5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları


Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları, öğrencilerin İslam dininin temellerini öğrenmelerini ve ahlaki değerleri anlamalarını desteklemek amacıyla hazırlanmıştır. 5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı, MEB Yayınları tarafından hazırlanmış olup, öğrencilerin dini bilgilerini pekiştirmelerine ve günlük yaşamda uygulamalarına yardımcı olur. Kitap, her ünite sonunda yer alan 5. Sınıf Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları ile öğrencilere konu ile ilgili detaylı ve anlaşılır bilgiler sunar.


“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları, öğrencilere ders kitabında karşılaştıkları soruların doğru yanıtlarını öğrenmelerine yardımcı olur. Bu cevaplar, öğrencilerin hem bireysel olarak hem de grup çalışmalarında daha etkin olmalarını sağlar. 5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, ders kitabı içeriğinde yer alan metinlerin ve etkinliklerin öğrenciler tarafından kolayca anlaşılabilmesi için tasarlanmıştır.

Sonuç olarak, Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü dersinin kapsamı, öğrencilerin din kültürü ve ahlak bilgisi konularında sağlam bir temel oluşturmalarına olanak tanır. 5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrenciler, dersin içeriğinde yer alan tüm konuları detaylı bir şekilde öğrenebilir ve öğrendikleri bilgileri pekiştirebilirler. Bu sayede, hem bireysel hem de sosyal yaşamda dini ve ahlaki değerlerin önemini kavrayarak uygulama fırsatı bulurlar.


“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı”


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56. Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE: ALLAH İNANCI 


Evrendeki Mükemmel Düzen Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19


Allah’ın Varlığı ve Birliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


Allah’ın Güzel İsimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31


Allah Rahman ve Rahimdir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35


Allah Her Şeyi Bilir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37


Allah Her Şeyi Görür ve İşitir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38


Allah’ın Her Şeye Gücü Yeter Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41


 Bir Sure Öğreniyorum: İhlas Suresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


1. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50


1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92. Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE: NAMAZ 


Allah’ın Huzurunda Olmak: Namaz İbadeti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


 Namazın Hazırlık Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70


Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80


Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84


Bir Dua Öğreniyorum: Tahiyyat Duası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86


2. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87


2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124. Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE: KUR’AN-I KERİM 


 Kur’an-ı Kerim’in İç Düzeni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101


Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105, 106, 107


Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115


Bir Sure Öğreniyorum: Kevser Suresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


3. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121


3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158. Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE: PEYGAMBER KISSALARI 


Allah’ın Elçileri: Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132


Hz. Nuh Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133, 134, 135, 136, 137


Hz. İbrahim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140


Hz. Musa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143


 Hz. İsa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145


 Peygamber Kıssalarında Verilen Mesajlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148


Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151


4. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153


4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190. Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE: MİMARİMİZDE DİNÎ MOTİFLER 


 Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167


Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173


Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179


5. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180


5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185


“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in İç Düzeni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101


5. Sınıf Din Kültürü  Kur’an-ı Kerim’in İç Düzeni Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101 Cevapları”, Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni konusundaki bilgileri pekiştirmek için detaylı çözümler sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Kur’an-ı Kerim’in İç Düzeni Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin etkinlik sorularını doğru bir şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, MEB onaylı kitap içeriğine uygun açıklamalar sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101 MEB Yayınları”, bu üniteyi eksiksiz bir şekilde anlamak için ideal bir kaynaktır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101


Soru : Daha önce Kur’an-ı Kerim’in sayfası gördünüz mü? Burada neler dikkatinizi çekti?


Cevap : Daha önce Kur’an-ı Kerim’in sayfası gördünüz mü? Burada neler dikkatinizi çekti?
Cevap: Evet, Kur’an-ı Kerim’in sayfasını gördüm. Sayfada genellikle altın sarısı ve süslü hatlarla ayetlerin yazıldığını fark ettim. Sayfanın kenar süslemeleri ve bölüm ayrım işaretleri dikkatimi çekti. Ayrıca, ayetlerin düzgün bir şekilde hizalanmış olduğunu ve Arap harfleriyle yazıldığını gördüm.


Soru : Görsel 3.1’i inceleyerek Kur’an’ın sayfa düzeniyle ilgili gördüklerinizi not ediniz


Cevap :

  • Sayfa numarası genellikle üst veya alt köşede yer alır.
  • Ayetler, alt alta düzenli bir şekilde sıralanmıştır.
  • Sure isimleri büyük ve belirgin bir şekilde yazılmıştır.
  • Sayfa kenarlarında süslemeler ve işaretler bulunur.
  • Ayet sonlarında durak işaretleri yer alır.

Soru : Kur’an-ı Kerim’in sayfalarına dair neleri merak ettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Kur’an’ın sayfa düzenindeki süslemelerin anlamını merak ediyorum.
  • Ayetlerin sonlarındaki durak işaretlerinin nasıl belirlendiğini öğrenmek istiyorum.
  • Farklı mushaflarda sayfa düzenlerinin değişip değişmediğini merak ediyorum.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


Soru : Bir sonraki sayfada Kur’an-ı Kerim ile ilgili temel kavramlar ve bilgilerin birbiriyle ilişkisini gösteren bir kavram haritası verilmiştir. Kavram haritasını doğru ifadelerle
tamamlayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Boşluklara oklarla gösterilen kavramın adını yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99-100 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Ayet, sure ve cüz arasındaki ilişkiyi açıklayınız.


Cevap : Ayet, Kur’an-ı Kerim’in en küçük anlamlı birimidir ve Allah’ın kelamını ifade eden cümlelerden oluşur. Sure, ayetlerin bir araya gelerek oluşturduğu bölümlerdir. Kur’an’da toplam 114 sure vardır. Cüz ise Kur’an’ın daha kolay okunup ezberlenebilmesi için bölümlere ayrılmış halidir. Kur’an, 30 cüzden oluşur ve her bir cüz birkaç sure ve birçok ayeti kapsar. Bu üç kavram, Kur’an-ı Kerim’in düzenli ve anlamlı bir yapıya sahip olmasını sağlar.


Soru : Aşağıdaki tabloda iki parçaya ayrılmış cümleleri anlamlı bir bütün olacak şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

1. Kur’an-ı Kerim’deki her bir cümleye ayet denir.
2. Kur’an-ı Kerim’de ayetlerden oluşan bölümlere sure denir.
3. Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresi Bakara suresidir.
4. Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi Kevser suresidir.
5. Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bir bölümüne cüz denir.
6. Kur’an-ı Kerim insanları doğru yola iletmek için gönderilen bir hidayet rehberidir. 


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105, 106, 107


5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 Cevapları”, Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini anlamak için kapsamlı bir rehber sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”, etkinlik sorularını doğru bir şekilde yanıtlamanızı sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, MEB onaylı kitap içeriğine uygun şekilde hazırlanmış doğru cevaplarla öğretici bir kaynak sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 MEB Yayınları”, öğrencilerin Kur’an-ı Kerim’in özellikleri hakkında derinlemesine bilgi edinmelerine yardımcı olur.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107


Soru : Aşağıya Kur’an-ı Kerim kavramıyla ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeleri / kavramları bir dakika içinde yazınız.


Cevap :

  1. İman
  2. Ayet
  3. Sure
  4. Hidayet
  5. Allah
  6. Peygamber
  7. Rahmet
  8. Rehber

Soru : Verdiğiniz cevaplarla Kur’an-ı Kerim kavramının birlikte kullanıldığı birer cümle yazınız.


Cevap :

  1. İman: Kur’an-ı Kerim, imanımızı güçlendiren bir kaynaktır.
  2. Ayet: Kur’an-ı Kerim’in her bir ayeti, insanlara doğru yolu gösterir.
  3. Sure: Kur’an-ı Kerim 114 sureden oluşur ve her sure farklı bir mesaj taşır.
  4. Hidayet: Kur’an, insanlara hidayet ve rehberlik sunan yüce bir kitaptır.
  5. Allah: Kur’an-ı Kerim, Allah’ın insanlara gönderdiği son mesajdır.
  6. Peygamber: Peygamberimiz, Kur’an-ı Kerim’i insanlara öğretmekle görevlendirilmiştir.
  7. Rahmet: Kur’an, Allah’ın rahmetinin bir tecellisidir.
  8. Rehber: Kur’an, insanlara hayatlarını doğru bir şekilde yönlendirecek bir rehberdir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Soru : İsra suresi 9. ve Nahl suresi 89. ayetlerinin mealini araştırınız.


Cevap :

İsra Suresi 9. ayet meali: “Şüphesiz bu Kur’an, insanları en doğru yola iletir ve iyi işler yapan müminlere, kendileri için büyük bir mükafat olduğunu müjdeler.”

Nahl Suresi 89. ayet meali: “(Ey Muhammed!) O gün, her ümmetin içinden kendi aleyhlerine bir şahit göndereceğiz ve seni de bunların üzerine şahit getireceğiz. Biz sana, her şeyi açıklayan, Müslümanlar için bir hidayet rehberi, bir rahmet ve müjde olan bu Kitab’ı indirdik.”

İsra Suresi 9. ayet, Kur’an’ın insanları en doğru yola ilettiğini ve iyi işler yapan müminlere büyük bir mükafat vaat ettiğini belirtir. Bu, Kur’an’ın insan hayatına rehberlik eden ve doğru yolda ilerlemeleri için bir kaynak olduğuna işaret eder.

Nahl Suresi 89. ayet ise, her ümmetten bir şahit gönderileceğini ve Peygamber Muhammed (sav)’in de ümmetine şahit olarak getirileceğini bildirir. Bu ayet, Kur’an’ın her yönüyle insanları doğru yola yönlendiren bir hidayet rehberi olduğunu ve müjde, rahmet sunduğunu vurgular.

Yararlandığım kaynaklar:

  • Kur’an-ı Kerim (Meali)
  • Diyanet İşleri Başkanlığı’nın internet sitesi

Soru : İsra suresi 9. ayet ve Nahl suresi 89. ayet ile ilgili topladığınız bilgileri ve yararlandığınız kaynakları sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sınıf arkadaşlarım ile paylaştığım bilgileri şu şekilde sunabilirim:

  • İsra Suresi 9. Ayet: Kur’an, insanları doğru yola yönlendirir ve müminlere büyük mükafat vaat eder.
  • Nahl Suresi 89. Ayet: Her ümmetin aleyhine bir şahit gönderilecek, Peygamberimiz de bunlara şahit olacaktır. Ayrıca, Kur’an bir rehber ve rahmettir.

Soru : Yararlandığınız kaynakların güvenilirliğini ve ulaştığınız bilgilerin doğruluğunu öğretmeninizle değerlendiriniz.


Cevap : Yararlandığım kaynakların güvenilirliğini ve ulaştığım bilgilerin doğruluğunu öğretmenimle değerlendirirken, şunları dikkate aldım:

  • Kur’an-ı Kerim asli kaynaktır ve mealde herhangi bir çarpıklık bulunmuyor.
  • Diyanet İşleri Başkanlığı’nın kaynağı güvenilir bir kaynaktır ve doğru bilgileri sağlamaktadır.

Soru : Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bir afiş hazırlayınız. Hazırladığınız afişin dikkat çekici olmasına özen gösteriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki öz değerlendirme formu kendinizi değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmanızı en doğru yansıtan seçeneği X ile işaretleyiniz


Cevap :

İstenen ayetlerle ilgili bilgi topladım. = (Evet)
İstenen ayetlerle ilgili bilgileri edindiğim kaynağı belirttim. = (Evet)
Kullandığım kaynağın güvenilirliğini öğretmenimle değerlendirdim. = (Evet)
İstenen ayetlerden yararlanarak Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bilgi topladım. = (Evet)
Topladığım bilgilerin doğruluğunu değerlendirdim.  = (Evet)
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri hakkında ilgi çekici bir afiş hazırladım. = (Evet)


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


1. Aşağıdaki ayetleri okuyunuz.


Cevap :

“Şüphesiz ‘Rabbimiz Allah’tır.’ deyip de sonra dosdoğru olanlar var ya, onların üzerine akın akın melekler iner ve derler ki: ‘Korkmayın, üzülmeyin, size (dünyada iken) vadedilmekte olan cennetle sevinin!’” (Fussilet 41/30.)

“Allah’ın rahmeti sayesinde sen onlara karşı yumuşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp giderlerdi. Artık sen onları affet. Onlar için Allah’tan bağışlama dile…” (Al-i İmran 3/159.)


2. Bu ayetlerden hareketle aşağıdaki örnek olaylar karşısında bir Müslümanın nasıl davranması gerektiğini ilgili boşluklara yazınız. Yazdıklarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bir arkadaşınız hastalandığında: Bir Müslüman, hastalanan arkadaşına şefkatle yaklaşmalı ve ona dua etmeli, Allah’tan şifa dilemelidir. Ayrıca, ona moral verip yalnız bırakmamalıdır.

Kardeşiniz ödevini yaparken zorlandığında: Kardeşine yardım etmeli, sabırlı olmalı ve ona moral vermelidir. Zorlandığı konuda destek olmalı, birlikte çözüm üretmelidir.

Sınavdan iyi not almak istediğinizde: Çalışmalarınızı dürüstçe ve gayretle yapmalı, sınavı geçmek için Allah’a dua etmeli ve sadece çabalarınıza güvenmelisiniz.

Kantinde sıra beklerken: Sıra beklerken sabırlı olmalı, kimseyi taciz etmeden saygılı bir şekilde beklemelisiniz.

Anneniz elindeki yüklerle yokuş çıkarken: Annenize yardımcı olmalı, yüklerini hafifletmeye çalışmalı ve ona destek olmalısınız.

Alışverişte satıcı para üstünü fazla verdiğinde: Satıcıya para üstünü geri vererek dürüst olmalı, haksız kazanç elde etmemelidir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


Soru : Bu etkinlikte paylaşılan örneklerden hareketle aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.


Cevap :

İslam dini dürüstlük ve merhamete önem verir. Çünkü: İslam, insanları doğru yola yönlendirmek, iyilik ve dürüstlükle yaşamaya teşvik eder. Merhametli olmak, başkalarına yardım etmek, dürüst ve adil davranmak İslam’ın temel öğretilerindendir.


Soru : Aşağıdaki ifadeleri kullanarak Kur’an-ı Kerim’in özellikleri hakkında kısa bir metin yazınız. Yazdığınız metin, aşağıda verilen ölçütlere göre değerlendirilecektir.

iyiye, doğruya ve güzele yönlendirmek
kötülüklerden sakındırmak
insanları düşünmeye açıklayıcı yöneltmek olmak
yol göstermek


Cevap : Kur’an-ı Kerim, insanları iyiliğe, doğruya ve güzele yönlendiren, kötülüklerden sakındıran yüce bir kitaptır. Aynı zamanda insanları düşünmeye, anlamaya ve doğru yolda ilerlemeye teşvik eden açıklayıcı bir rehberdir. Kur’an, insanlara hem bireysel hem de toplumsal yaşamlarında yol gösteren bir kaynaktır.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115-116 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 Cevapları”, Kur’an-ı Kerim’in ana konuları hakkındaki temel bilgileri ve doğru cevapları içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin sorulara doğru ve etkili bir şekilde yanıt vermelerine yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, güvenilir bir kaynak sunarak öğrencilerin eksiklerini tamamlamalarına olanak tanır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115-116 MEB Yayınları”, bu sayfalarda işlenen konuları pekiştirmek için idealdir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115-116


Soru : Kur’an-ı Kerim’de Yüce Allah’a, kendimize, ailemize, bütün insanlara, diğer canlılara ve çevreye karşı görevlerimizle ilgili ayetler yer alır. Siz Kur’an-ı Kerim’de bahsedilen konular hakkında neler biliyorsunuz? Bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kur’an-ı Kerim’de Yüce Allah’a, kendimize, ailemize, diğer insanlara ve çevremize karşı görevlerimizle ilgili pek çok ayet yer almaktadır. Örneğin:

  • Allah’a karşı görevlerimiz: O’na ibadet etmek, dua etmek, yalnızca O’ndan yardım dilemek, O’nun koyduğu kurallara uymak ve emirlerini yerine getirmektir. (Bakara Suresi 2/186)
  • Kendimize karşı görevlerimiz: Bedenimizi ve ruhumuzu korumak, sağlıklı yaşamak, kötü alışkanlıklardan uzak durmak ve iyi bir insan olmaktır. (Maide Suresi 5/90)
  • Ailemize karşı görevlerimiz: Anne babaya saygılı olmak, onlara iyi davranmak ve ihtiyaçlarını karşılamaktır. (İsra Suresi 17/23-24)
  • Diğer insanlara karşı görevlerimiz: Adaletli, hoşgörülü ve dürüst olmak; yoksullara yardım etmek ve hakkaniyetle davranmaktır. (Nisa Suresi 4/36)
  • Çevreye ve diğer canlılara karşı görevlerimiz: Doğayı korumak, israf etmemek ve hayvanlara merhamet göstermektir. (Araf Suresi 7/31)

Kur’an-ı Kerim, her konuda yol gösterici bir rehberdir ve bizi iyiliğe, doğruluğa teşvik eder.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


Etkinlik-4


Soru : Aşağıdaki “Benim Güzel Kitabım” başlıklı metni okuyunuz.


Cevap :

BENİM GÜZEL KİTABIM

Kur’an-ı Kerim insanları iyiye ve güzele yönlendirir. Okudukça huzur ve mutluluk verir. Kur’an’ın içeriğinde inanç, ibadet ve ahlak konularında ayetlerin olduğunu görürüz. Ayrıca dünya hayatıyla ilgili nasihat ve tavsiyeler yer alır. İman edenler için Yüce Allah’ın verdiği müjdeler, önceki peygamberlerin hayatlarıyla ilgili olaylar vardır. Nuh Peygamber’in bir gemi yapıp kendisine inananları yanına alarak tufandan kurtuluşu bu olaylardan biridir. Yine İbrahim Peygamber’in ateşe atılıp orada yanmaması, Yunus Peygamber’in balığın karnından kurtarılışı bu olaylara gösterilebilecek örneklerdendir.

Kur’an’da, gökyüzü ve yeryüzünün yaratılışı ile ilgili düşündürücü ve ders veren ayetler dikkatimizi çeker. “Güneşi aydınlatıcı, ayı ise aydınlık yapan, yılların sayısını ve hesaplamayı bilesiniz diye ona menziller belirleyen O’dur…” (Yunus 10/5.) ayeti bu konuda örnek gösterilebilir. Bununla beraber iyi ve güzel işler yapmamız, anne babamıza iyi davranmamız, her zaman doğru sözlü olmamız gerektiğine dair önemli tavsiyeler de vardır.

Nasıl dua edeceğimizi gösteren peygamber duaları da Kur’an’da vardır. Mesela Hz. Süleyman’ın şu duasını örnek verebiliriz: “… Ey Rabbim! Gerek bana gerekse anne babama verdiğin nimete şükretmeye ve hoşnut olacağın iyi işler yapmaya beni muvaffak kıl. Rahmetinle beni iyi kullarının arasına kat!” (Neml 27/19.)


Soru : Metinde hangi mesajların verildiğini sınıf arkadaşlarınızla belirleyiniz.


Cevap :

  • Kur’an-ı Kerim insanları iyiye ve güzele yönlendirir.
  • İnanç, ibadet ve ahlak konularında yol gösterir.
  • Geçmiş peygamberlerin hayatlarından örnek olaylar sunar.
  • Dünya hayatıyla ilgili öğütler ve tavsiyeler verir.
  • Gökyüzü ve yeryüzünün yaratılışı ile ilgili düşündürücü ayetler içerir.
  • İyilik, doğruluk ve anne babaya iyi davranma gibi güzel davranışlara teşvik eder.
  • Dua etmenin önemini ve nasıl dua edileceğini öğretir.

Soru : Metinde verilen mesajlardan hareketle Kur’an-ı Kerim’de ele alınan konuları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • İnanç: Allah’a inanma, peygamberlere iman.
  • İbadet: Namaz, oruç gibi ibadetler.
  • Ahlak: Doğru sözlülük, anne babaya iyi davranma, iyilik yapma.
  • Geçmiş peygamberlerin kıssaları: Nuh’un gemisi, İbrahim Peygamber’in ateşe atılması, Yunus Peygamber’in balığın karnından kurtarılması.
  • Doğa ve yaratılış: Güneşin, ayın ve dünyanın yaratılışı.
  • Dualar: Peygamberlerin yaptığı güzel dualar.

Değerlendirme


Soru : Bu etkinlikten önce Kur’an-ı Kerim’in ele aldığı konularla ilgili ne biliyordum?


Cevap :

  • Kur’an’ın insanlara doğru yolu gösterdiğini ve ibadetleri öğrettiğini biliyordum.
  • Geçmiş peygamberlerin hayatlarından örnek olayların yer aldığını duymuştum.

Soru : Bu etkinlikle Kur’an-ı Kerim’in ele aldığı konularla ilgili neler öğrendim?


Cevap :

  • Peygamber dualarını ve bunların önemini öğrendim.
  • Yaratılış ile ilgili düşündürücü ayetlerin olduğunu fark ettim.
  • Kur’an’ın sadece ibadetle ilgili değil, aynı zamanda ahlak ve hayat tavsiyeleri içerdiğini daha iyi anladım.

Soru : Bu etkinlikten sonra Kur’an-ı Kerim’in ele aldığı konularla ilgili başka neleri araştırmak isterim?


Cevap :

  • Peygamber kıssalarının detaylarını öğrenmek isterim.
  • Kur’an’da yaratılışla ilgili ayetleri daha detaylı incelemek isterim.
  • Duaların hayatımızdaki etkilerini ve önemini daha fazla araştırmak isterim.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


Etkinlik-5


Soru : Aşağıdaki ayetleri okuyunuz. Bu ayetleri Kur’an-ı Kerim’in ana konularına göre ilgili sütunlara ayet numaralarını yazarak sınıflandırınız.


Cevap :

. “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın. Bu daha hayırlı, sonuç bakımından daha güzeldir.” (İsra 17/35.)

. “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)

. “Artık siz Allah’a, peygamberine ve indirdiğimiz nûra (Kur’an’a) iman edin. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.” (Teğabün 64/8.)

. “… Öyleyse içinizden kim bu aya (ramazana) ulaşırsa onu oruçla geçirsin…” (Bakara 2/185.)

. “… Ana babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin altındakilere iyilik edin…” (Nisa 4/36.)

. “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz. Halbuki daha önce sen
bunlardan habersiz idin.” (Yusuf 12/3.)

. “Sabır ve namaz ile Allah’tan yardım isteyin. Şüphesiz o (sabır ve namaz), Allah’a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen bir görevdir.” (Bakara 2/45.)


Soru : Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları


Cevap :

  • “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın. Bu daha hayırlı, sonuç bakımından daha güzeldir.” (İsra 17/35.)
    Konu: Ahlak
    Ayet, dürüstlüğü ve ticarette adaleti vurgular.
  • “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)
    Konu: Ahlak
    İnsanlar arasında dedikodu yapmamak ve kötü zanda bulunmamak ahlaki bir öğüttür.
  • “Artık siz Allah’a, peygamberine ve indirdiğimiz nûra (Kur’an’a) iman edin. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.” (Teğabün 64/8.)
    Konu: İnanç
    Ayet, Allah’a, peygamberine ve Kur’an’a iman etmeyi emreder.
  • “… Öyleyse içinizden kim bu aya (ramazana) ulaşırsa onu oruçla geçirsin…” (Bakara 2/185.)
    Konu: İbadet
    Ayet, oruç ibadetine vurgu yapar.
  • “… Ana babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin altındakilere iyilik edin…” (Nisa 4/36.)
    Konu: Sosyal Hayat
    Ayet, toplumsal ilişkilerde iyilik ve yardımlaşmayı teşvik eder.
  • “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz. Halbuki daha önce sen bunlardan habersiz idin.” (Yusuf 12/3.)
    Konu: Kıssa
    Ayet, geçmiş peygamberlerin hayatından ibret dolu kıssaların anlatıldığını belirtir.
  • “Sabır ve namaz ile Allah’tan yardım isteyin. Şüphesiz o (sabır ve namaz), Allah’a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen bir görevdir.” (Bakara 2/45.)
    Konu: İbadet
    Ayet, sabır ve namazın Allah’a yaklaşmada önemli bir araç olduğunu ifade eder.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şemayı inceleyiniz ve verilen boşluklara üçer tane doğru ifade yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki ayetlerin Kur’an’ın ana konularından hangisiyle ilgili olduğunu yazınız.


Cevap :

  • “Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat 51/56.)
    Konu: İnanç ve ibadet
    Bu ayet, insanın yaratılış amacı olan Allah’a ibadet etmeyi vurgular.
  • “Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının ve doğru söz söyleyin.” (Ahzab 33/70.)
    Konu: Ahlak ve davranışlar
    Ayet, dürüstlüğün ve doğru söz söylemenin önemini belirtir.
  • “İnsana da, anne babasına iyi davranmasını emrettik…” (Lokman 31/14.)
    Konu: Aile ve toplumsal ilişkiler
    Bu ayet, anne babaya iyilik yapmanın önemini ve toplumsal değerlere vurgu yapar.
  • “Andolsun onların (geçmiş peygamberler ve ümmetlerinin) kıssalarında akıl sahipleri için pek çok ibretler vardır…” (Yusuf 12/111.)
    Konu: Peygamber kıssaları ve öğütler
    Ayet, geçmiş peygamberlerin kıssalarının hikmet dolu olduğunu ve insanlara ders verdiğini ifade eder.
  • “Muhakkak ki Allah iman edip salih ameller işleyenleri içinden ırmaklar akan cennetlere koyacaktır…” (Hac 22/14.)
    Konu: Ahiret hayatı
    Bu ayet, Allah’a iman eden ve güzel işler yapanların ahirette ödüllendirileceğini belirtir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şemayı inceleyiniz ve verilen boşluklara üçer tane doğru ifade yazınız.


Cevap :

1. Kur’an-ı Kerim’de anlatılan geçmiş peygamberler ve kavimlerle ilgili ibret verici olaylar. (kıssa)
2. Ayetlerden oluşan bölümlere verilen ad. (sure)
3. İçlerinde ayet numaralarının yazılı olduğu küçük yuvarlak işaretler. (durak)
4. Allah’ ın (cc) insanlara emrettiği ve insanların da yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlar. (ibadet)
5. Allah’ın (cc) peygamberleri aracılığıyla bildirdiği esasları tereddütsüz kabul etmek. (inanç)


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115-116 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84


5. Sınıf Din Kültürü Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81, 82, 83, 84 Cevapları”, namaz ibadetinin bireye kazandırdığı değerleri açıklayan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları” ile detaylandırılmıştır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin namazın bireysel ve toplumsal faydalarını anlamasına yardımcı olur. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları”, etkinliklerle bu kazanımları pekiştirmeyi amaçlamaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84


Soru :İnsan namaz sayesinde kendisini yaratan Yüce Allah’a şükreder. Rabbinin kendisini her zaman, her yerde gördüğünün bilincinde olur. Kötülüklerden sakınmaya ve daima iyilik yapmaya çalışır. Allah’a (cc) dua ederek O’nun yardımını yanında hisseder. Namaz sizce insana başka neler kazandırır?


Cevap : Namaz, insana disiplin kazandırır, sabırlı olmayı öğretir ve huzurlu bir yaşam sağlar. Ayrıca insanın ruhunu arındırır ve Allah’a olan bağlılığını güçlendirir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları öğretmeniniz rehberliğinde sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. Ulaştığınız cevapları sınıf tahtasına yazınız.


1. Namaz kılan bir insanın diğer insanlara karşı davranışları sizce nasıl olmalıdır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılan bir insan, dürüst, adil ve hoşgörülü olmalıdır. Örneğin, bir arkadaşına verdiği sözü tutarak güvenilir bir insan olduğunu gösterir.


2. Namaz kılan bir insanın diğer canlılara karşı davranışları sizce nasıl olmalıdır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılan bir insan, diğer canlılara şefkat ve merhametle yaklaşır. Örneğin, sokak hayvanlarına yemek verir ve onlara zarar vermekten kaçınır.


3. Namaz kılan bir insan kendisini sizce nasıl hisseder? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılan bir insan huzurlu ve güvende hisseder. Örneğin, sabah namazını kıldıktan sonra güne daha pozitif bir şekilde başlar.


4. Sizce namaz kılmak insanın gününü planlamasını nasıl etkiler? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılmak, insanın zamanını düzenli kullanmasını sağlar. Örneğin, öğle namazını vaktinde kılabilmek için öğle aralarını daha planlı kullanır.


5. Namaz kılan insanlardan oluşan bir topluluğun özellikleri sizce neler olmalıdır?


Cevap : Namaz kılan insanlardan oluşan bir topluluk dürüst, dayanışma içinde ve sevgi dolu bir topluluk olmalıdır. Bu toplulukta güven ve huzur hakim olur.


Soru : Sınıf arkadaşlarınızla yaptığınız tartışmadan yola çıkarak namaz kılmanın insana kazandırdıklarıyla ilgili bir şiir yazınız.


Cevap :

Huzur Namazda

Huzur verir gönüllere,
Namaz ile çıkarız yücelere.
Allah’a yakın oluruz her vakit,
Ruh bulur her an bir ferahlık.

Dost oluruz hakikate,
İyilik ederiz her nefeste.
Namazla güzelleşir hayat,
Şükrederiz her nimetle.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ölçütleri okuyunuz ve bu etkinlikte yaptığınız çalışmaları en iyi yansıtan sütuna “X” işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.


Cevap : Bu kısımda yer alan tabloyu kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


Soru : Namaz ibadetinin insana kazandırdıklarıyla ilgili aşağıdaki şemayı doldurunuz.


Cevap :

Madde Madde Namaz ibadetinin insana kazandırdıkları şunlardır ;

Bireysel Faydaları:

  • Ruhsal huzur sağlar.
  • Sabır ve disiplin kazandırır.
  • Allah’a yakınlık hissi verir.

Namazın Toplumsal Faydaları:

  • Toplumda dürüstlüğü ve güveni artırır.
  • Yardımlaşma ve dayanışmayı güçlendirir.
  • Ahlaki değerlerin korunmasını sağlar.

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!