4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 66-67. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerdeki soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay anlayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere anlaşmazlıkların ve uzlaşmanın sonuçlarını kavrama, barışçıl çözümler geliştirme ve empati kurma becerisi kazandırır. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 66, 67 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67


Soru : Bireyler arasındaki anlaşmazlıklar, hep şiddet ve kaba kuvvetle çözülmeye çalışılsaydı nasıl bir toplumda yaşıyor olurduk? Barış ve uzlaşının bu bağlamda bizlere kazandırdıkları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Eğer insanlar her anlaşmazlığı şiddet ve kaba kuvvetle çözmeye çalışsaydı, toplumda sürekli kavga, korku ve güvensizlik olurdu. İnsanlar birbirine saygı duymaz, herkes korkarak yaşardı. Huzur olmaz, adalet sağlanamazdı.

Barış ve uzlaşma ise insanlara saygılı davranmayı, farklı fikirleri dinlemeyi, güven içinde yaşamayı ve sorunları kavga etmeden çözmeyi öğretir. Böylece toplumda huzur, dostluk ve adalet sağlanır.


Soru : Bu etkinlik ile arkadaşlarımızla yaşadığımız sorunları nasıl çözebileceğimizi öğreneceğiz.

Arkadaşınız ile bir gün geçirdiğinizi düşünün. Bu bir gün içerisinde oyun oynamayı, yemek yemeyi ve çizgi film izlemeyi planlayacaksınız. Arkadaşınız ile oynayacağınız oyuna ve yiyeceğiniz yemeğe karar verdiğinizi fakat izleyeceğiniz çizgi film konusunda bir anlaşmazlık yaşadığınızı hayal edin.

Bu anlaşmazlığı çözmek için neler yapabileceğinizi defterinize hikâye şeklinde yazınız.


Cevap : Bir gün arkadaşım Defne ile birlikte tüm günü geçirmeye karar verdik. Önce hangi oyunu oynayacağımıza karar verdik ve saklambaç oynamaya başladık. Sonra acıktık ve birlikte hamburger yemeye karar verdik. Yemekten sonra çizgi film izlemek istedik ama hangi filmi izleyeceğimize karar veremedik.

Ben “Kral Şakir” izlemek istiyordum, Defne ise “Niloya” izlemek istiyordu. Önce biraz tartıştık ama sonra düşündük ve sırayla izlemeye karar verdik. Önce Defne’nin istediği çizgi filmi izledik, sonra da benimkini açtık. Böylece kavga etmeden uzlaşarak günü keyifle geçirdik.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 67 Cevapları


Kâğıttan Uçak 

Bir ülkenin halkı iletişim kurmayı sevmeyen, sinirli ve empati yapmayı bilmeyen insanlardan oluşuyormuş. Bu nedenle insanlar sadece kendi hak ve özgürlüklerine göre yaşıyor, başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı duymuyormuş.

Toplumda tam bir kargaşa hâkimmiş. Bu ülkede yaşayan bir çocuk bir gün kâğıttan uçak bulmuş. Uçağın üzerinde “Uzlaşı” yazıyormuş. Hemen bu kavramı araştırmaya başlamış.

Uzlaşının anlaşmazlıkları bitireceğini öğrenmiş. Yazılanları denemek için en son anlaşmazlık yaşadığı kardeşinin yanına gitmiş. Kardeşiyle sakin bir şekilde konuşmuş. Önce onu dinlemiş, sonra düşüncelerini onunla paylaşmış. Birlikte aralarındaki sorunu çözmüşler.

Kâğıttan uçağı bulan çocuk, uzlaşı ile kendi ülkesindeki insanların anlaşmazlıklarını da çözebileceğini anlamış ve uzlaşının formülünü tüm ülkeye yaymış. Ülkesindeki insanlar; iletişim kurmayı seven, sakin, anlayışlı bir toplum olmuş. Hak ve özgürlüklerini korumak için birbirlerine saygılı davranmışlar. Ülkedeki tüm anlaşmazlıklar çözülmüş. Ülkeye mutluluk gelmiş.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Bu ülkede yaşayan insanların özellikleri nelerdir?


Cevap : Bu ülkedeki insanlar iletişim kurmayı sevmeyen, sinirli, empati yapmayı bilmeyen, sadece kendi hak ve özgürlüklerine göre yaşayan ve başkalarının haklarına saygı göstermeyen kişilerdi. Bu yüzden ülkede kargaşa ve anlaşmazlıklar vardı.


2. Halk uzlaşı kavramıyla tanıştıktan sonra nasıl özellikler kazanmıştır?


Cevap : Uzlaşıyı öğrenen insanlar iletişim kurmayı seven, sakin, anlayışlı ve empati yapabilen bireyler hâline gelmişlerdir. Birbirlerinin hak ve özgürlüklerine saygı göstermeye başlamış, sorunlarını konuşarak çözmüşlerdir. Böylece toplumda huzur ve mutluluk hâkim olmuştur.


3. Toplumda uzlaşı kültürünü hâkim kılabilmek için bireysel olarak yapabileceklerimiz nelerdir?


Cevap :

  • Başkalarını dinlemek ve anlamaya çalışmak.

  • Kendi fikrimizi sakin ve saygılı bir şekilde söylemek.

  • Sorunları konuşarak çözmek, kavgadan kaçınmak.

  • Empati kurmak, karşımızdakinin duygularını önemsemek.

  • Hak ve özgürlüklere saygı göstermek, kimseye zarar vermemek.

Bu şekilde davranarak toplumda uzlaşma kültürünün yayılmasına katkı sağlayabiliriz.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!