4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı Sayfa Cevapları çocukların temel hak ve sorumluluklarını öğrenmeleri açısından önemlidir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler, derslerde işlenen konuları pekiştirebilir ve kendi yaşamlarına uygulayabilirler. Bu kaynaklar, öğrencilerin haklarını ve demokrasi bilincini anlamalarını kolaylaştırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Der Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Hecce Yayıncılık Kitabı Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları ile öğrendiklerini sınayabilir ve eksiklerini görebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Sayfa Cevapları ise ders içi etkinlikleri tamamlamada ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik sağlar. Bu şekilde, öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterebilirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınlık Der Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23. sayfa cevapları yer almaktadır.


1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK


Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11


İnsan Hakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13


Haklarımın Bilincindeyim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15


Ben Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17


1. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42. sayfa cevapları yer almaktadır.


2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK


Hak, Özgürlük ve Sorumluluk İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25


İnsan Olmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27


Hak ve Özgürlükleri Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29


Hak ve Özgürlükler İhlal Edilemez Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31


İhlallere Çözüm Üretiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33


Saygı Duymak Gerekir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35


Hak ve Özgürlüklerimizle Bir Aradayız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37


2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58. sayfa cevapları yer almaktadır.


3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK


Hepimiz Farklıyız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45


Farklılıklarımızla Eşitiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


Kanunlarla Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


Adalet ve Eşitliği Sağlıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


3. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72. sayfa cevapları yer almaktadır.


4. ÜNİTE: UZLAŞI


Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


Uzlaşmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63


Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65


Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86. sayfa cevapları yer almaktadır.


5. ÜNİTE: KURALLAR


Kuralların Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75


Kural, Özgürlük ve Hak İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77


Kurallarla Yaşıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79


 Kurallara Katkım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81


5. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102. sayfa cevapları yer almaktadır.


6. ÜNİTE: BİRLİKTE YAŞAMA


Yurdumuz Bizimle Anlamlı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


Kurumların Rolleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91


Devletin Üstlendiği Sorumluluklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


Yurttaşlar ve Sorumlulukları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95


Birlikte Yaşamanın Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


 6. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101



 

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerini daha iyi anlamalarına ve ödevlerini kolayca yapmalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, ünite sonu soruları çözerken ve konuları pekiştirirken önemli bir rehberdir.


“4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınlık Der Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Ünite Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları, sınavlara hazırlık ve tekrar yapma sürecinde öğrencilere destek sağlar. Bu sayede öğrenciler insan hakları konularını doğru ve kolay bir şekilde öğrenebilirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Der Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26. sayfa cevapları yer almaktadır.


1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK


Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14


Doğuştan Gelen Haklarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17


Haklarımla Varım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20


Ben Bir Çocuğum, Yetişkinden Farklıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22


1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50. sayfa cevapları yer almaktadır.


2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK


Hak, Özgürlük ve Sorumluluk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30


İnsanım, Sorumluyum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


Hak ve Özgürlüklerimi Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36


Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39


Haklarımı Arıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


Hak ve Özgürlüklere Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


Birlikte Yaşama Kültürümüz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46


2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64. sayfa cevapları yer almaktadır.


3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK


Farklılıklara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


Adalet ve Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


İnsanlar Eşittir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57


Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


Empati Kuruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78. sayfa cevapları yer almaktadır.


4. ÜNİTE: UZLAŞI


Neden Anlaşamıyoruz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69


Uzlaşı Yollarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72


Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75


4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92. sayfa cevapları yer almaktadır.


5. ÜNİTE: KURALLAR


Kural Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82


Kurallar, Hak ve Özgürlükler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84


Kurallar Toplumda Ahengi Sağlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87


Kurallara Uyuyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110. sayfa cevapları yer almaktadır.


6. ÜNİTE: BİRLİKTE YAŞAMA


Benim Vatanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95


Birlikte Yaşam İçin Kurumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


Devletin Vatandaşlarına Karşı Sorumlulukları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99


Vatandaşım, Sorumluyum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101


Birlikte Yaşıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 76-77-78 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 76-77-78. Sayfa Cevapları, öğrencilerin dördüncü ünitede öğrendiklerini tekrar etmesine ve bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları gözden geçirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin uzlaşı kültürünü, iletişim becerilerini ve anlaşmazlıkları barışçıl yollarla çözme yöntemlerini daha iyi anlamasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 76-77-78 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 76, 77, 78 Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerde uzlaşının önemini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, öğrendiklerini tekrar ederek anlaşmazlıkları çözme ve barışçıl bir iletişim kurma becerilerini geliştirebilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 76-77-78


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Doğru – Uzlaşabilmek için kendimizi karşımızdakinin yerine koymamız ve onu anladığımızı hissettirmemiz gerekir.

  2. Yanlış – İletişim kurmak, anlaşmazlık nedeni değil, anlaşmazlığı çözmenin yoludur.

  3. Doğru – Farklı düşünen insanların görüş ve düşüncelerine duyarlı olmalıyız.

  4. Doğru – Kararları uzlaşıyla almak gerekir.

  5. Doğru – Trafik işaretlerine uymak toplumsal uzlaşının bir parçasıdır.

  6. Yanlış – Kişisel seçimlerde (kıyafet, yemek, kitap) uzlaşı gerekmez.

  7. Doğru – Uzlaşı toplumsal yaşamla ilgilidir.

  8. Doğru – Uzlaşı olan toplumda dayanışma, huzur ve güven artar.

  9. Yanlış – Uzlaşmada sadece kendi fikrini öne çıkarmak doğru değildir.

  10. Yanlış – Uzlaşıda iki taraf da kazançlı ve anlaşmalı çıkabilir, bir tarafın daima haksız olması gerekmez.


B. Aşağıdaki cümleleri verilen sözcüklerden uygun olan ile tamamlayınız. 


Cevap :

  1. Uzlaşıda süreç sonuçtan daha önemlidir.

  2. İletişim eksikliği, anlaşmazlık yaşanmasına neden olabilir.

  3. Bir anlaşmazlık yaşandığında kişiler birbirlerinin hak ve özgürlüklerine saygı göstermelidir.

  4. Saygı, sabırlı olma, güven uzlaşı sürecinde önemli olan değerlerdendir.

  5. Uzlaşı sürecinde fikirler, kanıtlar göz önünde bulundurularak savunulmalıdır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 77 Cevapları


C. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliğinde verilen ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar veriniz ve ok yönünde ilerleyerek doğru çıkışa ulaşınız.


Cevap : 5. Çıkış


Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


1. Yaşadığınız anlaşmazlık için çözüm bulunamadığında ya da çözüm süreci uzadığında kendinizi nasıl hissedersiniz?


Cevap : Çözüm bulunamadığında ya da çözüm süreci uzadığında üzgün, stresli ve sabırsız hissederim. Kendimi çaresiz hissedebilirim ve gerginlik yaşayabilirim.


2. Herkesin kendini haklı gördüğü ve bu yüzden anlaşmazlığın çıktığı bir durumda olsaydınız ne yapardınız?


Cevap : Önce sakin kalmaya çalışır, karşı tarafı dinlerim. Herkesin fikrine saygı gösterip ortak bir çözüm bulmaya çalışırım. Gerekirse bir orta yol öneririm ya da bir büyüğe/daha deneyimli birine danışırım. 


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 78 Cevapları


D. Soruları okuyunuz. Soruların cevaplarını numaralarına dikkat ederek bulmacaya yazınız.


Cevap :

1. Anlaşmazlık durumlarında uzlaşmaya varabilmek için tarafların birlikte hareket etmesi = işbirliği
2. Olayları tarafların farklı yönleriyle ele alması = bakış açısı
3. Tarafların herhangi bir konuda anlaşmaya varamaması = anlaşmazlık
4. Düşünceleri karşıt olan iki kişiden her biri = taraf
5. Uzlaşı gerektiren durumların dışında kalan, değiştirilmesi devlet otoritesiyle gerçekleşen kurallar bütünü = kanun
6. Düşünülüp bir sonuca varılması gerekilen durum = sorun
7. Herhangi bir anlaşmazlık durumunda tarafların karşılıklı saygı çerçevesinde anlaşmaya varması = uzlaşma
8. Anlaşmazlık durumlarının sonuca kavuşması = çözüm
9. Kendini duygu ve düşüncede bir başkasının yerine koyabilmesi = empati
10. Bir kimseye, bir düşünceye karşı dikkatli, özenli olma = saygı



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 73-74-75 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 73-74-75. Sayfa Cevapları, öğrencilerin anlaşmazlıkların ve uzlaşının sonuçlarını kavramasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin anlaşmazlıkların olumsuz etkilerini görmesini ve uzlaşının toplumsal barış için önemini anlamasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 73-74-75 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 73, 74, 75 Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerde uzlaşının değerini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, sorunları barışçıl yollarla çözmenin önemini öğrenir ve daha anlayışlı bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 73-74-75


Soru : Voleybol metninde yer alan iki durumu karşılaştırdığımızda 1. ve 2. durumun sonuçlarının uzlaşı ortamına etkileri nasıl olmuştur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  1. Birinci durumun sonucu:

  2. takım programa uymayıp sahayı kullanmakta ısrar ettiği için anlaşmazlık ve gerginlik ortaya çıkmıştır. Bu durum uzlaşı ortamını bozmuş, kurallara uyulmadığı için karşılıklı saygı zedelenmiştir.

  3. İkinci durumun sonucu:
    İki takım karşılıklı konuşup birlikte oynamayı kabul ettiği için uzlaşı sağlanmıştır. Kurallar esnetilerek herkesin keyif alacağı bir çözüm bulunmuş, dostça ve eğlenceli bir ortam oluşmuştur.

Sonuç olarak: Uzlaşı için konuşmak, karşı tarafı anlamak ve birlikte çözüm bulmak önemlidir. Kurallara uymamak kavga ve huzursuzluk çıkarırken, anlaşarak hareket etmek dostluğu ve eğlenceyi artırır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 74 Cevapları


1. Görselde yaşanan anlaşmazlık durumunda çocuklardan hangisi kişi hak ve özgürlüklerine saygı göstermemiştir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Görselde soldaki çocuk (“Burası benim bisikletimi her zaman koyduğum yer. O yüzden bisikletimi buraya park etmek benim hakkım.” diyen) kişi hak ve özgürlüklerine saygı göstermemiştir. Çünkü ortak alan olan bisiklet park yerine herkesin eşit şekilde park etme hakkı vardır; kendi hakkını diğerinin hakkından üstün tutamaz.


2. Böyle bir durumda sizin çözüm öneriniz ne olurdu? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Ben olsaydım ortak alanın herkes için eşit olduğunu, boş yerin ilk gelen tarafından kullanılabileceğini söylerdim. Çocuklar arasında sırayla park etme veya kimin önce geldiğine göre yer verme kuralı belirlenebilir. Böylece hem adalet sağlanır hem de gereksiz tartışma önlenir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 75 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.

Neşe, akşam yemeği saatinde televizyonda sevdiği çizgi filmi izlemek istiyordu. Annesi ise yemek saati olduğunu, bu yüzden televizyon izleyemeyeceğini söyledi.

Neşe, bu konuda çok ısrar edince annesi ona “Yemeğini yersen aynı çizgi filmi bilgisayardan izleyebilirsin.” dedi. Bu öneriyi kabul eden Neşe, yemeğini yedi. Annesi ona verdiği sözü tuttu ve böylelikle Neşe istediği çizgi filmi izlemiş oldu. Ancak Neşe’nin uyku saati çoktan geçmişti.

Neşe ile annesi arasında yaşanan anlaşmazlığın çözümü başka hangi sorun ya da sorunlara neden olmuş olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Neşe ile annesinin uzlaşısı, Neşe’nin uyku saatinin geçmesine neden olmuştur. Bu durum, Neşe’nin ertesi gün yorgun uyanmasına ve okuldaki derslere dikkatini verememesine yol açabilir. Ayrıca düzenli uyku alışkanlığının bozulmasına da sebep olabilir.


Soru : Uzlaşıya vardığınız herhangi bir durum daha sonra başka sorunlara neden oldu mu? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, bazen uzlaştığımız bir durum sonradan sorun çıkarabilir. Örneğin, arkadaşlarımla daha uzun oyun oynamak için ailemden izin aldığımda, ödevlerimi bitiremediğim için ertesi gün zorlandım.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 70-71-72 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Uzlaşı Yollarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 70-71-72. Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzlaşı yollarını öğrenmesine ve anlaşmazlıkları barışçıl bir şekilde çözebilmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirerek sorunları karşılıklı anlayış ve saygı çerçevesinde çözmelerine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 70-71-72 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Uzlaşı Yollarımız Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 70, 71, 72 Cevapları, öğrencilerin uzlaşma kültürünü kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerde anlaşmazlıkları barışçıl yöntemlerle çözmeyi ve empati kurarak ortak çözümler bulmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşı Yollarımız Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 70-71-72


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Karagöz’ün insanlarla anlaşmazlık yaşamasının sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Karagöz’ün insanlarla anlaşmazlık yaşamasının sebebi, karşısındaki kişileri dikkatli dinlememesi ve sözleri yanlış anlamasıdır. Duyduklarını tam olarak anlamadan tepki verdiği için yanlış anlaşılmalar ortaya çıkmıştır.


2. Anlaşmazlıkları çözmek için kullanılabilecek uzlaşı yolları sizce nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Anlaşmazlıkları çözmek için:

  • Karşımızdakini dikkatle dinlemek,

  • Empati yapmak (kendimizi onun yerine koymak),

  • Sakin ve saygılı konuşmak,

  • Sorun hakkında açık ve net şekilde konuşmak,

  • Orta yolu bulmaya çalışmak
    gibi uzlaşı yolları kullanılabilir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 71 Cevapları


Soru : Aşağıdaki diyaloğu okuyunuz. Uzlaşı sürecinin olumlu olabilmesi için boş bırakılan yere diyaloğu tekrar yazınız.


Cevap :

Kadın:
— Yine alışverişi eksik yapmışsın.
— Akşam kek yapacaktım, süt almamışsın.
— Yoğurdun hepsini de cacık yaptım.
Bir dahaki alışveriş listesine sütü mutlaka ekleyelim. Belki listeyi birlikte hazırlarsak eksik bir şey kalmaz.

Erkek:
— Her şeyi almıştım oysa.
— Sen de süt yerine yoğurt kullan.
— Madem öyle bundan sonra alışverişi ben yapmıyorum.
Tamam, haklısın. Bundan sonra alışverişe çıkmadan önce birlikte kontrol edelim. Böylece eksik kalmaz.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 72 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şemada uzlaşı sürecinde olması gerekenleri takip ederek çıkışa ulaşınız. Çıkışa ulaşıncaya kadar üzerinden geçtiğiniz kelimeleri kullanarak uzlaşı ile ilgili bir hikâye yazınız. Hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Başlık: Ortak Dili Bulmak

Bir sınıfta öğrenciler, grup ödevi yapacaklardı. Herkesin beklentisi farklıydı. Bazıları oyun oynamak isterken bazıları ders çalışmak istiyordu. Önce sınıfta bir kural koydular: herkes sırayla fikrini söyleyecekti. Sonra birlikte ortak dil oluşturdular ve kimseyi kırmadan konuşmaya başladılar. Konuşurken empati yaptılar, birbirlerini anlamaya çalıştılar. Öğretmenleri de onlara iş birliği yapmanın önemini anlattı.

Bir süre sonra aralarındaki ön yargı kayboldu ve herkes birbirine sevgi ile yaklaşmaya başladı. Son olarak çözüm odaklı düşünerek işleri paylaştılar ve kimseyi zor durumda bırakmadılar. Böylece sınıfta herkesin fikrine değer verilen, huzurlu bir çalışma ortamı oluştu.


Soru : Sabırlı olmak ve empati kurmak, uzlaşı sürecini nasıl etkiler? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sabırlı olmak ve empati kurmak, uzlaşı sürecini kolaylaştırır. Sabırlı olduğumuzda karşı tarafı dinler, düşüncelerini anlamaya çalışırız. Empati kurarak kendimizi onun yerine koyar, duygularını ve ihtiyaçlarını anlarız. Böylece tartışmalar büyümez, yanlış anlamalar azalır ve iki taraf da ortak bir çözüm bulabilir.



 

error: Content is protected !!