İlkokul 2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin matematiği daha kolay anlamaları ve öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta kullanılan litre, yarım litre gibi ölçü birimlerini tanımasına yardımcı olur.

2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47 cevapları sayesinde öğrenciler ödevlerini kontrol ederek doğru sonuçlara ulaşabilir, eksik kaldıkları konuları tekrar ederek öğrenmelerini güçlendirebilirler. Bu kaynak, hem öğrenciler hem de öğretmenler için faydalı bir rehberdir.
“2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47
Soru : Soruların cevaplarını defterimize yazarak arkadaşlarımızla tartışalım.
• Boş kovayı suyla doldururken şişe, bardak ve sürahiden hangisini kullanırsak kova daha çabuk dolar?
Cevap : Kova en çabuk sürahi ile dolar (kapasitesi en büyüktür).
• Şişe, bardak, sürahi ve termostan hangisi en az suyla dolar?
Cevap : Bardak en az suyla dolar (kapasitesi en küçüktür).
• Boş şişenin içine 2 bardak su koyalım. Sonra şişeyi boş kovaya boşaltalım. Kovanın içinde kaç bardak su olur?
Cevap : Kovanın içinde 2 bardak su olur.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları
1. Hikâyeyi okuyalım. Soruları cevaplayalım.
Sami Bey sabah erkenden uyandı. Hemen Sarıkız ile Karakız’ın yanına gitti. Onlara “günaydın” dedi. Sarıkız ile Karakız’dan üç kova süt sağdı. Sütleri kaynatmak için eve götürdü.
• Sütlerin şişelere doldurulacağını düşünelim. Sami Bey, aşağıdaki şişelerden hangisini kullanırsa daha çok şişeye ihtiyacı olur? İşaretleyelim.
Cevap : 2. resim
• Sütlerin bidonlara doldurulacağını düşünelim. Sami Bey, aşağıdaki bidonlardan hangisini kullanırsa daha az bidona ihtiyacı olur? İşaretleyelim.
Cevap : 3. resim
Sıvıları ölçmek için hangi araçları kullandığımızı araştıralım. Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Sıvıları ölçmek için bardak, sürahi, şişe, ölçü kabı, litre ve dereceli silindir gibi araçlar kullanırız.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 44 Cevapları
2. Görseldeki standart olmayan sıvı ölçme araçlarını bularak işaretleyelim.
Cevap :

Soru : Yukarıdaki görsellerden farklı 3 tane standart olmayan ölçme aracı yazalım.
Cevap : Tencere, cezve ve kepçe örnek verilebilir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 45 Cevapları
3. Cümleleri okuyalım. Noktalı yere “doğru, az, fazla” ifadelerinden uygun olanı yazalım.
Cevap :
Onur, gül suyunu şişelere doldurduk. 2 bidon gül suyu 6 şişeyi doldurdu.
Şişe sayısını fazla tahmin etmişim.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 46 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Eş büyüklükte 2 tane kova, 2 tane sürahi, bardak, kepçe, su, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı 2 gruba ayıralım.
• Her gruba su dolu kova ve boş sürahi verelim.
• 1. gruba bir bardak, 2. gruba bir kepçe verelim.
Etkinliğe Başlayalım
• 1. grup üyeleri: Sürahinin kaç bardak suyla dolacağını tahmin edelim.
Tahminlerimizi tabloya yazalım. Bardağı kovadaki suyla dolduralım. Bardaktaki suyu sürahiye boşaltarak sürahinin kaç bardak suyla dolduğunu bulalım. Ölçüm sonucunu tabloya yazalım.
• 2. grup üyeleri: Sürahinin kaç kepçeyle suyla dolacağını tahmin edelim. Tahminlerimizi tabloya yazalım. Kepçeyi kovadaki suyla dolduralım. Kepçedeki suyu sürahiye boşaltarak sürahinin kaç kepçe suyla dolduğunu bulalım. Ölçüm sonucunu tabloya yazalım.
• Tahminlerimiz ile ölçüm sonuçları karşılaştıralım. Hangi grubun ölçüm sonucuna en yakın tahmini yaptığını bulalım.
Cevap :
1. Grup (Bardak ile ölçüm)
Tahminim | Ölçüm Sonucu | Karşılaştırma (Doğru/Az/Fazla) |
---|---|---|
6 bardak | 7 bardak | Az |
2. Grup (Kepçe ile ölçüm)
Tahminim | Ölçüm Sonucu | Karşılaştırma (Doğru/Az/Fazla) |
---|---|---|
4 kepçe | 4 kepçe | Doğru |
Sonuç: 2. grup tahminini ölçüm sonucuna daha yakın yapmıştır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 47 Cevapları
4. Görselleri inceleyelim. Doğru cevabın altındaki yuvarlağı işaretleyelim.
• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap taşabilir?
Cevap : 1. resim.
• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap tam dolabilir?
Cevap : 2. resim.
• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap dolmayabilir?
Cevap : 1. resim.
“İlkokul 2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin farklı sıvıları ölçme ve karşılaştırma becerilerini geliştirir; sayfa 42-47’deki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”