matematik Kitabı Metin Cevapları sayesinde ödevlerini kontrol edebilir ve eksiklerini tamamlayabilir. Bu sayede matematiğe karşı ilgileri artar ve problem çözme becerileri gelişir.


“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap”


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

1. TEMA: NESNELERİN GEOMETRİSİ


2. Sınıf Matematik 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25


Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


1. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


2. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER


2. Sınıf Matematik 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


Sayılarda Çözümleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89


Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102


Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115


Örüntü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127


2. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131


3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE 


2. Sınıf Matematik 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Toplama ve Çıkarma İşlemleriyle İlgili Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145


Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153


Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin İlişkisi  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159



 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2025-2026 eğitim yılı için hazırlanan İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı, öğrencilerin temel matematik kavramlarını pekiştirmesi ve günlük yaşamda uygulayabilmesi için tasarlanmıştır. Bu kitap, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin soruları daha kolay anlamasına ve doğru şekilde çözmesine yardımcı olur. Ayrıca, 2. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları etiketiyle yayımlanan bu eser, Milli Eğitim Bakanlığı’nın müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır ve öğrencilerin öğrenme sürecini destekleyen örnekler ve etkinlikler içerir.


“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap”


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

Öğrenciler, 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Matematik Metin Cevapları sayesinde, ödevlerini kontrol edebilir ve eksik kaldıkları konularda tekrar yapabilirler. Bu sayede matematik dersine karşı ilgileri artar ve problem çözme becerileri gelişir. Ayrıca, veliler ve öğretmenler için de rehber niteliği taşıyan bu cevaplar, öğrencilerin başarısını takip etmeyi kolaylaştırır ve öğrenme sürecinde verimliliği artırır.


“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap”


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE 


2. Sınıf Matematik 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Toplama ve Çıkarma İşlemleriyle İlgili Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145


Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153


Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin İlişkisi  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22


Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31


Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonucunu Muhakeme Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


3. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Bütün, Yarım ve Çeyrek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110


Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127


4. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


5. TEMA: NESNELERİN GEOMETRİSİ


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Yer ve Yön Bulma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147


Simetri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150,151, 152, 153, 154, 155, 156, 157


5. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159


6. TEMA: VERİYE DAYALI ARAŞTIRMA


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Veri Toplama ve Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168,169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183


6. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186, 187



 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 4. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 128-129-130-131-132-133-134-135 Sayfa Cevapları, öğrencilerin 4. tema konularını pekiştirmelerine ve ölçme, tahmin etme gibi becerilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : 4. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile konuyu doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuları sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 128-129-130-131-132-133-134-135 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 4. Tema Değerlendirme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 128 Cevapları


1. Pelin, Oya, Ümit ve Utku hafta sonunda lahmacun yemeye gittiler. Hepsi birer bütün lahmacun siparişi verdiler. Pelin, Oya, Ümit ve Utku’nun konuşmalarını okuyalım. 


Cevap :

Pelin : Ben, 2 eş parçaya böldürdüğüm lahmacunun bir parçasını yedim.
Utku : Ben, lahmacunun tamamını yedim.
Ümit : Ben, 4 eş parçaya böldürdüğüm lahmacunun 3 parçasını yedim.
Oya : Ben, 4 eş parçaya böldürdüğüm lahmacunun bir parçasını yedim.


Soru : Aşağıdaki lahmacun tabaklarının altına kime ait olduklarını yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 129 Cevapları


2. Aşağıdaki her bir çerçevede verilen paraların toplam değerlerini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  1. 22 lira
  2. 36 lira
  3. 76 lira
  4. 98 lira
  5. 41 lira

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 130 Cevapları


3. Aşağıdaki analog saatleri inceleyelim. Saatleri ve okunuşlarını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 130 Cevapları”

4. Aşağıdaki dijital saatleri inceleyelim. Saatlerin okunuşlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

  • 04:15 → Saat dörtü çeyrek geçiyor

  • 08:45 → Saat dokuzu çeyrek var

  • 06:00 → Saat altı

  • 12:30 → Saat on ikiyi buçuk


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 131 Cevapları


5. Aşağıdaki soruları cevaplarıyla eşleştirelim. 


Cevap :

  • 1 yılda kaç hafta vardır? → 52
  • 1 yılda kaç ay vardır? → 12
  • 1 gün kaç saattir? → 24
  • 1 hafta kaç gündür? → 7
  • 1 yılda kaç mevsim vardır? → 4
  • 1 mevsim kaç aydır? → 3
  • 1 saat kaç dakikadır? → 60
  • 1 ay kaç haftadır? → 4

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 132 Cevapları


6. Aşağıdaki nesnelerin uzunlukları standart olmayan birimlerle ölçülmüştür. Ölçüm sonuçlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

  • Çantanın uzunluğu 4 kalemlik
  • Çantanın uzunluğu 3 fırça
  • Kitabın uzunluğu 2 karış
  • Kitabın uzunluğu 5 silgi
  • Masanın uzunluğu 8 kalem
  • Masanın uzunluğu 6 pastel boya
  • Kalemin uzunluğu 2 kalemtıraş
  • Kalemin uzunluğu 4 ataş
  • Tahtanın uzunluğu 3 tahta silgisi
  • Tahtanın uzunluğu 2 flüt

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 133 Cevapları


7. Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Boyunun 1 metreden fazla olduğunu düşündüğümüz hayvanları bulup yuvarlakları işaretleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 133 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 134 Cevapları


8. Aşağıdaki meyvelerin kütleleri ölçülmüştür. Ölçümlere göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

• Eriğin kütlesi 35 gramdır.
• Kivinin kütlesi 55 gramdır.
• Tartılan meyvelerden çilek en hafif olandır.
• Tartılan meyvelerden elma en ağır olandır.
• Elmanın kütlesi kivinin kütlesinden 40 gram fazladır.
• Çilek ile kivinin kütlelerinin toplamı, elmanın kütlesinden daha hafiftir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 135 Cevapları


9. Aşağıdaki varlıkların kütlelerinin kutularda verilen ölçümlerden hangisinin olabileceğini tahmin edelim. Tahminimizin bulunduğu kutuyu boyayalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135 Cevapları”


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmen ve velilerin öğrencilerin doğru çözümlerle ilerlemesini sağlamasına yardımcı olur. Öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları sayesinde ölçme işlemlerini sadece uygulamalı değil, aynı zamanda tahmin ederek de öğrenirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127 Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127 Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde yapabilmesine destek sağlar. Böylece ölçü birimlerini daha iyi kavrayarak günlük yaşamda doğru tahminler yapmayı öğrenirler. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, öğrenciler için hem öğretici hem de eğlenceli bir rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127


1. Görsellerdeki meslekleri inceleyelim. Bu mesleklerde hangi ölçme araç ve birimlerinin kullanıldığını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Marangoz Osman Bey: Şerit metre, cetvel, metre (m, cm) kullanır.

  • Çocuk Doktoru Candan Hanım: Boy ölçer, mezura, kilogram ve gram için tartı (kg, g) kullanır.

  • Takı Tasarımcısı Sezen Hanım: Hassas terazi, gram (g) ve miligram (mg) kullanır.

  • Manav Rüstem Bey: Terazi, kilogram (kg) ve gram (g) kullanır.


Soru : Standart ölçme araçlarının kullanıldığı farklı meslekler bulalım. Bu mesleklerde kullanılan standart ölçme araçlarını yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Terzi: Mezura, cetvel (cm, m).

  • Mühendis: Şerit metre, kumpas, cetvel (cm, m, mm).

  • Aşçı: Mutfak terazisi, ölçü kabı (g, kg, litre).

  • Doktor: Boy ölçer, tartı, tansiyon aleti (cm, kg, mmHg).

  • Manav: Elektronik terazi (kg, g).

  • Marangoz: Şerit metre, cetvel (m, cm).

  • Saatçi: Hassas kumpas, mikrometre (mm).


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 123 Cevapları


2. Ataşın uzunluğundan yararlanarak nesnelerin uzunluklarını tahmin edelim. Nesnelerin uzunluğunu cetvelimizle ölçerek ölçüm sonuçlarını noktalı yerlere yazalım. Tabloyu dolduralım.


Cevap :

Nesne Tahminim (cm) Ölçümüm (cm) Karşılaştırma
Ataş 5 5 eşit
Büyüteç 12 12 eşit
Makas 15 14,5 tahmine yakın
Kupa 10 10 eşit
Tenis raketi 65 66 tahmine yakın

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 124 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: 30 santimetrelik cetvel, şerit metre, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Cetvelimizin boyu 30 cm’dir. Buna göre sınıfımızdaki diğer eşyaların uzunluklarını tahmin edelim.
• Tahminlerimizi tabloya yazalım.
• Aynı eşyaları şerit metre ile ölçelim.
• Ölçümlerimizi tabloya yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Tablomuzu sıra arkadaşımızın tablosuyla karşılaştıralım.


Cevap :

Ölçülecek Uzunluk Tahmin (cm) Ölçüm Sonucu (cm) Karşılaştırma Sonucu
Sıranın uzun kenarı 120 123 Tahmine yakın
Öğretmen masasının kısa kenarı 70 72 Tahmine yakın
Yazı tahtasının uzun kenarı 200 198 Tahmine yakın
Kitabın kısa kenarı 20 21 Tahmine yakın
Resim defterinin uzun kenarı 30 30 Eşit

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 125 Cevapları


3. Aşağıdaki sebze ve meyvelerin kütlelerini domatesin kütlesine göre tahmin edelim. Teraziler dengede olduğuna göre sebze ve meyvelerin kütlelerini bulalım. Tabloyu dolduralım.


Cevap :

Sebze – Meyve Tahminim (g) Ölçüm Sonucu (g) Karşılaştırma Sonucu
Elma 80 78 Tahmine yakın
Dolmalık biber 60 62 Tahmine yakın
Mısır 100 98 Tahmine yakın

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 126 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Hassas terazi, kalem, gözlük, yüzük, flüt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Aşağıdaki tabloda tahminî ağırlıkları ve uzunlukları verilen nesneleri inceleyelim. Uygun olduğunu düşündüğümüz tahmini işaretleyelim.
• Gözlük ve yüzüğü hassas terazi ile tartalım. Kalem ve flütü metre ile ölçelim.
• Aşağıdaki tabloya bulduğumuz sonuçları yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Doldurduğumuz tabloyu arkadaşlarımızın doldurduğu tabloyla karşılaştıralım.


Cevap :

Nesneler Tahmini Ölçüm Aracı Ölçüm Sonucu Karşılaştırma
Gözlük 50 g Hassas terazi 10 g Tahminden hafif
Kalem 20 cm Metre 20 cm Tahmine eşit
Tektaş Yüzük 4 g Hassas terazi 4 g Tahmine eşit
Flüt 3 cm Metre 33 cm Tahminden uzun

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 127 Cevapları


4. Aşağıdaki varlıkların kütlelerini tahmin edelim. Görseldeki varlıklarla bu varlıkların tahminî kütlelerini eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127 Cevapları”


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçme konularında öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için büyük kolaylık sağlar. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla ölçü birimlerini daha iyi kavrar ve günlük yaşamda kullanmayı öğrenirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde yapmalarına destek olur. Öğrenciler hem bilgilerini pekiştirir hem de farklı örneklerle ölçme becerilerini geliştirir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Sayfa Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasına katkı sağlar.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121


6. Aşağıdaki nesnelerin uzunluklarını “metre” ve “santimetre” birimlerinden hangisiyle ölçebileceğimizi belirleyelim. Noktalı yerlere birimleri yazalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 111 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 112 Cevapları


7. Aşağıdaki görselle ilgili açıklamaları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


• Baharatçı, Çınar ve babasının aldıklarını tartmak için elektronik terazi yerine başka bir araç kullanabilir mi?


Cevap : Baharatçı, elektronik terazi yerine kollu terazi veya kefeli terazi de kullanabilir.


• Bir nesnenin kütlesini ölçmek için standart ölçüm araçlarını kullanmak neden önemlidir?


Cevap : Bir nesnenin kütlesini ölçmek için standart ölçüm araçlarını kullanmak önemlidir çünkü doğru ve herkes için aynı sonucu verir, karışıklığı önler.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 113 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Portakal, 2 tane elma, 10 tane fındık, patates, defter, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Bir elimize 1 tane patates, diğer elimize 1 tane elma alalım. İki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Bir elimize 1 tane portakal, diğer elimize 2 tane elma alalım. İki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Bir elimize 10 tane fındık, diğer elimize elma alıp iki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Defterimize yazdığımız sonuçlarımızı arkadaşlarımızın sonuçlarıyla karşılaştıralım.
• Sonuçlarımızda farklılıklar var mı? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Sınıftaki herkesin yazdığı sonuçların aynı olması için bu nesneleri ne
ile tartmamız gerekirdi? Araştıralım.
• Pazarda satıcılar sebze ve meyvelerin kütlelerini bizim gibi tartsalardı nasıl sonuçlar ortaya çıkardı? Arkadaşlarımızla tartışalım


Cevap :

  • Patates elmaya göre daha ağırdır.
  • 2 elma portakaldan daha ağırdır.
  • Elma, 10 fındıktan daha ağırdır.
  • Arkadaşlarımızın sonuçları farklı çıkabilir çünkü elimizle ölçmek standart bir ölçüm değildir.
  • Sonuçların aynı olması için terazi kullanmamız gerekirdi.
  • Eğer pazarda satıcılar bizim gibi elleriyle tartsaydı herkes farklı sonuç bulur, adaletli ve doğru bir alışveriş olmazdı.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 114-115 Cevapları


8. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap : Ben oyuncak arabanın kütlesini bir oyuncak trenin kütlesine eşit ölçtüm. Sen ise bir oyuncak uçağın kütlesine eşit ölçtün.

Elektronik teraziyle oyuncak arabayı tarttım. Arabanın kütlesini 90 gram buldum.

Ben de elektronik el kantarıyla oyuncak arabayı tarttım. Arabanın kütlesini 90 gram buldum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 115 Cevapları


Standart ölçme aracı ile ölçüm yapılması neden gereklidir? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Standart ölçme aracı ile ölçüm yapılması gereklidir çünkü herkes aynı ve doğru sonuca ulaşır.


Günlük yaşamınızda gördüğümüz kütle ölçümü yapılan durumları defterimize yazalım.


Cevap : Günlük yaşamda kütle ölçümü yapılan durumlara örnek: pazarda sebze-meyve tartmak, fırında ekmek tartmak, kargoda paket tartmak, eczanede ilaç tartmak.


Nehir ve Kaan’ın kullandığı elektronik terazi ve el kantarı gibi araçlar standart ölçme araçları mıdır?


Cevap : Nehir ve Kaan’ın kullandığı elektronik terazi ve el kantarı standart ölçme araçlarıdır. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 116 Cevapları


9. Açıklamaları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


Günlük yaşamımızda gördüğümüz kütle ölçümlerini defterimize yazalım.


Cevap : Günlük yaşamımızda gördüğümüz kütle ölçümleri: pazarda sebze-meyve tartmak, manavda elma-portakal tartmak, kasapta et tartmak, eczanede ilaç tartmak, kargoda paket tartmak, fırında ekmek tartmak.


Eşit kollu terazi, elektronik terazi gibi araçlar standart kütle ölçme araçlarıdır. Bunların dışında başka standart kütle ölçme aracı var mıdır? Araştırarak bulduklarımızı defterimize yazalım.


Cevap : Eşit kollu terazi, elektronik terazi dışında yaylı terazi, baskül, elektronik kantar, hassas terazi gibi araçlar da standart kütle ölçme araçlarıdır. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 117 Cevapları


10. İlayda, Alp ve annelerinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

Ben içi boş kalem kutusunu tarttım. Kalem kutusunun kütlesini 95 g buldum.
Ben içi boş çantayı tarttım. Çantanın kütlesini 7 kg buldum.


Soru : Kilogram ve gramla kütleleri ölçülen varlıklar hangileridir? Defterimize ikişer örnek yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Kilogramla ölçülen varlıklara örnekler:

  • Çuval patates
  • Karpuz
  • Un torbası
  • Çanta
  • Bir bidon yağ

Gramla ölçülen varlıklara örnekler:

  • Ekmek
  • Çikolata
  • Kalem
  • Elma
  • İlaç tabletleri

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 118 Cevapları


11. Aşağıdaki öğrencilerin kütlelerine göre soruları cevaplayalım. 


Cevap :

• Uras’ın kütlesi kaç kilogramdır? = 32kg
• Kütlesi en hafif olan kimdir?  = Kübra 28kg
• Uras’ın kütlesi Murat’ın kütlesinden kaç kilogram fazladır?  = 32-30= 2 kg fazladır.
• Kızların kütlelerinin toplamı kaç kilogramdır?  = 28+25 = 53 kg’dır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 119 Cevapları


12. Aşağıdaki varlıklardan kütleleri ölçülürken gram kullanılması daha uygun olanların altındaki yuvarlağı işaretleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 119 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 120 Cevapları


13. Aşağıdaki varlıklardan kütleleri ölçülürken kilogram kullanılması daha uygun olanların altındaki yuvarlağı işaretleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 121 Cevapları


14. Ayten Hanım, hazırladığı reçelleri kavanozlara doldurdu. Terazide tarttı. Teraziler dengede olduğuna göre reçellerin kütlesini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 121 Cevapları”


 

error: Content is protected !!