İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerdeki soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere anlaşmazlıkların nedenlerini anlama ve sorunları barışçıl yollarla çözme becerisi kazandırır. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 60-61
“En büyük iletişim problemimiz: Anlamak için dinlemiyoruz, cevap vermek için dinliyoruz.”
Soru : Bu sözle ne anlatılmak istenmiştir? Söyleyiniz.
Cevap : “En büyük iletişim problemimiz: Anlamak için dinlemiyoruz, cevap vermek için dinliyoruz.”
Bu söz, insanların çoğu zaman karşısındakinin ne söylediğini tam olarak anlamaya çalışmadan, hemen cevap vermek için dinlediğini ifade eder. Böyle olunca gerçek duygu ve düşünceler anlaşılmaz, iletişim kopukluğu ve anlaşmazlıklar ortaya çıkar.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları
Ece Anlaşmazlık Yaşıyor
Sabırsızlıkla beklediğim tatil sonunda gelmişti. Çünkü ailem, beni tatilde kursa göndermek istediğini söylemişti. Sonunda hayalini kurduğum dans kursuna gidebilecektim. Ertesi gün dans kursuna gitmek istediğimi aileme söyledim. Fakat ailem beni dans kursuna değil, resim kursuna göndermek istediklerini söyledi. Resim konusunda yeteneğimi geliştirmemi istiyorlardı.
Bunu duyunca çok üzüldüm ve hemen ağlamaya başladım. Resim kursuna gitmek istemediğimi söyledim. Ailem ise resim kursuna gitmem gerektiğini söylüyordu. Ailemle hangi kursa gideceğim konusunda bir anlaşmazlık yaşadık. Ben küserek odama gittim. Birkaç saat sonra ailemin yanına gittim ve dans kursunun hayalini kurduğumu, dans etmeyi çok sevdiğimi söyledim. Beni dinleyen ailem dans kursuna gitmeme izin verdi.
Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Aile neden dans yerine resim kursu konusunda ısrarcıdır?
Cevap : Aile, Ece’nin resim alanındaki yeteneğini geliştirmesini istediği için resim kursuna göndermek istemiştir.
2. Bu anlaşmazlıkta kim haklıdır? Neden?
Cevap : Ece haklıdır. Çünkü insanın ilgisi ve yeteneği olduğu alanda eğitim alması onu daha mutlu ve başarılı yapar. Ece dans etmeyi çok seviyor ve bu konuda hayaller kuruyor.
3. Anlaşmazlığı çözmek için siz ne yapardınız?
Cevap : Önce aileme sakin bir şekilde dans etmeyi ne kadar çok sevdiğimi ve dans kursuna gitmek istediğimi söylerdim. Onların neden resim kursunu tercih ettiğini anlamaya çalışır, sonra kendi düşüncemi açıkça ifade ederdim. Böylece karşılıklı konuşarak anlaşmaya çalışırdım.
Soru : Bu etkinlik ile toplumda yaşanan anlaşmazlıkların nedeninin ne olduğu ve sonuçlarının ne olabileceğini analiz edeceğiz.
Cevap :
| Etkinlik Zamanı | Anlaşmazlıklar | Nedenleri | Sonuçları | Nasıl Çözülebilir? |
|---|---|---|---|---|
| Bisiklet yolunda yayaların yürümesi | Yaya–bisikletli tartışmaları, çarpışmalar | Yaya yolunun olmaması | Bisikletlilerin yayalara çarpması, kazalar, gerginlik | Yayaların kullanabileceği yollar yapılmalı, bisikletliler uyarılmalı |
| Parkta köpeklerin serbest dolaşması | Köpek–insan korkusu, tartışmalar | Sahiplerin tasma takmaması, alan düzenlemesinin olmaması | Korku, ısırılma vakaları, şikayetler | Köpekler için ayrı gezdirme alanı yapılmalı, tasma zorunluluğu denetlenmeli |
| Apartman otoparkında kavga | Park yeri anlaşmazlığı | Yetersiz park alanı, kuralların belirlenmemesi | Komşular arasında gerginlik, kavga, zarar verme | Ortak kurallar konulmalı, numaralı park sistemi getirilmeli |
| Toplu taşımada kavga | Yer verme veya sesli konuşma tartışmaları | Saygı eksikliği, kuralların bilinmemesi | Tartışmalar, huzursuzluk, bazen şiddet | Toplumda saygı kültürü yaygınlaştırılmalı, toplu taşıma kuralları duyurulmalı |
| Çöp atma nedeniyle komşu tartışması | Ortak alanların kirlenmesi | Çöp kutularının yetersizliği, bilinçsizlik | Kötü koku, görüntü kirliliği, komşular arası kavgalar | Uygun çöp alanları yapılmalı, uyarı tabelaları konulmalı, bilinçlendirme yapılmalı |
| Okul bahçesinde kavga | Çocuklar arasında oyun kavgaları | Adil oyun kurallarının olmaması, iletişim eksikliği | Kırgınlıklar, fiziksel yaralanmalar | Öğretmen gözetimi artırılmalı, paylaşma ve iletişim becerileri öğretilmeli |