Ortaokul 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı 3. Ünite Kontrol Noktası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri daha iyi anlamalarına ve doğru şekilde uygulamalarına yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, ders kitabındaki konuların daha anlaşılır olmasını sağlayarak öğrenme sürecini destekler.

Bununla birlikte 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 3. TEMA – DUYGULARIMI TANIYORUM : 3. Ünite Kontrol Noktası Metni Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirerek kendilerini değerlendirmelerine katkı sunar. Aynı zamanda 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 174, 175, 176, 177, 178 Cevapları, planlı ve düzenli çalışma alışkanlığı kazandırarak başarıya ulaşmalarına yardımcı olur.
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) 3. Ünite Kontrol Noktası Metni”
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 174-175-176-177-178
1. Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.
a) Yazar öz güveni nasıl tanımlamaktadır? Siz olsanız nasıl tanımlardınız?
Cevap : Yazar, öz güveni insanın kendini olduğu gibi kabul etmesi, sahip olduklarıyla barışık olması ve bilgi ile yeteneklerini geliştirmesi olarak tanımlamaktadır. Ben olsaydım, öz güveni kişinin kendine inanması, hatalarına rağmen pes etmemesi ve başarmak için cesaret göstermesi şeklinde tanımlardım.
b) Yazara göre yeteneklerimizi keşfetmek için neler yapmalıyız?
Cevap : Yazar, yeteneklerimizi keşfetmek için ilgi duyduğumuz alanları düşünmemizi, zevk aldığımız etkinlikleri belirlememizi ve bunları not etmemizi önermektedir. Ayrıca günlük tutmanın da bu konuda faydalı olacağını söylemektedir.
c) Öz güven duygusunun yetersiz olması insanın günlük yaşamını nasıl etkileyebilir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap : Öz güven eksikliği, kişide yetersizlik duygusu oluşturur. Örneğin, sınıfta söz almak isteyen bir öğrenci, “Ya yanlış söylersem?” diye düşünüp konuşmaktan çekinebilir. Ya da başarılı olabileceği bir alanda deneme cesareti bulamayabilir. Bu da kişinin hem sosyal ilişkilerini hem de başarılarını olumsuz etkiler.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 175 Cevapları
2. a) . Okuduğunuz metnin bölümlerini belirleyerek cümlelerdeki boşlukları doldurunuz.
Cevap :
-
Okuduğunuz metinde giriş bölümünde özgüven kavramı tanıtılmıştır.
-
Okuduğunuz metinde özgüvenin nasıl gelişeceğini açıklayan paragraflar gelişme bölümüdür.
-
Okuduğunuz metinde kendini iyimser sorgulama ve haksızca yargılamama öğüdü verilmiştir.
Soru : b) Metnin bölümleri arasındaki geçişler uygun bir şekilde yapılmış mıdır? Bölümler arasında düşünce akışı tutarlı mıdır? Söyleyiniz.
Cevap : Evet, metnin bölümleri arasında uygun geçişler yapılmıştır. Giriş bölümünden gelişmeye, gelişmeden sonuca doğru mantıklı bir sıra izlenmiştir. Düşünceler birbiriyle bağlantılı ve tutarlıdır.
3. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde yazar hangi düşünceyi geliştirme yollarından yararlanmıştır? Boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap :
-
“Örneğin Lionel Messi kendisini futbolda değil de teniste geliştirmeye çalışsaydı acaba neler olurdu?” → Örnekleme
-
“Tıpkı parçaları zamanla tamamlanan bir yapboz gibi.” → Benzetme
-
“Öz güven, insanın kendini olduğu gibi kabul edebilmesi ve çevresine bunu yansıtabilmesidir.” → Tanımlama
4. a). Metnin anahtar kelimelerini yazınız.
Cevap : Özgüven, kabul etmek, geliştirmek, yetenek, ilgi, günlük, iyimserlik, yetersizlik, düşünce, duygu.
b) Aşağıdaki görselin metnin anahtar kelimelerinden hangisini ifade ettiğini sebebiyle açıklayınız.
Cevap : Bu görsel, metnin anahtar kelimelerinden “özgüven” kavramını ifade etmektedir. Çünkü görseldeki çocuk dik duruşu, kollarını kendinden emin şekilde bağlaması ve yüzündeki gülümsemeyle kendine güvenen bir tavır sergilemektedir. Bu da metinde anlatılan “kendini kabul etme, güçlü hissetme ve özgüven sahibi olma” durumunu yansıtmaktadır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 176 Cevapları
5. a) Bir okul programında şiir okuyacağınızı düşünün. Çok heyecanlandınız ve başaramayacağınızı hissettiniz. Öğretmeniniz de sizi yüreklendirmek için güzel bir konuşma yaptı. Öğretmeninizin sizinle konuşmasının ardından yaşanabilecekleri anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap : Öğretmenim bana cesaret verici sözler söyledikten sonra kendimi çok daha güçlü hissettim. Heyecanım azaldı ve içimden “Ben yapabilirim.” dedim. Sahneye çıktığımda daha özgüvenliydim. Şiiri okurken sesim net ve anlaşılırdı. Arkadaşlarımın ve öğretmenimin beni dikkatle dinlediğini görünce mutluluğum arttı. Konuşma sayesinde korkumun yerini gurur ve sevinç aldı.
Soru : b) Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz.
Cevap : Öğretmenim, sahneye çıktığımda ses tonumu iyi kullandığımı ve özgüvenli durduğumu söyledi. Bu benim güçlü yönüm oldu. Ancak biraz daha akıcı okumam ve heyecanımı daha iyi kontrol etmem gerektiğini belirtti. Bundan sonraki etkinliklerde heyecanımı azaltmak için daha çok pratik yapmaya çalışacağım.
6. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
a) Ebru yolculuğa çıkarken ne tür bir sorunla karşılaştı?
Cevap : Uçağı gecikince havaalanında beklemek zorunda kaldı.
b) Negatif duygularını fark eden Ebru ne yaptı?
Cevap : Önce derin nefes alarak kendini sakinleştirdi. Daha sonra müzik dinledi ve biraz yürüyerek rahatlamaya çalıştı.
c) Ebru’nun olumlu düşüncelerle dolu olmayı tercih etmesi, yolculuğunun geri kalanını nasıl etkiledi?
Cevap : Kısa süre içinde duygularını kontrol altına aldı. Uçak kalktığında yüzünde bir tebessüm vardı. Seyahatinin tadını çıkarmaya karar verdi ve stresini geride bıraktı. Bu sayede kendini enerjik, huzurlu ve heyecanlı hissetti.
ç) Ebru’nun yerinde siz olsaydınız uçağın rötar yaptığı süre boyunca nasıl hissederdiniz ve duygularınızla nasıl başa çıkardınız?
Cevap : Ben de ilk başta sinirlenirdim. Ancak zamanımı boşa harcamamak için kitap okur, müzik dinler veya biraz dolaşarak kendimi meşgul etmeye çalışırdım.
7. a) Duygularınızı nasıl yönetiyorsunuz?
Cevap : Duygularımı yönetmek için öncelikle sakinleşmeye çalışıyorum. Çok öfkelendiğimde derin nefes alıyor ve biraz bekliyorum. Üzüldüğümde güvendiğim birine anlatıp rahatlıyorum. Mutluyken ise bu duygumu paylaşarak daha da çoğaltıyorum. Yani duygularımı kontrol altına almak için düşünerek hareket etmeye gayret ediyorum.
Soru : b) Aşağıdaki yönergeleri inceleyiniz. Yönergelerden hareketle oluşturduğunuz karakterin Duygu şehrinde geçirdiği bir günü anlatan hikâyeyi defterinize yazınız.
Cevap :
Duygu Şehrinde Bir Gün
Sabah uyandım ve kendimi Duygu Şehri’nde buldum. İlk olarak Heyecan Mahallesine gittim; rengârenk bayraklar ve kahkahalar kalbimi hızlandırdı. Sonra Öfke Mahallesi’ne uğradım; herkes bağırıyordu, ama sakin kalmaya çalıştım.
Üzüntü Mahallesinde gözyaşları gördüm, insanlara moral verdim. Korku Mahallesinde ise karanlık bulutlar vardı, biraz ürktüm ama dikkatli olmayı öğrendim. Günün sonunda Mutluluk Mahallesine ulaştım; şarkılar, kahkahalar içimi ısıttı. Şaşkınlık Mahallesinde ise uçan bisikletler ve konuşan çiçekler gördüm, hayretle baktım.
Akşam olduğunda anladım ki her duygu hayatın bir parçasıymış; hepsi birleşince günüm daha anlamlı olmuştu.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 177-178 Cevapları
Cevap : 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 177-178 kısımda yer alan değerlendirmeleri ünite içerisindeki performansınıza göre sizlerin doldurması gerekiyor.