İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 5. Sınıf
Ortaokul eğitiminde, öğrencilerin farklı alanlarda derinlemesine bilgi edinmeleri sağlanmaktadır. Bu bağlamda, 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı, öğrencilerin matematiksel becerilerini geliştirirken, temel kavramları ve problem çözme yöntemlerini öğretmektedir. Ayrıca, 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ile dil bilgisi kuralları, okuma ve yazma yetenekleri üzerine yoğunlaşılmaktadır.
Öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini artırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı doğal olayları ve bilimsel prensipleri açıklarken, 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı toplumsal yapı, tarih ve kültürel değerleri tanıtmaktadır. Manevi değerler üzerinde durmak amacıyla 5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı kullanılarak, öğrencilerin dini bilgileri ve ahlaki değerleri pekiştirilmektedir. Ayrıca, 5. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı, öğrencilere peygamberimizin hayatı ve öğretilerini anlatmaktadır.
Tüm bu derslerin yanıtları, öğrencilerin öğrenme süreçlerine destek olmak amacıyla 5. Sınıf Kitabı Cevapları ile birlikte sunulmaktadır. Ayrıca, Ortaokul 5. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı sayesinde öğrenciler, derslerde öğrendiklerini pekiştirebilir ve sınavlara daha iyi hazırlanabilirler. Bu kapsamlı materyaller, öğrencilerin eğitim hayatlarında başarıya ulaşmalarını hedeflemektedir.
Ortaokul 5. SınıfTürkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları pekiştirmesine ve soruları doğru şekilde çözmesine yardımcı olur. Aynı şekilde Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, ders kitabındaki tüm etkinliklere uygun çözümler sunar.
“5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı Cevapları”
Ayrıca 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı Metni Etkinlik Cevapları, metin anlama çalışmalarında yol göstericidir. Bununla birlikte 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin düzenli ve planlı bir şekilde çalışmasına destek olur.
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı 3. Ünite Kontrol Noktası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri daha iyi anlamalarına ve doğru şekilde uygulamalarına yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, ders kitabındaki konuların daha anlaşılır olmasını sağlayarak öğrenme sürecini destekler.
“5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Sayfa 174-175-176-177-178 Cevapları MEB Yayınları”
Bununla birlikte 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 3. TEMA – DUYGULARIMI TANIYORUM : 3. Ünite Kontrol Noktası Metni Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirerek kendilerini değerlendirmelerine katkı sunar. Aynı zamanda 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 174, 175, 176, 177, 178 Cevapları, planlı ve düzenli çalışma alışkanlığı kazandırarak başarıya ulaşmalarına yardımcı olur.
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) 3. Ünite Kontrol Noktası Metni”
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 174-175-176-177-178
1. Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.
a) Yazar öz güveni nasıl tanımlamaktadır? Siz olsanız nasıl tanımlardınız?
Cevap: Yazar, öz güveni insanın kendini olduğu gibi kabul etmesi, sahip olduklarıyla barışık olması ve bilgi ile yeteneklerini geliştirmesi olarak tanımlamaktadır. Ben olsaydım, öz güveni kişinin kendine inanması, hatalarına rağmen pes etmemesi ve başarmak için cesaret göstermesi şeklinde tanımlardım.
b) Yazara göre yeteneklerimizi keşfetmek için neler yapmalıyız?
Cevap: Yazar, yeteneklerimizi keşfetmek için ilgi duyduğumuz alanları düşünmemizi, zevk aldığımız etkinlikleri belirlememizi ve bunları not etmemizi önermektedir. Ayrıca günlük tutmanın da bu konuda faydalı olacağını söylemektedir.
c) Öz güven duygusunun yetersiz olması insanın günlük yaşamını nasıl etkileyebilir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Öz güven eksikliği, kişide yetersizlik duygusu oluşturur. Örneğin, sınıfta söz almak isteyen bir öğrenci, “Ya yanlış söylersem?” diye düşünüp konuşmaktan çekinebilir. Ya da başarılı olabileceği bir alanda deneme cesareti bulamayabilir. Bu da kişinin hem sosyal ilişkilerini hem de başarılarını olumsuz etkiler.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 175 Cevapları
2. a) . Okuduğunuz metnin bölümlerini belirleyerek cümlelerdeki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
Okuduğunuz metinde giriş bölümünde özgüven kavramı tanıtılmıştır.
Okuduğunuz metinde özgüvenin nasıl gelişeceğini açıklayan paragraflar gelişme bölümüdür.
Okuduğunuz metinde kendini iyimser sorgulama ve haksızca yargılamama öğüdü verilmiştir.
Soru : b) Metnin bölümleri arasındaki geçişler uygun bir şekilde yapılmış mıdır? Bölümler arasında düşünce akışı tutarlı mıdır? Söyleyiniz.
Cevap: Evet, metnin bölümleri arasında uygun geçişler yapılmıştır. Giriş bölümünden gelişmeye, gelişmeden sonuca doğru mantıklı bir sıra izlenmiştir. Düşünceler birbiriyle bağlantılı ve tutarlıdır.
3. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde yazar hangi düşünceyi geliştirme yollarından yararlanmıştır? Boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
“Örneğin Lionel Messi kendisini futbolda değil de teniste geliştirmeye çalışsaydı acaba neler olurdu?” → Örnekleme
“Tıpkı parçaları zamanla tamamlanan bir yapboz gibi.” → Benzetme
“Öz güven, insanın kendini olduğu gibi kabul edebilmesi ve çevresine bunu yansıtabilmesidir.” → Tanımlama
4. a). Metnin anahtar kelimelerini yazınız.
Cevap: Özgüven, kabul etmek, geliştirmek, yetenek, ilgi, günlük, iyimserlik, yetersizlik, düşünce, duygu.
b) Aşağıdaki görselin metnin anahtar kelimelerinden hangisini ifade ettiğini sebebiyle açıklayınız.
Cevap: Bu görsel, metnin anahtar kelimelerinden “özgüven” kavramını ifade etmektedir. Çünkü görseldeki çocuk dik duruşu, kollarını kendinden emin şekilde bağlaması ve yüzündeki gülümsemeyle kendine güvenen bir tavır sergilemektedir. Bu da metinde anlatılan “kendini kabul etme, güçlü hissetme ve özgüven sahibi olma” durumunu yansıtmaktadır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 176 Cevapları
5. a) Bir okul programında şiir okuyacağınızı düşünün. Çok heyecanlandınız ve başaramayacağınızı hissettiniz. Öğretmeniniz de sizi yüreklendirmek için güzel bir konuşma yaptı. Öğretmeninizin sizinle konuşmasının ardından yaşanabilecekleri anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Öğretmenim bana cesaret verici sözler söyledikten sonra kendimi çok daha güçlü hissettim. Heyecanım azaldı ve içimden “Ben yapabilirim.” dedim. Sahneye çıktığımda daha özgüvenliydim. Şiiri okurken sesim net ve anlaşılırdı. Arkadaşlarımın ve öğretmenimin beni dikkatle dinlediğini görünce mutluluğum arttı. Konuşma sayesinde korkumun yerini gurur ve sevinç aldı.
Soru : b) Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz.
Cevap: Öğretmenim, sahneye çıktığımda ses tonumu iyi kullandığımı ve özgüvenli durduğumu söyledi. Bu benim güçlü yönüm oldu. Ancak biraz daha akıcı okumam ve heyecanımı daha iyi kontrol etmem gerektiğini belirtti. Bundan sonraki etkinliklerde heyecanımı azaltmak için daha çok pratik yapmaya çalışacağım.
6. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
a) Ebru yolculuğa çıkarken ne tür bir sorunla karşılaştı?
Cevap: Uçağı gecikince havaalanında beklemek zorunda kaldı.
b) Negatif duygularını fark eden Ebru ne yaptı?
Cevap: Önce derin nefes alarak kendini sakinleştirdi. Daha sonra müzik dinledi ve biraz yürüyerek rahatlamaya çalıştı.
c) Ebru’nun olumlu düşüncelerle dolu olmayı tercih etmesi, yolculuğunun geri kalanını nasıl etkiledi?
Cevap: Kısa süre içinde duygularını kontrol altına aldı. Uçak kalktığında yüzünde bir tebessüm vardı. Seyahatinin tadını çıkarmaya karar verdi ve stresini geride bıraktı. Bu sayede kendini enerjik, huzurlu ve heyecanlı hissetti.
ç) Ebru’nun yerinde siz olsaydınız uçağın rötar yaptığı süre boyunca nasıl hissederdiniz ve duygularınızla nasıl başa çıkardınız?
Cevap: Ben de ilk başta sinirlenirdim. Ancak zamanımı boşa harcamamak için kitap okur, müzik dinler veya biraz dolaşarak kendimi meşgul etmeye çalışırdım.
7. a) Duygularınızı nasıl yönetiyorsunuz?
Cevap: Duygularımı yönetmek için öncelikle sakinleşmeye çalışıyorum. Çok öfkelendiğimde derin nefes alıyor ve biraz bekliyorum. Üzüldüğümde güvendiğim birine anlatıp rahatlıyorum. Mutluyken ise bu duygumu paylaşarak daha da çoğaltıyorum. Yani duygularımı kontrol altına almak için düşünerek hareket etmeye gayret ediyorum.
Soru : b) Aşağıdaki yönergeleri inceleyiniz. Yönergelerden hareketle oluşturduğunuz karakterin Duygu şehrinde geçirdiği bir günü anlatan hikâyeyi defterinize yazınız.
Cevap:
Duygu Şehrinde Bir Gün
Sabah uyandım ve kendimi Duygu Şehri’nde buldum. İlk olarak Heyecan Mahallesine gittim; rengârenk bayraklar ve kahkahalar kalbimi hızlandırdı. Sonra Öfke Mahallesi’ne uğradım; herkes bağırıyordu, ama sakin kalmaya çalıştım.
Üzüntü Mahallesinde gözyaşları gördüm, insanlara moral verdim. Korku Mahallesinde ise karanlık bulutlar vardı, biraz ürktüm ama dikkatli olmayı öğrendim. Günün sonunda Mutluluk Mahallesine ulaştım; şarkılar, kahkahalar içimi ısıttı. Şaşkınlık Mahallesinde ise uçan bisikletler ve konuşan çiçekler gördüm, hayretle baktım.
Akşam olduğunda anladım ki her duygu hayatın bir parçasıymış; hepsi birleşince günüm daha anlamlı olmuştu.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 177-178 Cevapları
Cevap: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 177-178 kısımda yer alan değerlendirmeleri ünite içerisindeki performansınıza göre sizlerin doldurması gerekiyor.
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı 3. Ünite Üretim Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 172-173. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri doğru ve anlaşılır bir şekilde çözmesine yardımcı olur. Bunun yanında Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, konuları pekiştirmek ve öğrenmeyi kolaylaştırmak için önemli bir kaynaktır.
“5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Sayfa 172-173 Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 3. TEMA – DUYGULARIMI TANIYORUM : 3. Ünite Üretim Zamanı Metni Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni daha iyi anlamasına katkı sağlar. Aynı zamanda 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 172, 173 Cevapları, planlı ve düzenli çalışmayı destekleyerek başarıya ulaşmalarına yardımcı olur.
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) 3. Ünite Üretim Zamanı Metni”
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 172-173
Soru : a.Sevinç, hüzün, öfke, korku, umut gibi duygulardan birini seçiniz. Seçtiğiniz duyguyla ilgili aşağıdaki yönergeler doğrultusunda bir şiir yazınız.
Cevap:
Sevinç
Güneş doğar penceremden, Gülüş dolar her yerimden. Kuşlar öter gökyüzünden, Sevinç taşar gönlümden.
Arkadaşlar yanımda, Neşe dolar oyunda. Mutluluk var hayatımda, Sevinç büyür kalbimde.
Umut
Karanlığın ardından, Bir ışık var yolumdan. Umut doğar içimden, Güç alırım kalbimden.
Yeşerir her bir fidan, Yağmur iner gökten can. Umut varsa insanın, Tükenmez hiçbir zaman.
Soru : b. Yazdığınız şiiri aşağıdaki ölçekte verilen ölçütlere göre değerlendiriniz. Ölçeğin sonuçlarından hareketle güçlü yönlerinizi belirleyiniz. Geliştirilmesi gereken yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle sonraki yazma etkinliklerinde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Bu kısımda yer alan değerlendirmelerin hepsine EVET olarak işaretleyiniz.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 173 Cevapları
Soru : a. Mutlulukla ilgili düşüncelerinizi altı şapkalı düşünme tekniği ile aşağıdaki yönergeler doğrultusunda bir konuşma yapınız.
Cevap:
Beyaz Şapka (Bilgi): Mutluluk, insanların yaşam kalitesini artıran bir duygudur. Bilimsel araştırmalara göre mutluluk; sağlık, sosyal ilişkiler ve başarı üzerinde doğrudan etkilidir.
Kırmızı Şapka (Duygu): Mutlu olduğumda içim kıpır kıpır oluyor, her şey bana daha güzel görünüyor. Mutluluk bana huzur ve güven veriyor.
Siyah Şapka (Olumsuzluk): İnsan bazen mutluluğa ulaşmak için çok şey bekleyebiliyor. Hep daha fazlasını istemek, mutlu olmayı zorlaştırabiliyor.
Sarı Şapka (Olumluluk): Mutluluk, insanın hem ruh sağlığını korur hem de çevresine olumlu enerji yaymasını sağlar. Mutlu bir insan, başkalarını da mutlu eder.
Yeşil Şapka (Yenilik): Mutluluğu artırmak için insanlar hobiler edinebilir, aileleriyle daha fazla vakit geçirebilir ve küçük şeylerden keyif almayı öğrenebilirler.
Mavi Şapka (Yönetici): Genel olarak mutluluk, hayatı güzelleştiren ve yaşama anlam katan bir değerdir. Her insanın mutluluğunu koruyacak yollar bulması önemlidir.
Soru : b. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Öğretmenim, konuşmamda farklı bakış açılarını güzel bir şekilde kullandığımı söyledi. Bunun güçlü yönüm olduğunu belirtti. Ancak daha akıcı ve doğal bir üslup kullanmam gerektiğini de ekledi. Bir sonraki etkinliklerde daha kısa cümlelerle ve heyecanımı kontrol ederek daha etkili konuşmaya çalışacağım.
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Dilek Kuşu (Okuma Keyfi) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 170-171. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri doğru ve anlaşılır biçimde yapmalarına yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde başarıya ulaşmayı kolaylaştıran önemli bir kaynak niteliği taşır.
“5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Sayfa 170-171 Cevapları MEB Yayınları”
Bunun yanında 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 3. TEMA – DUYGULARIMI TANIYORUM : Dilek Kuşu (Okuma Keyfi) Metni Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metnin anlamını kavrayarak duygularını geliştirmelerine katkı sağlar. Aynı zamanda 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 170, 171 Cevapları, planlı çalışma alışkanlığı kazandırarak öğrenme sürecini destekler.
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Dilek Kuşu (Okuma Keyfi) Metni”
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 170-171
DİLEK KUŞU
Bir varmış, bir yokmuş. Mutluluğun tarifi pek çokmuş ama tadını alabilen pek azmış. Fakirlik mutluluğun sadakası, zenginlik mutluluğun imtihanıymış. Ermek istersen mutluluğun sırrına, kulak ver hikmeti bol bu masala.
Zamanın birinde çok yoksul bir karı koca varmış. Bu çiftin başlarını sokacakları ne bir evleri ne damları ne bağları ne de bahçeleri varmış. Yazları açıkta dururlarmış, kışları da yağan yağmurun, karın soğuğundan korunmak için kendilerine yaptıkları bir ağaç kovuğunun içinde yaşarlarmış. Yaşarlarmış yaşamasına da öyle mutlu, öyle mutlularmış ki hayatlarında hiçbir şeyin eksik olduğunu düşünmezlermiş.
Günlerden bir gün gökyüzü kararmış. Ağaç kovuğunu çalı çırpı ile kapattıkları giriş fırtınayla açılıvermiş. Karı koca birbirine sarılıp korkuyla fırtınanın dinmesini beklemişler.
Derken fırtınanın dinmesi ile birlikte ağaç kovuğunun tepesinde daha önce hiç görmedikleri bir kuş ötmeye başlamış. Şöyle başlarını çıkarıp bir bakmışlar ki rengârenk kanatlarla güzel mi güzel bir kuş onlara bakıyormuş. Yağmurda ıslanmış ama tüylerindeki su damlaları kanatlarındaki renk ile parlıyormuş âdeta. Kuşu o küçücük ağaç kovuğundaki yuvalarına almışlar. Yem vermişler, sevmişler, okşamışlar sonra salıvermişler. Meğer bu kuş bir dilek kuşuymuş. Kuş uzaklaşmadan karşı dala konup dile gelmiş:
— Siz bana çok büyük iyilik ettiniz. Eğer benden bir dileğimiz olursa elinizi üç defa birbirine vurun. Ben hemen yardımınıza koşar, ne muradınız varsa yerine getiririm, demiş. Ardından uçup gözden uzaklaşıvermiş.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 171 Cevapları
O güne kadar bir ihtiyaçları olduğunu hiç düşünmemiş olan karı koca acaba ne istesek diye düşünmeye başlamışlar. Sonra bakımlı bahçesi ve yiyeceklerle dolup taşan kileriyle çok güzel bir ev istemeye karar vermişler. Ellerini üç defa birbirine vurmuşlar ve rengârenk kanatlarını çırpa çırpa gelivermiş kuş:
— İsteğiniz gerçekleşecek, deyip oradan kaybolmuş.
Gerçekten de kısacık bir zamanda hayallerindeki her şeye kavuşmuşlar. Hatta hayallerin- dekinden bile güzeline… Yoksul karı koca çok mutlu olmuş. Ama gel zaman git zaman bu güzel evden sıkılmaya başlamışlar. Kadın kocasına:
— Şöyle güzel bir sarayımız olsa, hizmetkârlarımız olsa, bir isteğimiz var mı diye gözümüzün içine baksa, ipek elbiselerim, mücevherlerim olsa, demiş.
Karısını çok seven adam onu mutlu etmek için ellerini üç kez birbirine vurmuş. Dilek kuşu hemen pencerede belirivermiş:
— Tamam dileğiniz olacak ama dileklerinizin ihtiyacınız mı yoksa arzunuz mu olduğuna doğru karar verin. Yoksa ihtiyacınız olana da muhtaç olursunuz, demiş ve ortadan kaybolmuş.
Gerçekten kısa bir süre sonra güzel ev kaybolmuş karı koca kendilerini içinde kaybolacakları kadar büyük bir sarayda bulmuşlar. Hizmetkârları ne isteseler yapıyor ne dileseler önlerine geliyormuş.
Aradan ne kadar zaman geçmiş bilinmez. Kadın her şeye sahip olmasına rağmen mutsuzmuş. Çünkü kocası o ağaç kovuğunda her gün ona sarılarak uyurmuş eskiden. Ama şimdi av için gezmeye gidip günlerce gelmiyormuş. Birbirlerinin yüzünü görmeden, tebessüm dahi etmeden günler geçiyormuş. Kocası da gezmediği şehir kalmamasına rağmen saraya mutsuz dönüyormuş.
Bir gün sarayın bahçesinde otururken dilek kuşu süzüle süzüle bizim karı kocanın yanına gelmiş. Şaşırmışlar önce:
— Biz ellerimizi çırpmadık ki… Neden geldin, demişler.
Kuş, karı kocanın yüzüne bakmış:
— Bir isteğiniz olmadığına emin misiniz, demiş.
Kadın ve adam göz göze geldikten sonra:
— Aslında evet bir isteğimiz var, biz eskisi kadar mutlu olmak istiyoruz, demişler.
Dilek kuşu:
— Peki, sizi nasıl mutlu edebilirim, diye sormuş.
Kadın ve adam kısık bir sesle:
— Bilmiyoruz, demişler.
Kuş ise güzel sesiyle ötüp:
— Arzular böyledir. imkânları yokken insanlar her şeyle mutlu olabilir ama her şeye sahipken onları neyin mutlu edeceğini bilemezler. Peki, ben sizin dileğinizi biliyorum, onu yerine getireceğim demiş ve yine kaybolmuş.
Karı koca bir anda kendilerini ağaç kovuğunda bulmuşlar ama gözlerinin içi gülüyormuş. Birbirlerine eskisi gibi muhabbetle bakıyorlarmış. (…)
Gökten üç elma düşmüş biri anlatanın biri dinleyenin biri de mutluluğun kıymetini bilenlerin başına.
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri doğru şekilde anlamasına ve uygulamasına yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, konuların daha kolay kavranmasını sağlayarak derslerde başarıya katkı sunar.
“5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Sayfa 159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169 Cevapları MEB Yayınları”
Bununla birlikte 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 3. TEMA – DUYGULARIMI TANIYORUM : Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin dinleme metnini daha bilinçli şekilde anlamalarına destek olur. Aynı zamanda 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 Cevapları, planlı ve verimli çalışma alışkanlığı kazandırarak öğrenme sürecini güçlendirir.
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni”
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169
Soru : “Bu Görev Bizim” bölümünde verilen atasözlerinin anlamını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: “Bu Görev Bizim” bölümünde verilen atasözleri; birlik ve beraberliğin önemini, yardımlaşmanın gücünü ve dayanışmanın değerini anlatmaktadır. İnsanlar birlikte çalıştığında zor işler kolaylaşır, tek başına yapılması güç olan işler el birliğiyle başarıya ulaşır.
Soru : Daha önce hiçbir yarışa katıldınız mı? Katıldıysanız ne tür bir yarışa katıldığınızı söyleyiniz.
Cevap: Evet, daha önce bir bilgi yarışmasına katıldım. Ayrıca okulda yapılan koşu yarışına da katıldım.
Soru : Yarış öncesi, yarış sırası ve sonrasında neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yarış öncesinde heyecan ve biraz da kaygı hissettim. Yarış sırasında elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım, bu da bana azim verdi. Yarış bittikten sonra ise büyük bir rahatlama ve mutluluk yaşadım. Kazanamasam da deneyim bana özgüven kattı.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 160 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin adından ve görselinden hareketle içeriğini tahmin ediniz. Tahminlerinizi ve gerekçelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin, bisiklet yarışı yapan çocukların hikâyesini anlattığını düşünüyorum. Çünkü görselde dört bisikletli çocuk yer almakta ve hepsi kask takmış. Başlıktaki “Altı üstü” ifadesinden ise, yarışı kaybeden bir çocuğun bu duruma fazla üzüldüğünü anlıyorum.
Soru : b. Metnin içeriğiyle ilgili tahminleriniz doğru çıktı mı? Neden? Yazınız.
Cevap: Evet, tahminlerim doğru çıktı. Çünkü hem başlığı hem de görseli doğru şekilde yorumlamıştım.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını dinlediğiniz metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Yiğit’in yarış öncesi, sırası ve sonrasında hangi duyguları yaşadığını ayrı ayrı belirtiniz.
Cevap: Yarıştan önce Yiğit kendine çok güveniyor ve kesin kazanacağını düşünüyordu. Yarış sırasında hırslıydı. Yarış sonrasında ise kaybettiği için çok üzüldü ve öfkesine yenik düştü.
2. Arkadaşları yarış sonucunda Yiğit’e nasıl davranmışlar? Yiğit’in bir arkadaşı olsaydınız ona neler söylerdiniz?
Cevap: Arkadaşları Yiğit’i “Altı üstü bir yarış, üzülme.” diyerek teselli etmişlerdir. Ben de onun bir arkadaşı olsaydım aynı sözleri söyler, ayrıca bir dahaki yarışlarda kazanabileceğini hatırlatırdım.
3. Yiğit bisikletine zarar verdikten sonra neler hissetmiştir?
Cevap: Yaptığından dolayı büyük bir pişmanlık duymuştur. Özellikle bisikleti alırken biriktirdiği paraya babasının da destek olduğunu düşündüğünde hem üzülmüş hem de babasına mahcup hissetmiştir.
4. Babaannesi, torununun yaşadıklarını öğrenince ne tepki vermiştir? Yiğit’e hangi nasihatlerde bulunmuştur?
Cevap: Babaannesi torununu sakinleştirmiş, ona öfkesine hâkim olması gerektiğini söylemiş ve hoşgörülü davranmıştır.
5. Babası “İşte benim oğlum, bugün biraz daha büyüdü.” demiştir. Bu sözüyle ne anlatmak istemiş olabilir?
Cevap: Bu sözle, Yiğit’in yaşadığı olaydan ders çıkararak olgunlaştığı anlatılmak istenmiştir. İnsan, hatalarından ders alarak büyür ve doğruyu bulur.
6. Baba ve babaannesinin olaya verdikleri tepkiyi çevrenizdeki büyüklerin tepkileriyle karşılaştırınız. Bu tepkilerin doğruluğu ve yanlışlığı konusundaki görüşlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Bazı büyükler böyle durumlarda çocuklara çok sert tepki gösterebiliyor. Ancak Yiğit’in babası ve babaannesi sabırlı ve anlayışlı davranmış, böylece Yiğit hatasını görüp ders çıkarmıştır. Bu yaklaşımın doğru olduğunu düşünüyorum.
Yiğit’in dürüst biri olduğunu, yaşadıklarını babasına saklamadan anlatmasından anladım.
Yiğit’in hırslı olduğunu, kazanmayı çok istemesinden ve kaybettiğinde gözyaşlarına hâkim olamamasından anladım.
Yiğit’in arkadaşlarının destekleyici olduğunu, “Üzülme, altı üstü bir yarış, dünyanın sonu değil.” diyerek onu rahatlatmaya çalışmalarından anladım.
Babaannesinin hoşgörülü olduğunu, “Olan oldu oğlum, sen öfkeni kontrol etmeyi öğren.” sözlerinden anladım.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 161 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metnin başlığı niçin “Altı Üstü Bir Yarış” olarak belirlenmiş olabilir? Siz de metne farklı başlıklar belirleyip yazınız.
Cevap: Bu ifade, Yiğit’in yarışı kaybettiğinde arkadaşlarının onu avutmak için söyledikleri söz olduğundan metnin başlığı olarak seçilmiş olabilir. Ben olsaydım metne ‘Yiğit’in Pişmanlığı’ ya da ‘Hatasını Fark Eden Çocuk’ gibi başlıklar koyardım.
5. ETKİNLİK
Soru : a. Öfke kontrolünü sağlamak için yukarıdaki yöntemlere benzer birçok yöntem bulunmaktadır. Peki, siz öfkelendiğinizde neler yapıyorsunuz, öfkenizi kontrol etmek için hangi yöntemi kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Öfkelendiğimde derin nefes alıp sakinleşmeye çalışırım. Mümkünse bulunduğum ortamdan kısa süreliğine uzaklaşırım. Bazen de öfkem geçene kadar kimseyle konuşmamayı tercih ederim. Böylece kendimi kontrol altında tutmuş olurum.
Soru : b. Çevremizle sağlıklı iletişim kurabilmek için öfkemizi kontrol altında tutmamız niçin önemlidir? Söyleyiniz.
Cevap: Çevremizle sağlıklı iletişim kurabilmek için öfkemizi kontrol etmek çok önemlidir. Çünkü öfke anında düşünmeden söylediğimiz sözler veya yaptığımız davranışlar karşımızdakini kırabilir. Öfkemizi kontrol edersek hem ilişkilerimiz zarar görmez hem de insanlar arasında güven, sevgi ve saygı devam eder.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 162 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Yiğit’in öfkesini kontrol edemediği olayla ilgili aşağıdaki sorulara cevap veriniz.
Soru: Yiğit’in öfkesinin sonucunda neler olmuştur?
Cevap: Yiğit, öfkesine yenik düşerek bisikletini kırıp zarar vermiştir.
Soru: Yiğit’in yarış sonucunda yaşadığı hayal kırıklığı ve öfkenin yoğunluğunun nedeni ne olabilir?
Cevap: Yiğit’in bu kadar hayal kırıklığı yaşamasının sebebi, arkadaşları arasında yapılan sıradan bir yarışı fazla önemsemesi ve kendine aşırı güvenmesidir.
Soru: Siz bu metinden olumlu ya da olumsuz neler çıkardınız?
Cevap:
Olumlu çıkarımlarım: Yiğit’in babası ve babaannesinin sabırlı ve anlayışlı tavırları sayesinde Yiğit yaptığı hatanın farkına varmıştır. Ayrıca arkadaşlarının onu teselli etmeleri, ona değer verdiklerini göstermektedir.
Olumsuz çıkarımlarım: Yiğit’in yarışa gereğinden fazla hırsla yaklaşması kötü sonuçlar doğurmuştur. Öfkesini kontrol edemeyip çok sevdiği bisikletine zarar vermesi olumsuz bir davranıştır.
Soru: Sizce Yiğit, yaşananlardan sonra benzer bir davranışı tekrar edebilir mi? Neden?
Cevap: Tekrar etme ihtimali vardır, çünkü bazı huylar kolay kolay değişmez. Özellikle hırs, insanın karakterine yerleşmişse tamamen yok olması zordur.
Soru: Yiğit’in hangi davranışını beğenmediniz? Siz olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?
Cevap: Yiğit’in kendine fazla güvenmesini ve yenilgiyi kabullenemeyip bisikletine zarar vermesini doğru bulmadım. Ben olsaydım kaybettiğim için üzülsem de kazanan arkadaşımı tebrik eder ve bir dahaki sefere daha iyi hazırlanmak için çalışırdım.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 163 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. 1. temada dinlediğiniz “Oyun Durdu!” adlı metin ile dinlediğiniz metni ana karakterlerin özellikleri ve deneyimleri açısından aşağıdaki yönergeler doğrultusunda karşılaştırınız.
Soru: Ana karakterlerin özelliklerini ve neler yaptıklarını belirleyiniz.
Cevap: Oyun Durdu adlı metindeki kahraman, oyun bağımlısı bir çocuktur. Altı Üstü Bir Yarış adlı metinde ise ana karakter, hırslı ve kendine fazlasıyla güvenen bir çocuktur.
Soru: İki ana karakterin benzerlik ve farklılıklarını defterinize listeleyiniz.
Cevap:
Benzerlikler:
Her ikisi de istediği gerçekleşmeyince sinirlendi.
İkisi de sonunda yaptıkları hatayı fark etti.
İkisinde de hırslı bir kişilik vardır.
Farklılıklar:
Yiğit, yarışı kaybedince öfkelendi; Sude ise oyunun kesilmesine sinirlendi.
Sude, evde vakit geçiren ve daha çok oyun oynayan bir çocukken; Yiğit dışarıda arkadaşlarıyla zaman geçiren bir çocuktur.
Soru : b. İki karakterin özellikleri ve deneyimleriyle ilgili hangi sonuçlara ulaştığınızı anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Bu iki çocuk da hırslarının etkisiyle yanlış davranışlarda bulunmuşlardır. Sude, oyun konusunda; Yiğit ise yarış konusunda kendini kaybetmiştir. Sonuçta ikisi de boşuna üzülmüş, ama yaptıklarının yanlış olduğunu fark etmişlerdir. Hatalarından ders çıkarmaları onların olumlu yönüdür.
Serim: Mahallede Yiğit ve arkadaşlarının bisiklet yarışı yapacakları anlatılır. Yiğit’in bu yarışı kazanmayı çok istemesiyle metnin konusu ortaya konur.
Düğüm: Yarış başlar ve Yiğit kaybeder. Kaybettiği için öfkelenip bisikletine zarar verir. Daha sonra babaannesi onu teselli eder. Babası bisikletin durumunu sorunca Yiğit olanları dürüstçe anlatır.
Çözüm: Yiğit hatasını kabul edip babasından özür diler. Babası da onu affeder.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 164 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metinde “iki nokta, uzun çizgi ve üç nokta”nın hangi amaçla kullanıldıklarını belirleyiniz.
Cevap:
İki nokta (:) → Kendisiyle ilgili açıklama yapılacak cümlenin sonunda kullanılmış. (Örn: “Sergideki eserleri göreceğimi düşündükçe…”)
Uzun çizgi (—) → Konuşmaları göstermek için kullanılmış.
Üç nokta (…) → Devam eden, tamamlanmamış ya da eksiltili ifadeleri belirtmek için kullanılmış.
Soru : b. Metinde kullanıldığı yerlerden hareketle aşağıda verilen noktalama işaretlerinin kullanım kurallarını oluşturunuz.
Cevap:
İki nokta: Kendisiyle ilgili örnek, açıklama veya konuşma yapılacağını göstermek için kullanılır.
Uzun çizgi: Konuşmaları ve karşılıklı diyalogları göstermek için kullanılır.
Üç nokta: Sözün tamamlanmadığını, devamının getirilebileceğini veya eksiltili anlatımı belirtmek için kullanılır.
Soru : c. Oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek cümle yazınız.
Cevap:
İki nokta: Derslerde başarılı olmak için üç şeye dikkat etmelisin: düzenli çalışmak, tekrar yapmak, sabırlı olmak.
Uzun çizgi: — Bu kitabı sen mi aldın? dedi annesi.
Üç nokta: O kadar güzel anlattı ki… Hepimiz hayran kaldık.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 165 Cevapları
Soru: Öğretmenimiz öyküleyici metinlerdeki önemli bilgiler ile ayrıntıları nasıl ayırt etti?
Cevap: Olayın ilerlemesine katkısı olan kısımları seçerek, önemsiz ayrıntılardan ayırdı.
Soru: Özellikle olay akışını yazarken yaşanan olaylardan önemli olanlarını nasıl belirledi?
Cevap: Metindeki olay örgüsüne ve verilmek istenen mesaja odaklanarak önemli olanları seçti.
Soru: Belirlediği bilgi ve olayları özete dönüştürürken olay akışını nasıl aktardı?
Cevap: Olay akışını özetlerken metindeki kişi, yer ve zaman unsurlarına yer verdi.
Soru: Filmi kendi cümleleriyle anlatırken nelere dikkat etti?
Cevap: Açık ve anlaşılır bir dil kullandı, uzun ve karmaşık cümlelerden kaçındı. Ayrıca yabancı kelimelerin yerine Türkçe karşılıklarını tercih etti.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 166 Cevapları
Soru: 4-6 kişilik gruplar oluşturalım ve karekodu okutarak filmi izleyelim. İzleme sırasında öğretmenimizin rehberliğinde stratejiyi uygulayalım.
Cevap:
Ormanda yangın çıktığı için hayvanlar korkup kaçıyor.
Yangın olduğu fark ediliyor.
Sürüyü güvenli bir yere götürüyorlar.
Orman görevlisi yangına tek başına yetişemiyor ve yardım çağırıyor.
Herkes el ele vererek su taşıyor ve yangını birlikte söndürüyorlar.
Kervan geceyi orada çadır kurarak geçiriyor.
Yaman Dede, yangına çok üzülüyor ve orman ile hayvan sevgisini dile getiriyor.
Ertesi sabah yangın çıkan yere fidan dikiliyor.
Kervan yola devam ediyor.
Soru: Şimdi 2-3 kişilik küçük gruplar oluşturalım ve karekodu okutarak filmi izleyelim. Filmi izlerken stratejiyi kullanalım.
Cevap:
Mert evde boş boş vakit geçirip her şeyi sanal mahalle uygulamasından halletmeye çalışıyor.
Arkadaşları matematik ödevi için kütüphaneye gitmek istiyor.
Mert kütüphaneye gitmeyip ödevi uygulama üzerinden yaparak kendini kandırıyor.
Kardeşi, Mert’i oyun bağımlısı olduğu için uyarıyor.
Mert rüyasında bağımlılığının zararlarını görüyor ve uyanınca uygulamayı siliyor.
Daha sonra arkadaşlarının yanına kütüphaneye gidiyor. Arkadaşları onu görünce çok seviniyor.
Soru: Artık stratejiyi kullanmayı öğrendik. Bundan sonra okuduğun, dinlediğin veya izlediğin öyküleyici metinleri özetleyebilir misin?
Cevap: Evet. Bundan sonra okuduğum, dinlediğim ya da izlediğim öyküleyici metinleri bu yöntemle kolayca özetleyebilirim.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 167-168 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : a. Okuduğunuz metinden hareketle metin yapılarının analizi, bilgileri organize etme ve özetleme stratejilerini kullanarak aşağıdaki bölümleri doldurunuz.
Cevap:
Şahıs/Varlık Kadrosu:
İhtiyar baba
Büyük kız
Ortanca kız
Küçük kız
Olay Akışı:
Yaşlı baba malını üç kızına paylaştırmak ister.
Büyük kız babasını altınlar kadar sevdiğini söyler, altınları alır.
Ortanca kız babasını konak kadar sevdiğini söyler, konağı alır.
Küçük kız babasını bir avuç toprak kadar sevdiğini söyler, babası ona çorak tarla verir.
Zamanla büyük kız altınlarını tüketir, ortanca kız konağını satar.
Küçük kız ise çorak tarlayı işler, fidanlar diker, zengin olur.
Baba kızlarını ziyaret ettiğinde, küçük kızın çalışkanlığını görür ve onun sevgisinin değerini anlar.
Yer: Babanın konağı, büyük kızın evi, ortanca kızın konağı, küçük kızın çorak tarlası.
Zaman: Geçmiş zaman, “bir varmış bir yokmuş” masal zamanı.
Soru : b. Özetleme stratejisini kullanarak yukarıdaki masalın özetini defterinize yazınız.
Cevap: Bir zamanlar üç kızı olan yaşlı bir adam varmış. Kızlarına malını nasıl paylaştıracağını bilemezken rüyasında “kızlarına seni ne kadar sevdiklerini sor, o kadar pay ver” denildiğini görmüş. En büyük kız altınlar kadar, ortanca kız konak kadar, küçük kız ise toprak kadar sevdiğini söylemiş.
Baba, büyük kıza altınlarını, ortancaya konağını, küçüğe ise çorak bir tarla vermiş. Yıllar geçtikçe büyük kız altınlarını tüketmiş, ortanca kız konağını kaybetmiş. Küçük kız ise tarlasını işlemiş, fidan dikmiş ve zengin olmuş. Baba kızlarını ziyaret ettiğinde küçük kızın sevgisinin gerçek ve kalıcı olduğunu anlamış.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 169 Cevapları
11. ETKİNLİK
Soru : a. Dinlediğiniz “Altı Üstü Bir Yarış” adlı metni öğrendiğiniz strateji ve aşağıdaki yönergeler doğrultusunda defterinize özetleyiniz.
Cevap: Yiğit, arkadaşlarıyla bisiklet yarışı yapmak istemiş ve yarışı kazanacağına çok güvenmiş. Fakat beklediği gibi olmamış ve kaybetmiş. Bunun üzerine büyük bir öfkeye kapılarak bisikletine zarar vermiş. Eve döndüğünde babaannesi onu sakinleştirmiş, öfkesini kontrol etmesi gerektiğini söylemiş. Babası gelince Yiğit korkmuş ama dürüst davranarak her şeyi anlatmış. Hatasını düzelteceğine söz verince babası da onu affetmiş.
Soru : b. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Öğretmenim, özetimi başarılı buldu. Gereksiz ayrıntılara girmediğimi ve olayları sırasıyla aktardığımı söyledi. Ancak daha kısa ve öz cümleler kurarak özetimi daha da etkili hale getirebileceğimi belirtti.
12. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda verilen örnek olayı inceleyiniz.
Cevap: “Okullar arası yapılacak bilgi yarışmaları için takım oluşturma görevi size verilmiştir. Sınıfta içine kapanık bir arkadaşınız vardır. Onun da bilgi yarışmasına katılmasını istiyorsunuz. Arkadaşınızı ikna etmek için onunla konuşmanız gerekiyor.
Soru : b. Bir arkadaşınızla yukarıdaki olaydan hareketle doğaçlama bir konuşma yapınız. Konuşmanızda aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap:
— Merhaba [arkadaşının adı], nasılsın? — Biliyor musun, yakında okullar arası bilgi yarışması yapılacak. Biz de sınıf olarak bir takım kuruyoruz. — Senin bu yarışmaya katılmanı çok isterim. Çünkü senin bilgine güveniyoruz, derslerde ne kadar başarılı olduğunu hepimiz görüyoruz. — Belki içine kapanık olduğun için çekiniyor olabilirsin ama biz bir takımız. Hepimiz birbirimize destek olacağız. — Bu yarışma senin hem kendine güvenini artıracak hem de bilgilerini göstermen için çok güzel bir fırsat olacak. — Eminim sen de katıldığında bundan büyük bir keyif alacaksın. Hadi, beraber katılalım!
Soru : c. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Konuşmamda samimi ve ikna edici bir dil kullandığım için güçlü yönüm oldu. Ancak bazı cümleleri daha kısa ve akıcı kurmam gerektiğini fark ettim. Bundan sonraki etkinliklerde daha sade ve anlaşılır konuşmaya, ayrıca beden dilimi de daha etkili kullanmaya dikkat edeceğim.
Soru : Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda Nasrettin Hoca hakkında bir araştırma yapınız. Sınıfta anlatmak üzere bir de Nasrettin Hoca fıkrası öğreniniz.
Cevap:
Nasrettin Hoca Hakkında Araştırma:
Nasrettin Hoca, 1208 yılında Eskişehir’in Sivrihisar ilçesine bağlı Hortu köyünde doğmuştur. 1284 yılında Konya’nın Akşehir ilçesinde vefat etmiştir. Türk halk mizahının en önemli isimlerinden biridir. Akıllı, nüktedan, hazırcevap kişiliğiyle tanınmıştır. Fıkralarında insanlara güldürürken düşündürmeyi, doğruyu ve yanlışı göstermek istemiştir. Onun fıkraları, yüzyıllardır halk arasında anlatılmakta ve ders verici yönleriyle günümüzde de önemini korumaktadır.
Nasrettin Hoca Fıkrası (Örnek): Parayı Veren Düdüğü Çalar
Bir gün Hoca, çocuklara düdük getireceğini söylemiş. Çocuklar paralarını verip Hoca’yı beklemeye başlamış. Ancak içlerinden biri para vermemiş. Hoca düdükleri dağıtırken parasını vermeyen çocuk, “Benim düdüğüm nerede?” diye sormuş. Hoca gülerek, “Parayı veren düdüğü çalar.” demiş.