4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Fen bilimleri konularını öğrenirken öğrencilerin etkinlikler üzerinden ilerlemesi çok önemlidir. “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı Sayfa Cevapları” ile öğrenciler bilgilerini kontrol edebilir, “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları” ile eksiklerini tamamlayabilirler. Bu süreç onların derse olan ilgisini artırır ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Pasifik Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ünite Metni Etkinlik Cevapları” öğrencilerin ünite sonundaki değerlendirmelere hazırlanmalarını sağlar. Öğrencilerin başarılarını destekleyen “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa Cevapları”, düzenli tekrar yapmayı kolaylaştırır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı”


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55.‘nin cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE: YER KABUĞU VE DÜNYA’MIZIN HAREKETLERİ


1. BÖLÜM: YER KABUĞUNUN YAPISI


Kara Tabakası Nelerden Oluşur? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26


Kayaç Maden ilişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33


Fosiller Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36


1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38


2. BÖLÜM: DÜNYA’MIZIN HAREKETLERİ


Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41


Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51


1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89.‘nin cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE: BESİNLERİMİZ


1. BÖLÜM: BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ


Neden Besleniriz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60


Besin İçerikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66


Dengeli ve Sağlıklı Beslenme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70, 71, 72


Sağlığa Zararlı Maddeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77


1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85


2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115.‘nin cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE: KUVVETİN ETKİLERİ


1. BÖLÜM: KUVVETİN CİSİMLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ


Kuvvetin Cisimlere Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97


1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99


2. BÖLÜM: MIKNATISLARIN UYGULADIĞI KUVVET


Mıknatıs ve Mıknatısın Kutupları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103


Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105


2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163.‘nin cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ 


1. BÖLÜM: MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER


Suda Yüzme ve Batma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120


1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123


2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ


Kütle Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128


Hacim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130, 131, 132


2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133


3. BÖLÜM: MADDENİN HÂLLERİ 


Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


3. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139


4. BÖLÜM: MADDENİN ISI ETKİSİYLE DEĞİŞİMİ 


Isınma – Soğuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143


Maddenin Değişimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145


4. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 146


5. BÖLÜM: SAF MADDE VE KARIŞIM


Saf Madde Mi, Karışım Mı? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149


Karışımları Ayıralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153


5. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158


4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161, 162, 163


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209.‘nin cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ


1. BÖLÜM: AYDINLATMA TEKNOLOJİLERİ


Geçmişten Günümüze Aydınlatma ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167, 168, 169, 170, 171


1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172


2. BÖLÜM: UYGUN AYDINLATMA


Uygun Aydınlatma ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176, 177, 178


2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180


3. BÖLÜM: IŞIK KİRLİLİĞİ


Işık Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185


3. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187


4. BÖLÜM: GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE SES TEKNOLOJİLERİ


Ses Teknolojileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193


4. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195


5. BÖLÜM: SES KİRLİLİĞİ


Ses Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203


5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227.‘nin cevapları aşağıdadır. 


6. ÜNİTE: İNSAN VE ÇEVRE


1. BÖLÜM: BİLİNÇLİ TÜKETİCİ


Kaynakların Tasarruflu Kullanımı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218


Geri Dönüşüm Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 219, 220


1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221, 222, 223


6. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225, 226, 227


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250.‘nin cevapları aşağıdadır. 


7. ÜNİTE: BASİT ELEKTRİK DEVRELERİ


1. BÖLÜM: BASİT ELEKTRİK DEVRELERİ


Basit Elektrik Devre Elemanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234


Elektrik Düğmeleri ve Kablolar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 235, 236


1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239, 240


7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 241, 242, 243, 244



 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 204-205-206-207-208-209. Sayfa Cevapları, öğrencilerin aydınlatma ve ses teknolojileri ünitesinde öğrendiklerini tekrar edip değerlendirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda sesin doğru kullanımı, ışık ve ses kirliliğinin önlenmesi gibi konuları pekiştirir. Öğrenciler, öğrendikleri bilgileri uygulayarak çevreye karşı daha duyarlı ve bilinçli bireyler olurlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ : 5. BÖLÜM: SES KİRLİLİĞİ : 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, ünite boyunca edindikleri bilgileri kullanarak soruları yanıtlar ve kavramları tekrar eder. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209 Cevapları ise öğrencilerin analiz, değerlendirme ve çevre bilinci geliştirme becerilerini destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 204 Cevapları


A. Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan kutucuğu işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin doğrularını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Halojen lambalar icat edilen ilk aydınlatma aracıdır. Yanlış
    Doğrusu: İlk aydınlatma aracı ateştir.

  2. Çok fazla aydınlatılmış ortamlar gözü kamaştırır ve göze zarar verir. Doğru

  3. Sağ elimizle yazı yazıyorsak ışık kaynağı solda olmalıdır. Doğru

  4. Işık kirliliği, aile bütçesini ve ülke ekonomisini olumsuz etkiler. Doğru

  5. İlk ses kayıt cihazı gramofondur. Yanlış
    Doğrusu: İlk ses kayıt cihazı fonograftır.

  6. Ses kirliliğini önlemek için binalarda ses yalıtımı yapılmalıdır. Doğru

  7. Hoparlör, sesin şiddetini değiştirebilen teknolojik bir araçtır. Doğru


B. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Işık kirliliğinin sebepleri neler olabilir?


Cevap : Işık kirliliğinin sebepleri: Gereksiz yere açık bırakılan lambalar, çok parlak reklam panoları, yanlış yönlendirilmiş sokak lambaları, gece fazla aydınlatılan binalar ve enerji tasarrufu yapılmaması ışık kirliliğine neden olur.


2. Evinizde ders çalıştığınız ortamın uygun olarak aydınlatılmış olması için neler yapılması gerekir?


Cevap :

Maddeler Halinde Ders çalışma ortamının uygun aydınlatılması için:

  • Lamba yeterince parlak olmalı ama gözü kamaştırmamalıdır.
  • Işık kaynağı sağ elle yazılıyorsa solda, sol elle yazılıyorsa sağda olmalıdır.
  • Oda genel olarak aydınlık olmalı, loş ortamda çalışılmamalıdır.
  • Gün ışığından mümkün olduğunca yararlanılmalıdır.

3. Okulda ve evde ses kirliliğini azaltmak için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Madde Madde Ses kirliliğini azaltmak için yaptıklarımız:

  • Evde televizyon ve müzik sesini çok açmıyoruz.
  • Gereksiz yere bağırmıyoruz ve korna çalmıyoruz.
  • Okulda sınıfta sessiz çalışıyor, gürültü yapmamaya özen gösteriyoruz.
  • Gürültülü ortamlarda kısa süre kalmaya dikkat ediyoruz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 205 Cevapları


C. Aşağıda verilen sözcüklerden uygun olanını kullanarak ifadelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

  1. Floresan lamba ampule göre daha az enerji harcar.
  2. Evimizdeki lambaları tasarruflu lambalarla değiştirmeliyiz.
  3. Uygun aydınlatma gözü yormayacak şekilde yapılandır.
  4. Işık kirliliği deniz kaplumbağaları ve göçmen kuşlar için tehlikelidir.
  5. Ses kirliliği insanların kulak sağlığını ve algılama gücünü olumsuz etkiler.
  6. Amplifikatör, mikrofon, hoparlör gibi teknolojik cihazlar sesin şiddetini yükseltir.
  7. Trafikte gereksiz yere korna çalmak ses kirliliğine sebep olur.

Ç. Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


1. Uygun aydınlatma ile ilgili aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Işık kaynağı, aydınlatılacak yöne çevrilmelidir.
Seçilen ampul, tasarruflu ve yeterli güce sahip olmalıdır.
☐ Işık doğrudan göze gelmelidir.
Aydınlatma ne az ne de çok olmalıdır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 206 Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 205-206 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 207 Cevapları


5. Işık kirliliğinin olumsuz etkilerine 3 örnek yazınız.


Cevap :

  1. Gökyüzündeki yıldızların görünmesini engeller.

  2. Göçmen kuşların yönlerini şaşırtır.

  3. Enerji israfına neden olur.


6. Farklı bir amaç için kullanılan teknolojik aracın altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap : CD


7. Ses şiddetini değiştirmek amacıyla kullandığımız araçlara örnek verebileceklerimizin altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

☑ İşitme cihazı
☑ Hoparlör
☑ Megafon


8. Hem ses hem de görüntü kaydedebilen araçların altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

☑ Video kamera
☑ Cep telefonu


9. Aşağıda verilen ifadelerden ses kirliliğinin olumsuz etkilerinden olanların yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

☑ İş veriminin düşmesi
☑ Uyku bozukluğu
☑ İşitme bozukluğu


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 208 Cevapları


D. A. Görseldeki aydınlatma uygun bir aydınlatma mıdır? Neden? 


Cevap :

Evet, görseldeki aydınlatma uygun bir aydınlatmadır. Çünkü ışık kaynağı hem yeterli parlaklıkta hem de aydınlatılması gereken alanlara (tezgâh, masa ve mutfak bölümü) doğru şekilde yönlendirilmiştir.

Ayrıca ışık doğrudan göze gelmemekte, ortamı dengeli bir şekilde aydınlatmaktadır. Bu tür aydınlatma hem göz sağlığı için uygundur hem de enerji tasarrufu sağlar.


D. B. Uygun aydınlatmanın aile ve ülke ekonomisi açısından önemi nedir? Araştırarak yazınız.


Cevap :

Uygun aydınlatma, gereksiz enerji harcanmasını önlediği için hem aile hem de ülke ekonomisi açısından çok önemlidir. Evlerde ve iş yerlerinde tasarruflu ampuller kullanmak, ışıkları sadece gerektiğinde yakmak ve doğru aydınlatma yapmak elektrik faturasını düşürür, yani aile bütçesine katkı sağlar.

Ülke genelinde enerji tasarrufu yapılması ise doğal kaynakların korunmasına, enerji üretim maliyetlerinin azalmasına ve ekonominin güçlenmesine yardımcı olur. Bu nedenle uygun aydınlatma hem çevreyi korur hem de ekonomik fayda sağlar.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 209 Cevapları


E. A. Şiddetli ses veren araçlara örnekler bularak ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap : Şiddetli ses veren araçlara örnekler : Uçak, helikopter, tren, otobüs, kamyon, ambulans, itfaiye aracı, polis aracı, motosiklet, inşaat makinesi, matkap, çim biçme makinesi, hoparlör, havai fişek, korna.


E. B. Şiddetli ses üreten araçların olumlu ve olumsuz yönlerini ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Şiddetli ses üreten araçların olumlu yönleri şunlardır ;

  • İnsanları tehlikelere karşı uyarır.
  • Toplantı ve törenlerde sesin yayılmasını sağlar.
  • Haberleşmeyi kolaylaştırır.
  • Eğlence ve müzikte kullanılır.
  • Trafikte düzen sağlar.
  • Spor etkinliklerinde coşku oluşturur.
  • Acil durumlarda hayat kurtarır (ambulans, itfaiye sireni).
  • Bilgilendirme amaçlı kullanılır (anons sistemi).

Madde Madde Şiddetli ses üreten araçların olumsuz yönleri şunlardır ;

  • İşitme sağlığını olumsuz etkiler.
  • Dikkat dağınıklığına neden olur.
  • Stres ve huzursuzluk oluşturur.
  • Çevre kirliliğine yol açar.
  • Uykusuzluğa neden olur.
  • Öğrenmeyi ve verimi düşürür.
  • Hayvanların yaşamını olumsuz etkiler.
  • Uzun süre maruz kalındığında kalp ve sinir hastalıklarını tetikleyebilir.


 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201-202-203 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 200-201-202-203. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses kirliliği konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda sesin doğru kullanımı, gürültü kaynaklarının belirlenmesi ve ses kirliliğini önleme yöntemlerini örneklerle açıklar. Öğrenciler, çevreyi korumanın önemini kavrayarak daha duyarlı bireyler olurlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201-202-203 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ : 5. BÖLÜM: SES KİRLİLİĞİ : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, ses kirliliğine neden olan durumları analiz edip çözüm önerileri geliştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 200, 201, 202, 203 Cevapları ise öğrencilerin gözlem yapma, problem çözme ve çevre bilinci kazanma becerilerini güçlendirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201-202-203


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 200 Cevapları


1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Ses kirliliğine neden olan durumları yansıtan görsellerin altlarındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 200 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 201 Cevapları


2. Ses kirliliğinin olumsuz etkilerini anlatan bir afiş çalışması tasarlayıp aşağıdaki alana çiziniz. Hazırladığınız afiş çalışmasını sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 200-201-202-203 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 202 Cevapları


Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI Açıklama
PROBLEMİN TANIMI Gürültülü ortamlarda insanlar rahatsız oluyor ve işitme sorunları yaşayabiliyor. Bu durumu azaltmak istiyoruz.
ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA) Ses kirliliğinin zararlarını, kulaklıkların nasıl çalıştığını ve ses yalıtım teknolojilerini araştırdım.
HAYAL ETME VE BULUŞ Dış ortam sesini azaltan, aynı zamanda müzik dinlemeye ve uyarı seslerini duymaya izin veren akıllı bir kulaklık tasarladım.
TASARIM YAPMA / PLANLAMA Kulaklıkta ses sensörleri ve gürültü azaltıcı filtreler olacak. Şarj edilebilir ve hafif bir yapıda olacak.
UYGULAMA Tasarladığım modeli çizdim ve malzeme olarak sünger, plastik ve mikro devreler düşündüm.
TEST ETME VE GELİŞTİRME Gürültülü ortamlarda kulaklığı test ettim. Bazı sesleri fazla kestiği için filtre ayarlarını geliştirdim.
DEĞERLENDİRME Tasarımım işe yaradı; dış sesleri azalttı ve kulakları korudu. Ses kirliliğini azaltmaya katkı sağlayabilir.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 203 Cevapları


Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.


Cevap :

SES KİRLİLİĞİNİ AZALTAN AKILLI KULAKLIK

Amacım: Gürültülü ortamlarda insanların sağlığını korumak ve ses kirliliğini azaltmak.

Özellikleri:

  • Dış ortam seslerini algılayarak zararlı gürültüleri filtreler.
  • Uyarı seslerini (örneğin korna veya alarm) duyulabilir bırakır.
  • Kablosuz, şarj edilebilir ve hafif tasarıma sahiptir.
  • Uzun süre kullanıma uygun, kulak sağlığını korur.

Faydaları:

  • İşitme kaybı riskini azaltır.
  • Gürültülü ortamlarda rahatlık sağlar.
  • İnsanların daha huzurlu ve sağlıklı yaşamalarına katkı verir

Slogan: “Sessizliği Keşfet, Gürültüye Dur De!”


“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 202-203 Cevapları”


 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 196-197-198-199 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Ses Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 196-197-198-199. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses kirliliği kavramını ve çevre üzerindeki etkilerini anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda yüksek sesin insan sağlığına, hayvanlara ve doğaya olan zararlarını açıklar. Öğrenciler, ses kirliliğinin günlük yaşamda nasıl oluştuğunu gözlemleyerek farkındalık kazanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 196-197-198-199 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ : 5. BÖLÜM: SES KİRLİLİĞİ : Ses Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, ses kirliliğini azaltmak için alınabilecek önlemleri tartışır. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 196, 197, 198, 199 Cevapları ise öğrencilerin çevre bilinci, gözlem ve çözüm üretme becerilerini geliştirerek sesin doğru ve dengeli kullanılmasının önemini öğretir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 196-197-198-199


Soru : Yukarıdaki görseli inceleyiniz. Acaba yüksek ses de çevre kirliliğine neden olabilir mi? Araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Evet, yüksek ses de çevre kirliliğine neden olur. Buna ses kirliliği denir. Ses kirliliği; inşaat makineleri, taşıtlar, kornalar, sirenler ve yüksek sesli müzikler nedeniyle oluşur. Bu tür sesler insanlarda stres, baş ağrısı ve işitme sorunlarına yol açar.

Ayrıca hayvanlar da bu seslerden olumsuz etkilenir, yönlerini şaşırabilir veya yaşam alanlarını terk edebilirler. Ses kirliliğini önlemek için gürültü kaynaklarını azaltmalı, gereksiz kornaya basmamalı, inşaat çalışmalarını belirli saatlerde yapmalı ve sessiz çalışan makineler tercih etmeliyiz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 197 Cevapları


Soru : Görsel 5.25’te görülen kişilerin kulaklarını elleriyle kapatmasının sebebi ne olabilir? Görseldeki işçiler neden koruyucu kulaklık takmış olabilir? Çevrenizdeki hangi sesler sizi rahatsız eder? Cevabınızın nedenlerini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görseldeki kişiler kulaklarını kapatıyor çünkü çevrede çok fazla gürültü vardır. Araç kornaları, inşaat makineleri, otobüs sesleri ve uçak gürültüsü insanların kulaklarını rahatsız eder.

İşçiler ise yüksek sesli makinelerle çalıştıkları için kulaklarını korumak amacıyla koruyucu kulaklık takmışlardır. Bu kulaklıklar, işitme kaybını önlemek için gereklidir.

Çevremde beni rahatsız eden sesler arasında yüksek sesli müzik, inşaat gürültüsü ve araç kornaları bulunur. Bu sesler dikkat dağınıklığına, baş ağrısına ve strese neden olabilir.


Soru : Görsel 5.26’daki levhaları dikkatlice inceleyiniz. Bu levhalara nerelerde rastlayabiliriz? Bu levhalar hangi konuda bizi uyarmaktadır?


Cevap : Ses kirliliğinin nedenleri arasında trafik gürültüsü, inşaat çalışmaları, yüksek sesli müzik, fabrika makineleri, uçak ve tren sesleri, gereksiz korna çalmak gibi durumlar vardır.

Ses kirliliği insan sağlığı üzerinde birçok olumsuz etkiye sahiptir:

  • İşitme kaybına neden olabilir.
  • Stres, baş ağrısı, uykusuzluk ve dikkat dağınıklığı yapar.
  • Uzun süre gürültüye maruz kalmak sinir sistemini yorar ve yorgunluk hissi oluşturur.
  • Çevre üzerinde de olumsuz etkileri vardır:
  • Hayvanlar yönlerini şaşırabilir veya yaşam alanlarını terk edebilir.
  • Doğal dengenin bozulmasına yol açabilir.

Bu nedenle ses kirliliğini azaltmak için gürültü kaynaklarını kontrol altına almak ve gereksiz yüksek seslerden kaçınmak gerekir.


Soru : Peki, ses kirliliğinin nedenleri neler olabilir? Ses kirliliğinin insan sağlığı ve çevre üzerindeki olumsuz etkileri nelerdir? Açıklayınız.


Cevap :

Bu levhalara fabrikalarda, inşaat alanlarında, havaalanlarında, konser salonlarında ve atölyelerde rastlayabiliriz.

Levhalar bizi yüksek ses ve gürültü tehlikesine karşı uyarmaktadır. Bu ortamlarda çalışan ya da bulunan kişilerin kulak koruyucu takmaları gerektiğini hatırlatır. Amaç, işitme kaybını önlemek ve insanların sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlamaktır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 198 Cevapları


Soru : Ses kirliliğini azaltmak için neler yapabiliriz? Çözüm önerilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Ses kirliliğini azaltmak için şu önlemleri alabiliriz:

  • Gereksiz yere korna çalmamalıyız.
  • Müzik sesini çok açmamalıyız.
  • İnşaat ve yol çalışmalarını belirli saatlerde yapmalıyız.
  • Fabrika ve makinelerde ses yalıtımı kullanılmalıdır.
  • Kamu alanlarında gürültü düzeyi kontrol edilmelidir.
  • Park ve hastane gibi sessiz bölgelerde sessizliği korumalıyız.
  • Evlerde halı, perde gibi ses emici eşyalar kullanarak yankıyı azaltabiliriz.

Bu önlemlerle hem insan sağlığını koruyabilir hem de daha huzurlu bir çevre oluşturabiliriz.



 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 194-195 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 4. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 194-195. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses teknolojilerinin gelişimini tekrar edip pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda geçmişte kullanılan ses araçlarıyla günümüzdeki teknolojileri karşılaştırmalı olarak açıklar. Öğrenciler, sesin kaydedilmesi ve iletilmesinde kullanılan araçların zamanla nasıl değiştiğini gözlemler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 194-195 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ : 4. BÖLÜM: GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE SES TEKNOLOJİLERİ : 4. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, sesin iletişimdeki rolünü tartışarak teknolojinin yaşamı nasıl kolaylaştırdığını öğrenir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 194, 195 Cevapları ise öğrencilerin gözlem, karşılaştırma ve değerlendirme becerilerini geliştirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 194-195


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 194 Cevapları


1. Ses düzeyini değiştirmeye yarayan teknolojik araçların altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 194-195 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 195 Cevapları


2. Aşağıdaki soruları verilen görsellere göre cevaplayınız. 


a. Ses kaydetmeye yarayan teknolojik araçlar hangileridir?


Cevap : Mikrofon, fonograf, kaset, gramofon, USB bellek, CD.


b. Hem ses hem de görüntü kaydedebilen araçlar hangileridir?


Cevap : Video kamera, USB bellek (içine sesli görüntü dosyaları kaydedilebilir).


c. Ses şiddetini değiştirmeye yarayan araçlar hangileridir?


Cevap : Hoparlör, mikrofon, amplifikatör (ses güçlendirici sistemler).



 

error: Content is protected !!