4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Ben Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 16-17 Sayfa Cevapları öğrencilerin çocuk haklarını öğrenmeleri ve kendi değerlerini fark etmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler derslerde işlenen konuları daha iyi anlayabilir, hak ve sorumluluklarını günlük yaşamda uygulayabilirler. Bu, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 1. Ünite Ben Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları ile kendilerini ifade etme fırsatı bulurlar ve öğrendiklerini pekiştirirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 16, 17 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik yönden hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Ben Çocuğum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 16-17


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru : Atatürk’ün, Cumhuriyet’in ilk yıllarında “Ben görevimin bitmediğini, yüklendiğim sorumluluğun da yüksek ve çetin (zor ve karmaşık) olduğunu anlıyorum.” cümlesi ile bahsettiği sorumluluklar neler olabilir? Söyleyiniz.


Cevap : Atatürk bu sözüyle, Cumhuriyet’i koruma, halkı bilinçlendirme, eğitim ve öğretimi geliştirme, ülkeyi çağdaş medeniyetler seviyesine çıkarma ve milletin geleceğini güvence altına alma sorumluluklarından bahsetmiş olabilir.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Etkinlik Zamanı

Çocuk ve yetişkinlerin hak ve sorumluluklarının farklarını görmek için bu etkinliği yapalım.
• Bir aile büyüğünüzle aşağıdaki soruları yönelttiğiniz bir görüşme yapınız.
• Yaptığınız bu görüşmeyi defterinize yazınız. İlk olarak bu yetişkinin adını, soyadını, yaşını ve mesleğini yazınız.
1. Yetişkin olarak sorumluluklarınızdan bahseder misiniz?
2. Yetişkin olarak hangi haklara sahipsiniz?
3. Bir konuyla ilgili karar verirken birine danışıyor musunuz?
4. Temel ihtiyaçlarınızı karşılarken birine ihtiyaç duyuyor musunuz?
• Görüşme yaptığınız yetişkinin verdiği cevapların karşısına sorulara vereceğiniz kendi cevaplarınızı yazınız ve cevapları karşılaştırınız.


Soru : Yöneltmek İstediğiniz Diğer Sorular


Cevap :

Yöneltmek istediğim diğer sorular şunlar olabilir:

  1. Çocukken sahip olduğunuz hakları nasıl kullanıyordunuz?
  2. Sorumluluklarınız zamanla nasıl değişti?
  3. Çocukların haklarını öğrenmeleri neden önemlidir?
  4. Hak ve sorumluluklar arasında nasıl bir ilişki vardır?
  5. Çocukken hangi sorumluluklarınız vardı?

Mert Ne Yapmalı? 

Mert, arkadaşlarıyla beraber evlerinin bahçesinde oynamayı çok seviyordu. O gün okuldan eve gelen Mert’in ertesi güne yetiştirmesi gereken çok önemli bir ödevi vardı. Hemen üzerini değiştirdi, yemeğini yedi ve ödevini yapmaya başladı. Ödevi henüz bitmemişken kapı çaldı. Arkadaşları, Mert’e bahçede oyun oynayacaklarını söyledi. Mert, oyun oynamak için bahçeye çıkarsa ödevini tamamlayamayacaktı. Fakat arkadaşları ile oyun oynamayı çok istiyordu.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Mert, arkadaşları oyun oynamak için onu bahçeye çağırmaya geldiğinde ne hissetmiş olabilir?


Cevap : Mert, arkadaşları oyun oynamaya çağırdığında hem sevinç hem de kararsızlık hissetmiş olabilir.


2. Mert, oyun oynamak için bahçeye giderse ne olur?


Cevap : Mert oyun oynamak için bahçeye giderse, ödevini zamanında tamamlayamaz ve öğretmeninden uyarı alabilir.


3. Mert, oyun oynamak için bahçeye gitmeyip ödevini yaparsa ne olur?


Cevap : Mert bahçeye gitmeyip ödevini yaparsa, ödevini zamanında bitirir, sorumluluğunu yerine getirir ve öğretmeninden takdir görür.


4. Çocukların oyun haklarını kullanmalarını sınırlandıracak sorumluluklarla sık sık karşılaşması ne gibi sonuçlara yol açar? Yetişkinler bu konuda nasıl hareket etmelidir?


Cevap : Çocukların oyun haklarını sürekli sınırlandırmak, onların gelişiminde olumsuz etkilere, mutsuzluk ve motivasyon kaybına yol açabilir. Yetişkinler, bu konuda çocuklara hem sorumluluklarını yerine getirecek hem de oyun oynayacak zaman ayırmalarına yardımcı olmalıdır.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!