İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Haklarımın Bilincindeyim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 14-15 Sayfa Cevapları öğrencilerin hak ve sorumluluk bilincini geliştirmeye yöneliktir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde işlenen konuları daha kolay anlayabilir ve günlük yaşamda uygulama imkânı bulabilirler. Böylece hem birey olarak hem de toplum içinde haklarının değerini öğrenirler.

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 1. Ünite Haklarımın Bilincindeyim Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları pekiştirir ve kendi fikirlerini ifade etme fırsatı bulurlar. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 14, 15 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehber olur. Bu sayede çocuklar hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.
“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Haklarımın Bilincindeyim Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 14-15
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : Haklarımızı biliyor muyuz? Haklarımız sınırsız mıdır? Haklarını bilen bir insan, haklarını kullanırken nelere dikkat eder? Söyleyiniz.
Cevap : Haklarımızı biliyoruz ama haklarımız sınırsız değildir; başkalarının hak ve özgürlükleriyle sınırlandırılmıştır. Haklarını bilen bir insan, başkalarının haklarına saygı göstererek, kurallara uyarak ve sorumluluklarını yerine getirerek haklarını kullanır.
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Kitap Okuma Hakkım
Can ve arkadaşları, okul kütüphanesinde kitap okuma saatini sabırsızlıkla bekler. Can kütüphaneye girdikten sonra en sevdiği kitabı bulamaz ve çok üzülür. Arkadaşları, Can’ın neden üzgün olduğunu öğrenir ve ona yardım etmek isterler. Hep birlikte kütüphane sorumlusuna gidip durumu anlatırlar.
Kütüphaneci, kitabın başka bir öğrenci tarafından alındığını ve teslim etme tarihi geçtiği hâlde kitabı teslim etmediğini söyler. Can’ın arkadaşları, kitabı bulmak için sınıflarında ve okulda araştırma yaparlar. Sonunda, kitabı okuyan öğrenciyle konuşup geri getirmesini sağlarlar.
Arkadaşlarının yardımıyla kitabına kavuşan Can çok mutlu olur. Can ve arkadaşları, kitaplarını paylaşmanın ve başkalarına yardım etmenin ne kadar önemli olduğunu öğrenirler. Başkalarının kitap okuma haklarına saygı duyulması gerektiği için kitabın teslim süresini geçirmemeye özen gösterirler.
Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Haklarımızın bilincinde olmanın önemi nedir?
Cevap : Haklarımızın bilincinde olmak, hem kendi haklarımızı korumamıza hem de başkalarının haklarına saygı göstermemize yardımcı olur.
2. Kitapları paylaşmak neden önemlidir?
Cevap : Kitapları paylaşmak önemlidir çünkü herkesin okuma hakkını kullanmasını sağlar ve bilgi paylaşımını artırır.
3. Can’ın yaşadığı durumla karşılaşsaydınız siz ne yapardınız?
Cevap : Ben de Can gibi bir durum yaşasaydım, önce öğretmenime veya kütüphaneciye haber verir, sonra arkadaşlarımla birlikte kitabı bulmak için yardım isterdim.
Etkinlik Zamanı
Haklarımın bilincinde bir birey olarak diğer arkadaşlarımın da haklarının bilincinde olması için afiş tasarlıyorum.
• Öğretmeninizden sizleri sınıf mevcuduna göre dörderli veya beşerli gruplara ayırmasını isteyiniz.
• Her bir gruba yaşama hakkı, oyun hakkı, eğitim alma hakkı, beden dokunulmazlığı hakkı, dinlenme hakkı, sağlık hakkı gibi çocuk hakları ile ilgili maddeleri kura yöntemi ile dağıtınız.
• Grup arkadaşlarınızla birlikte size çıkan hakka ilişkin kendi yaşamınızdan örnekler sunan bir afiş yapınız.
• Afişinizde slogan, görsel ya da çizim olmasına dikkat ediniz.
• Yaptığınız afişleri sınıf panonuza asınız.
Cevap :
