2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 19-20-21-22-23-24 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23, 24


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 19-20-21-22-23-24 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından büyük önem taşır. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 19-20-21-22-23-24 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve kültürel değerleri tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 19, 20, 21, 22, 23, 24 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını artıran önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Unutulan Oyunlar Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 19-20-21-22-23-24


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


Soru : Oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

DOKUZTAŞ OYUNU

Malzemeler
1 adet top 9 adet yassı taş Tebeşir

Nasıl Oynanır?
Oyuncular iki gruba ayrılır.
İçine taşların üst üste dizileceği bir çember çizilir.
Çembere uygun mesafede bir çizgi çizilir.
İlk gruptakiler sırayla çizgiden taşlara doğru topu atar. Amaç taşları yıkmaktır.
Taşlar yıkılınca taşı yıkan gruptaki oyuncular kaçmaya başlar.
Diğer gruptakiler, kaçan oyuncuları topla vurmaya çalışır.
Onlar da vurulmadan yıkılan taşları tekrar üst üste dizmeye uğraşır.
Taşları yıkma sırasının diğer gruba geçmesi için tüm oyuncuların vurulması gerekir.


Soru : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarınızla oynadığınız diğer oyunlara benziyor mu? Oyunu eğlenceli buldunuz mu? Oyun ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Evet, Dokuztaş oyunu arkadaşlarımla oynadığım bazı masa ve strateji oyunlarına benziyor. Oyunu çok eğlenceli buldum çünkü hem düşünmemi sağladı hem de arkadaşlarımla yarışırken keyifli vakit geçirdim. Kuralları öğrendikten sonra oyunu daha da sevdim ve bir dahaki sefere daha iyi oynamak için sabırsızlanıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 20 Cevapları


Soru : Metnin görsellerini inceleyiniz. Görsellerden hareketle izleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görsellere bakıldığında eskiden oynanan günümüzde kaybolan oyunlar konu alınıyor olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu geçmişte oynanan ancak günümüzde unutulup giden oyunlardır. 


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Maket kelimesi 

Sözlük Anlamı: Gerçek boyutundan küçük olarak yapılan model.
Cümlem: Tarih dersinde kaleyi gösteren maketi sınıfta sergiledik.

Hayâl kelimesi 

Sözlük Anlamı: Zihinde canlandırılan, gerçek olmayan düşünce veya tasarım.
Cümlem: Gece uyumadan önce uçan bir araba hayâl ettim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Mete’nin yeni oyuncağı neydi?


Cevap : Maket uçak


2. Mete’nin oyuncağı dedesini neden şaşırttı?


Cevap : Maket uçağın gökyüzünde süzülmesine ve uçmasına çok şaşırdı.


3. Mete’nin dedesi çocukluğunda hangi oyunları oynuyordu?


Cevap : Tahtadan uçak, topaç çevirmece, çember çevirmece, çelik çomak, tombik, beştaş ve bezirganbaşı oyunları oynuyordu.


4. Mete, dedesine nasıl bir söz verdi?


Cevap : Bu güzel oyunları arkadaşlarına öğreteceğine ve unutturmayacağına söz verdi. 


5. Büyüklerinizin çocukken oynadığı oyunlar Mete’nin dedesinin anlattığı oyunlara benziyor mu? Oyunların benzer ve farklı yönlerini anlatınız.


Cevap : Evet, büyüklerimin çocukken oynadığı oyunlar Mete’nin dedesinin anlattığı oyunlara benziyor. Benzer yönleri, her iki neslin de açık havada ve arkadaşlarla oyun oynayarak eğlenmesi. Farklı yönleri ise bazı oyunların kuralları ve kullanılan malzemelerin değişmesi; örneğin biz daha modern oyuncaklar kullanıyoruz, dedelerimizin oyunları ise daha basit ve doğal malzemelerle oynanıyormuş.


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili görselleri inceleyiniz. Görselleri olayların oluş sırasına göre sıralayınız. Olayları sırasıyla yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları”

  1. Mete ile dedesi maket uçak uçurtmak için gitmesi.
  2. Dedenin, maket uçağın uçmasına şaşırması
  3. Son olarak dedenin Mete’ye eskiden oynadığı oyunları anlatması.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 23 Cevapları


Soru : Bir büyüğünüze en sevdiğiniz oyunu tanıtan mektup yazınız. Yazınızda selamlaşma ve hitap ifadelerini kullanınız. Yazınıza başlamadan önce yazma ortamını değerlendiriniz.


Cevap :

Sevgili Dedem,
Merhaba. Size en sevdiğim oyun olan “Beştaş” oyununu tanıtacağım.

Beştaş, hem eğlenceli hem de zekâ geliştiren bir oyundur. Oyun için beş küçük taş kullanıyoruz. Taşları sırayla havaya atıp yakalıyoruz ve farklı hareketlerle çeşitli turlar yapıyoruz. Oyunu arkadaşlarımızla veya ailemizle oynayabiliyoruz. Hem el becerimizi hem de dikkatimizi geliştirdiği için çok seviyorum. Siz de denemek isterseniz çok eğleneceğinize eminim.

Tarih : ..20__
İmza : ……………………………………
Adı Soyadı : ……………………………………


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 24 Cevapları


Soru : Aile büyüklerinizin geçmişte oynadıkları oyuncaklarla günümüzdeki oyuncakları karşılaştıran bir konuşma planlayınız. 


Cevap :

KONUŞMA PLANIM

  • Tarih: ..20__

  • Dinleyiciler: Sınıf arkadaşlarım

  • Konuşmacı: Ben

  • Konuşma Süresi: 5 dakika

  • Konuşma Konusu: Aile büyüklerimizin geçmişte oynadığı oyuncaklarla günümüzdeki oyuncakların karşılaştırılması

  • Anahtar Sözcükler: tahta oyuncaklar, modern oyuncaklar, hayal gücü, teknoloji, eğlence, beceri gelişimi


Soru : Sınıf arkadaşlarınıza hazırladığınız plana uygun bir konuşma yapınız.


Cevap :

Merhaba arkadaşlar, bugün sizlere aile büyüklerimizin çocukken oynadığı oyuncaklarla günümüzde bizim oynadığımız oyuncakları karşılaştıracağım. Geçmişte tahta arabalar, topaçlar ve bez bebekler vardı. Bu oyuncaklar hayal gücümüzü geliştirmemize yardımcı oluyordu. Günümüzde ise teknoloji ile yapılan oyuncaklar, bilgisayar oyunları ve robotlar daha fazla dikkat çekiyor. Ancak her iki dönemde de oyun oynamak hem eğlenceli hem de becerilerimizi geliştiren bir etkinliktir. Siz de bu karşılaştırmayı düşündüğünüzde farkları ve benzerlikleri görebilirsiniz.

Adı Soyadı: …………………………………………
İmza: …………………………………………



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!