İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı 4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 68-69-70-71. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerde öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : 4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere uzlaşı, anlaşmazlık ve iletişim konularını tekrar etme ve bilgilerini pekiştirme fırsatı sunar. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 68-69-70-71
A. Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.
Cevap :
-
İki ya da daha çok tarafın düşünce ve amaçları arasındaki uyuşmama durumuna anlaşmazlık denir.
-
İnsanların, aralarındaki görüş ve çıkar ayrılıklarını karşılıklı ödünler vererek kaldırıp anlaşmasına uzlaşı denir.
-
Anlaşmazlıkları çözmek için yapılması gereken ilk ve en önemli şey, karşı tarafla iletişim kurmaktır.
-
Kişilerin empati yapamaması, anlaşmazlık yaşanmasına neden olur.
-
Devlet tarafından konulan yasalar tüm toplumun uzlaştığı temel değerlerdir.
B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.
Cevap :
-
Yanlış – Anlaşmazlık durumunda sadece kendi bakış açımızla bakmak doğru değildir, karşı tarafı da anlamalıyız.
-
Doğru – Birden fazla görüşün olduğu durumlarda uzlaşıya başvurulur.
-
Doğru – Empati yapmak, karşımızdaki insanın neler hissettiğini anlamamızı sağlar.
-
Yanlış– Sorunları çözmek için diğer görüşleri dinlememek doğru değildir, dinlemek gerekir.
-
Doğru – İletişim kurmazsak sorunları çözemeyiz ve mutsuz oluruz.
C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. Bir sosyal deney yapılmak istenmektedir. İnsanlar iki gruba ayrılır. Her iki gruba da aynı soru sorulur. A grubunda insanların birbirleriyle iletişim kurmasına izin verilmez. Sadece soruyu okurlar, düşünürler ve bunu bir kâğıda bireysel olarak yazarlar. B Grubu ise doğru cevabın ne olabileceği konusunda birbirleriyle görüşür ve gerektiğinde uzlaşarak tek bir görüşe ulaşır.
Sizce hangi grup, ne tür bir cevaba ulaşır? Hangisinin süreci daha zor gerçekleşir? Hangi grubun yanıtı ya da yanıtları daha tatmin edici olur?
Cevap :
-
A Grubu: İletişim kuramadığı için herkes kendi düşündüğü cevabı yazar. Cevaplar birbirinden çok farklı olabilir ve bazıları eksik veya hatalı olabilir. Süreç daha yalnız ve zor olur çünkü kimse birbirinden fikir alamaz.
-
B Grubu: Birbirleriyle konuşup fikir alışverişi yaptıkları için farklı bakış açılarını öğrenir, doğruya daha kolay ulaşırlar. Süreç bazen tartışmalı olsa da daha verimli ve öğretici olur. Yanıtları genellikle daha doğru ve tatmin edici çıkar.
2. Bir mahalledeki boş araziye çocuk parkı mı yoksa spor merkezi mi yapılacağı konusundaki farklı düşünceler nedeniyle karar verilememektedir.
Bu durumda mahalle sakinlerinin izlemesi gereken adımlar neler olmalıdır?
Cevap :
-
Öncelikle mahalle sakinleri bir araya gelerek toplantı yapmalı ve herkes düşüncesini açıklamalıdır.
-
İnsanlar birbirlerini dinlemeli, neden park ya da spor merkezi istediklerini açıklamalıdır.
-
Gerekirse oylama yapılmalı ya da iki fikri birleştiren bir çözüm aranmalıdır (örneğin hem oyun alanı hem spor alanı olan bir yer yapılması).
-
Son olarak çıkan karara herkes saygı göstermeli ve birlikte hareket etmelidir.
Ç. Aşağıda verilen kavramların anlamlarını araştırınız. Bu kavramlar neden önemlidir? Söyleyiniz.
1. İletişim 2. Uzlaşı 3. Empati
Cevap :
1. İletişim
Anlamı: İnsanların duygu, düşünce ve bilgilerini söz, yazı, beden dili gibi yollarla birbirine aktarmasıdır.
Neden Önemlidir: İletişim sayesinde insanlar birbirini anlar, sorunlarını çözebilir, bilgi paylaşır ve arkadaşlıklar kurar. İletişim olmazsa yanlış anlaşılmalar ve kavgalar ortaya çıkar.
2. Uzlaşı
Anlamı: Farklı görüşte olan kişilerin, karşılıklı konuşarak ve birbirine anlayış göstererek ortak bir karara varmasıdır.
Neden Önemlidir: Uzlaşı, anlaşmazlıkları kavgaya dönüşmeden çözmemizi sağlar. Toplumda barışı, adaleti ve huzuru korur. Herkesin fikrine saygı duyulmasını öğretir.
3. Empati
Anlamı: Bir kişinin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini anlamaya çalışmasıdır.
Neden Önemlidir: Empati kuran insanlar daha anlayışlı ve saygılı olur. Kavga ve kırgınlıklar azalır, dostluklar güçlenir. Anlaşmazlıklar kolayca çözülür.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 69 Cevapları
D. Aşağıda verilen soruları yanıtlayınız.
1. Seda ve Emre 4. sınıfa giden ikiz kardeşlerdir. Seda ve Emre’ye ailesi hediye olarak bir bisiklet almıştır. Ancak bisikleti hep Emre kullanıyor, Seda ise bisikleti kullanamadığı için bu duruma çok üzülüyor.
Emre ne yaparsa Seda’nın üzüldüğünü daha iyi anlayabilir?
A) Anlaşmazlık
B) Empati
C) İletişim
D) Uzlaşı
Cevap : C
2 I. Doğru iletişim kurmak
II. Empati yapmak
III. Uzlaşı sağlamak için çaba göstermek
Anlaşmazlık durumlarında yukarıdakilerden hangilerini yapmalıyız?
A) I-II
B) II-III
C) I-III
D) I-III-III
Cevap : D
3. Nur ve Merve çok yakın iki arkadaştır. Ancak sürekli anlaşmazlık yaşarlar. Bu yüzden de en güzel günlerde bile mutsuz olurlar.
Nur ve Merve’nin uzlaşı sağlayabilmesi için birbirlerine hangi davranışı göstermeleri gerekir?
A) Bağırmak
B) Dinlemek
C) Sinirlenmek
D) Söz kesmek
Cevap : B
4 Aşağıdakilerden hangisi uzlaşı sürecinin özelliklerinden biridir?
Cevap : C
5. Zehra öğretmen 4-C sınıfında sınıf başkanı seçimi yapmıştır. Seçim sonucu sınıf başkanı Ayşe olmuştur. Ancak diğer öğrenciler de sınıf başkanı olmak istediğini söylemiştir. Bunun üzerine Zehra öğretmen, her hafta yeni bir sınıf başkanı belirlemiştir. Bütün öğrenciler, sınıf başkanlığı görevini tek tek yerine getirmiştir.
Yukarıdaki metinde yer alan Zehra öğretmen öğrencilerin isteklerini dinleyerek aslında ne yapmıştır?
A) Uzlaşı sağlamıştır.
B) İletişim kurmuştur.
C) Anlaşmazlık yapmıştır.
D) Ön yargılı davranmıştır.
Cevap : A
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları
6 I. Karşımızdakinin duygu ve düşüncelerini anlamak
II. Problemin ne olduğunu belirlemek
III. İki taraf için en uygun çözüm önerisini uygulamak
IV. Kızgınken konuşmamak
Yukarıda verilen uzlaşma sürecinin aşamalarının doğru sıralanışı hangisidir?
A) I, III, IV, II
B) II, IV, I, III
C) I, IV, II, III
D) II, III, II, IV
Cevap : B
7. İnsanlar bazen anlaşmazlık yaşayabilir. Anlaşmazlıkların en önemli nedeni nedir?
A) İyi iletişim kuramamak
B) Bencilce düşünmek
C) Saygılı olmamak
D) Ön yargılı olmak
Cevap : A
8. Üzerinde tartışılan konularda neye ihtiyaç duyulur?
A) İtiraz etmeye
B) Uzlaşı yapmaya
C) Koşulsuz kabullenmeye
D) Fikrinde ısrarcı olmaya
Cevap : B
9. Aşağıda yer alan konulardan hangisinde uzlaşma sürecine başvurulması beklenmez?
A) Sınıfımızda uyulması gereken kuralları belirlerken
B) Arkadaşımızla birlikte gideceğimiz sinemaya karar verirken
C) Okulumuza hangi vasıtayla geleceğimizi düşünürken
D) Dışarıda giyeceğimiz kıyafete karar verirken
Cevap : A
10. Aşağıda yer alan davranışlardan hangileri anlaşmazlık yaşayan bireylerde görülür?
A) Kızgın ve iletişime açık
B) Mutsuz ve iletişime açık
C) İletişime kapalı ve mutlu
D) İletişime kapalı ve kızgın
Cevap : D
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 71 Cevapları
E. Aşağıda verilen zihin haritasını bu ünitede öğrendikleriniz çerçevesinde doldurunuz.
Cevap :
1. İnsanlar arası anlaşmazlıkların nedenleri
-
Farklı fikir ve çıkarlar
-
Empati eksikliği, başkasını anlamamak
-
İletişim kurmamak veya yanlış anlamak
-
Ön yargı ve hoşgörüsüzlük
-
Kaynakların yetersizliği (oyuncak, alan, zaman vb.)
2. Uzlaşı gerektiren ve gerektirmeyen durumlara örnekler
-
Gerektiren:
-
Arkadaşlarla hangi oyunu oynayacağımıza karar vermek
-
Mahallede park mı spor alanı mı yapılacağına karar vermek
-
Sınıf başkanını seçmek
-
Aile içinde hangi etkinliğe gidileceğini belirlemek
-
-
Gerektirmeyen:
-
Trafik kurallarına uymak (kurallar bellidir, uzlaşmaya gerek yoktur)
-
Okulun ders saatlerine uymak
-
Devletin koyduğu yasalar
-
3. Uzlaşı yolları
-
Konuşmak ve birbirini dinlemek
-
Empati kurmak, karşı tarafın duygularını anlamaya çalışmak
-
Ortak çözüm aramak ve ödün vermek
-
Gerekirse oylama yapmak veya sırayla karar vermek
-
Sakin olmak, öfke ile hareket etmemek
4. Uzlaşının bizlere katkıları
-
Barış ve huzur sağlar
-
İnsanlar arası saygıyı ve sevgiyi artırır
-
Dostlukların devam etmesini sağlar
-
Toplumda adalet ve güven oluşmasına yardım eder
-
Sorunların kavgasız ve adil şekilde çözülmesini sağlar