4. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları Ada Yayıncılık 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı Sayfa Cevapları öğrencilerin okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda metinler üzerinde çeşitli etkinlikler yer almakta olup, öğrencilerin dil bilgisi ve kelime dağarcıklarını güçlendirmelerine katkı sağlar. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları Ada Yayıncılık”

Konu kapsamında 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ünite Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda ve sınıf ortamında uygulamalarını sağlar. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları öğrencilerin eksiklerini fark etmelerine ve bilgilerini pekiştirmelerine destek olur, böylece dil becerilerini güvenle kullanmayı öğrenirler.


“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı”


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44. Sayfa Soruları ve Cevapları için tıklayınız.


1. TEMA : ÇOCUK DÜNYASI


Okulum Açılıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18


Sürpriiiiiiiz! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


Haydi Uçurtma Yapalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


Çocukluğum Bitti Mi? (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39


Sözün Gücü (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40


1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76. Sayfa Soruları ve Cevapları için tıklayınız.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Ömrümün En Güzel Rüyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


Atatürk Dumlupınar’da Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60


Türk Bayrağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66


Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70, 71


Şişli’deki Ev (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112. Sayfa Soruları ve Cevapları için tıklayınız.


3. TEMA :  ERDEMLER


Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86


Ustaların Ustası Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92


Nar Ekşisi Sokak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


Bölüşmek Güzeldir (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104


Tavşanın Ziyafeti (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108


3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146. Sayfa Soruları ve Cevapları için tıklayınız.


4. TEMA :  MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Hırsızlarla Hoca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120


Gümüşhane Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128


Bayram Sabahı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130, 131, 132, 133


Sadece Millî Şair Mi? (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


Evliya Çelebi (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142


4. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176. Sayfa Soruları ve Cevapları için tıklayınız.


5. TEMA : DOĞA VE EVREN


Martı Jonathan Livingston Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154


Plastiğin Yolculuğu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156, 157, 158, 159, 160


Kır Kahvesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165


Kış (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167, 168, 169, 170


Dünyamıza Neler Oluyor? (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172


5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204. Sayfa Soruları ve Cevapları için tıklayınız.


6. TEMA : SANAT


Ünlü Ressam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184


Ham Maddesi Metal Olan Geleneksel El Sanatları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 185, 186, 187, 188, 189, 190


Biz Okuruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 191, 192, 193, 194, 195


Film Şenliği (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199, 200


Şarkı (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 201


6. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 202, 203, 204


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233. Sayfa Soruları ve Cevapları için tıklayınız.


7. TEMA :  BİREY VE TOPLUM 


Ayakkabı Tamircisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213


Tatlı Dile Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 214, 215, 216, 217, 218, 219


Ayşe Nine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 220, 221, 222, 223, 224


Çiftçiyle Oğulları (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 225, 226, 227, 228, 229


Bebeğe Ninni (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230


7. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 231, 232, 233


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260. Sayfa Soruları ve Cevapları için tıklayınız.


8. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Bir Varmış Bir Yokmuş Televizyon Bozulmuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241


İnternet Acayip Bir Şey Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245


Teknoloji Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249


Robotlar (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 250, 251, 252, 253, 254


Siberekent (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 255, 256, 257


8. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 258, 259, 260, 261



 

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 202-203-204 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı 6. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 202, 203, 204


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 202-203-204. Sayfa Cevapları öğrencilerin 6. tema kapsamında öğrendiklerini pekiştirmeleri ve sanatla ilgili kazanımlarını değerlendirmeleri amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmalar, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları içerisinde yer almakta ve öğrencilerin okuma, anlama, yazma gibi temel becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 202-203-204 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. TEMA : SANAT : 6. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, sanatın farklı alanlarını gözden geçirme fırsatı bulur. Bu etkinlikler çocuklara hem kültürel farkındalık kazandırır hem de sanatsal değerlere daha çok önem vermelerini sağlar. Tüm etkinlikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 202, 203, 204 Cevapları doğrultusunda hazırlanmış olup öğrencilerin hem akademik hem de kültürel gelişimlerine destek olacak şekilde düzenlenmiştir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 202-203-204


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 202 Cevapları


OYUNCU

Perdeler açılınca,
Buluşurum sizlerle.
Yepyeni dünyalara,
Uçarız hep birlikte.

Bazen kral olurum,
Bazen zavallı köle,
Bazen meddahlık yapıp
Can katarım öyküye.

Renkten renge girerim,
Boyarım suratımı.
Kötü adam olunca,
Çatarım kaşlarımı.

Bir oyunda güldürür,
Ağlarım, ağlatırım.
Duygular dünyasına,
Yeni renkler katarım.

Nur İÇÖZÜ
En Güzel Kimin İşi

(1-8. soruları metne göre cevaplayınız.) 


1. Aşağıdaki görsellerden hangisi okuduğunuz şiir için uygundur? İşaretleyiniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 202-203-204 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 203 Cevapları


2. Perdeler açılınca neler olmaktadır? 


Cevap : Perdeler açılınca oyuncu seyircilerle buluşmakta ve oyun başlamaktadır.


3. Oyuncu hangi rollerde oynamaktadır? 


Cevap : Oyuncu bazen kral, bazen köle, bazen de meddah rolünde oynamaktadır.


4. Oyuncu kötü adam rolü üstlendiğinde ne yapıyor? 


Cevap : Kötü adam rolünde oyuncu kaşlarını çatmaktadır.


5. Son dörtlükte “Duygular dünyasına, / Yeni renkler katarım.” dizeleriyle şair ne anlatmaktadır?


Cevap : Şair, oyuncunun insanlara farklı duygular yaşattığını, onları bazen güldürüp bazen ağlattığını anlatmaktadır.


6. Metinde geçen ve zıt anlamı olan iki kelimeyi, zıt anlamlarıyla birlikte yazarak bu kelimeleri birer cümle içerisinde kullanınız.


Cevap : Kral ↔ Köle
Cümle: Oyunda bazen kral oldum, bazen de köle rolüne girdim.


7. Metinde geçen pekiştirmeli kelimeyi bularak bu kelimeyi bir cümle içerisinde kullanınız.


Cevap : Zavallı Cümle: Zavallı köpek sokakta üşüyordu.


8. Okuduğunuz metinde geçen gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri yazınız. 


Cevap :

  • Gerçek anlamlı sözcükler: kral, köle, surat, kaş.

  • Mecaz anlamlı sözcükler: renkten renge girmek, uçmak (hayal kurmak anlamında).

  • Terim anlamlı sözcükler: perde (tiyatro perdesi), oyuncu, meddah.


9. Aşağıdaki cümlelerde eksik bırakılan yerleri uygun olacak şekilde “-de” eki ve “de” bağlacını yazarak tamamlayınız. 


Cevap :

  • Atkımı müzik odasında unuttum.

  • Babamda benimle oynayacakmış.

  • Sende mi bağlama aldın?

  • Konsere sende gelecek misin?

  • Yolda yürürken müzik öğretmenimi gördüm.

  • Sınavı kazandığımdan anneminde haberi yok.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 204 Cevapları


10. Aşağıda verilen isimlerin kısaltmalarını karşılarına yazınız. 


Cevap :

  • General → Gen.
  • Türk Silahlı Kuvvetleri → TSK
  • Güneydoğu → G.Doğu
  • Binbaşı → Bnb.
  • Cadde → Cad.
  • Acele Posta Servisi → APS
  • Türkiye Cumhuriyeti → T.C.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi → T.B.M.M.
  • Millî Savunma Bakanlığı → MSB
  • Doçent → Doç.

11. Sanat teması süresince izlediğiniz ve beğendiğiniz, yaşınıza uygun bir filmi arkadaşlarınıza tanıtınız.


Cevap :

Filmin adı: Kral Şakir: Mikrop Avcıları
Filmin süresi: 1 saat 30 dakika

Filmin konusu: Filmde Şakir ve arkadaşları, dünyayı tehdit eden kötü mikroplara karşı mücadele ediyorlar. Bilim ve dostluğun önemini gösteren bu macera, eğlenceli ve öğretici bir şekilde ilerliyor. Kahramanlarımız birlikte hareket ederek zorlukların üstesinden geliyor.

Filmi arkadaşlarıma tavsiye ediyorum çünkü hem çok eğlenceli hem de öğretici bir film. Bilim, dostluk ve dayanışma gibi değerleri anlatıyor. Çizimleri ve komik sahneleri sayesinde hiç sıkılmadan izlenebiliyor. Ayrıca bize birlikte hareket etmenin ne kadar güçlü bir şey olduğunu hatırlatıyor.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


Soru : İş, eğitim veya askerlik gibi bir sebeple doğup büyüdüğü şehirden ayrılmak zorunda kalan bir yakınınıza bir mektup yazınız. Mektubunuzu çoğaltarak bir örneğini sınıfa getiriniz. 


Cevap :

Sevgili Amcam,

Umarım bu mektubum seni sağlıklı ve mutlu bir şekilde bulur. Biz burada iyiyiz, seni çok özledik. Doğup büyüdüğün şehirden işin dolayısıyla ayrılmak zorunda kaldığını biliyorum. Yeni gittiğin yerde alışma sürecinin kolay olmadığını tahmin ediyorum ama senin güçlü ve çalışkan bir insan olduğunu bildiğim için kısa zamanda her şeye uyum sağlayacağına inanıyorum.

Buradaki evimiz, sokaklarımız, çocukluğunu geçirdiğin yerler seni çok özlüyor. Her köşe bana seninle yaşadığımız güzel anıları hatırlatıyor. Özellikle seninle yaptığımız uzun sohbetleri ve gezileri çok arıyorum.

İnşallah en kısa zamanda izne gelip bizi ziyaret edersin. Seni tekrar görmek, birlikte vakit geçirmek bizleri çok mutlu edecek. Dualarımız ve sevgimiz her zaman seninle.

Sevgiyle kucaklıyorum,
Yeğenin



 

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 201 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Şarkı (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 201


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 201. Sayfa Cevapları öğrencilerin müzik ve sanatla ilgili farkındalıklarını artırmak, okuma-anlama becerilerini geliştirmek ve kültürel değerlerimizi tanımalarını sağlamak için hazırlanmıştır. Bu bölümdeki çalışmalar, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik ederek onların hem akademik hem de sanatsal gelişimlerine katkıda bulunmaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 201 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. TEMA : SANAT : Şarkı (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler müziğin insan hayatındaki yerini ve önemini daha iyi kavrar. Bu metin, çocuklara hem estetik bir bakış açısı kazandırır hem de sanatın günlük yaşamımıza kattığı değerleri öğretir. Tüm içerikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 201 Cevapları doğrultusunda hazırlanmış olup öğrencilerin öğrenme sürecine katkı sağlayacak şekilde düzenlenmiştir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Şarkı (Serbest Okuma Metni) Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 201


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 201 Cevapları


ŞARKI

Şarkı söylemek
Dallarda hep birlikte
Kuşlar gibi cıvıldaşmaktır
Bir bahar sevinciyle.
Dolaşmaktır kelebekler gibi
Çiçekten çiçeğe keyifle.

Çocuklar şarkı söyleyince,
Işıklar saçılır çevreye,
Yüzlerine bir ay doğar,
Pınarlar çağıldar seslerinde.
Şarkı umuttur
Geleceğe duyulan.
Çocuklar umutla büyür
En karanlık gecede bile.

Melisa GÜRPINAR
Gel Dünyayı Gezelim



 

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 196-197-198-199-200 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Film Şenliği (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199, 200


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 196-197-198-199-200. Sayfa Cevapları öğrencilerin dinleme, anlama ve yorum yapma becerilerini geliştirmek için hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları arasında yer almakta olup öğrencilerin derse daha aktif katılımını desteklemektedir. Dinleme metinlerine yönelik sorular, çocukların duyduklarını anlamalarını ve bunları yazılı olarak ifade etmelerini kolaylaştırır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 196-197-198-199-200 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. TEMA : SANAT : Film Şenliği (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin sanatın farklı alanlarını tanımalarına katkı sağlar. Bu metin sayesinde çocuklar hem sanat etkinliklerinin önemini kavrar hem de kültürel açıdan yeni bilgiler edinir. Hazırlanan tüm etkinlikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 196, 197, 198, 199, 200 Cevapları doğrultusunda düzenlenmiş olup öğrencilerin hem akademik hem de kültürel gelişimlerine destek olacak şekilde sunulmuştur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Film Şenliği (Dinleme Metni) Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 196-197-198-199-200


1. Daha önce hiç sinemaya gittiniz mi? Gittiyseniz izlediğiniz filmin konusunu söyleyiniz.


Cevap : Evet, daha önce sinemaya gittim. İzlediğim film bir animasyon filmiydi. Filmde hayvanların dostlukları, birbirlerine yardım etmeleri ve zorlukları birlikte aşmaları anlatılıyordu. Hem eğlenceli hem de öğretici bir konusuydu.


2. Hangi tür filmleri izlemekten hoşlanıyorsunuz? Nedenleriyle anlatınız.


Cevap : Ben en çok macera ve animasyon filmlerini izlemekten hoşlanıyorum. Çünkü bu tür filmler heyecan verici oluyor, hiç sıkılmadan izleyebiliyorum. Animasyon filmleri ise hem renkli hem de eğlenceli olduğu için bana mutluluk veriyor. Ayrıca çoğu animasyon filmi dostluk, yardımlaşma ve sevgi gibi güzel mesajlar içeriyor.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 197 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metni dinlerken anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını yer aldıkları cümleden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamlarını yazdıktan sonra bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Telaş Kelimesi

  • Tahminim: Heyecan ve acele içinde olma durumu.
  • Sözlük Anlamı: Bir iş karşısında duyulan heyecan ve karışıklık.
  • Cümle: Sınava geç kalınca büyük bir telaşa kapıldım.

Geçit töreni Kelimesi

  • Tahminim: Bir topluluğun düzenli bir şekilde yürüyüş yapması.
  • Sözlük Anlamı: Bir topluluk ya da birliklerin resmi bir şekilde yan yana geçmesi.
  • Cümle: 29 Ekim’de yapılan geçit törenini heyecanla izledik.

İmza Kelimesi

  • Tahminim: Bir kişinin kendi el yazısıyla attığı özel işaret.
  • Sözlük Anlamı: Bir kimsenin kendisini tanıtmak için yazdığı ad ve soyad.
  • Cümle: Ünlü yazardan kitabıma imza aldım.

Çığlık Kelimesi

  • Tahminim: Korku veya heyecanla çıkan yüksek ses.
  • Sözlük Anlamı: Aniden ve güçlü biçimde çıkarılan yüksek ses.
  • Cümle: Çocuğun çığlığı bütün mahalleyi ayağa kaldırdı.

Konvoy Kelimesi

  • Tahminim: Birlikte ilerleyen araç topluluğu.
  • Sözlük Anlamı: Aynı yönde giden araçların oluşturduğu sıra.
  • Cümle: Gelin arabasının önünde uzun bir konvoy vardı.

Aykırılık Kelimesi

  • Tahminim: Alışılmışın dışında olma durumu.
  • Sözlük Anlamı: Başka şeylerle uyuşmama, ters düşme.
  • Cümle: Onun aykırılığı sayesinde farklı bir bakış açısı kazandık.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 198 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Film şenliği yılın hangi ayında yapılıyor?


Cevap : Eylül ayında yapılıyor.


2. Metnin varlık kadrosunda kimler yer almaktadır?


Cevap : Anlatıcı, annesi, babası, kardeşi Mine ve festivaldeki sanatçılar.


3. Anne ve babanın tartışmasının sebebi nedir?


Cevap : Annenin turuncu gömleğini bulamaması ve babanın başka bir gömlek giymesini önermesi.


4. Mine’nin elindeki turuncu kumaş parçaları hangi giysiye aittir?


Cevap : Annesinin turuncu gömleğine aittir.


5. Mine yaptığı hatayı anlayınca nasıl davranıyor?


Cevap : Süt dökmüş kedi gibi bir köşeye siniyor, sessizleşiyor.


6. Mine şenlik sırasında babasının ceketini neden çekiştirip duruyor?


Cevap : Babasının omzuna çıkmak istediği için.


7. Metni eğlenceli buldunuz mu? Neden?


Cevap : Evet, çünkü aile içinde yaşanan komik olaylar ve festivaldeki canlılık okuyucuyu eğlendiriyor.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Bir ailenin film şenliğine hazırlanışı ve şenlikte yaşadıkları eğlenceli olaylar.

Metnin ana fikri: Aile içindeki küçük aksilikler ve şenlikler, yaşamı güzelleştiren keyifli anılardır.


4. ETKİNLİK 


Soru : Metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte yazınız.


Cevap : Metni beğendim. Çünkü aile arasındaki tatlı tartışmalar, Mine’nin yaptığı komik hata ve festivalin canlı anlatımı metni eğlenceli ve akıcı hâle getiriyor. Ayrıca insanların sanatçılara olan ilgisi ve festivalin coşkusu da metni renkli kılıyor.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 199 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Metne farklı bir başlık öneriniz. Bu başlığı ve başlığı seçme nedeninizi yazınız. 


Cevap :

Seçtiğim başlık: Turuncu Gömleğin Hikâyesi

Seçme nedenim: Çünkü metindeki olayların çoğu annenin turuncu gömleğini bulamaması ve bunun etrafında gelişen komik durumlar üzerine kuruludur. Bu başlık, hem metnin dikkat çekici ayrıntısını hem de eğlenceli yönünü yansıtmaktadır.


6. ETKİNLİK 


Soru : Metni ana hatlarıyla ve olayları oluş sırasına uygun olacak şekilde özetleyerek yazınız.


Cevap :Metnin özeti: Her yıl eylül ayında düzenlenen film şenliğine hazırlanmak için bir aile heyecanla hazırlık yapar. Anne turuncu gömleğini bulamaz, tartışmalar olur.

Sonunda gömleğin küçük kızları Mine tarafından kesilerek oyuncak bebeğine dikilmek istendiği anlaşılır. Anne çok üzülse de beyaz gömleğini giymeye karar verir. Aile festival alanına gider, sanatçıları ve süslenmiş araçları görür, keyifli vakit geçirir.

Festival sonunda aile mutlu bir şekilde evine döner ve anlatıcı, insanların da sanatçılar gibi farklılıklara ve yeniliklere ihtiyaç duyduğunu düşünür.


7. ETKİNLİK 


Soru : Metni bir kez daha dinleyiniz. Öğretmeninizin rehberliğinde tahtaya çıkarak metinde anlatılan olayı canlandırınız. Canlandırmaya başlamadan önce metnin varlık kadrosunu belirleyiniz. Varlık kadrosundaki kişi sayısına uygun gruplar oluşturunuz.


Cevap :

Varlık kadrosu: Anlatıcı, anne, baba, Mine, sanatçılar, belediye başkanı.

Canlandırma için gruplar:

  • Bir kişi anlatıcı rolünü üstlenir.
  • Bir kişi anne olur.
  • Bir kişi baba olur.
  • Bir kişi Mine olur.
  • Birkaç kişi sanatçıları ve kalabalığı canlandırır.

Sahneleme sırasında aile evde hazırlanır, turuncu gömlek olayı yaşanır, ardından şenliğe gidilir ve festival sahnesi canlandırılır.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 200 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmalardan hareketle ünlü bir sinema oyuncusu olduğunuzu hayal ediniz. Ne tür filmlerde oynamak isterdiniz? Bu filmlerde insanlara ne tür mesajlar verirdiniz? Arkadaşlarınızla kurallara uygun olacak şekilde konuşunuz.


Cevap :

Ben ünlü bir sinema oyuncusu olsaydım, öncelikle tarihî filmlerde ve macera filmlerinde oynamak isterdim. Çünkü tarihî filmlerle geçmişimizi anlatabilir, insanlara tarih bilinci kazandırabilirdim. Macera filmleriyle de heyecan, cesaret ve dostluğun önemini gösterebilirdim.

Oynadığım filmlerde insanlara doğayı korumanın, yardımlaşmanın ve dürüstlüğün ne kadar değerli olduğunu anlatmaya çalışırdım. Ayrıca savaş yerine barışı, kötülük yerine iyiliği seçmenin önemini vurgulardım.

Böylece hem eğlendirir hem de izleyenlere faydalı mesajlar vermiş olurdum.


9. ETKİNLİK 


Soru : Bir yönetmen olduğunuzu ve film çekeceğinizi hayal ediniz. Filmin konusunu, olayların nasıl ilerleyeceğini tasarlayarak defterinize yazınız.


Cevap :

🎬 Film Tasarısı : Ben bir yönetmen olsaydım, “Kaybolan Ormanın Sırrı” adlı bir film çekmek isterdim.

Konu: Filmde, doğayı korumanın önemi anlatılacak. Bir grup çocuk, yaşadıkları köyün yakınındaki ormanda ağaçların hızla kuruduğunu fark eder. Büyükler bu duruma inanmamaktadır. Çocuklar kendi aralarında bir ekip kurup ormanın derinliklerine giderler.

Olayların Gelişimi:

  • Çocuklar ormanda gizemli işaretler ve izler bulurlar.

  • Kuruyan ağaçların aslında insanların dikkatsizce bıraktıkları çöpler ve atıklar yüzünden zarar gördüğünü keşfederler.

  • Aralarında zaman zaman tartışmalar çıksa da dostlukları sayesinde sorunları çözerler.

  • En sonunda köy halkına durumu anlatırlar. Köylüler birlikte çalışarak ormanı temizler, ağaç dikme kampanyası başlatırlar.

Sonuç: Film, çocukların azmi sayesinde doğanın yeniden canlanmasıyla mutlu bir sonla biter. İzleyicilere, doğayı korumanın herkesin görevi olduğu mesajı verilir.


Soru : Defterinize yazdığınız filmin içeriğine uygun bir afiş tasarlayınız. Afişinizi oluştururken “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmadan faydalanınız. Afişinize uygun bir resim çizmeyi ve yazım kurallarına uymayı unutmayınız. Afişinizi bitirdikten sonra arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 196-197-198-199-200 Cevapları”


 

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 191-192-193-194-195 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Biz Okuruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 191, 192, 193, 194, 195


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 191-192-193-194-195. Sayfa Cevapları öğrencilerin okuma alışkanlığını geliştirmeleri, kitap sevgisi kazanmaları ve anlama becerilerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu bölümdeki etkinlikler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik ederek onların derslerde daha bilinçli ve aktif bir şekilde ilerlemelerine yardımcı olmaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 191-192-193-194-195 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. TEMA : SANAT : Biz Okuruz Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler okumanın önemini kavrar, bilgiye ulaşmanın yollarını öğrenir ve kitapların hayatımızdaki değerini daha iyi anlar. Bu çalışmalar, öğrencilere hem akademik hem de kültürel açıdan katkı sunar. Tüm etkinlikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 191, 192, 193, 194, 195 Cevapları doğrultusunda hazırlanmış ve öğrencilerin gelişimlerini destekleyecek şekilde düzenlenmiştir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Biz Okuruz Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 191-192-193-194-195


1. Katip Çelebi’nin “Kitaptan daha iyi bir arkadaş yoktur. Zaman zaman insana dert ortaklığı eder, insanın gönlünü açar, yüreğine su serper.” sözüne katılıp katılmadığınızı nedenleriyle açıklayınız. 


Cevap : Ben Katip Çelebi’nin sözüne katılıyorum. Çünkü kitaplar gerçekten de insanın en iyi dostudur. İnsan sıkıldığında, yalnız hissettiğinde ya da bir sorunla karşılaştığında kitap okuyarak huzur bulabilir. Kitaplar hem öğretici hem de insanın gönlünü ferahlatan bir kaynaktır. Bazen bir hikâyedeki kahraman bize dert ortağı olur, bazen de bir bilgi kitabı aklımıza ışık tutar.


2. Kitap okumak sizce neden önemlidir? 


Cevap : Kitap okumak önemlidir çünkü bize yeni bilgiler kazandırır, kelime hazinemizi geliştirir, düşünme ve hayal gücümüzü güçlendirir. Dünyayı daha iyi tanımamıza yardımcı olur. Ayrıca kitap okumak insanı dinlendirir, zamanını verimli değerlendirmesini sağlar ve kültürlü bir birey olmamıza katkıda bulunur.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 192 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Şiirde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanarak sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

Yücelmek Kelimesi

  • Tahminim: Yükselmek, değer kazanmak.
  • Sözlük: Manevi olarak yükselmek, değer kazanmak.
  • Cümle: İnsan bilgiyle yücelir.

Başarmak Kelimesi

  • Tahminim: İstediğini elde etmek.
  • Sözlük: Bir işi başarılı biçimde yapmak.
  • Cümle: Çalışarak sınavı başardım.

Tanımak Kelimesi

  • Tahminim: Birini veya bir şeyi bilmek.
  • Sözlük: Daha önce gördüğü birini veya şeyi belleğinde oluşturduğu imgeyle bağdaştırmak.
  • Cümle: Onu kalabalıkta hemen tanıdım.

Sevmek Kelimesi

  • Tahminim: Birine ya da bir şeye yakınlık duymak.
  • Sözlük: Bir şeye gönülden bağlanmak.
  • Cümle: Çocuklar hayvanları çok sever.

Adım Kelimesi

  • Tahminim: Yürürken atılan ayak.
  • Sözlük: Yürürken ayaklardan birinin yere basışıyla alınan yol.
  • Cümle: Eve doğru hızlı adımlarla yürüdüm.

Doğa Kelimesi

  • Tahminim: Çevremizdeki ağaç, hayvan, dağ gibi her şey.
  • Sözlük: İnsan eliyle yapılmamış canlı ve cansız varlıkların tümü.
  • Cümle: Baharda doğa çok güzelleşir.

Zor Kelimesi

  • Tahminim: Kolay olmayan.
  • Sözlük: Güçlük çıkaran, yapılması kolay olmayan.
  • Cümle: Bu soruyu çözmek oldukça zor.

Okumak Kelimesi

  • Tahminim: Yazıya bakarak anlamını söylemek.
  • Sözlük: Yazılı harf ve işaretlere bakarak anlamlarını kavramak.
  • Cümle: Kitap okumak çok faydalıdır.

Biliyoruz Kelimesi

  • Tahminim: Bir şeyi öğrenmiş olmak.
  • Sözlük: Bir konuyu veya durumu kavramış bulunmak.
  • Cümle: Bu oyunun kurallarını hepimiz biliyoruz.

Kendini bilmek Kelimesi

  • Tahminim: İnsan olarak değerini anlamak.
  • Sözlük: Kendi sınırlarını, yeteneklerini ve kusurlarını fark etmek.
  • Cümle: Başarılı olmak için insanın önce kendini bilmesi gerekir.

2. ETKİNLİK 


Soru : Şiirin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


Cevap : Okumak ✅


3. ETKİNLİK 


Soru : Şiirin ana duygusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


Cevap : Kitap sevgisi ✅


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 193 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki ifadeleri şiire göre tamamlayınız.


Cevap :

  • Okumak insanları tanımak demek.
  • Okumak doğayı sevmek demek.
  • Okumak doğruyu bulmak demek.
  • Okumak en zor olanı başarmak demek.
  • Okumak kendini bilmek demek.

5. ETKİNLİK 


Soru : Şiiri beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle yazınız.


Cevap : Şiiri beğendim. Çünkü okumayı çok güzel ve farklı yönleriyle anlatıyor. Okumanın sadece harfleri öğrenmek değil, insanları tanımak, doğayı sevmek, doğruyu bulmak ve kendini bilmek olduğunu vurgulaması hoşuma gitti. Şiir kısa ama etkili dizelerle okumanın önemini anlatıyor, bu yüzden bana ilham verdi.


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya karşılaştırma yapılan üç cümle yazınız.


Cevap :

Karşılaştırma ile ilgili Cümleleri :

  • Ali, Ahmet’ten daha hızlı koşuyor.
  • Bu kitap, geçen hafta okuduğum kitaptan daha ilginçti.
  • Kış, yaz kadar sıcak değildir.
  • Ablamın sesi, benimkinden daha güzeldir.
  • Bu elma, armuttan daha tatlı çıktı.
  • Bugünkü ders, dünkünden daha kolaydı.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 194 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Erdem, okulundaki arkadaşlarına hangi tür kitaplara ilgi duyduklarını sormuş. Edindiği bilgiler doğrultusunda aşağıdaki grafiği hazırlamıştır. Yağmur’un hazırlamış olduğu grafiği inceleyerek grafikle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Okulda en çok hangi tür kitap türüne ilgi duyulmaktadır?


Cevap : Okulda en çok roman türüne ilgi duyulmaktadır.


2. Okulda en az ilgi duyulan kitap türü hangisidir?


Cevap : Okulda en az ilgi duyulan kitap türü masaldır.


3. Okulda romana ilgi duyanların sayısı, masala ilgi duyanların sayısından ne kadar fazladır?


Cevap : Romana ilgi duyanların sayısı (400), masala ilgi duyanların sayısından (200) 200 kişi fazladır.


4. Bu okulda toplam kaç öğrenci vardır?


Cevap : Toplam öğrenci sayısı:
Hikâye (300) + Roman (400) + Masal (200) + Şiir (300) = 1200 öğrenci.


5. Grafiğin adı nedir (Matematik dersinde öğrendiklerinizi hatırlayınız.)?


Cevap : Grafiğin adı: Sütun grafiği.


6. Grafikteki bilgilerin yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? Siz olsaydınız bu grafiğe başka hangi bilgileri eklerdiniz?


Cevap : Grafikteki bilgiler yeterlidir ama ben olsaydım öğrencilerin yaş gruplarına göre ilgilerini veya kız-erkek öğrencilerin tercihlerini de eklerdim. Böylece daha ayrıntılı bilgi elde edilebilirdi.


7. Grafikteki kitap türlerinden hangisine ilgi duyuyorsunuz? Nedenleriyle birlikte yazınız.


Cevap : Ben en çok hikâye kitaplarına ilgi duyuyorum. Çünkü hikâyeler kısa, akıcı ve öğretici oluyor; okurken hem eğleniyor hem de yeni bilgiler öğreniyorum.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 195 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışma sonucunda sınıfa getirdiğiniz kitabı arkadaşlarınıza gösteriniz. Ardından kitabın yazarı ve içeriği hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmalarınızda daha önce üzerinde durulan kurallara uygun hareket ediniz.


Cevap :

Arkadaşlar, bugün sizlere sınıfa getirdiğim kitabı göstermek istiyorum. Bu kitabın yazarı (yazar adı). Kitapta insanların günlük hayatlarından kesitler, dostluk, yardımlaşma, doğa sevgisi gibi konular işleniyor. Okurken hem düşündürüyor hem de eğlendiriyor.

Kitap bana çok şey kattı. Mesela olayları farklı bakış açısıyla değerlendirmeyi öğretti. Ayrıca dilinin sade olması sayesinde okumak çok kolay ve akıcıydı.

Sizlere bu kitabı okumanızı tavsiye ediyorum. Çünkü hem eğlenceli hem de öğretici bir eser. Kitaplar bizim en değerli dostlarımızdır. Her bir kitap yeni bir dünya demektir.

👉 Konuşurken arkadaşlarıma dönük oldum, göz teması kurdum ve ses tonumu uygun kullandım. Ayrıca sözümü gereksiz yere uzatmadan, anlaşılır cümlelerle anlatmaya özen gösterdim.


9. ETKİNLİK 


Soru : Kitap okurken hissettiğiniz duygular ve kitabın hayatınızdaki yerini düşününüz. Kitapların insanlar üzerindeki etkisinin sebeplerini kendinize göre aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazarken harflerin yapısal özelliklerine dikkat ediniz. Yazdıklarınıza başlık koymayı unutmayınız. Yazınızı bitirdikten sonra kontrol ederek varsa yazım ya da noktalama yanlışlarını düzeltiniz.


Cevap :

Kitapların Hayatımdaki Yeri

Kitap okurken kendimi bambaşka bir dünyanın içinde hissediyorum. Sayfaları çevirdikçe yeni bilgiler öğreniyor, farklı karakterlerle tanışıyor ve onların yaşadıkları olayları sanki ben de yaşıyormuşum gibi hissediyorum. Bazen heyecanlanıyor, bazen duygulanıyor, bazen de mutlu oluyorum.

Kitaplar hayatımda çok önemli bir yere sahiptir. Bana doğruyu yanlıştan ayırmayı öğretir, hayal gücümü geliştirir ve düşüncelerimi zenginleştirir. Okudukça kelime hazinem artar ve kendimi daha iyi ifade edebilirim.

İnsanlar üzerinde kitapların etkisi büyüktür. Çünkü kitaplar hem bilgi verir hem de duygu dünyamızı besler. İnsanları düşündürür, bilinçlendirir ve onlara yeni ufuklar açar. Kitaplar sayesinde dünyayı daha iyi tanır, kendimizi daha iyi anlarız.

Bu yüzden kitap okumak hayatımızda vazgeçilmez bir alışkanlık olmalıdır.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


Soru : Basılı ve dijital yayınlardan düzeyinize uygun film afişleri araştırınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 191-192-193-194-195 Cevapları”


 

error: Content is protected !!