4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 50-51 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Adalet ve Eşitliği Sağlıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 50-51 Sayfa Cevapları öğrencilerin adalet ve eşitlik kavramlarını anlamaları için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 50-51 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Adalet ve Eşitliği Sağlıyoruz Metni Etkinlik Cevapları ile konuları daha iyi kavrar ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Hecce Yayıncılık Kitabı 50, 51 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Adalet ve Eşitliği Sağlıyoruz Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 50-51


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru :  Mustafa Kemal Atatürk’ün cumhurbaşkanlığı döneminde kadınlara iş hayatında yer alma, seçme ve seçilme hakkı gibi haklar tanınmıştır. Bu hakların tanınması adalet ve eşitliğin sağlanmasına nasıl katkı sağlamıştır? Söyleyiniz.


Cevap : Bu hakların tanınması, kadınların toplumda erkeklerle eşit fırsatlara sahip olmasını sağlamış, karar alma süreçlerine katılmalarına imkân vermiş ve adalet ile eşitliğin güçlenmesine katkı sağlamıştır.


Okuma Metni Eşitlik Ülkesi 

Yüksek dağların arasında kalan ve krallıkla yönetilen bir ülke vardı. Bu ülkenin kralı, ülkeyi kendi koyduğu kurallar ile yönetiyordu. Bu yönetim şeklinden memnun olmayan halk, kraldan korktuğu için ona tepki gösteremiyordu. Yolu buraya düşen bir gezgin halkın bu durumunu görünce çok üzüldü. Ülkedeki eşitsizliği ve adaletsizliği bitirmek için planlar yapmaya başladı. En iyi çözümün kral ile konuşmak olduğuna karar verdi. Halktan temsilcileri de yanına alarak kralın huzuruna çıktı. Halkın bu eşitsizlik ve adaletsizlik yüzünden mutsuz olduğunu, yaşam şartlarının iyi olmadığını anlattı.

Kral, bu söylenenlerin doğru olup olmadığını halka sormak için bir oylama yaptı. Bu oylama sonucu halkın büyük çoğunluğu var olan kurallardan memnun olmadıklarını belirtti. O günden sonra kral, koyduğu kurallarda eşitlik ve adalete önem vereceğine dair halkına söz verdi ve kuralları halk ile belirleyerek ülkeye eşitliği getirdi.


Soru : Aşağıdaki soruları, metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Metinde bahsedilen ülkenin kralı, ülkesini nasıl yönetmektedir?


Cevap : Metinde bahsedilen ülkenin kralı, ülkesini kendi koyduğu kurallarla tek taraflı ve halkın fikrini almadan yönetmektedir.


2. Ülkenin eşitlik ve adaletle yönetilmesi halk için neden önemlidir?


Cevap : Ülkenin eşitlik ve adaletle yönetilmesi, halkın mutsuz olmamasını, yaşam şartlarının iyileşmesini ve herkesin haklarının korunmasını sağlar.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği inceleyiniz. Doğru olduğunu düşündüğünüz okları takip ederek etkinlik sonunda hangi ifadeye ulaştığınızı işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50-51 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki etkinliği inceleyiniz. Doğru olduğunu düşündüğünüz okları takip ederek etkinlik sonunda hangi ifadeye ulaştığınızı işaretleyiniz.


Cevap :

Başlık: “Bir Parkta Adalet”

Hikaye:
Bir gün Elif ve arkadaşları parka gittiler. Parkta farklı yaşlardan ve farklı renklerde çocuklar vardı. Kaydırakta sıra beklerken bazı çocuklar daha öncelikli olmak istedi. Elif, sıranın adil şekilde herkes için geçerli olması gerektiğini hatırladı ve diğer çocuklarla birlikte sırayı düzene soktu. Herkes sırasını bekledi ve kaydıraktan adil şekilde kaydı.

O sırada Elif, parkta oyun oynayan diğer çocukların farklılıklarını fark etti. Kimi hızlı, kimi yavaş, kimi sessiz, kimi çok konuşkandı. Ancak herkesin hakkı eşitti ve birlikte oyun oynayabilirlerdi. Elif, adaletin ve eşitliğin ne kadar önemli olduğunu o gün bir kez daha öğrendi.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!