4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-95-96-97-98-99 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Nar Ekşisi Sokak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları, öğrencilerin metinleri daha iyi anlamaları ve yorumlamaları için hazırlanmış etkinlikleri içerir. Bu süreçte İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, öğrencilere hem okuduğunu anlama hem de dil bilgisi becerilerini geliştirme açısından yol gösterir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97-98-99 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Nar Ekşisi Sokak Metni Etkinlik Cevapları, metnin anlamını kavrama, karakterleri tanıma ve çıkarım yapma çalışmalarıyla dikkat çeker. Böylece 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslere aktif katılımını ve öğrenmenin kalıcı hale gelmesini sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Nar Ekşisi Sokak Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97-98-99


1. Komşularınızla ilişkileriniz nasıldır? 


Cevap : Komşularımla ilişkilerim çok iyidir; birbirimize yardım ederiz ve sık sık sohbet ederiz.


2. “Ev alma, komşu al.” atasözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Ev alma, komşu al.” atasözü, evin yerinden çok, iyi bir komşuya sahip olmanın önemini anlatır.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını geçtikleri dizeden hareketle tahmin ediniz. Ardından bu kelimelerle anlamlarını örnekteki gibi eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullandıktan sonra sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97-98-99 Cevapları”

Kelimelerle ilgili Cümlelerim 

Gevrek : Sabah kahvaltısında simit gibi gevrek ekmek yedim.
Sardunya : Pencere önündeki sardunya çiçekleri kırmızı kırmızı açmıştı.
Hanımeli : Bahçedeki hanımeli çiçeği etrafa mis gibi kokular yayıyordu.
Defne : Yemeklere lezzet versin diye içine defne yaprağı koyduk.
Ruh : İnsanların en kıymetli varlığı onların temiz ruhlarıdır.
Macun : Dişlerimizi korumak için her gün diş macunu kullanmalıyız.
Güleç : Güleç yüzlü öğretmenimiz sınıfa girdiğinde herkes sevinçle karşılar.

Kelimelerle ilgili Kısa Cümlelerim 

Gevrek: Ekmek çok gevrekti.
Sardunya: Pencerede sardunya açtı.
Hanımeli: Bahçede hanımeli koktu.
Defne: Yemekte defne vardı.
Ruh: Onun ruhu temizdi.
Macun: Dişlerime macun sürdüm.
Güleç: Öğretmen güleçti.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Şiirde geçen sokağın adı nedir?


Cevap : Nar Ekşisi Sokak


2. Sokakta kimler yaşamaktadır?


Cevap : Gevrekçisi, sütçüsü, zilli macuncusu, Ayşe teyze ve Hüseyin amca gibi güleç insanlar yaşamaktadır.


3. Şiirdeki çocuğun arkadaşları kimlerdir?


Cevap : Selçuk ve Yusuf


4. Şiirdeki insanlar birbirlerine karşı nasıl davranmaktadır?


Cevap : Yardımsever, saygılı ve iyiliksever bir şekilde davranmaktadırlar.


5. Şiirin konusu nedir?


Cevap : Sokaktaki insanların birbirine yardımseverliği ve sokak yaşamının güzelliği.


6. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap : Hoşgörü, sevgi ve dayanışma duygusu.


3. ETKİNLİK 


Soru : Okuduğunuz metinde anlatılan sokakla kendi yaşadığınız sokağı karşılaştırınız. Aralarındaki benzerlik ve farklılıkları yazınız.


Cevap :

Benzerlikleri: Komşular birbirine yardım ediyor ve dostane ilişkiler var.

Farklılıkları: Benim sokağımda bazı insanlar daha az tanışık ve yardımlaşma sınırlı olabilir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Okuduğunuz metne farklı iki başlık önererek bu başlıkları, seçme nedenlerinizle birlikte yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım: Güleç Sokak
Seçme nedenim: Şiirde insanların güleç ve neşeli olduğu vurgulanıyor.

İkinci başlığım: Yardımlaşan Komşular
Seçme nedenim: Şiirin ana teması, insanların birbirine yardım etmesi ve dayanışmasıdır.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne ait görsellerini inceleyiniz. Görselleri beğenip beğenmediğinizi, bunların metin için uygun olup olmadığını nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız. 


Cevap : Görselleri çok sevdim çünkü sokaktaki insanların samimiyetini, komşuluk bağlarını ve yardımlaşmayı harika bir şekilde yansıtmış. Metindeki sokak tasviriyle görseller uyumlu; insanların neşeli ve yardımsever halleri metnin verdiği sıcak duyguyu destekliyor.


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen eş anlamlı kelimeleri belirleyip yanlarındaki kutucuklara yazınız. 


Cevap :

• Bizim sokağın adını çok seviyorum. → ismi
• Ali’nin evi okulun hemen karşısında. → konutu
• Özge’nin öykülerini severek okuyorum. → hikâyelerini
• Güz gelince ağaçların yaprakları sararır. → blattları (ya da “dalları” bağlama göre)
• Zeynepler uzak bir şehirden geldiler. → sadece (yanlış; doğru eş anlamlı: muhit açısından uzakmesafeli)


7. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Cümlede kullanılan noktalama işaretlerine dikkat ediniz. 


Cevap :

“Ankara-İzmir yolu bugün itibarıyla ulaşıma açıldı.”

Cümlesinde kullanılan noktalama işaretleri kısa çizgi (-) ve noktadır(.). Noktanın görevlerini öğrendiniz.

Kısa çizgi (-) dilimizde genellikle şu görevlerde kullanılır:

1. Arasözlerin başında ve sonunda kullanılır:
Senin gelmenle birlikte -keşke hiç gitmesen- ağaçlar çiçek açtı.
2. Birbiriyle ilgili iki adın arasında kullanılır:
Beşiktaş-Galatasaray karşılaşması bugün saat 20:30’da yayınlanacak.
3. Satır sonunda bitmeyen sözcüklerin bölünmesinde kullanılır:
Her bayram günü sokağımızın bir ucundan diğer ucuna doğru büyük bir kalabalık heyecanla yürürdü.
4. Rakam veya sayılar arasında (“ile” anlamında) kullanılır:
2019-2020 öğretim yılında bütün öğrencilere başarılar diliyorum.
5. Dil bilgisinde heceleri göstermek için kullanılır:
A-ta-söz-le-ri


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Soru : Kısa çizginin her kullanım alanı için yukarıda verilen örnekler dışında birer örnek de siz yazınız.


Cevap :

  1. Arasözlerin başında ve sonunda kullanılır:

  • Bugün çok yoruldum – keşke biraz dinlenebilsem – ama işlerimi erteleyemem.

  1. Birbiriyle ilgili iki adın arasında kullanılır:

  • İstanbul-Ankara seferi trenle yapılacak.

  1. Satır sonunda bitmeyen sözcüklerin bölünmesinde kullanılır:

  • Kitapları raftan alıp masanın üze-
    rine koydum.

  1. Rakam veya sayılar arasında (“ile” anlamında) kullanılır:

  • 5-10 yaş arası çocuklar için uygun etkinlikler var.

  1. Dil bilgisinde heceleri göstermek için kullanılır:

  • Ör-ne-ğin heceleriyle yazmayı öğreniyorum.


8. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfınıza getirdiğiniz tekerleme ve mânileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Onlardan, getirdiğiniz tekerleme ve mânileri okumalarını isteyiniz. Siz de onlarınkini okuyunuz. Ardından yanda verilen karikatürü inceleyiniz.


Cevap :

Tekerleme

Hoşgörüyle güler yüz,
Sevgi dolu oluruz biz.
Paylaşınca çoğalır,
Yardımlaşınca büyürüz biz.

Mani

Komşum geldi kapıma,
Sevgi doldu yapına.
Paylaşmak güzelliktir,
Hoşgörü var kalbimde.


Soru :  Ailede iş birliği yapmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda nezaket kurallarına uyarak uygun hitap ifadeleri kullanınız.


Cevap : Arkadaşlar, ailede iş birliği yapmak çok önemlidir. Herkes görevini paylaştığında işler daha kolay ve hızlı tamamlanır. Örneğin, ev işlerini birlikte yaparsak hem yorulmayız hem de birbirimize destek oluruz. Anne ve babamıza saygılı davranırken onlara yardımcı olmak aile içindeki sevgiyi artırır. Sizce de görevleri paylaşmak aileyi daha mutlu yapmaz mı?


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : “Sevgi” konulu bir şiir yazınız. 


Cevap :

1. Şiir – “Kalbimizde Sevgi”

Kalbimizde sevgi ışığı,
Aydınlatır karanlıkta yolumuzu.
Dostluk, arkadaşlık bir kucak gibi,
Sarar bizi, güç verir her adımda.

Paylaşınca çoğalır mutluluk,
Düşene el uzatır yüreğimiz.
Sevgiyle dolar dünya her gün,
Bir gülüş yeter kalpleri ısıtmaya.


2. Şiir – Sevgi Işığı

Kalbimizde sevgi ışığı,
Aydınlatır karanlıkta yolu.
Dostluk, arkadaşlık bir kucak gibi,
Sarar bizi, güç verir her adımı.

Paylaşınca çoğalır mutluluk,
Düşene el uzatır yüreğimiz.
Sevgiyle dolar gönül her bakışta,
Bir tebessüm yeter, açar her gizem.

Sevgiyle yaşar dünya her gün,
Gülüşler çoğalır kalplerde sessiz.
İyilik, merhamet hep bizimle,
Sevgi büyür, kaybolmaz asla bizsiz.


Soru : Yardım kampanyaları hakkında güvenilir genel ağ siteleri, dergi, kitap ve gazetelerden araştırma yaparak edindiğiniz bilgileri sınıfa getiriniz.


Cevap :

  • AFAD (Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı) = Türkiye Cumhuriyeti’nin resmi afet ve acil durum yönetim kurumu olan AFAD, çeşitli afetler ve insani krizler için yardım kampanyaları düzenlemektedir. Resmi web sitesinde güncel kampanyalar ve bağış yöntemleri hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

  • İHH İnsani Yardım Vakfı = Savaş, afet ve yoksulluk gibi durumlarda 123 ülkede faaliyet gösteren İHH, çeşitli yardım projeleri sunmaktadır. Bağış yapmak ve projeler hakkında bilgi almak için resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

  • Türk Kızılayı = Yurt içi ve yurt dışında insani yardım çalışmaları yürüten Türk Kızılayı, ayni ve nakdi bağış kabul etmektedir. Bağışlarınızın vergi indirimi gibi avantajlar sağladığı durumlar hakkında bilgi almak için web sitesini inceleyebilirsiniz.

  • LÖSEV (Lösemili Çocuklar Sağlık ve Eğitim Vakfı) = Lösemili çocukların tedavi masrafları, eğitim ve sağlık ihtiyaçları için çeşitli bağış seçenekleri sunan LÖSEV, düzenli ve tek seferlik bağışlar kabul etmektedir.

  • TEMA Vakfı = Doğal afetler, çevre koruma ve eğitim gibi alanlarda faaliyet gösteren TEMA Vakfı, fidan bağışı ve çevre projeleri ile tanınmaktadır.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!