2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Cevapları öğrencilerin derslerini daha kolay anlamaları için hazırlanmış kaynaklardan biridir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamla ilgili bilgileri öğrenirken karşılaştıkları soruları daha rahat çözmelerini sağlar. Özellikle 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı ile uyumlu cevaplar, öğrencilerin ders içi ve ders dışı çalışmalarını destekleyerek onların başarılarını artırır. Böylece çocuklar hem eğlenerek öğrenir hem de konuları daha kalıcı hale getirir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Kitap”


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Metin Cevapları, öğrencilere ders kitabındaki her etkinliği adım adım takip etme imkânı sunar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Kitap”


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları ile birlikte incelendiğinde öğrencilerin derslerde daha aktif rol almasına yardımcı olur. Bu kaynaklar, çocukların hem akademik başarılarına katkı sağlarken hem de sorumluluk bilinci kazanmalarına destek olur.


1. ÖĞRENME ALANI : BEN VE OKULUM


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


İyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19


Güçlüyüm, Gelişiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33


Karar Verme Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39


1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43


2. ÖĞRENME ALANI SAĞLIĞIM VE GÜVENLİĞİM


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Sağlıklı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59


Dikkat, Levha Çıkabilir! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


Acilse Ne Yaparım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73


2. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


3. ÖĞRENME ALANI AİLEM VE TOPLUM 


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Canım Ailem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87


Toplumda Nezaket ve Görgü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93


Görevim, Sorumluluğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99


3. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

İlkokul 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Cevapları öğrencilerin derslerini daha kolay anlamaları için hazırlanmış kaynaklardan biridir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 2. Kitap Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamla ilgili bilgileri öğrenirken karşılaştıkları soruları daha rahat çözmelerini sağlar. Özellikle 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı ile uyumlu cevaplar, öğrencilerin ders içi ve ders dışı çalışmalarını destekleyerek onların başarılarını artırır. Böylece çocuklar hem eğlenerek öğrenir hem de konuları daha kalıcı hale getirir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Kitap”


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Metin Cevapları, öğrencilere ders kitabındaki her etkinliği adım adım takip etme imkânı sunar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Kitap”


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları ile birlikte incelendiğinde öğrencilerin derslerde daha aktif rol almasına yardımcı olur. Bu kaynaklar, çocukların hem akademik başarılarına katkı sağlarken hem de sorumluluk bilinci kazanmalarına destek olur.


4. ÖĞRENME ALANI YAŞADIĞIM YER VE ÜLKEM


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 45, 46, 47. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Tarihin ve Doğanın İzinde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19


Yönetim Birimlerini Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25


Mustafa Kemal Atatürk Nasıl Bir Öğrenciydi? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31


Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47


5. ÖĞRENME ALANI DOĞA VE ÇEVRE 


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Hava Olayları ve Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


Doğayı Gözlemlerim, Yönümü Bulurum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67


Afetlere Karşı Önlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73


Proje Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75


Tasarruf Bizim İşimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83


5. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


6. ÖĞRENME ALANI BİLİM, TEKNOLOJİ VE SANAT 


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Bilim İnsanları İyi ki Var Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


Eskisi, Yenisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103


Hayat Sanatla Güzel Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


6. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 44-45-46-47 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47 Sayfa Cevapları, öğrencilerin 4. ünite konularını tekrar ederek pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 45-46-47 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 44, 45, 46, 47 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 44-45-46-47


1. Uzak bir şehirden aile dostlarımızın bizi ziyaret edeceğini düşünelim. Misafirlerimizi yakın çevremizde hangi tarihî mekân ve doğal güzelliklere götürürüz? Aşağıdaki tabloyu başlıklara uygun şekilde dolduralım.


Cevap :

Yakın Çevremdeki Tarihî Mekânlar: Topkapı Sarayı, Ayasofya, Galata Kulesi

Misafirlerime Anlatacaklarımla İlgili Gezi Notlarım: Topkapı Sarayı Osmanlı padişahlarının yaşadığı saraydır; Ayasofya hem kilise hem cami olarak kullanılmıştır; Galata Kulesi İstanbul’un simgelerindendir ve güzel bir manzara sunar.

Yakın Çevremdeki Doğal Güzellikler: Boğaziçi, Adalar, Emirgan Korusu


2. Aşağıdaki bulmacayı ipuçlarından yararlanarak dolduralım. 


Cevap :

  • Valinin yönettiği yerleşim yerinin adı = İl

  • Kaymakamın yönettiği yerleşim yerinin adı = İlçe

  • Belediye başkanının yönettiği birimin adı = Belediye

  • Muhtarın yönettiği yerleşim yerinin adı = Köy


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


3. Metni okuyup soruları cevaplayalım. 


Mustafa Kemal Atatürk’ün annesi Zübeyde Hanım anlatıyor:

Mustafa’m küçücük çocukken bile gayet temiz giyinirdi. Büyük adam tavırları takınır, herkesle büyükmüş gibi konuşurdu. Konu komşu herkes onu çok severdi. Çok zekiydi. Daha rüştiyede iken Selanik eşrafından Evranoszade Muhsin Bey’in oğluna ders verirdi.
Kılıç Ali (Kısaltılmıştır.)


a. Mustafa Kemal Atatürk’ün küçükken herkes tarafından sevilmesini sağlayan özellikleri nelerdir?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk’ün temiz giyinmesi, olgun tavırlar sergilemesi, herkesle nazikçe konuşması ve zekâsı, küçükken herkes tarafından sevilmesini sağlamıştır.


b. Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarındaki özelliklerinden hangilerinin sizde olduğunu düşünüyorsunuz?


Cevap : Ben de öğrencilik yıllarımda meraklı ve çalışkan olma, arkadaşlarıma saygılı davranma gibi Atatürk’ün bazı özelliklerine sahibim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


4.Millî gün ve bayramlarla ilgili ifadeleri okuyalım. İfade doğruysa “Doğru” kutusunu, yanlışsa “Yanlış” kutusunu boyayalım. Boyanmayan heceleri yazarak şifredeki atasözüne ulaşalım.


Cevap :

İfadelerin Doğru/Yanlış Durumu:

  1. Baklava yapar, misafirlerimize ikram ederiz. → Doğru

  2. Kültürel mirasımızdır. → Doğru

  3. Birlik ve beraberliği güçlendirir. → Doğru

  4. Her millet millî gün ve bayramları aynı şekilde kutlar. → Yanlış

  5. Şehit ve gazilerimize saygı gösteririz. → Doğru

  6. Komşularımızı ziyaret eder, şeker toplarız. → Doğru

  7. Okulumuzu, sınıfımızı bayraklarla süsleriz. → Doğru

Şifre: Doğru/Yanlış kutularını boyamayan heceler birleştirildiğinde, şifreli atasözü ortaya çıkar: “Birlikten kuvvet doğar.”

Beş kelime: Birlik, paylaşma, kutlama, saygı, gurur

Cümle: Millî günlerde birlik içinde olmak, ülkemize olan sevgimizi gösterir.


5. Millî gün ve bayramların önemiyle ilgili aklımıza gelen beş kelimeyi yazalım. Yazdığımız kelimelerden birini seçerek cümle içinde kullanalım.


Cevap :

Beş kelime: Birlik, gurur, paylaşma, tarih, kutlama

Cümle: Millî günlerde birlik içinde olmak, ülkemize olan sevgimizi gösterir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 47 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri okuyalım. Dinî gün ve bayramlarla ilgili ifadelerin yer aldığı kutuların altındaki harfleri boyayalım. Boyadığımız harfleri kutulara yazarak şifreyi bulalım.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44-45-46-47 Cevapları”

7. Dinî gün ve bayramlarla ilgili deneyimlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap : Dinî gün ve bayramlarda ailemle birlikte büyüklerimizin elini öptüm, sevdiklerimle bayramlaştım ve birlikte yemekler yedik; bu deneyimlerimi arkadaşlarımla paylaştım.


8. Dinî gün ve bayramların neden önemli olduğunu söyleyelim. 


Cevap : Dinî gün ve bayramlar, insanlar arasında birlik, beraberlik ve paylaşmayı güçlendirir, kültürümüzü ve değerlerimizi hatırlamamızı sağlar.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 38-39-40-41-42-43 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41-42-43 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bayramların kutlanışını ve kültürel değerlerimizi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 38-39-40-41-42-43 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41-42-43 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Bayram Gelince Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 38-39-40-41-42-43


1. Görsellerde hangi dinî gün ve bayramlarımız anlatılmaktadır? 


Cevap : Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı anlatılmaktadır. 


2. Katıldığınız dinî gün ve bayramlarda neler hissettiniz? 


Cevap : Dinî gün ve bayramlarda sevinç ve mutluluk hissettim, ailem ve sevdiklerimle bir arada olmanın keyfini yaşadım.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39 Cevapları


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Bayram Hiç Kaçırılır mı?

Hacivat: Karagöz’üm, Karagöz’üm! Evden kaç gündür çıkmıyorsun. Gel bizim bahçeye de ciğerlerin bayram etsin.

Karagöz: Neee? Bugün bayram mı? Ah, ben bayramı nasıl kaçırdım!
Hacivat: Yok Karagöz’üm, yanlış anladın. Bir şeyi kaçırdığın yok. Gel de biraz temiz hava al, demek istiyorum.
Karagöz: Öyle desene Hacivat!
Hacivat: Bayram hiç kaçırılır mı? Ramazan gelecek, oruçlar tutulacak. Hep birlikte iftarlar yapılacak. Etrafımızı mutluluk, huzur, neşe saracak.
Karagöz: Öyle mi Hacı Cavcav? Demek bayram gelince dayanışma ve yardımlaşma olacak.
Hacivat: Elbette Karagöz’üm. Büyüklerimizin elini öpmeye gideceğiz. Kalabalık sofralar kurulacak.
Karagöz: Sofra mı dedin? Ah, bayram gelse de nineciğin o sarmalardan, baklavalardan yapsa!
Midemiz de bayram etse…


1. Karagöz ve Hacivat bayramlarda neler yapıyorlarmış? 


Cevap : Karagöz ve Hacivat bayramlarda iftar yapıyor, büyüklerin elini öpüyor, dayanışma ve yardımlaşma içinde oluyor ve bayram sofralarında yiyecekleri paylaşıyorlarmış.


2. Dinî gün ve bayramlarda neler yapıyorsunuz? 


Cevap : Dinî gün ve bayramlarda ailemle bir araya geliyor, büyüklerimizin elini öpüyor, sevdiklerimizle bayramlaşıyor ve birlikte yemek yiyoruz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları
➠ Görsellerde dinî gün ve bayramlarla ilgili neler yapıldığını söyleyelim.
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Dinî gün ve bayramları gruplar arasında paylaşalım.
➠ Seçtiğimiz dinî gün veya bayramı nasıl kutladığımızı sınıfta canlandıralım.
➠ Dinî gün ve bayramlarımızın niçin önemli olduğunu tartışalım.


Cevap : Görsellerde dinî gün ve bayramlarda insanlar sevinçle bir araya geliyor, büyüklerin elini öpüyor, yardımlaşıyor ve birlikte yemek yiyor. Sınıf arkadaşlarımızla gruplar oluşturduk, dinî gün ve bayramları paylaştık, seçtiğimiz bayramı canlandırdık ve bu günlerin birlik, beraberlik ve paylaşma açısından önemli olduğunu tartıştık.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Malzemeler: kalem, kâğıt, boya kalemleri, makas, yapıştırıcı ve renkli karton

Uygulama Adımları
➠ Dinî gün ve bayramlardan birini seçelim.
➠ Seçtiğimiz dinî gün ve bayramın önemini anlatan özgün bir resim yapalım veya konuya uygun afiş tasarlayalım.

Resim yapacaksak
● Kâğıdı ve boya kalemlerini hazırlayalım.
● Ne çizeceğimize karar verelim.
● Resmimizi yapalım.
Afiş hazırlayacaksak
● Karton, kâğıt, yapıştırıcı, makas gibi malzemeleri hazırlayalım.
● Ne çizeceğimize veya hangi görselleri kullanacağımıza karar verelim.
● Afişimize uygun bir slogan bulalım ve sloganı dikkat çekici bir biçimde yazalım.


➠ Çalışmamızda dinî gün ve bayramların önemini vurgulayalım. 


Cevap : Ben Ramazan Bayramı için “Paylaşmanın Güzelliği” başlıklı bir resim yaptım; resmimde ailemizle bayramlaştığımız, büyüklerin elini öptüğümüz ve sevinçle yemek paylaştığımız sahneleri çizdim.


➠ Hazırladığımız çalışmayı arkadaşlarımıza sunalım. 


Cevap : Hazırladığım resimi sınıfta arkadaşlarıma gösterdim, resimde bayramın önemini ve paylaşmanın güzelliğini anlattım.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36-37 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bayramlarımızın önemini ve kültürel değerlerimizi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36-37 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Bayramlarımızla Gururluyuz Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37


1. Afiş hangi millî gün ya da bayramla ilgili olabilir? Bildiğiniz diğer millî gün ve bayramlar hangileridir?


Cevap : Afiş, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili olabilir. Diğer millî gün ve bayramlar: 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü, Ramazan ve Kurban Bayramlarıdır.


2. Katıldığınız millî gün ve bayramlarda neler hissettiniz? 


Cevap : Millî gün ve bayramlarda vatan sevgisi ve gurur hissettim, arkadaşlarımla birlikte kutlamalara katılmak bana mutluluk verdi.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 33 Cevapları


Soru : ➣ Öğrencilerin konuşma balonlarında anlattıklarını okuyalım.


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na iki ay önceden hazırlanmaya başladık. Okul töreninde halk oyunları gösterisi sunduk. Yöresel kıyafetlerimiz çok güzeldi.

30 Ağustos Zafer Bayramı’nda ailemle bandoyu dinledik. Türk Hava Kuvvetleri’nin SOLOTÜRK uçak gösterisini izledik.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı için melodika ile sınıfça koro gösterisi hazırladık.

15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nde ailemle fotoğraf sergisini gezdik. Sinevizyon gösterisini izledik.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda el işi kâğıtlarından süsler yaptık. Sınıfımızı süslerle ve bayraklarla donattık.


1. Anlatılan millî gün ve bayramlardan hangilerine katıldınız? 


Cevap : Katıldığım millî gün ve bayramlar 23 Nisan, 30 Ağustos, 19 Mayıs, 15 Temmuz ve 29 Ekim’dir.


2. Katıldığınız millî gün ve bayramlarda yaptığınız benzer ve farklı etkinlikler nelerdir?


Cevap : Benzer etkinlikler olarak sınıf veya okul törenlerine katıldım ve gösteriler izledim; farklı etkinlikler olarak bazı bayramlarda el işi süsler yaptım, bazı bayramlarda ise ailemle sergi ve uçak gösterisi izledim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 36 Cevapları


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Cevap

Haydi Bayrama! 

O sabah kardeşim ve ben gözlerimizi heyecanla açtık. Günlerdir bütün köy bayrama hazırlanıyorduk. Annem mutfaktan seslendi: “Haydi, yarışmanın yumurtaları hazır!” Okul yolunda kalbimiz küt küt atıyordu. Vardığımızda çocuklar yürüyüş için çoktan sıraya girmişti. Önde büyük sınıflardan bir kız ve bir erkek öğrenci, kocaman bayrağımızı gururla taşıyordu. Arkada okulun bando takımı ve biz vardık. Köy halkı yürüyüşümüzü alkışlarla destekledi. Köy meydanından da geçtikten sonra okul bahçesine döndük.

Mustafa Kemal Atatürk ve şehitlerimiz için saygı duruşuyla başlayan tören İstiklâl Marşı ile devam etti. Muhtarımızın konuşmasından sonra sıra köyün en yaşlısının konuşmasına geldi. “Aferin çocuklar! Siz böyle birlik ve beraberlik içinde oldukça hep güçlü olacaksınız.” diyerek bizi tebrik etti. Sonra şiirler, şarkılar, halk oyunu gösterileri…

Sırada kaşıkla yumurta taşıma, yoğurt yeme ve çuval yarışı vardı. Birbirimizin hâline bakıp güldük, eğlendik. Eve dönünce dedem bizi karşısına aldı. “Evlatlar!” dedi. “Bayramlar paylaştıkça güzeldir, insanları bir araya getirir. Bu anılarınızı hiç unutmayın. Büyüdüğünüzde siz de torunlarınıza anlatacaksınız.”


1. Köyün en yaşlısı konuşmasında ne demek istemiştir? 


Cevap : Köyün en yaşlısı, birlik ve beraberlik içinde olursak her zaman güçlü olacağımızı ve bu değerleri korumamız gerektiğini söylemek istemiştir.


2. Millî gün ve bayramlarımız niçin önemlidir? 


Cevap : Millî gün ve bayramlarımız, ülkemizin tarihini ve değerlerini hatırlamamızı sağlar, birlik ve beraberliği güçlendirir ve topluma gurur verir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 37 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları
➠ Millî gün ve bayramlardan birini seçelim.
➠ Seçtiğimiz millî gün ve bayramın önemini anlatan özgün bir şiir veya şarkı yazalım.

Şiir yazacaksak
● Şiirimize başlık belirleyelim.
● Şiirimizde duygularımızı birbirine uyumlu sözcükler ile ifade etmeye çalışalım.
● Şiirimizin etrafına kenar süsü çizebilir, kenar süsünü boyayabiliriz.
Şarkı yazacaksak
● Şarkı sözlerini yazalım.
● Şarkımıza ezgi belirleyelim.
● Bir müzik aleti çalmayı biliyorsak şarkı sözlerine müzik aletimizle eşlik edelim.
● Dilersek boş kutu, tahta kaşık gibi malzemeleri de müzik aleti olarak kullanabiliriz.


➠ Çalışmamızda millî gün ve bayramların önemini vurgulayalım.


Cevap : Ben 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için “Bayram Sevinci” başlıklı bir şiir yazdım. Şiirimde mutluluk, gurur ve birlik duygularımı uyumlu sözcüklerle ifade ettim ve kenarlarını renkli süslerle boyadım.


➠ Hazırladığımız çalışmayı arkadaşlarımıza sunalım.


Cevap : Hazırladığım şiiri sınıfta arkadaşlarıma okudum, onların da fikirlerini aldım ve birlikte millî günlerin önemini konuştuk.



 

error: Content is protected !!