4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 188-189-190-191-192-193 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Ses Teknolojileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 188-189-190-191-192-193. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses teknolojilerinin tarihsel gelişimini öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda geçmişten günümüze sesin kaydedilmesi, iletilmesi ve dinlenmesi süreçlerini örneklerle açıklar. Öğrenciler, ses teknolojilerinin insan yaşamını nasıl kolaylaştırdığını ve iletişime olan katkısını fark ederler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 188-189-190-191-192-193 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ : 4. BÖLÜM: GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE SES TEKNOLOJİLERİ : Ses Teknolojileri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, eski ve yeni ses teknolojilerini karşılaştırarak aralarındaki farkları analiz eder. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193 Cevapları ise öğrencilerin araştırma, gözlem ve teknolojik gelişmeleri değerlendirme becerilerini güçlendirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Teknolojileri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 188-189-190-191-192-193


Soru : Sizce ses kaydının başka ne gibi önemi vardır? Ses kaydı yapabilen teknolojik ürünlerden hangilerini biliyorsunuz?


Cevap : Ses kaydı, bilgileri saklamak, dersleri ya da toplantıları sonradan dinlemek ve anı kaydetmek için çok önemlidir. Ayrıca müzik, haber ve filmlerde de ses kayıtları kullanılır.

Ses kaydı yapabilen teknolojik ürünler arasında telefon, bilgisayar, tablet, ses kayıt cihazı, mikrofon, kamera ve akıllı saat bulunur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 189 Cevapları


Soru : Okullarda yapılan törenlerde neden amplifikatör, mikrofon, hoparlör gibi ses sistemleri kullanılır (Görsel 5.18 ve 5.19)? Sebebini arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Okullarda yapılan törenlerde amplifikatör, mikrofon ve hoparlör gibi ses sistemleri kullanılır çünkü bu araçlar sesi güçlendirir ve uzak mesafelere iletir. Böylece törene katılan herkes konuşmaları ve müzikleri net bir şekilde duyabilir.


Soru : Geçmişten günümüze kadar hangi ses teknolojileri kullanılmıştır? Günümüzdeki ses teknolojileri ile eskiden kullanılan ses teknolojileri arasında ne gibi farklılıklar vardır?


Cevap :

Geçmişte davul, zil, boru, gramofon, plak ve radyo gibi ses teknolojileri kullanılıyordu. Günümüzde ise mikrofon, hoparlör, kulaklık, bilgisayar, cep telefonu ve dijital ses kayıt cihazları kullanılmaktadır.

Eskiden ses teknolojileri mekanikti ve ses kalitesi düşüktü; günümüzde ise dijital sistemler sayesinde ses daha net, güçlü ve uzaktan iletilebilir hâle gelmiştir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 190 Cevapları


Soru : Şiddetli sese sahip teknolojik araçların olumlu ve olumsuz etkilerini araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı sınıfta arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap : Şiddetli sese sahip teknolojik araçlar arasında hoparlör, siren, fabrika makineleri, uçak motorları ve inşaat araçları bulunur.

Olumlu etkileri:

  • Sirenler ve alarm sistemleri, tehlike durumlarında insanları uyarmak için kullanılır.
  • Hoparlörler, kalabalık ortamlarda duyuruların yapılmasını sağlar.
  • Fabrika makineleri, üretimi hızlandırır ve işlerin yapılmasını kolaylaştırır.
  • Olumsuz etkileri:
  • Uzun süre şiddetli sese maruz kalmak işitme kaybına yol açabilir.
  • Gürültü, sinir sistemini yorar, stres ve baş ağrısına neden olur.
  • Hayvanlar da bu seslerden olumsuz etkilenir; doğal yaşam dengesi bozulabilir.

Bu nedenle şiddetli seslerin olduğu ortamlarda kulaklık takmak, gürültü önleyici malzemeler kullanmak ve gereksiz gürültüden kaçınmak gerekir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 192 Cevapları


Soru : Görsel 5.21’i dikkatlice inceleyiniz. Buradaki uyarı dikkatinizi çekmiştir. Bu uyarının yapılmasının sebebi ne olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bu uyarının yapılmasının sebebi, yüksek sesin insan sağlığına zarar verebilmesidir. Özellikle düğün salonları gibi ortamlarda müzik sesi çok yüksek olursa, işitme kaybı, kulak çınlaması ve baş ağrısı gibi sorunlara yol açabilir.

Bu nedenle yüksek sesli ortamlarda sesi azaltmak, uzun süre kalmamak ve kulak sağlığını korumak için önlem almak gerekir.



 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 186-187 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 3. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 186-187. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışık kirliliği konusunu pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda ışığın gereksiz ve yanlış kullanımının çevreye olan olumsuz etkilerini açıklayarak öğrencilerin farkındalık kazanmasını sağlar. Öğrenciler, ışık kaynaklarını doğru kullanmanın doğa ve insan sağlığı açısından önemini öğrenirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 186-187 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ : 3. BÖLÜM: IŞIK KİRLİLİĞİ : 3. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, ışık kirliliğini azaltmak için çözüm önerileri geliştirir ve doğru aydınlatma örnekleri üzerinde çalışır. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 186, 187 Cevapları ise öğrencilerin gözlem yapma, analiz etme ve çevre bilincini geliştirme becerilerini güçlendirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 186-187


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 186 Cevapları


1. Aşağıdaki alanda ışık kirliliğinin olumsuz etkilerini yansıtan bir afiş hazırlayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 186 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 187 Cevapları


2. Aşağıdaki görsellerde ışık kirliliği olan ortamların altındaki kutuyu kırmızıya, ışık kirliliği olmayanların altındaki kutuyu maviye boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 186-187 Cevapları”


 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Işık Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 181-182-183-184-185. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışık kirliliği kavramını ve çevre üzerindeki etkilerini anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda ışığın yanlış ve gereksiz kullanımının doğaya, insanlara ve canlılara olan olumsuz etkilerini açıklar. Öğrenciler, ışık kirliliğini azaltmak için alınabilecek önlemleri öğrenir ve çevre bilinci kazanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ : 3. BÖLÜM: IŞIK KİRLİLİĞİ : Işık Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları kısmında, öğrenciler ışık kirliliğinin nedenlerini ve sonuçlarını tartışarak çözüm önerileri geliştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları ise öğrencilerin gözlem yapma, analiz etme ve çevreyi koruma bilincini geliştirmelerine katkı sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işık Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185


Soru : Çevre kirliliğinin birçok nedeni olduğunu biliyorsunuz. Yukarıdaki fotoğrafı inceleyiniz. Acaba ışık da kirliliğe neden olabilir mi? Vardığınız sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Evet, ışık da bir kirlilik türüdür ve buna ışık kirliliği denir. Yukarıdaki fotoğrafta binalardan, reklam panolarından ve sokak lambalarından yayılan fazla ışık çevreyi gereğinden fazla aydınlatmaktadır.

Bu durum hem enerji israfına neden olur hem de doğadaki canlıları olumsuz etkiler. Özellikle kuşlar yönlerini şaşırabilir, insanlar da fazla ışıktan dolayı uyku sorunları yaşayabilir.

Işık kirliliğini önlemek için gereksiz lambaları kapatmalı, ışıkları sadece gerekli alanlara yönlendirmeli ve tasarruflu aydınlatma araçları kullanmalıyız.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 182 Cevapları


Soru : Görsel 5.11’i inceleyiniz. Hangi görseldeki durumda, gökyüzündeki cisimleri görmek ve incelemek daha kolaydır? Cevabınızın nedenlerini açıklayınız.


Cevap :

Gökyüzündeki cisimleri soldaki görselde görmek ve incelemek daha kolaydır. Çünkü soldaki ortamda ışık kirliliği yoktur, hava karanlık ve doğaldır. Bu sayede yıldızlar net bir şekilde görülebilir.

Sağdaki görselde ise şehir ışıkları gökyüzüne yansımış, ışık kirliliği oluşmuştur. Bu yüzden gökyüzü turuncu görünür ve yıldızlar seçilemez. Işık kirliliği arttıkça gökyüzü gözlemi yapmak zorlaşır.


Soru : Işık kirliliğinin, doğal yaşam ve gök cisimlerinin gözlenmesi üzerindeki olumsuz etkileri neler olabilir? Açıklayınız.


Cevap :

Işık kirliliği, doğal yaşamı ve gök cisimlerinin gözlenmesini olumsuz etkiler.

  • Fazla yapay ışık, kuşların yönlerini şaşırmasına, deniz kaplumbağalarının yollarını bulamamasına ve gece aktif yaşayan hayvanların düzeninin bozulmasına neden olur.

  • Ayrıca ışık kirliliği nedeniyle gökyüzü fazla aydınlanır, bu da yıldızların, gezegenlerin ve diğer gök cisimlerinin teleskopla ya da çıplak gözle gözlemlenmesini zorlaştırır.

  • Bu durum hem bilimsel gözlemleri hem de doğal dengenin korunmasını olumsuz etkiler.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 183 Cevapları


Soru : Işık kirliliğini azaltmak için neler yapabiliriz? Çözüm önerilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Işık kirliliğini azaltmak için şunları yapabiliriz:

  • Gereksiz yere ışıkları açık bırakmamalıyız.
  • Sokak lambaları ve dış aydınlatmalar sadece gerekli alanları aydınlatacak şekilde yerleştirilmelidir.
  • Geceleri çok parlak reklam panoları kapatılmalıdır.
  • Enerji tasarruflu ve yönü ayarlanabilir lambalar kullanılmalıdır.
  • Evlerde perdeler kapatılarak dışarıya fazla ışık yayılması önlenebilir.
  • Bu önlemlerle hem ışık kirliliği azalır hem de enerji tasarrufu sağlanır.


 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 179-180 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 179-180. Sayfa Cevapları, öğrencilerin uygun aydınlatma konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda doğru aydınlatmanın önemi, ışık kaynaklarının doğru kullanımı ve enerji tasarrufu konularını örneklerle açıklar. Öğrenciler, yaşam alanlarında uygun ışık kullanımının hem sağlık hem de çevre açısından önemini öğrenirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 179-180 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ : 2. BÖLÜM: UYGUN AYDINLATMA : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, doğru ve yanlış aydınlatma örneklerini analiz ederek farkındalık kazanır. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 179, 180 Cevapları ise öğrencilerin gözlem yapma, değerlendirme ve bilinçli enerji kullanımı becerilerini geliştirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 179-180


1. Aşağıdaki görsellerde uygun aydınlatma yapılan alanların altındaki kutuya “D”, uygun aydınlatma yapılmayan alanların altındaki kutuya “Y” yazınız. 


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 179-180 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 180 Cevapları


2. Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki uygun olmayan aydınlatmaları bulunuz. Bu aydınlatmaların doğru olması için neler yapılması gerektiğini yazınız.


Cevap : Görselde gündüz olmasına rağmen sokak lambası ve reklam panosu ışıkları yanmaktadır. Bu durum gereksiz enerji harcamasına neden olur ve tasarruflu aydınlatma ilkesine uygun değildir.

Bu aydınlatmaların doğru olması için:

  • Gündüzleri lambalar kapatılmalı,
  • Otomatik sensörlü sistemler kullanılmalı,
  • Işıklar sadece gerekli olduğunda (örneğin hava karardığında) yanmalıdır.
  • Böylece elektrik israfı önlenir ve enerji tasarrufu sağlanır.


 

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177-178 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Uygun Aydınlatma ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176, 177, 178


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 173-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları, öğrencilerin uygun aydınlatmanın yaşam kalitesi üzerindeki etkilerini anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda doğru aydınlatmanın göz sağlığı ve enerji tasarrufu açısından önemini açıklar. Öğrenciler, yanlış aydınlatmanın olumsuz etkilerini fark ederek günlük yaşamda bilinçli seçimler yapmayı öğrenirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177-178 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ : 2. BÖLÜM: UYGUN AYDINLATMA : Uygun Aydınlatma ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, doğru ışık kaynaklarını belirleyip çeşitli ortamlar için uygun aydınlatma örnekleri geliştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 173, 174, 175, 176, 177, 178 Cevapları ise öğrencilerin gözlem yapma, problem çözme ve çevreye duyarlı düşünme becerilerini güçlendirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Uygun Aydınlatma ve Önemi Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177-178


Soru : Bir ortamı yukarıdaki avizelerden hangisi ile aydınlatmak daha uygun olur? Cevaplayınız. Cevabınızın nedenini arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap :

Bir ortamı aydınlatırken, ortamın büyüklüğüne ve kullanım amacına uygun bir aydınlatma aracı seçilmelidir. Geniş ve yüksek tavanlı alanlarda (örneğin fabrika, okul salonu, alışveriş merkezi gibi) güçlü ışık veren büyük avizeler veya projektör tipi lambalar kullanmak daha uygundur.

Küçük odalarda ise daha az enerji harcayan, tek ampullü veya LED ışıklı avizeler tercih edilmelidir. Böylece hem yeterli aydınlatma sağlanır hem de enerji tasarrufu yapılmış olur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 174 Cevapları


Soru : Görsel 5.3’teki ortam aydınlatmalarını inceleyiniz. Görsellerin hangilerinde uygun aydınlatma yapılmış, hangilerinde ise uygun aydınlatma yapılmamıştır. Nedenlerini açıklayınız.


Cevap :

  • Birinci görsel (üst sol): Uygun aydınlatma yapılmamıştır. Işık yetersiz olduğu için çocuk kitabı okumakta zorlanmaktadır. Bu durum göz sağlığına zarar verebilir.

  • İkinci görsel (üst sağ): Uygun aydınlatma yapılmıştır. Lamba doğru konumda ve yeterli parlaklıktadır, çocuk rahatça okuyabilmektedir.

  • Üçüncü görsel (orta): Uygun aydınlatma yapılmıştır. Oda genel olarak iyi aydınlatılmıştır, ışık göz alıcı değildir.

  • Dördüncü görsel (alt sol): Uygun aydınlatma yapılmıştır. Sokak lambaları yeterli ışık sağlar, ortam güvenlidir.

  • Beşinci görsel (alt sağ): Uygun aydınlatma yapılmamıştır. Lamba sayısı az ve ışık yetersizdir, bu nedenle sokak karanlık kalmıştır.

Sonuç: Aydınlatmanın uygun olması hem göz sağlığı hem de güvenlik açısından çok önemlidir. Ne çok parlak ne de yetersiz olmalıdır; ortamın amacına uygun miktarda ışık kullanılmalıdır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 175 Cevapları


Soru : Gözünüze gelen ışığın sizi rahatsız ettiği durumlar oldu mu? Bu durumda neler yaşadığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, bazen gözümüze çok parlak ışık geldiğinde rahatsız oluruz, gözlerimiz kamaşır ve geçici olarak etrafı net göremeyiz.


Soru : Hava karardığında trafikteki taşıtlar farlarını yakar (Görsel 5.4). Bazı araç sürücüleri, yolu daha iyi görebilmek için uygun durumlarda uzun farlarını açarlar. Karşılarına bir taşıt geldiğinde ise uzun farlarını kapatırlar. Sizce bunun sebebi ne olabilir?


Cevap : Sürücüler uzun farlarını kapatır çünkü karşıdan gelen sürücünün gözü kamaşır ve bu durum kazaya neden olabilir.


Soru : Peki, uygun aydınlatma nedir? Nasıl yapılır? Şimdi birlikte bu soruların cevabını bulmaya çalışalım.


Cevap : Uygun aydınlatma, gözleri yormayan ve ortamı yeterince aydınlatan ışıktır. Gerektiği kadar ve doğru yerde yapılmalıdır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 176 Cevapları


Soru : Siz de çevrenizden uygun olan ve uygun olmayan aydınlatmalara örnekler veriniz.


Cevap : Uygun aydınlatmalara örnek: Sınıfın yeterince aydınlatılması, masa lambasının doğru açıyla yerleştirilmesi, sokak lambalarının düzenli olması.

Uygun olmayan aydınlatmalara örnek: Çok parlak ışıkların doğrudan göze gelmesi, loş ortamda kitap okumak, yanıp sönen ışıklar.


Soru : Göz sağlığımız açısından uygun aydınlatma nasıl olmalıdır?


Cevap : Göz sağlığımız için uygun aydınlatma yeterli parlaklıkta, doğrudan göze gelmeyen, yansıma yapmayan ve gözleri yormayan şekilde olmalıdır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 177 Cevapları


Soru : Aydınlatma araçlarının tasarruflu kullanımının aile ve ülke ekonomisi bakımından önemi nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız. Bu araçları tasarruflu kullanmak için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Aydınlatma araçlarını tasarruflu kullanmak hem aile bütçesini hem de ülke ekonomisini korur. Gereksiz yere açık bırakılan lambalar fazla elektrik harcar, bu da hem faturaların artmasına hem de enerji israfına neden olur. Tasarruflu kullanım sayesinde daha az enerji tüketilir, doğal kaynaklar korunur ve çevreye zarar veren enerji üretimi azalır.

Tasarruflu kullanmak için yapılabilecekler:

  • Kullanılmayan odalardaki ışıkları kapatmak,
  • Gündüzleri güneş ışığından yararlanmak,
  • Tasarruflu LED ampuller kullanmak,
  • Lambaları gereksiz yere uzun süre açık bırakmamak.

Bu şekilde hem aile bütçesine katkı sağlanır hem de ülke ekonomisine destek olunur.



 

error: Content is protected !!