4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164, 165 Cevapları, öğrencilerin Tarladaki Hazine dinleme metnini anlamalarına yardımcı olmak için tasarlanmış etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, metnin ana fikri ve karakterleri hakkında düşünmeyi teşvik ederken, çocukların dinleme becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metni derinlemesine anlamalarını ve metinden çıkarılacak dersleri keşfetmelerini sağlar. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin metni doğru şekilde dinlemeleri, analiz etmeleri ve çıkarımlar yapmaları için çeşitli sorular sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165


Hazırlanalım


Soru : Çalışarak ailesini geçindirmek zorunda olan biri, bu görevini yerine getirmezse neler yaşanabilir? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Çalışarak ailesini geçindirmek zorunda olan biri, bu görevini yerine getirmezse ailede bazı sıkıntılar yaşanabilir. Öncelikle, ailenin temel ihtiyaçları olan yiyecek, giyecek, barınma gibi ihtiyaçlar karşılanamayabilir. Bu durum ailede ekonomik sorunlara ve stresli bir ortama yol açabilir. Ayrıca, eğitim ve sağlık gibi ihtiyaçlar da aksayabilir. Aile bireyleri arasındaki ilişkilerde gerginlikler artabilir ve aile içi huzursuzluk yaşanabilir. Bu nedenle, geçimini sağlayan kişinin sorumluluklarını yerine getirmesi, ailenin mutluluğu ve huzuru için çok önemlidir.


1. ETKİNLİK


Soru : a. “Tarladaki Hazine” metnini dinlerken “İhtiyar adam, bu sözleri söyledikten birkaç gün sonra hayata gözlerini yummuş.” cümlesinden sonra dinlemeyi durdurunuz. Bu aşamadan sonra olayın nasıl gelişeceğini tahmin ediniz. Tahmininizi aşağıya yazınız.


Cevap : İhtiyar adam hayatını kaybettikten sonra çocuklar tarladaki hazine için tarlayı kazmış, altını üstüne getirmişler. Ancak tarlada hazineyi bulamışlar. O sene tarla temizlendiği için ekinler fazla olmuş ve İhtiyar adamın çocukları zengin olmuş. 5 kardeş bundan ders alarak çalışkan olmuşlar ve köyün zenginlerinden olmuşlar.


Soru : b. Metnin tamamını dinledikten sonra tahminlerinizin doğruluğunu değerlendirmek için ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Tahminim doğru çıktı.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : a. Dinlediğiniz metinde geçen bazı kelimeler görsellerle birlikte verilmiştir. Bu
kelimelerin ve görsellerin size çağrıştırdığı kelimeleri ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

  • Hazine: Altın, değerli, define, zenginlik
  • Tarla: Ekin, toprak, çiftlik, tarım
  • Kayalık: Dağ, taş, deniz, dik

Soru : b. Kelimelerin anlamlarını görsellerinden yararlanarak tahmin ediniz.


Cevap :

  • Hazine: Değerli eşyaların saklandığı yer, genellikle altın, mücevher gibi zenginlikler.
  • Tarla: Tarım yapılan geniş alan, ekinlerin yetiştirildiği toprak parçası.
  • Kayalık: Taşlarla dolu, sert ve dik arazi yapısı.

Soru : c. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını
öğrendiğiniz kelimeleri aşağıda birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Hazine Kelimesi:
    • Anlamı: Değerli taşlar, altın, para ve benzeri kıymetli eşyaların saklandığı yer.
    • Cümle: Arkeologlar, eski bir şehirde büyük bir hazine bulmuşlar.
  • Tarla Kelimesi:
    • Anlamı: Tarım amacıyla kullanılan, ekinlerin yetiştirildiği toprak parçası.
    • Cümle: Çiftçi sabahları erken saatlerde tarlasına gidip ekinlerini sulamaya başlar.
  • Kayalık Kelimesi:
    • Anlamı: Taşlık, sert ve dik yüzeylere sahip, taşlarla kaplı alan.
    • Cümle: Dağcılar kayalıkları aşarak zirveye doğru ilerliyorlar.

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Zengin adam neden üzülüyormuş?


Cevap : Çocuklarının çok tembel olmasına üzülüyormuş.


2. Zengin adam, çocuklarından ne istemiş?


Cevap : Zengin adam, çocuklarından tarladaki hazineyi bulmalarını istemiş.


3. Çocuklar hazineyi nerede aramış?


Cevap : Çocuklar hazineyi tarlada aramışlar.


4. Ambarlar ne zaman dolup taşmaya başlamış?


Cevap : Hazine için tarlayı kazdıkları zaman ambarlar dolup taşmaya başlamış.


5. Çocuklar yaşadıklarından nasıl bir ders çıkarmış?


Cevap : Çalışkanlığın ne kadar önemli olduğu hakkında ders çıkarmışlar.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : “Tarladaki Hazine” metnini ana hatlarıyla arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

  1. Yaşlı adamın hastalanarak yatağa düşmesi
  2. Çocuklarını çağırması
  3. Çocuklarına tarlada hazine olduğunu söylemesi
  4. Çocukların tarlanın altını üstüne getirerek hazineyi araması
  5. Çocukların defineyi bulmaması
  6. O sene ekinlerin çok fazla verim vermesi
  7. Çocukların bundan ders çıkarması ve zengin olmaları

5. ETKİNLİK


Soru : Siz olsaydınız “Tarladaki Hazine” metnine nasıl bir başlık verirdiniz? Nedeniyle birlikte aşağıya yazınız.


Cevap : En Büyük Hazine Çalışmak


6. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metni rol paylaşımı yaparak sınıf arkadaşlarınızla canlandırınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği arkadaşlarınızla sınıfta yapmanız gerekmektedir.


Soru : Siz hangi rolü canlandırdınız? Canlandırma yaparken nelere dikkat ettiğinizi
aşağıya yazınız.


Cevap : Bu kısmı sizin doldurmanız gerekiyor.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : EBA’dan okuduğunuz masalı arkadaşlarınıza anlatınız. Masal ile ilgili görüş ve düşüncelerinizi belirtiniz. Anlatırken kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız. Beden dilinizi etkin kullanınız ve nezaket kurallarına uygun konuşunuz.


Cevap :

Alakarga ile Tilki: Alakarga ve Tilki’nin mücadele ettiği bu masalda, Tilki, Alakarga’yı kandırarak bir tavuk almak ister. Ancak, Alakarga zekice bir hamle yaparak Tilki’yi alt eder. Masalda, zekanın ve stratejinin, kaba kuvvetten daha güçlü olduğu vurgulanır.

Av Köpeği ile Bekçi Köpeği: Bu masalda, av köpeği ve bekçi köpeği karşılaştırılır. Av köpeği, avı takip etmek için eğitilmiştir, bekçi köpeği ise sahiplerini korur. Her köpek kendi işini en iyi şekilde yapmaya çalışır. Masalda, her bireyin kendi yeteneklerine göre farklı görevlerde başarılı olabileceği anlatılmaktadır.


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda yay ayracın [( )] kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki metinde numaralanmış ifadelerin hangisinde yay ayraç kullanılmalıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : (1)

Yay ayraç (parantez) kullanılması gereken ifade, “İbrahim Örs Trabzon 1982–1992” ifadesindeki tarih aralığıdır. Bu aralık, kişinin eğitim veya çalıştığı yılları belirttiği için, yay ayraç içinde sunulmalıdır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : a. Yaşadığınız çevrede bir hazine olduğunu düşününüz. Bu hazinenin yerini tarif ediniz.


Cevap : Yaşadığım çevredeki hazine, eski bir ormanın derinliklerinde gizli bir mağaranın içinde saklı. Mağaranın girişi, yüksek kayalıkların arasında dar bir geçit şeklinde ve neredeyse gözle görülmesi imkansız. İçeri girdiğinizde ise, duvarları pırıl pırıl parlayan değerli taşlarla kaplı. Işık, taşlardan yansıyarak etrafa büyülü bir parıltı yayıyor. Hazine, bu taşların arasında gömülü ve kimse tarafından keşfedilmemiş durumda. Burası, yalnızca cesur olanların ulaşabileceği, gizemli bir yer.


Soru : b. Aşağıya hazinenin yerini gösteren bir kroki çiziniz


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları”

Soru : “Kuraklığın nedenleri” hakkında bir sunum hazırlayınız. (“Meke Gölü” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.


Cevap :

1. İklim Değişikliği: Son yıllarda yaşanan küresel ısınma, dünya iklimini önemli ölçüde değiştirdi. Sıcaklık artışı, su buharının daha hızlı buharlaşmasına ve yağışların düzensizleşmesine yol açtı. Bu da, özellikle kurak bölgelerde su kaynaklarının azalmasına neden oldu. Meke Gölü gibi göllerin kuruması, bu etkilerin bir sonucudur.

2. Ağaç Kesimi ve Ormansızlaşma: Ormanlar, suyun toprağa emilmesine yardımcı olan ve su döngüsünü düzenleyen önemli ekosistemlerdir. Ağaçların kesilmesi, erozyonun artmasına, suyun toprakta tutunamamasına ve yeraltı su seviyelerinin düşmesine yol açar. Bu da kuraklık riskini artırır.

3. Su Kirliliği: Sanayi, tarım ve evsel atıklar nedeniyle su kaynakları kirlenir. Bu durum, suyun kullanılabilirliğini azaltır ve insan ihtiyacını karşılayacak temiz su miktarını düşürür. Temiz su kaynağı azaldıkça kuraklık daha belirgin hale gelir.

4. Aşırı Su Tüketimi: Tarımda kullanılan suyun aşırı miktarda olması, yeraltı su seviyelerinin hızla düşmesine yol açar. Ayrıca, sanayinin suyu aşırı tüketmesi ve yerleşim alanlarındaki artan nüfus da su kaynaklarının tükenmesine neden olur.

5. Yanlış Tarım Uygulamaları: Tarımda bilinçsiz sulama yöntemleri, yeraltı sularının hızla tükenmesine yol açar. Ayrıca, tarım alanlarında gereksiz su kullanımını artıran uygulamalar, sulama verimliliğini düşürerek kuraklık riskini artırır.

Sonuç: Kuraklık, çeşitli nedenlere bağlı olarak meydana gelir ve bu, doğal dengeyi bozar. İklim değişikliği, ağaç kesimi, su kirliliği ve aşırı su tüketimi gibi faktörler, kuraklığın şiddetini artırmaktadır. Bu nedenle, su kaynaklarını verimli kullanmak, ormanları korumak ve çevresel faktörlere duyarlı tarım uygulamaları hayata geçirmek büyük önem taşımaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-167 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Toprak Ana Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Toprak Ana Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166, 167 Cevapları, öğrencilere Toprak Ana serbest okuma metniyle doğaya ve toprağa olan sevgiyi aşılamayı amaçlayan etkinlikler sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Toprak Ana Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara doğanın korunması, toprağın önemi gibi değerleri aktarırken, okuma ve anlama becerilerini geliştirmeyi hedefler.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, metin üzerine düşünmeyi ve çocukların kendi görüşlerini ifade etmelerini destekler. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin doğa sevgisini ve sorumluluk bilincini pekiştirecek şekilde hazırlanmıştır.


TOPRAK ANA

Ben de ağır ağır yürürken düşünüyordum: Ancak benim oğullarım gibi yiğitler halkı düşmandan koruyabilirdi. Tek sağ olsunlar… Sağ olsunlar ve zaferle dönsünler. Ondan sonrası kolaydı, bir deri bir kemik kalsak bile her engeli aşar, her güçlüğün üstesinden gelirdik. Önemli olan sağ kalmak. Ama zafer de gecikmesin artık, çabuk gelsin! Çabuk gelsin! Elbette yalnız benim dileğim değildi bu. Bütün halkın amacı, umudu, hayali bu idi. Bu yüzden de ben, her fedakârlığa, her güçlüğe katlanmaya hazırdım.

En küçük oğlum Caynak daha on sekizini bile doldurmadan cepheye gönderildiği zaman bile dişimi sıktım, dilimi tuttum ve acılarımı içime attım.

Kış sonuna doğru askerlik şubesine sık sık çağrılmış, kendi yaşındaki gençlerle birlikte yat-kalk ve silah kullanma talimleri yapmıştı. Zaten bu talimler âdet olmuş ve buna hepimiz alışmıştık. Bir endişe duymuyordum. Eğitim görüyor, manevra yapıyorlardı: “Yat! Kalk!.. Sağa bak, sola bak!” gibi on beş günlük bir talimden sonra dönüp geliyorlardı.

Bir defasında gidişinin ikinci gününde döndü. Buna çok şaştım:

— Niye bu kadar çabuk bıraktılar, umarım bir daha hiç çağırmazlar, dedim.
— Bırakmadılar ana, yarın yine gideceğim, dedi Caynak. Bu defa biraz daha fazla


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


Ona inandım. Şüphelenmek aklıma bile gelmedi. Caynak o gün bir tuhaf davranıyordu. Çıkacağı uzun bir yolculuğa hazırlanıyordu sanki. Öğleden evvel elinde çekiç ve çivilerle avluda, ahırda, ambarda dolaştı durdu. Gevşeyen çivilere bir çekiç vuruyor, düşen çivilerin yerine yenisini çakıyor. Daha sonra koca bir yığın yakacak odun hazırladığını, arka avluda gübreliği temizlediğini, ambarın damına attığımız otları kurutmak için aktardığını fark ettim. Akşam üzeri eve geldiğimde avluyu iyice temizlediğini, at yemliğini onardığını gördüm. O yemliğe de ihtiyacımız vardı. Babamız evdeyken bir atın her zaman el altında, emrinde bulunmasını isterdi…

— A evladım, bütün bu işlerin hepsini birden yapmana ne gerek var, o onarımları yapman için yazın bol bol vaktin olacak, demiştim.

Bana, eli değmişken, vakti de varken yapmak istediğini, sonra belki vakit bulamayacağını söylemişti. O bu cevabı verdiği zaman da uyanmamış, bir şey anlayamamıştım. Sadece (…) işlerinin çokluğu gelmişti aklıma. Gerçek sebebi ancak gitmesinden sonra öğrendik. Bize bir mektup yazmış ve bunu istasyondan bir arkadaşı ile göndermişti! Tanrım! Bu ne çocukluk, bu ne maskaralık! Ah yavrum ah! Mektup yazmak iyi de veda etmeden gitmek olur mu hiç? O haberi duyduğum zaman aklımı yitirecek olsam bile gideceğini bana söylemeliydin.

Konuşmadan, veda edemeden gittiği için bizden çok özür diliyordu. Böylesinin daha kolay, acıları uzatmaktansa her şeyin bir çırpıda bitivermesinin daha iyi olacağını düşünüyormuş. “Daha az acı çekesiniz, olayı bir anda öğrenip kararımdan dolayı bana hak veresiniz istedim.” diyordu. Ne bileyim, belki o haklıdır. Elbette acı haberi yüzüme söylemek onun için pek güç bir şeydi. Belki seller gibi gözyaşı dökerek ağlayacaktım. Belki yalvararak onu caydırmaya çalışacağımdan korkuyordu…


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-167 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168, 169, 170, 171, 172 Cevapları, 5. ünite kapsamındaki değerlendirme soruları ile öğrencilere geniş bir tekrar olanağı sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları, konuların anlaşılmasını güçlendirirken öğrencilere özgüven kazandırmayı amaçlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, detaylı açıklamalarla her soruya yönelik rehberlik yapar. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin Türkçe bilgilerini gözden geçirmeleri ve pekiştirmeleri için ideal bir kaynak sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172


5. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI


BERABERLİĞİN GETİRDİĞİ

Padişah bir gün üç oğlunu sırayla yanına çağırır. Büyük olanın eline sağlam iple sarılmış bir deste ok verir ve kırmasını ister. Uğraşır, didinir ama nafile… Oklar kırılmaz.

İkinci oğlu yanına geldiğinde, ondan da aynısını ister ama o da oku kıramaz. En son küçük kardeş gelir ve ona da aynısını söyler. Küçük kardeş önce oklara, sonra ağabeylerine bakar. Destenin içinden bir ok çıkartır kırar. Sonra iki, üç derken bütün oklar kırılmıştır.

Padişah da: “İşte oğullarım. Eğer benden sonra birlik ve beraberlik içinde olursanız: bütün dünya bir araya gelse, sizi kimse yenemez. Ama aranıza fitne, kin, nefretlik düşmanlık girerse, bu dünyada iz bırakmadan yok olup gidersiniz.”

Cengiz Erşahin Başarı Öyküleri


A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


1. Çocuklar okları niçin kıramamıştır?


Cevap : Çünkü oklar bir arada, sağlam bir ip ile bağlanmıştır ve bu şekilde kırmak imkânsız hale gelmiştir.


2. Küçük kardeş, okları kırmak için nasıl bir yol izlemiştir?


Cevap : Küçük kardeş, deste içinden okları teker teker çıkararak kırmayı başarmıştır.


3. Padişahın oğullarına hangi öğüdü verdiğini parçadan belirleyerek yazınız.


Cevap : Padişah, oğullarına birlik ve beraberlik içinde olmalarını öğütlemiştir. Birlikte olduklarında kimsenin onları yenemeyeceğini, ancak aralarına düşmanlık ve nefret girerse yok olup gideceklerini söylemiştir.


4. Bu metni en iyi anlatan atasözü aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


B. A sütununda bazı deyimlerin anlamları, B sütununda ise bu deyimlerin kullanıldığı cümleler verilmiştir. Bu deyimleri belirleyerek örnekteki gibi ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

  • Korkudan ayakta duramayacak duruma gelmek.
    (dizlerinin bağı çözülmek)
  • Farkında olmadan karşısındakini kıracak ya da kötü bir sonuca yol açacak söz söylemek, davranışta bulunmak.
    (çam devirmek)
  • Davranış ve yetenekleriyle ilgi ve önem kazanmak.
    (gözüne girmek)
  • Çok öfkelenmek, olan bitenler karşısında taşkınlık göstermek.
    (çileden çıkmak)
  • Genişleyip yayılmak, gittikçe büyüyerek karışık bir durum almak.
    (dal budak salmak)

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.


1. Aşağıda “sürmek” kelimesinin anlamının yanlış verildiği cümleyi belirleyip ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : ç. Her odanın ziyareti bir saat sürmüştü


2. Aşağıda verilen cümlelerdeki yazım yanlışlarını bulup ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : c. Sabah mas mavi bir gökyüzüne uyandım.


3. Niçin hep birlikte barış ve uyum içinde yaşamayalım? Hepimiz aynı yıldızlara bakıyoruz, aynı gezegenin üzerindeki yol arkadaşlarıyız ve aynı gökyüzünün altında yaşıyoruz. Biz el eleyken daha mutlu ve daha umut dolu yarınlara ulaşacağız. Genel ağdan alınmıştır. (Kısaltılmıştır.)

3. Bu metinde nelere değinilmiştir? Yazınız.


Cevap : Bu metinde, barış ve uyum içinde yaşamanın önemi vurgulanmıştır. Tüm insanların aynı gezegende yaşadığı, aynı gökyüzünü ve yıldızları paylaştığı hatırlatılarak, birlik ve beraberlik içinde daha mutlu ve umut dolu bir geleceğe ulaşılabileceği ifade edilmiştir.


 

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


Soru : (4 ve 5. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.)


I) Dibine kurulduğu ağacın başında hayatını meyve yiyerek sürdüren kumru, dişi aslana demiş ki:
(II) Dişi aslan (…) avlanmaya son vermiş, et yemeyi terk edip meyvelere dadanmış.
(III) Bunlardan beslenen hayvanlara yazık değil mi? Sen dengeyi bozar da onların payına düşen rızka dadanırsan kısa zamanda açlıktan helak olmaz mı bu zavallılar?
(IV) Bu yıl su olmadığı için ağaçlar meyve vermedi sanıyordum. Oysa ağaçlar  meyve vermiş de senin buraya dadanmandan ötürü ortalıkta meyve kalmamış! Sen et yiyicisin, Allah’ın sana taksim ettiği rızkı terk ettin, başkalarının payına düşene dadandın!
(V) Dişi aslan kumrunun sözlerinden etkilenerek meyve yemeyi de bırakmış, ot yemeye başlamış.

Beydaba
Kelile ve Dimne
haz: Abuzer Kalyon
(Kısaltılmıştır.)


4. Numaralanmış ifadeleri anlamlı bir metin oluşturacak şekilde sıralayınız.


Cevap : Metindeki anlam sıralaması şu şekilde olabilir: I – IV – III – II – V


5. Bu metinde verilmek istenen ileti aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu
işaretleyiniz.


Cevap : Bu metinde verilmek istenen ileti: Kişi, kendine uygun olan işleri yapmalı; başkalarının payına düşenle yetinmemeli.


6. Bu konuşmada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilemez? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Bu konuşmada boş bırakılan yere “Yüksek sesle okumaya” ifadesi getirilemez. Şiir dinletisinde tonlama, vurgu ve telaffuz önemlidir, ancak yüksek sesle okumak dinletinin amacına uygun olmayabilir; şiirin duygusuna göre sesin ayarlanması daha önemlidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


7. Aşağıda Ankara pilavının malzemeleri ve hazırlanışı verilmiştir.


“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Cevapları”

Hazırlanış aşamalarının tamamlanması için numaralanmış yerlerden hangisine “Kavrulan etin üzerine şehriye eklenerek etin yağında şehriyeler kavrulur.” cümlesi getirilmelidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Bu cümle, (2) numaralı aşamaya getirilmelidir. Çünkü et, suyunu iyice çektikten sonra sıvı yağ ve tereyağı ile kavrulur. Bu aşamadan hemen sonra, kavrulan etin üzerine şehriye eklenip kavrulması en uygun sıradır.


8. Aşağıdaki noktalama işaretleri belirtilen işleve uygun kullanılmışsa başına “D”, kullanılmamışsa “Y” yazınız.


Cevap :

a. (Doğru) – Nokta, tamamlanmış cümlelerin sonunda doğru kullanılmıştır.

b. (Yanlış) – Kısa çizgi, burada hecelerin gösterilmesi için değil, iki yer arasındaki mesafeyi belirtmek için kullanılmıştır. Heceleri ayırmak için örnek uygun değildir.

c. (Doğru) – Tırnak işareti, özel olarak vurgulanmak istenen sözcüğü belirtmek için doğru kullanılmıştır.

ç. (Doğru) – Yay ayraç içindeki ünlem işareti, cümleye kinaye anlamı katmak için doğru kullanılmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 Cevapları, öğrencilerin derslerinde karşılaştıkları etkinliklerin çözümlerini sunarak öğrenmelerini desteklemektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları, bu metni anlamalarına ve metin üzerinde düşünmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ders materyalleriyle uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlar. Ayrıca, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık gibi kaynaklar, öğretmenler ve öğrenciler için önemli bir başvuru noktası oluşturarak eğitim sürecini daha verimli hale getirir. Bu kaynaklar, Türkçe dersinde başarının artırılmasına önemli katkılar sağlamaktadır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22


Hazırlanalım


Soru : Yaşlılara nasıl yardım edebiliriz?


Cevap : Yaşlılara yardım etmek için onların günlük işlerine yardımcı olabilir, alışverişlerinde destek olabilir ve onlarla vakit geçirerek yalnız hissetmelerini önleyebiliriz. Ayrıca sağlık kontrollerine gitmelerine yardım edebiliriz.


Soru : Ailenizle en son ne zaman geziye gittiniz? Bu gezide neler yaptığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ailemle en son yaz tatilinde bir doğa gezisine gittik. Ormanda yürüyüş yaptık, piknik yaptık ve gölde balık tuttuk. Hep birlikte keyifli bir gün geçirdik.


Soru : “Yılın babası” ya da “yılın annesi” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Yılın babası” ya da “yılın annesi” sözünden, ailesine en iyi şekilde bakan, fedakârlık yapan ve çocuklarına karşı sorumluluklarını en iyi şekilde yerine getiren anne ya da baba anlıyorum.


1. ETKİNLİK


Soru : Genel ağdan alınan aşağıdaki metni önce noktalama işaretlerine dikkat ederek sonra metinde noktalama işaretleri yokmuş gibi okuyunuz. Bu iki okuma arasındaki farkı söyleyiniz.


Cevap : Noktalama işaretleri olmadan metin okunduğunda anlam bütünlüğü bozulmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : a. Kelimeler, farklı anlamlara gelecek şekilde kullanılabilir. Aşağıdaki cümlelerde “göz” kelimesi farklı anlamlarda kullanılmıştır. Cümleleri inceleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümlede kullanıldığı anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Bir ara, annemin kulağına doğru eğilip “Babam sahiden zengin mi oldu dersin?” diye fısıldadım.

Tahminim: Alçak bir sesle konuşmak.
Sözlük anlamı: Duyulmayacak kadar hafif ve alçak bir sesle konuşmak.

Bütün bunları, sırrını hâlâ öğrenemediğimiz mektuba borçluyduk.

Tahminim: Gizli kalmış, bilinmeyen bilgi.
Sözlük anlamı: Başkalarından gizlenen, bilinmeyen şey.

Kendisini koltuğun üzerine bırakırken bitkin bir hâli vardı.

Tahminim: Yorgun, çok halsiz.
Sözlük anlamı: Aşırı derecede yorgun, takatsiz.

Meğer onları sevindirmek ne kadar kolaymış.

Tahminim: Gerçekte, anlaşılan o ki.
Sözlük anlamı: Gerçekte öyle olmadığı halde, sonradan anlaşıldığına göre, meğerse.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen kelime ve kelime gruplarını anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

Soldan Sağa

  1. Muhteşem – Büyüklüğü, görünüşü ve güzelliğiyle görenleri etkileyen, gösterişli, görkemli.
  2. Akraba – Kan bağıyla birbirine bağlı olan kimseler.
  3. Yelek – Ceket altına giyilen kolsuz ve kısa giysi.
  4. Mektup – Bir şey haber vermek, sormak, istemek veya duyguları bildirmek için birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, zarfa konulmuş yazılı kâğıt.

Yukarıdan Aşağı

  1. Miras – Birine, ölen bir yakınından kalan mal mülk, para veya servet, kalıt, bırakıt.
  2. Cömertlik – Cömert olma durumu, eli açıklık.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Çocuğun babası niçin çok seviniyor?


Cevap : Çünkü yaşlı bir adam, çocuğunun otobüste ona yer vermesi üzerine babasını “yılın babası” olarak seçip mektup yazmıştır. Bu mektup babayı çok duygulandırmıştır.


2. Çocuğun hangi davranışı yaşlı adamın hoşuna gidiyor?


Cevap : Çocuğun, otobüste yaşlı adama yer vermesi ve paketlerini taşımaya yardım etmesi yaşlı adamın çok hoşuna gitmiştir.


3. Yaşlı adam, çocuğun babasını neden “yılın babası” olarak seçiyor?


Cevap : Çünkü yaşlı adam, babanın oğluna büyüklere saygıyı öğrettiğini ve bu devirde böyle çocuk yetiştirmenin zor olduğunu düşünmektedir.


4. Anne ne zaman çok sabırsızlandığını söylüyor?


Cevap : Lunaparktan eve döndüklerinde, mektubun içeriğini merak ettiği için sabırsızlandığını söylüyor.


5. Ailecek nereye gidiyorlar?


Cevap : Hayvanat bahçesine ve ardından lunaparka gidiyorlar.


6. Çocuk ile annesi taksiyle gideceklerini öğrenince neden şaşırıyor?


Cevap : Çünkü daha önce hep dolmuşla gittikleri için, taksiye binmek onlar için alışılmadık bir durumdur.


7. Yaşlı adam mektupta nelere dikkat çekiyor?


Cevap : Çocuğun büyüklere saygı gösteren bir evlat olmasına, babanın da böyle bir çocuk yetiştirmedeki başarısına dikkat çekiyor.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki açıklamayı okuyunuz.


Cevap : Bir paragrafta üzerinde durulan duygu, düşünce, olay veya duruma konu denir. Paragrafın konusunu bulabilmek için “Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?” sorusuna cevap aranır. Bu soruya alınan cevap, paragrafın konusudur.


Soru : b. Gökçe, aşağıdaki paragrafı okumuş ve paragrafın konusunu belirlemiştir.


Ailelerin kendi aralarında tutarlı olmaları ve çocuklarıyla iyi bir iletişim sürdürmeleri gerekiyor. Çocuk ruh sağlığı açısından en önemli şey anne, baba ve aileyle iyi iletişimdir. Ne olursa olsun çocuk yanlış da düşünse, yanlış bir şey de yapıyor olsa çocuğun bunu anne ve babasına anlatabilecek rahatlığı hissedebilmesi çok önemli. Anne ve babaların da çocuğa bu rahatlığı verecek bir ortam sağlamaları, ilişkilerini ona göre kurmaları, çocuklara karşı hoşgörülü ve anlayışlı davranabilmeleri, yol gösterecek güce sahip olmaları gerekiyor. Basından alınmıştır.

Soru: Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?

Cevap: Çocuklarla iletişim kurarken dikkat edilmesi gerekenler üzerinde durulmuştur.


Soru : c. “Yılın Babası” metninin konusunu belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :  Çocuk yetiştirmenin önemi


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Üzeyir Gündüz’ün “Bayram Şenliği” kitabının içindekiler sayfası aşağıda verilmiştir. Bu sayfayı inceleyerek yanda verilen soruları cevaplayınız.


Soru: Bu kitaptaki hangi hikâye sizin ders kitabınıza alınmıştır?

Cevap : Yılın Babası adlı hikâye ders kitabımızda yer almıştır.


Soru: Yılın Babası” adlı hikâye, kitabın kaçıncı sayfasındadır?

Cevap : Yılın Babası adlı hikâye, kitabın 67’nci sayfasındadır.


Soru: 47. sayfadaki hikâyenin adı nedir?

Cevap : 47. sayfadaki hikâyenin adı Bayram Şenliği’dir.


Soru: Kitabın son hikâyesi hangisidir?

Cevap : Kitabın son hikâyesi Yeni Çantalar da Eskir’dir.


Soru: Aşağıda bir “e-dergi”nin içindekiler sayfası verilmiştir. Bu dergiyi,…genel ağ adresinden inceleyerek derginin 20. sayfasındaki metni okuyunuz.

Cevap : Derginin 20.sayfasındaki 15 Temmuz Şehitler Ortaokulu öğrencilerinin 23 Nisan coşkusunu anlatan metni okudum.


Soru: Türk Dil Kurumu tarafından hazırlanan Türkçe Sözlük, kelimelerin anlamın; bulmada en güvenilir kaynaktır,…genel ağ adresinden anlamını bilmediğiniz kelimeleri araştırınız.

Cevap :

Eyer: Binek hayvanlarının sırtına konulan, oturmaya yarayan nesne

Posa: Suyu alınmış her tür yiyecek maddesinin artığı

Basiret: Gerçekleri yanılmadan görebilme yeteneği, uzağı görüş


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıdaki şemayı tamamlayınız.


Cevap :

Mekân ve Zaman: Mekân, ev, otobüs, hayvanat bahçesi ve lunapark olarak belirlenmiştir. Zaman ise bir tatil günü olarak düşünülebilir.


Konu: Bir çocuğun otobüste yaşlı bir adama yer vermesi ve bu davranışının, babasının “yılın babası” seçilmesine neden olması.


Olay Örgüsü:

  1. Çocuk otobüste yaşlı adama yer verir ve yardım eder.
  2. Yaşlı adam, bu davranıştan çok etkilenerek babasına mektup yazar.
  3. Babası, mektubu alınca çok sevinir ve ailesini gezmeye götürür.
  4. Aile, hayvanat bahçesi ve lunaparka gider.
  5. Eve döndüklerinde, babası mektubu açıklar ve kendisinin “yılın babası” seçildiğini söyler.

Şahıs ve Varlık Kadrosu: Çocuk, babası, annesi, yaşlı adam, Hira (kız kardeşi).


8. ETKİNLİK


Soru : a. Serdar ile Selin arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Saçlarım çok büyümüş, berbere gitsem iyi olacak.

Serdar, sanki kelimenin birini yanlış anlamda kullandın.


Soru : b. Serdar’ın hangi kelimeyi yanlış anlamda kullandığını söyleyiniz.


Cevap : Serdar “büyümüş” kelimesini yanlış kullanmıştır. Çünkü saç büyümez, uzar.


Soru : c. Aşağıdaki sorulardan yola çıkarak “aile” kavramıyla ilgili bir konuşma yapınız. Konuşmanızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya dikkat ediniz.

● Pikniğe giderken evinizde ne gibi hazırlıklar yapılıyor?
● Siz ailenize piknik hazırlıklarında nasıl yardımcı oluyorsunuz?


Cevap :

Aile, hepimizin yanında olduğu, sevgi ve dayanışma içinde yaşadığımız en önemli yapıdır. Birlikte vakit geçirmek, anılar biriktirmek de aile bağlarını güçlendirir. Örneğin, ailemle pikniğe giderken evde çeşitli hazırlıklar yaparız. Annem, yiyecekleri hazırlar, sandviçler ve atıştırmalıklar yapar. Babam mangal malzemelerini ve piknik örtüsünü hazırlar. Ben ise genellikle sofrayı kurmada, tabakları ve içecekleri düzenlemede yardımcı olurum. Piknik için gerekli malzemelerin taşınmasında da aileme destek olurum.

Aile bireylerinin her birinin katkıda bulunduğu bu tür etkinlikler, sorumluluk bilincimizi artırır ve yardımlaşma duygusunu pekiştirir. Birlikte geçirdiğimiz bu anlar, aynı zamanda eğlenceli ve değerli zamanlar olarak hafızamızda yer eder.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin son bölümü aşağıda verilmiştir. Olayların bitmediğini düşünerek aşağıya mutlu sonla biten bir bölüm yazınız.

İşte, babamı sevinçten göklere uçuran mektubun aslı buydu. Yaşlı adam beni öve öve bitiremiyordu. Mektubun sonunu şöyle bağlamıştı. “Başkaları kimi seçerse seçsin, benim gözümde yılın babası sizsiniz. Çünkü bu devirde, büyüklere saygı gösteren insan mumla aranır oldu ama sizin elinizde bir tane var. Onunla övünebilirsiniz.” Sınıfımı doğrudan geçip, taktirname getirdiğim günlerde bile babam bu kadar sevinmemişti. Meğer onları sevindirmek ne kadar kolaymış.


Cevap :

Babamın yüzündeki mutluluğu gördükçe, içimi büyük bir sevinç kapladı. O günden sonra ailece daha çok vakit geçirmeye başladık. Babam, mektubun getirdiği sevinçle, bize her fırsatta geziler düzenledi. Bir hafta sonu babamın sürpriziyle Anıtkabir’e gitmeye karar verdik. Hira, Atatürk’ün huzuruna çıkmanın heyecanını yaşıyordu. Orada geçirdiğimiz zaman hepimiz için unutulmaz oldu. Eve döndüğümüzde annem ve babam birbirlerine gülümseyerek baktılar.

Babam bana dönüp, “Senin gibi bir evladım olduğu için çok şanslıyım,” dedi. O anda ailemizin birbirine olan sevgisinin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha anladım. Her şeyin bir aileyle birlikteyken daha güzel olduğunu hissederek, mutlu ve huzurlu bir şekilde günü sonlandırdık.


10. ETKİNLİK


Soru : Çocuğun yerinde siz olsaydınız lunaparktaki mutluluğunuzu anlatmak için nasıl bir resim çizerdiniz? Hayalinizdeki resmi aşağıya çiziniz.


Cevap : İşte lunaparktaki mutluluğunuzu anlatan bir resim! Eğlence dolu bir ortamda çocuk, elinde balon ve dondurma ile neşeyle dolu bir gün geçiriyor. Renkli oyuncaklar, dönme dolap, lunapark ışıkları ve diğer mutlu ailelerin de bulunduğu bu sahne, tam bir mutluluk resmi.


“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : a. Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

Hayrola, Karagöz’üm kitap mı okuyorsun?
Evet, kitap okuyorum ama kafam biraz karıştı.
Kafanı karıştıran durumu bana anlatırsan sana yardımcı olabilirim.
Okuduğum kitaptaki bazı kelimelerin yazımı kafamı karıştırdı. Bu kelimeler cümlenin birinde büyük, diğerinde ise küçük harfle başlamış.
İlahi Karagöz’üm, bundan kolay ne var?
Madem o kadar kolay, anlat da öğrenelim.


Soru : b. Karagöz’ün kafasını karıştıran cümleler aşağıda verilmiştir. Bu cümlelerde Karagöz’ün sözünü ettiği kelimeler hangileridir? Bu kelimelerin neden cümlenin birinde büyük, diğerinde ise küçük harfle başladığını aşağıya yazınız.


Cevap : İkinci cümlede ‘Gezerek Gördüklerim’ ifadesi bir eser adı olduğu için, özel isim niteliğinde bulunmasından dolayı büyük harfle yazılmıştır. Diğer cümlede ise ‘gezerek gördüğü’ ifadesi özel isim olmadığı için küçük harfle başlamıştır.


Soru : Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini araştırınız (“Olamam” metninin 10. etkinliğine yöneliktir.). 


Cevap :

Türk bayrağındaki ay ve yıldızın anlamı, Türk kültüründe ve tarihindeki derin köklere dayanmaktadır.

  1. Ay: Ay, genellikle aydınlık ve barışı simgeler. Türk mitolojisinde ve tarihindeki birçok ulusun bayrağında yer almıştır. Ayın hilal şeklinde tasvir edilmesi, Türklerin İslam öncesi dönemlerinde de bir sembol olarak kullanılmıştır.
  2. Yıldız: Yıldız ise, umut ve rehberliği temsil eder. Aynı zamanda, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük arzusunu simgeler.

Birlikte, ay ve yıldız, Türk milletinin tarihi, kültürü ve değerleriyle özdeşleşen önemli sembollerdir. Türk bayrağı, bu semboller aracılığıyla ulusun bağımsızlık ve varoluş mücadelesini ifade eder.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmek için özel olarak hazırlanmış etkinlikler içerir. Bu sayfalardaki İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, metni analiz ederek ana fikir, karakter çözümlemesi ve yaratıcı düşünme becerilerini pekiştirirler. “Olamam” metni, çocukların kendini tanıması ve özgün bireyler olarak kendilerini kabul etmelerini teşvik eder.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık kapsamında, öğrenciler metinle ilgili çeşitli soruları yanıtlarken okuma-anlama becerilerini güçlendirir. Bu etkinlikler, çocukların düşüncelerini ifade etme yetilerini geliştirirken, aynı zamanda metnin ana mesajını kavrayarak kendilerini farklı yönlerden ifade etmelerine de katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29


Hazırlanalım


Soru : Bayrağımıza karşı saygınızı nasıl gösterebilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bayrağımıza karşı saygımızı, onu yıpratmamaya ve temiz bir şekilde muhafaza etmeye özen göstererek gösterebiliriz. Resmi törenlerde bayrağa saygıyla selam durmak, onu dikkatle asmak ve gerektiğinde usulüne uygun katlamak da saygımızın bir ifadesidir. Ayrıca, bayrağımızı temsil eden değerlere bağlı kalmak ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek de bayrağımıza olan saygımızı gösterir.


1. ETKİNLİK


Soru : a. Güneş ile karga arasında geçen konuşmayı okuyunuz.


Cevap : Kitabınızda verilen konuşmayı bir kaç defa okuyunuz.


Soru : b. Sizce bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumanın ne
gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumak, hem okuyanın hem de dinleyenin metni daha iyi anlamasını sağlar. Vurgu ve tonlama, metindeki duyguları ve düşünceleri daha etkili bir şekilde yansıtarak anlatımı güçlendirir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Nehir, “Olamam” şiirindeki bazı kelimelerin şiirdeki anlamlarını aşağıdaki gibi tahmin etmiştir. Bu tahminlerin doğru mu, yanlış mı olduğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ederek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Şiire göre bir çocuğun önem verdiği şeyler nelerdir?


Cevap : Şiire göre bir çocuk, kucaklanmak, oyuncaklara sahip olmak gibi şeylere önem vermektedir; ancak en çok bayrağa değer verir.


2. Eskiden savaşlarda kullanılan savaş gereçlerinin ve atın bir delikanlı için önemi nedir?


Cevap : Savaş gereçleri ve at, delikanlı için cesareti, kahramanlığı ve bağımsızlık mücadelesini simgeler.


3. Şiire göre genç bir kızın bayrağı uğruna vazgeçebileceği şeyler nelerdir?


Cevap : Genç bir kız, bayrak uğruna telsiz, duvaksız olmayı; hatta düğünsüz olmayı göze alabilir.


4. Gerektiği zaman kadınlı erkekli bu vatanın savunulacağı hangi dizelerde dile getirilmiştir?


Cevap : “İster erkek ister kadın, Çocuğuyum bu vatanın” dizeleriyle kadınlı erkekli herkesin vatanı savunacağı anlatılmıştır.


5. Şiirin son bölümüne göre şairin vazgeçebileceği şeyler nelerdir?


Cevap : Şair, konak, saray, ev, yuva, köy ve sevdiklerinden vazgeçebilir; ancak bayraksız kalmayı asla kabullenemez.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz şiirde geçen “bayrak”, “vatan”, “gaza” kelimelerinden hareketle şiirin konusunu belirleyiniz. Belirlediğiniz konuyu aşağıya yazınız.


Cevap : Şiir, vatan sevgisi ve bayrağın kutsallığını ele almaktadır. Şair, bayrağın kendisi için vazgeçilmez olduğunu vurgulamaktadır.


Soru : b. Okuduğunuz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Şairin vatan sevgisi ve bayrağa duyduğu derin bağlılık duygusu.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda boş bırakılan yeri şiirden hareketle doldurunuz.

Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını ……….


Cevap : Şair, Türk bayrağına olan duygularını bayraksız olamayacağını belirterek derin bir bağlılık ve sadakatle dile getirmiştir.


6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirin görsellerini inceleyiniz. Bunların aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • Duygu oluşturma
  • Kahramanların özelliklerini vurgulama

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki özelliklerden hangileri “Olamam” metni için söylenebilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

  • Duygular ön plandadır.
  • Dizelerden meydana gelmiştir.

8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz.


Cevap :

Taşıp yirmi yaş dileklerinden
Ufuk ufuk süzülen
Bir gemiyim ben…

Bu dizelerde anlatımı güçlendirmek amacıyla benzetmeye başvurulmuştur. Şair, kendisini ufuktan ufka süzülen bir gemiye benzetmiştir. Bu benzetmede şair benzeyen, gemi de benzetilen unsurdur. Bir kavramın veya varlığın özelliklerini, başka varlık veya kavrama aktarmaya benzetme denir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : b. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde benzeyen ve benzetilenleri belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Bu biberleri yiyemezsin çünkü biberler zehir gibi acı.

Benzeyen : Biber Benzetilen : Zehir

Aylar sonra çocuklar parklara karıncalar gibi üşüştü.

Benzeyen : Çocuklar Benzetilen : Karınca

Buz gibi havada böyle dolaşırsan hastalanırsın.

Benzeyen : Hava Benzetilen : Buz

Caddelerde arabalar arı gibi vızır vızır işliyordu.

Benzeyen : Arabalar  Benzetilen : Arı


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun şekilde kullanarak bayrak sevgisiyle ilgili bir konuşma yapınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bayrak, bir milletin bağımsızlığının ve özgürlüğünün sembolüdür. Bizim bayrağımız da tarihimizin, değerlerimizin ve aydınlık yarınlara olan inancımızın en güçlü ifadesidir. Her sabah onun altında özgürce nefes alıp veriyoruz; eğitim alıyor, geleceğe hazırlanıyoruz. Bayrağımıza duyduğumuz sevgi, aslında vatanımıza, milletimize ve bize emanet edilen değerlere duyduğumuz sevgidir.

Bayrağımızı yüceltmek, onu korumak ve bu sevgiyle yetişen yeni nesillere ilham vermek hepimizin görevidir. Bizim için her zaman en yukarıda dalgalanan bayrağımıza olan sevgimiz, sadece sözde değil, özde yaşamalıdır. İşte bu nedenle, bayrağımıza olan saygımızı koruyalım ve bu sevgiyi geleceğe taşıyalım. Teşekkür ederim.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda noktanın (.) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktanın kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Birçok derdim var, hangisini anlatayım.


11. ETKİNLİK


Soru : Yaptığınız araştırmadan hareketle Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini defterinize yazınız.


Cevap :

Türk bayrağındaki ay ve yıldız, Türk milletinin tarihini, kültürünü ve bağımsızlık mücadelesini simgeler. Ay, aydınlığı ve barışı temsil ederken; yıldız, Türk milletinin umut ve bağımsızlık arzusunu ifade eder. Bu semboller bir araya gelerek Türk milletinin özgürlüğe ve bağımsızlığa olan bağlılığını ve vatanına duyduğu derin sevgiyi gösterir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!