4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları konusuna dair etkinliklerin doğru yanıtlarını sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları‘nda yer alan bu etkinlikler, öğrencilerin Peygamberimizin doğumundan gençlik yıllarına kadar olan hayatını öğrenmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, bu önemli konuyu detaylı bir şekilde kavrayabilirler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan materyallerle öğrencilere bilgi sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde, öğrenciler 4. Sınıf Din Kültürü dersinde yer alan bu sayfalardaki etkinliklerin doğru cevaplarını öğrenebilir ve Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirebilirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) çocukluk yılları hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Hz. Muhammed (sav), 570 yılında Mekke’de doğmuştur. Annesi Amine, babası Abdullah, ve dedesi Abdülmuttalib tarafından büyütülmüştür. Babası Abdullah, Hz. Muhammed doğmadan önce vefat etmiştir. Annesi Amine de onun altı yaşında iken vefat etmiştir. Bu yüzden Hz. Muhammed (sav), erken yaşlardan itibaren yetim kalmıştır. Dedesi Abdülmuttalib ve ardından amcası Ebu Talib tarafından büyütülmüştür. Çocukluk yıllarında oldukça sevilen ve saygı duyulan bir kişilik sergilemiş, “El-Emin” yani güvenilir olarak tanınmıştır. Ayrıca, küçük yaşlardan itibaren dürüst ve erdemli bir kişilik sergileyen Hz. Muhammed, çevresindeki herkes tarafından saygı ile karşılanmıştır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Bu cevaptan sonra Ebrehe’nin sinirleri daha da gerilmiş, eli ayağı titremişti. Abdülmuttalib’in sözleri kulağında yankılanıyordu. Ama ne olursa olsun Kâbe’yi yıkacaktı. Ordusuna seslendi ve hemen harekete geçmelerini emretti. Abdülmuttalib de develerini alarak Mekke’ye döndü. Halkını büyük bir felakete karşı uyardı. Onlara Kâbe’den uzak bir yerde beklemelerini söyledi. Çünkü biliyordu ki Allah (cc), zalimlere fırsat vermeyecekti. Öyle de oldu.

Fil ordusu, Kâbe’ye yaklaşınca en öndeki fil birden yere çöktü. Diğer filler de onu taklit ettiler. Askerler tüm uğraşlarına rağmen fili yerinden kaldıramadılar. Zavallı hayvan bile anlamıştı Kâbe’nin ne kadar önemli ve değerli olduğunu. Fakat Ebrehe bir türlü anlamak istemiyordu. O sırada minicik kuşlardan oluşan bir kalabalık gökyüzünü kapladı. Kocaman fillere karşı Kâbe’yi korumaları için Allah (cc) tarafından görevlendirilmiş bu küçücük kuşlar, ayaklarıyla ve gagalarıyla taşıdıkları taşları ordunun üstüne fırlatıyordu. Böylece darmadağın olan zalimler anlamışlardı Kâbe’nin sahibinin Allah (cc) olduğunu. Ve anlamışlardı güçlü olanın değil, Allah’ın (cc) yanında olanın kazanacağını…

Soru : Bu metinden çıkarılabilecek mesajları arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde Bu metinden çıkarılabilecek bazı önemli mesajlar şunlardır:

  • Allah’ın gücü her şeyden büyüktür. İnsanlar ve ordular ne kadar güçlü olurlarsa olsunlar, Allah’ın kudretinin karşısında hiçbir şey duramaz.
  • Kâbe, İslam’ın kutsal bir yeridir ve Allah tarafından korunmaktadır.
  • Zalimler ve güçlüler, Allah’a karşı duramazlar ve sonunda hüsrana uğrarlar.
  • Allah, dilediği zaman, küçük olanları büyük görevlere layık görüp zaferler kazandırabilir.
  • Sabır ve inançla karşılaşılan zorluklar aşılabilir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru : Sınıfınızda bir iyilik hareketi başlatmak isteseydiniz neler yapardınız?


Cevap :

Madde Madde Sınıfımızda bir iyilik hareketi başlatmak için şu adımları atabilirdim:

  1. Yardım Toplama: İhtiyaç sahibi kişilere yardım etmek için sınıfça bir kampanya düzenlerdim. Gıda veya kıyafet bağışları toplayarak bunları ihtiyaç sahiplerine ulaştırabilirdik.
  2. Geri Dönüşüm Projesi: Çevreyi korumak amacıyla sınıf içinde geri dönüşüm projesi başlatırdım. Öğrencileri plastik atıkları ayırarak geri dönüşüm kutularına atmaya teşvik ederdim.
  3. Gönüllü Çalışmalar: Sınıf arkadaşlarımla birlikte çevremizdeki yaşlılara veya engellilere yardımcı olmak için gönüllü çalışmalar yapabilirdik.
  4. Pozitif Mesajlar Paylaşmak: Sınıfta pozitif düşünmeyi teşvik etmek için her gün bir iyi niyet mesajı veya motivasyonel söz paylaşırdım.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) erdemli davranışlarını listeleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Muhammed’in (sav) erdemli davranışları arasında şunlar öne çıkar:

  1. Dürüstlük: Hz. Muhammed (sav), küçük yaşlardan itibaren “El-Emin” (güvenilir) olarak tanınmıştır.
  2. Merhamet: İnsanlara, özellikle fakirlere, yetimlere ve ihtiyaç sahiplerine büyük bir merhamet göstermiştir.
  3. Sabır: Zorluklar karşısında sabır göstermiş ve insanlara sabırla yaklaşmıştır.
  4. Adalet: Herkese eşit ve adil davranarak toplumda adaletin sağlanmasına önem vermiştir.
  5. Hoşgörü: O, hoşgörülü ve affedici bir liderdi. İnsanları doğru yola davet ederken, onlara kötü davranmaktan kaçınmıştır.
  6. Alçakgönüllülük: Hz. Muhammed (sav), her zaman alçakgönüllü olmuş ve kibirden kaçınmıştır.
  7. İyi ahlak: O, “Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim” diyerek ahlaki değerleri ön planda tutmuştur.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilere önemli dini bilgileri kavrama ve etkinlikler ile pekiştirme fırsatı sunar. 4. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, bu üniteye hazırlık sürecinde öğrencilere yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Özellikle, 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 107 Cevapları, üniteye giriş yapmadan önce temel bilgileri anlamaya yardımcı olur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sunulan bu etkinlikler, İslam’ın temel kavramlarını daha iyi anlamak için etkin bir kaynak oluşturur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları, ünite hazırlık sürecinde öğrencilere rehberlik ederken, dini kavramların daha etkili bir şekilde öğrenilmesini sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 Cevapları


Soru : İslam dininin temizliğe verdiği önemi vurgulayan ayet ve hadis örnekleri
bulup defterinize yazınız.


Cevap :

Ayet Örneği: “Temizlik imanın yarısıdır.” (Sahih Müslim)

“Şüphesiz Allah, tövbe edenleri sever, temizlenenleri de sever.” (Tevbe, 9/108)

Bu ayet, Allah’ın temizlik konusundaki önemini vurgulamaktadır ve temiz olmanın, Allah’ın sevgisini kazanmakla doğrudan ilişkili olduğunu ifade eder.

Hadis Örneği: Hz. Muhammed (sav), “Temizlik imanın yarısıdır.” (Sahih Müslim) buyurmuştur. Bu hadis, temizliğin dini bir sorumluluk olduğunu ve imanın bir parçası olarak kabul edildiğini anlatmaktadır.

“Allah güzel ve temizdir, temizliği sever.” (Sahih Müslim) hadisi de temizliğin İslam’ın bir gereği olduğunu vurgulamaktadır.


Soru : “Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu atasözü, bir kişinin gücü, kabiliyeti veya karakteri hakkında dışarıdan görünen özelliklerinin, o kişinin ne kadar güçlü veya etkili olduğunu ortaya koyduğunu anlatır. “Aslan” burada güçlü ve önemli bir varlık olarak temsil edilir. Yattığı yer, yani dinlenme hali ve çevresi, onun ne kadar güçlü olduğunu gösterir. Yani bir kişinin, başkalarına nasıl davrandığı, nasıl yaşadığı ve çevresine karşı tutumları, onun karakteri ve gücü hakkında ipuçları verir. Bir kişinin gerçek değerini dışarıdan gelen gözlemlerle anlayabiliriz.


Soru : Temiz olmayan bir evde ne gibi sorunlar yaşanabilir? Büyüklerinizle konuşunuz.


Cevap :

Temiz olmayan bir evde şu gibi sorunlarla karşılaşılabilir:

  1. Sağlık Sorunları: Kirli ortamlar, mikropların ve bakterilerin çoğalmasına neden olabilir. Bu da hastalıkların yayılmasına yol açar.
  2. Huzursuzluk ve Rahatsızlık: Kirli ve düzensiz bir ev, psikolojik olarak huzursuzluk yaratabilir ve evde yaşayanlar arasında stres ve gerginlik oluşturabilir.
  3. Kötü Koku: Kirli ortamlar kötü kokuya sebep olabilir, bu da yaşam kalitesini olumsuz etkiler.
  4. Eşyaların Bozulması: Temizlik yapılmayan yüzeylerdeki toz, kir ve nem eşyaların bozulmasına veya erken aşınmasına yol açabilir.
  5. Zaman Kaybı: Evdeki eşyalar karışmış olabilir, bu da ihtiyaç duyduğunuz bir şeyi bulmayı zorlaştırabilir, zaman kaybına neden olabilir.

Soru : Sınıfınızı temiz tutmak için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


  Cevap :

  • Günlük Temizlik: Sınıfta herkesin masası düzenli tutulmalı, çöpler hemen atılmalı, yerler temizlenmeli.
  • Çöp Kutusu Kullanımı: Herkesin çöplerini çöp kutusuna atması sağlanmalı ve çöplerin etrafa yayılması engellenmelidir.
  • Temizlik Sorumluluğu Paylaşılmalı: Sınıfta temizlik için bir rota oluşturulmalı, her hafta farklı öğrenciler sınıfın temizliğinden sorumlu olmalı.
  • Eşyaların Düzenli Yerleştirilmesi: Kitaplar, defterler ve diğer malzemeler düzenli bir şekilde yerleştirilmeli.
  • Temizliğe Özen Gösterilmeli: Temizlik sadece görsel değil, hijyenik açıdan da önemlidir, bu yüzden sınıfın hijyenik şartlarına dikkat edilmelidir.
  • Örnek Olma: Temizlik konusunda herkes birbirine örnek olmalı ve başkalarını da temiz tutmaya teşvik etmelidir.

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine Yılları Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin Peygamber Efendimiz’in hayatını daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine Yılları Metni Etkinlik Cevapları, Peygamberimizin bu iki kutsal şehirdeki hayatına dair bilgileri içerir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 94, 95, 96, 97, 98 Cevapları sayesinde öğrenciler, MEB Yayınları’na ait kitabın ilgili etkinliklerine doğru cevaplar bulabilirler. Bu etkinlikler, Hz. Muhammed’in Mekke’deki zorluklar ve Medine’ye hicreti gibi önemli olayları kapsar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin İslam tarihini ve Peygamberimizin hayatını anlamalarına katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 MEB Yayınları‘ndaki etkinlik cevapları, öğrencilerin derslerine daha iyi hazırlanmasını sağlar ve konuları pekiştirmelerine yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) peygamberlik dönemiyle ilgili neler biliyorsunuz?


Cevap : Hz. Muhammed (sav), peygamberlik görevine 40 yaşında, 610 yılında Mekke’de başlamıştır. İlk vahyi, Cebrail (as) aracılığıyla Hira mağarasında almıştır. Peygamberlik görevi, 23 yıl sürmüştür ve bu dönemde Müslümanlar, sabır, iman ve tevhid inancı etrafında birleşmeye başlamışlardır. Mekke döneminde, İslam’a karşı büyük bir düşmanlık vardı, ancak Hz. Peygamber, sabırla tebliğ yapmıştır. Medine’ye hicret ettikten sonra, İslam devleti kurulmuş ve İslam’ın öğretileri daha geniş kitlelere ulaşmıştır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Soru : Aşağıdaki olayları Mekke ve Medine Dönemi’ne göre sınıflandırınız.


Cevap :

İşte olayların Mekke ve Medine dönemine göre sınıflandırılması:

MEKKE DÖNEMİ:

  • İlk vahyin gelişi
  • Taif yolculuğu
  • Hz. Hatice’nin vefatı
  • Habeşistan’a Hicret
  • İsra ve Miraç mucizesi

MEDİNE DÖNEMİ:

  • Mekke’nin Fethi
  • Mescid-i Nebevi’nin inşası
  • Veda Haccı
  • Hz. Peygamber’in vefatı

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 99-100-101 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin duaları öğrenme süreçlerinde onlara rehberlik eden bir kaynaktır. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları, Salli ve Barik dualarının hem anlamlarını hem de önemlerini öğrencilerle paylaşır. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 99, 100, 101 Cevapları, bu duaları öğrenirken yapılan etkinliklerin doğru cevaplarını içerir ve öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkı sağlar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları‘nın sunduğu bu etkinlikler, duaların İslam’daki yerini anlatırken, öğrencilerin bu duaları öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 MEB Yayınları‘ndaki etkinlik cevapları, öğrencilere duaların doğru şekilde nasıl yapılacağını öğretir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101


Soru : Salavat duası hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Salavat, Hz. Muhammed’e (sav) sevgi ve saygı ifade etmek amacıyla okunan özel bir duadır. Müslümanlar, Allah’a dua ederken veya salavat getirirken, Hz. Muhammed’e (sav) salat ve selam göndermektedirler. Bu dua, İslam’da peygamberimize duyulan sevgi ve saygının bir göstergesi olup, Müslümanlar tarafından sıkça okunur.

Salavat, özellikle “Allahümme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed” şeklinde okunur. Bu dua, Hz. Muhammed (sav) ve onun ailesi için barış, selam ve rahmet diler. Salavat okumak, aynı zamanda müminlerin ruhaniyetini güçlendirir ve Allah’a yaklaşmalarına yardımcı olur. Salavat getirmek, İslam ahlakını pekiştirir ve Peygamber Efendimize olan sevgi ve bağlılığı artırır.


Soru : Ehlibeyt kavramı kimlerden oluşmaktadır? Verilen diyagramda boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

Ehlibeyt, İslam dini çerçevesinde, özellikle İmam Ali (ra), Hz. Fatıma (ra), Hz. Hasan (ra) ve Hz. Hüseyin (ra) ile özdeşleşmiş bir kavramdır. Ehlibeyt, Peygamber Efendimizin (sav) yakın akrabalarını ifade eder. Bu kişiler, Peygamber Efendimizin (sav) ailesine mensup olan ve İslam’da yüksek bir saygı gören şahsiyetlerdir.

Ehlibeyt, genellikle şu kişilerden oluşmaktadır:

  1. Hz. Muhammed (sav) (Peygamber)
  2. Hz. Ali (ra) (Peygamberimizin kuzeni ve damadı)
  3. Hz. Fatıma (ra) (Peygamberimizin kızı)
  4. Hz. Hasan (ra) (Hz. Ali ve Hz. Fatıma’nın oğlu)
  5. Hz. Hüseyin (ra) (Hz. Ali ve Hz. Fatıma’nın oğlu)

Bu beş kişi, Ehlibeyt olarak kabul edilen önemli şahsiyetlerdir. Ancak bazı mezhepler ve İslam alimleri, Ehlibeyt’in kapsamını farklı yorumlayabilirler.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Salli ve Barik dualarının okunuşları ayrı tablolarda karışık olarak verilmiştir. Her bir duanın okunuş sırasının nasıl olduğunu belirtmek için tablonun altındaki kutucukları uygun harflerle doldurunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99-100-101 Cevapları”

“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 99-100-101 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünitede öğrendiklerini ölçme ve değerlendirme fırsatı sunan etkinliklerden oluşur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu süreçte öğrencilere rehberlik ederek doğru bilgiyi pekiştirmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 102, 103, 104, 105 Cevapları, ünite değerlendirmesinde öğrencilerin başarılı olmasını destekler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, üniteler boyunca çocukların doğru ve anlamlı bir şekilde öğrenmesini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları, öğrencilere bilgi tekrarı yapma ve öğrenilen bilgileri pekiştirme fırsatı verir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Cahiliye Dönemi’nde kız ve erkek çocukları arasında adaletli davranılmamıştır. Kız çocukları genellikle hor görülüp, hatta bazen öldürülmüştür.
  2. (Doğru) Hüzün Yılı adı verilen dönemde Hz. Peygamber, eşi Hz. Hatice ve amcası Ebu Talib’i kaybetmiştir. Bu yıl, Hz. Peygamber için büyük bir üzüntü yılı olmuştur.
  3. (Doğru) Mescid-i Nebevi, Hz. Peygamber’in Medine’ye hicret ettikten sonra inşa ettiği bir mescittir. Medine’de inşa edilen bu mescit, İslam’ın önemli merkezlerinden biridir.
  4. (Yanlış) Ensar, Mekke’den Medine’ye hicret eden Müslümanlara denir. Ensar, Medine halkı olup, Mekke’den gelen muhacirlere yardım etmiştir.
  5. (Doğru) Salavat duası, Müslümanların Hz. Peygamber’e olan saygı ve sevgisinin bir ifadesidir. Salavat, Peygamberimize (sav) dua etmek ve ona rahmet dilemek anlamına gelir.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Habeşistan, Müslümanların Mekke’de uğradıkları şiddet ve zulümden kurtulmak için ilk göç ettikleri yerdir.
  2. Kâbe, Hz. İbrahim ve oğlu tarafından Mekke şehrinde inşa edilmiştir.
  3. Hz. Muhammed’e (sav) duyulan sevgi ve saygıyı göstermek için kullanılan ifadelere salavat adı verilir.
  4. Hz. Peygamber’in Mekke’den Medine’ye göç etmesine hicret denir.
  5. Hacerülesved, Hz. Peygamber’in Kâbe hakemliği yaptığı esnada yerine yerleştirilmesine yardımcı olduğu siyah taştır.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz. 


1. Aşağıdakilerden hangisi İslam öncesi Mekke’nin dinî özellikleriyle ilgilidir?


A) Şiir sanatı
B) Hitabet yeteneği
C) Putperestlik
D) Panayırların kurulması

Cevap : C) Putperestlik

  • İslam öncesi Mekke’de, özellikle Kâbe çevresinde putlara tapılmaktaydı.

2. Öğretmen; öğrencilere Hz. Muhammed (sav) ile ilgili neler bildiklerini sormuş, öğrenciler de şu şekilde cevap vermiştir:

Zeynep: Mekke’de dünyaya gelmiştir.
Hasan: Son peygamberdir.
Fatma: Medine’de vefat etmiştir.
Emir: Yirmi beş yaşında ilk vahyi almıştır.

Buna göre hangi öğrencinin verdiği bilgi yanlıştır?


A) Zeynep
B) Hasan
C) Fatma
D) Emir

Cevap : D) Emir

  • Emir’in verdiği bilgi yanlıştır. Hz. Peygamber (sav), yirmi beş yaşında ilk vahyi almadı; o zamanlar 40 yaşındaydı.

3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi Salli ve Barik dualarının son cümlesidir?


A) Ve alâ âli-Muḥammed
B) Ve alâ âli-İbrâhîm
C) Kemâ salleyte Alâ İbrâhîme
D) İnneke ḥamîdümmecîd

Cevap : A) Ve alâ âli-Muḥammed

  • Salli ve Barik dualarının son cümlesidir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


4. I. Habeşistan’a hicret edilmesi
II. Medine Sözleşmesi’nin imzalanması
III. Ensar ve Muhacir Kardeşliği’nin sağlanması

Yukarıda verilenlerden hangisi/hangileri Hz. Peygamber’in, Medine’de toplumsal birlik ve beraberliğin sağlanması için yaptığı uygulamalardandır?


A) Yalnız I.
B) I. ve II.
C) II. ve III.
D) I. II. ve III.

Cevap : D) I. II. ve III.

  • I. Habeşistan’a hicret edilmesi, II. Medine Sözleşmesi’nin imzalanması ve III. Ensar ve Muhacir Kardeşliği’nin sağlanması, Medine’de toplumsal birlik ve beraberliği sağlamak için Hz. Peygamber’in uygulamalarıdır.

5. Hz. Peygamber, Mekke’nin Fethi esnasında orada bulunan halka “Ey Mekkeliler! Benim size şimdi nasıl muamele edeceğimi düşünüyorsunuz?” diye sordu. Mekkeliler, hep bir ağızdan “Senden hayır bekliyoruz.” diye cevap verdiler. Bunun üzerine Hz. Peygamber, daha önce kendisine her türlü eziyet ve düşmanlığı yapan insanlara şöyle seslendi: “Bugün size geçmişte yaptıklarınızdan dolayı bir ceza yok, haydi gidiniz, hepiniz serbestsiniz.” buyurdu.

Bu metinde Hz. Peygamber’in hangi özelliği vurgulanmıştır?


A) Merhameti
B) Yardımseverliği
C) Çalışkanlığı
D) Güvenilirliği

Cevap : A) Merhameti

  • Mekkelilere olan affı ve onları serbest bırakması, Hz. Peygamber’in merhametini göstermektedir.

6. Aşağıdakilerden hangisi Ensar-Muhacir Kardeşliği’nin amaçları arasında yer almaz?


A) Birlik ve beraberliği desteklemek
B) Yeni şehirlerin keşfedilmesini sağlamak
C) Maddi ve manevi yardımlaşmayı sağlamak
D) Din kardeşliğinin önemini vurgulamak

Cevap : B) Yeni şehirlerin keşfedilmesini sağlamak

  • Ensar-Muhacir Kardeşliği’nin amacı, birlik, beraberlik ve yardımlaşmayı desteklemek ve din kardeşliğini vurgulamaktır. Yeni şehirlerin keşfedilmesi amacı bulunmamaktadır.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : Kâbe’nin Müslümanlar açısından önemi nedir? Maddeler hâlinde yazınız


Cevap :

  • İbadet Yeri: Kâbe, İslam dünyasında en kutsal mekan olarak kabul edilir ve her yıl milyonlarca Müslüman Hac ibadetini gerçekleştirmek için Kâbe’yi ziyaret eder.
  • Kıble: Kâbe, Müslümanların namaz kılarken yöneldikleri kıbledir. Namazda yönün Kâbe’ye dönmesi gerekmektedir.
  • Peygamberin Doğum Yeri: Kâbe, İslam peygamberi Hz. Muhammed’in doğduğu ve ilk vahyi aldığı Mekke’de yer alır.
  • Mekke’nin Merkezi: Kâbe, Mekke şehrinin merkezinde bulunur ve tüm Müslümanların kalbi olarak kabul edilir.
  • Birlik ve Beraberlik: Kâbe’ye yönelmek, tüm Müslümanlar arasında bir birlik, eşitlik ve kardeşlik duygusu yaratır.
  • Tarihi ve Dini Önem: Kâbe, İslam’ın başlangıcından önceki dönemlerden beri kutsal kabul edilen bir yapıdır. İlk olarak Hz. İbrahim tarafından inşa edilmiştir.

Soru : Cahiliye Dönemi nedir? Hangi uygulamalar nedeniyle bu döneme cahiliye adı verilmiştir? Açıklayınız.


Cevap :

Cahiliye Dönemi, İslam öncesi Arap toplumunun sosyal, kültürel ve dini yapısını tanımlayan bir terimdir. Bu dönemde insanlar, putperestlik, sapkınlık ve cehalet içinde yaşamaktaydılar. “Cahiliye” kelimesi, “cehalet” anlamına gelir, çünkü bu dönemde insanlar doğru inançlardan uzaklaşmış, Allah’a inanmak yerine putlara tapmışlardır.

Cahiliye Dönemi’ne ait bazı uygulamalar şunlardır:

  1. Putperestlik: Araplar, birçok farklı putu tanrıları olarak kabul ederler ve onlara taparlardı.
  2. Kadın Hakları İhlali: Kadınlar, mal gibi kabul edilir, mirasta erkeklere eşit hak verilmezdi, hatta bazı kız çocukları diri diri gömülürdü.
  3. Zengin-fakir Ayrımı: Toplumda büyük bir sınıf farkı bulunur, zenginler lüks içinde yaşarken fakirler ise büyük zorluklarla hayatta kalmaya çalışırlardı.
  4. Adaletsizlik: Toplumda adalet yoktu, zenginlerin çıkarları korunurken, yoksullar ve güçsüzler ezilirdi.
  5. İçki ve Kumar: Bu dönemde içki içmek ve kumar oynamak yaygın bir davranıştı.

Soru : Hz. Muhammed (sav), hangi davranışları nedeniyle el-Emin olarak anılmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Hz. Muhammed (sav), “el-Emin” yani güvenilir olarak anılmasının nedeni, onun dürüstlük, doğruluk ve güvenilirlik gibi üstün ahlaki özelliklere sahip olmasıdır.

  1. Doğruluk: Hz. Muhammed, her zaman doğruyu söylemiş ve kimseyi aldatmamıştır. İnsanlar ona güvenerek “el-Emin” unvanını vermişlerdir.
  2. Emanetlere Sahip Çıkmak: Peygamberlik öncesinde bile insanlar, değerli eşyalarını ve mallarını Hz. Muhammed’e emanet ederlerdi çünkü onun güvenilirliğine inanırlardı.
  3. Hakkaniyet: Herkese eşit ve adil davranmış, hiçbir zaman kişisel çıkarlarını başkalarının hakkı üzerinde tutmamıştır.
  4. Ahlaki Güven: O, toplumun en güvenilir bireylerinden biri olarak tanınmıştır ve bu sebepten el-Emin olarak anılmıştır.
  5. Dini ve Dünya İşlerinde Güvenilirlik: Peygamberlik görevini üstlendiğinde de halk, ona olan güvenini kaybetmemiştir.

Soru : Ehlibeyt sevgisi ne anlama gelmektedir? Yorumlayınız.


Cevap :

Ehlibeyt sevgisi, İslam dünyasında Hz. Muhammed (sav) ve onun yakın ailesine duyulan özel sevgi ve saygıyı ifade eder. Ehlibeyt, Hz. Muhammed’in (sav) kızı Hz. Fatıma, damadı Hz. Ali ve onların çocukları Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’i kapsar. Ehlibeyt sevgisi, bu kişilerin İslam’daki yüksek ahlaki ve dini değerlerini takdir etmek ve onlara olan bağlılığı ifade eder.

Ehlibeyt sevgisinin anlamı:

  1. Peygamberimizin Ailesine Saygı: Ehlibeyt, İslam tarihinde önemli bir yere sahiptir. Peygamberimizin ailesine duyulan sevgi, İslam’ın ilk yıllarındaki dini öğretilere ve mücadelesine duyulan saygıyı gösterir.
  2. Erdemli Aile: Ehlibeyt, yüksek erdem ve ahlaka sahip bir aile olarak kabul edilir. Bu yüzden Müslümanlar, Ehlibeyt’e duydukları sevgiyi ve saygıyı ifade ederler.
  3. İslam’da Birlik ve Dayanışma: Ehlibeyt sevgisi, İslam toplumunda birliğin ve beraberliğin simgesidir. Bu sevgi, Müslümanlar arasında kardeşlik duygularını pekiştirir.
  4. Dini Bağlılık: Ehlibeyt sevgisi, dinî bir bağlılık olup, bu aile üyelerinin İslam’a katkılarını ve Peygamberimizin öğretilerini yaşatma çabalarını takdir etmek anlamına gelir.

Bu sevgi, aynı zamanda İslam’daki adalet, merhamet ve doğru yolu takip etme değerlerinin de bir ifadesidir.


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!