2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları, öğrencilerin Türkçe dersinde etkin bir şekilde ilerlemesine yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Cevap Anahtarı ve 2. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Ders Kitabı ile uyumlu olarak hazırlanmış olan bu kaynak, metinleri ve soruları anlamayı kolaylaştırır.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap”


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

Öğrenciler, 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Metin Cevapları sayesinde hem ödevlerini tamamlayabilir hem de eksik konularını tekrar ederek Türkçe dersine karşı özgüven kazanabilirler.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap”


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

1. TEMA: DEĞERLERİMİZLE VARIZ 


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


1. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


Kardeşlik Özlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25


Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31


İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


Horozun Sorumluluğu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47


Nihan’ın Kardeşi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


1. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


2. TEMA: ATATÜRK ve ÇOCUK 


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


2. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


Atatürk’ün Çocuk Sevgisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71


Öğretmen Olun! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


Çanakkale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


3. TEMA: DOĞADA NELER OLUYOR? 


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


Sürpriz Ağacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


Sıfır Atık Günlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117


Ben Sağlıklı Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123


Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129


3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131


4. TEMA: OKUMA SERÜVENİMİZ 


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135


Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140


Kitap Okumayı Seviyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156


Kitaptaki Dünya Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162


Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169


4. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177



 

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı, öğrencilerin dil ve ifade becerilerini destekleyen kapsamlı bir kaynaktır. 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Cevapları ile birlikte kullanıldığında öğrencilerin metinleri anlaması ve soruları çözmesi kolaylaşır.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap”


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

Öğrenciler, İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Kitap Metin Cevapları sayesinde derslerinde daha başarılı olabilir, hem okuma hem de yazma becerilerini geliştirerek Türkçe dersine karşı özgüven kazanabilirler.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap”


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

5. TEMA: YETENEKLERİMİZİ TANIYORUZ


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23, 24


Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32


Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38


Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46


Meslekler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53


5. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


6. TEMA: MUCİT ÇOCUK 


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


6. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


ASLAN-TEKNOFEST Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66


Çok Merak, Çok Eğlence Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70, 71, 72


Meraklı, Cesur ve Maceracı Alper Gezeravcı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78


Bilgi Çağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83, 84


Neler Oluyor? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85 86, 87, 88, 89, 90, 91


6. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


7. TEMA: KÜLTÜR HAZİNEMİZ 


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


7. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


Ben Sordum, Ninem Anlattı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102


Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108


Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114


Bayrak Töreni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122


Bir Bayram Sürprizi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


7. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133


8. TEMA: HAKLARIMIZI BİLİYORUZ 


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


8. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137


Çocuklar Haklarıyla Var Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140, 141, 142


Bir Dünya Bırakın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146, 147, 148


Mırnav Dostları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156


Kararla Gelen Başarı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164


Yaz Tatilini Nasıl Değerlendirelim? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171


8. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173


Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179



 

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 54-55 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları 5. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 54-55 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 54-55 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kendi öğrenmelerini değerlendirmelerine ve eksiklerini fark etmelerine katkıda bulunur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 54, 55 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 5. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 54-55


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 54 Cevapları


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz. 


SANAT ÇALIŞMALARI

Nuray ve arkadaşları okulun sanat atölyesinde buluştu. Öğretmenleri, onlara farklı sanat malzemeleri verdi: boya kalemleri, fırçalar, renkli kâğıtlar ve kil. İlk olarak, Nuray bahçesi renkli çiçeklerle dolu kırmızı bir ev yaptı. Ali, deniz kenarında mavi bir ev yaptı. Emre ise orman içinde yeşil bir ev yaptı. Resimlerini boya kalemleri ve renkli kâğıtlar kullanarak süslediler. Sonra diğer öğrenciler kil ile heykel yapmaya başladılar.

Can, kil ile minik bir kuş yaptı. Merve ise bir çiçek tarlası tasarladı. Murat, bir gitar yaptı. Fırçaları boyalara batırarak yaptıklarını süslediler. Gün boyunca bol bol güldüler. Sanatla dolu bir günün ardından herkes mutlu bir şekilde evine döndü. Ertesi gün yeniden buluşmak için sözleştiler.


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metin, öğrencilerin okulun sanat atölyesinde çeşitli malzemeler kullanarak resim ve heykel gibi sanat çalışmaları yapmalarını ve bu etkinlik sırasında keyifli vakit geçirmelerini anlatmaktadır.


Soru : Metindeki koyu yazılmış sözcüklerin bulunduğu cümleleri tekrar okuyunuz. Sözcüklerin anlamını sözlükten araştırarak yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler oluşturunuz.


Cevap :

Kil Kelimesi

Sözlük Anlamı: Toprak ve suyun karışmasıyla oluşan yumuşak ve şekil verilebilen madde.
Cümlem: Çamurdan küçük bir çömlek yapmak için kil kullandım.

Tasarlamak Kelimesi

Sözlük Anlamı: Bir şeyi önceden düşünerek planlamak veya çizmek.
Cümlem: Yeni bir oyuncak arabayı tasarlamak için kağıda çizimler yaptım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 55 Cevapları


Soru : Metindeki çocukların yaptığı sanat çalışmalarını yazınız.


Cevap :

Metindeki çocukların yaptığı sanat çalışmaları:

  • Nuray: Bahçesi renkli çiçeklerle dolu kırmızı bir ev yaptı.
  • Ali: Deniz kenarında mavi bir ev yaptı.
  • Emre: Orman içinde yeşil bir ev yaptı.
  • Can: Kil ile minik bir kuş yaptı.
  • Merve: Kil ile bir çiçek tarlası tasarladı.
  • Murat: Kil ile bir gitar yaptı.

Soru : Metindeki çocukların yaptığı sanat çalışmalarının benzerliklerini ve farklılıklarını yazınız.


Cevap :

Benzerlikler:

  • Hepsi yaratıcı çalışmalar yapmıştır.
  • Çoğu çocuk renkleri ve malzemeleri kullanarak süsleme yapmıştır.
  • Tüm çalışmalar sanat atölyesinde yapılmıştır.

Farklılıklar:

  • Bazı çocuklar resim yaparken bazıları kil ile heykel yapmıştır.
  • Konu ve kullanılan malzeme farklıdır (ev, kuş, çiçek tarlası, gitar).
  • Renk seçimleri ve tasarım tarzları birbirinden farklıdır.

Soru : Metindeki çocuklar ertesi gün buluştuklarında hangi sanatsal çalışmaları yapmış olabilirler? Noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.


Cevap :

Ertesi gün yapabilecekleri sanatsal çalışmalar:

  • Yeni ev resimleri veya manzara resimleri yapabilirler.
  • Kil ile farklı hayvan veya nesne heykelleri tasarlayabilirler.
  • Farklı objeleri süsleyerek veya boyayarak çalışmalarını geliştirebilirler.


 

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 47-48-49-50-51-52-53 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Meslekler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 47-48-49-50-51-52-53 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 47-48-49-50-51-52-53 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Meslekler Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve meslekler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını artıran önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Meslekler Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 47-48-49-50-51-52-53


Soru : Yönergeyi uygulayarak röportaj yapınız.

Arkadaşlarınızla bir sunucu belirleyiniz.
Sunucu için kartondan bir mikrofon yapınız ya da sınıftaki herhangi bir eşyayı mikrofon olarak kullanınız.
Bir meslek seçiniz.
Sunucunun mesleğinizin özellikleri ile ilgili sorduklarına cevap veriniz.
Konuşmalar tamamlanınca yeni sunucu ve meslek ile röportaja devam ediniz.


Cevap

Sunucu: Merhaba, bugün sınıfımızın röportaj bölümünde öğretmenimizle birlikteyiz. Mesleğiniz nedir?

Konuk: Merhaba, ben öğretmenim.

Sunucu: Peki, öğretmen olmanın en güzel yönü nedir?

Konuk: Öğrencilerime bilgi aktarabilmek ve onların gelişimine katkıda bulunmak en güzel tarafı.

Sunucu: Zor yanları nelerdir?

Konuk: Sınıf yönetimi bazen zor olabiliyor, ayrıca her öğrencinin farklı öğrenme hızına uyum sağlamak gerekiyor.

Sunucu: Günlük işlerinizi kısaca anlatır mısınız?

Konuk: Dersleri planlarım, öğrencilere ders anlatırım ve ödevlerini kontrol ederim.

Sunucu: Çok teşekkür ederiz, bize zaman ayırdığınız için.

Konuk: Ben teşekkür ederim, sizleri tanımak çok güzeldi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 48 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip şiirin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Şiirin konusu, farklı mesleklerde çalışan insanların emekleri ve bu emeklere saygı göstermenin önemi ile birlik ve dayanışmadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 50 Cevapları


Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Şiirin konusu, farklı mesleklerde çalışan insanların emekleri, meslek sevgisi ve birlikte çalışmanın gücüdür; okuma öncesi tahminimle uyumludur.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcük ve sözcük grubunun anlamını sözlükten araştırıp yazınız.


Cevap :

Özen Sözlük Anlamı: Bir işi dikkatle ve titizlikle yapma durumu.

Birlikten kuvvet doğar Sözlük Anlamı: İnsanlar birlikte çalışırlarsa daha güçlü ve başarılı olurlar.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcük ve sözcük grubuyla cümleler kurunuz.


Cevap :

Özen ile ile cümleler :

  1. Resimlerimi büyük bir özenle çizdim.
  2. Annem yemekleri her zaman özenle hazırlar.
  3. Kitabımı özenle sayfalarına zarar vermeden okudum.
  4. Bahçedeki çiçekleri özenle suladım.
  5. Elbisemi özenle ütüledim.

Birlikten kuvvet doğar ile cümleler :

  1. Takım olarak çalıştık çünkü birlikten kuvvet doğar.
  2. Arkadaşlarımızla projeyi birlikte tamamladık, birlikten kuvvet doğdu.
  3. Sınıfça temizlik yaptık; birlikten kuvvet doğar.
  4. Komşular bahçe işlerini beraber yaptı; birlikten kuvvet doğdu.
  5. Oyunlarda yardımlaştık, çünkü birlikten kuvvet doğar.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 51 Cevapları


Soru : Şiirde meslekler ile ilgili ne anlatılıyor? Kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap : Şiirde, farklı mesleklerin çok olduğu, her mesleğin değerli ve önemli olduğu anlatılıyor. İnsanların emek vererek çalıştığı, mesleklerini severek yaptıkları ve birlikte çalışmanın gücü artırdığı vurgulanıyor.


Soru : “Meslekler” şiirinde eksik bırakılan yerleri şiire bakarak tamamlayınız.


Cevap :

Gördünüz ya çocuklar,
Çalışmanın sonu yok.
Mesleklerin sayısı,
İnsanlar kadar pek çok.

Hangisini sayayım?
Zamanımız kısıtlı.
Gelin kucaklayalım,
Tüm çalışanları.

Özenle çalışırlar.
Mesleğini sevenler.
Emeğe saygı duyar.
Çalışmayı bilenler.

Şimdi katılın bana
Birlikte söyleyelim.
Birlikten kuvvet doğar
Bunu böyle bilelim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 52 Cevapları


Soru :  Büyüyünce hangi mesleği yapmak istediğinizi nedenleriyle yazınız. 


Cevap

1. Polis
Ben büyüyünce polis olmak istiyorum.
Çünkü insanları korumak, suçları önlemek ve topluma güven sağlamak istiyorum.
Halkın güvenliği için çalışmak bana çok anlamlı geliyor.


2. Mühendis
Ben büyüyünce mühendis olmak istiyorum.
Çünkü yeni projeler tasarlamak ve insanların yaşamını kolaylaştıracak çözümler üretmek istiyorum.
Bilim ve teknoloji ile ilgilenmeyi seviyorum.


3. Öğretmen
Ben büyüyünce öğretmen olmak istiyorum.
Çünkü öğrencilere bilgi aktararak onların gelişimine katkıda bulunmak istiyorum.
İnsanlara yardımcı olmayı ve onlarla iletişim kurmayı seviyorum.


4. Bilim İnsanı
Ben büyüyünce bilim insanı olmak istiyorum.
Çünkü yeni keşifler yapmak ve insanlığın bilgisini artırmak istiyorum.
Deneyler yapmak ve sorunlara çözüm bulmak bana heyecan veriyor.


5. Aşçı
Ben büyüyünce aşçı olmak istiyorum.
Çünkü lezzetli yemekler yapmayı ve insanları mutlu etmeyi seviyorum.
Yaratıcı tarifler hazırlamak ve farklı tatlar denemek ilgimi çekiyor.


6. Veteriner
Ben büyüyünce veteriner olmak istiyorum.
Çünkü hayvanlara yardım etmek ve onların sağlığını korumak istiyorum.
Hayvanlarla çalışmayı ve onları iyileştirmeyi çok seviyorum.


Soru : Yazdığınız mesleğin görselini çizip boyayınız. Mesleğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 47-48-49-50-51-52-53 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 53 Cevapları


Soru : Şiirde geçen “emeğe saygı duymak” ve “özenle çalışmak” ifadelerinin ne anlama geldiğini arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

“Emeğe saygı duymak”, yapılan işin değerini bilmek ve çalışanlara hak ettikleri saygıyı göstermek demektir.

“Özenle çalışmak”, işi dikkatli, titiz ve en iyi şekilde yapmak anlamına gelir.


Soru : Görselleri inceleyiniz. İlginizi en çok çeken bilmeceyi arkadaşlarınıza sorunuz.


Sınıfta ders anlatır, bilgi saçar.
Çocukları eğitir, onlara yol açar.
Kitaplar, defterler onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?

Cevap Öğretmen

Düşleri çizer, yapıları inşa eder.
Planlarını hep önceden yapar.
Binalar, köprüler onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?

Cevap : Mühendis 

Hayvan dostlarımızı iyileştirir.
Onların bakımını üstlenir.
Kedi, köpek, kuş onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?

Cevap Veteriner 

Bahçedeki tüm bitkileri
Eker, biçer, büyütür.
Çiçekle, böcekle onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?

Cevap : Çiftçi 



 

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 39-40-41-42-43-44-45-46 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve kültürel değerleri tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46


Soru : Geçmişte oynanan oyuncakların müzedeki görsellerini inceleyiniz. Günümüzdeki oyuncaklarla bu oyuncakların benzerlik ve farklılıklarını anlatınız.


Cevap : Geçmişte oynanan oyuncaklar genellikle tahta, bez ve doğal malzemelerden yapılmıştı. Günümüzdeki oyuncaklar ise çoğunlukla plastikten ve teknolojik özelliklere sahip. Ancak her ikisi de çocukların eğlenmesi ve hayal gücünü geliştirmesi için kullanılmaktadır.


Soru : Oyuncak Müzesi’nde neler gördünüz? Dikkatinizi çeken oyuncakları anlatınız.


Cevap :  Oyuncak Müzesi’nde tahta bebekler, kurmalı arabalar, bezden yapılmış oyuncaklar ve eski trenler gördüm. En çok ilgimi rengârenk boyanmış tahta at arabası çekti, çünkü çok güzel ve nostaljik görünüyordu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 40 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metindeki olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’nin gezilmesi ve burada görülen oyuncakların tanıtılmasıdır. Olaylar ise Lokum’un müzeyi gezmesi, farklı ülkelerden oyuncakları ve maketleri görmesi, ailesinin eski oyuncaklara duygu ile bakması ve masal atölyesine katılması şeklinde gelişiyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’nin gezilmesi, burada görülen oyuncaklar ve yaşanan duygulardır. Okuma öncesinde yaptığım tahminle metnin konusu örtüşmektedir; çünkü tahminimde de müzenin gezileceğini, oyuncakların tanıtılacağını ve aile bireylerinin duygu ve düşüncelerinin yer alacağını düşünmüştüm.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız.


Cevap :

Müze kelimesi

Sözlük Anlamı: Tarihî, bilimsel, sanatsal değeri olan eserlerin sergilendiği yer.
Cümlem: Geçen hafta ailemle birlikte müzeye gittik.

Dekorasyon kelimesi

Sözlük Anlamı: Bir yeri güzelleştirmek ve düzenlemek için yapılan süsleme, döşeme işi.
Cümlem: Annem odanın dekorasyonunu değiştirdi.


Soru : Metni kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap : Metinde Lokum isimli bir çocuğun Gaziantep Oyuncak Müzesi gezisi anlatılmaktadır. Müzenin bir kısmı mağaradan oluşmaktadır ve içinde el yapımı ve fabrika yapımı birçok oyuncak vardır. Dünya çocuklarının tanıtıldığı bölümde farklı ülkelerin kıyafetleri ve kültürleri görülmektedir. Lokum özellikle Meksika’nın renkli kıyafetlerini çok beğenmiştir. Annesi dekorasyon oyuncaklarına, babası ise kendi çocukluğunu hatırlatan oyuncaklara ilgi duymuştur. Lokum da masal atölyesine katılmış, kendini masal dünyasında hissetmiştir. Bu gezi onun oyuncaklara farklı gözle bakmasını sağlamıştır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


Soru : Metinde anlatılan müzede en beğendiğiniz bölüm neresidir? En ilginç bulduğunuz oyuncak nedir? Anlatınız.


Cevap : Müzede en çok hoşuma giden bölüm Dünya Çocukları bölümü oldu çünkü farklı ülkelerin kıyafetlerini görmek çok güzeldi. En ilginç bulduğum oyuncak ise dekorasyon oyuncaklarıydı, çünkü çok farklı ve dikkat çekiciydiler.


Soru : Cümlelerde uygun yerlere kısa çizgi koyunuz.


Cevap

Merhaba sevgili arkadaşım, bu ay Gaziantep Oyuncak Mü(-)
zesi’ni ziyaret ettim. Bu müzede el ve fabrika yapımı altı yüze ya(-)
kın oyuncak bulunuyormuş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44 Cevapları


Soru : Bir müze tasarladığınızı ve bu müzede oyuncaklarınızı sergilediğinizi düşününüz. Tasarladığınız müzenin ve sergilediğiniz oyuncakların görselini çizip boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


Soru : Çizdiğiniz müzeyi ve sergilediğiniz oyuncakları arkadaşlarınıza anlatmak için bir konuşma planı hazırlayınız.


Cevap :

Tarih: 28.09.2025
Dinleyiciler: Sınıf arkadaşlarım
Konuşmacı: [Adınız Soyadınız]
Konuşma Süresi: 5 dakika
Konuşma Konusu: Çizdiğim müze ve sergilediğim oyuncakları tanıtmak
Anahtar Sözcükler: müze, oyuncak, sergi, tarih, eğlence, keşif, el yapımı, öğrenme


Soru : Hazırladığınız plana uygun olarak konuşmanızı yapınız.


Cevap :Merhaba arkadaşlar, bugün size çizdiğim müzeyi ve sergilediğim oyuncakları tanıtmak istiyorum. Müzem iki katlı ve içinde farklı bölümler var. Bir bölümde eski oyuncaklar, diğer bölümde el yapımı oyuncaklar sergileniyor. Benim en çok ilgimi çeken bölüm eski oyuncakların olduğu kısım oldu. Burada bez bebekler, tahta arabalar ve minik trenler vardı. Her oyuncağın kendine özgü bir hikayesi vardı. Sergilediğim oyuncaklar arasında benim yaptığım bez bebek ve kağıttan yaptığım arabalar var. Bu müze, bize oyuncakların tarihini ve geçmişte çocukların nelerle oynadığını gösteriyor. Umarım siz de müzemizi ziyaret edersiniz ve oyuncakların büyülü dünyasını keşfedersiniz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


Soru : Bez bebekle ilgili istenen bilgileri tahmin edip tanıtım kartını doldurunuz. Karttaki bilgilere göre bez bebeği arkadaşlarınıza tanıtınız.


Cevap :

Oyuncağın Adı : Bez Bebek
Kullanılan Malzemeler : Bez, pamuk, ip, kumaş parçaları, düğme
Yapıldığı Zaman : Geçmişte, özellikle oyuncak fabrikaları yokken el yapımı olarak yapılmıştır.
Kim İçin Yapıldığı : Küçük çocukların oynaması, vakit geçirmesi ve eğlenmesi için yapılmıştır.


Soru : Kahramanı görseldeki bez bebek olan bir masal mı yoksa bu bez bebekle ilgili bir şiir mi yazmak istersiniz? İşaretleyiniz.


Cevap : Masal yazmak istiyorum. Şiir yazmak istiyorum. 


Soru : Yazınızı noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.


Cevap :

Bez Bebek

Bez bebek elimde, severim onu,
Oynarız birlikte, geçer zamanı,
Güler yüzüyle bana mutluluk,
Arkadaşım o, en güzel oyunum.


Bez Bebeğin Masalı

Bir zamanlar küçük bir köyde sevimli bir bez bebek varmış. Onu bir anne, kızına sevgisini göstermek için elleriyle dikmiş. Bez bebek, kızın oyunlarında hep yanında olur, bazen prenses, bazen kahraman, bazen de en yakın arkadaşı olurmuş.

Bir gün kız çocuğu bez bebeğini Oyuncak Müzesi’ne götürmüş. Orada farklı oyuncaklarla tanışmışlar. Bez bebek çok mutlu olmuş, çünkü artık daha fazla çocuk onunla oyun oynayabilecekmiş.

Böylece bez bebek, yıllar boyunca çocuklara mutluluk ve neşe dağıtmış. 🌸



 

error: Content is protected !!