4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Uzlaşmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 62-63. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konularında bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerdeki soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Uzlaşmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere anlaşmazlık durumlarında barışçıl çözümler bulma ve uzlaşmanın önemini anlama konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 62, 63 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşmanın Gerekliliği Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63


1. Arkadaşlarınızla oyun oynarken veya bir şey seçerken anlaşmazlığa düştüğünüzde nasıl bir yol izliyorsunuz? Anlatınız.


Cevap : Önce arkadaşlarımı dinliyorum, ne istediklerini anlamaya çalışıyorum. Sonra kendi düşüncemi sakin bir şekilde söylüyorum. Eğer hâlâ anlaşamazsak, çoğunluğun fikrine uymaya çalışıyor ya da sırayla herkesin istediği oyunu oynuyoruz. Bazen kura çekerek ya da taş-kâğıt-makas oynayarak da karar veriyoruz. Böylece kavga etmeden anlaşabiliyoruz.


2. Uzlaşma olmadığı zaman toplumda ne tür problemler yaşanabilir? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İnsanlar birbirini dinlemez ve uzlaşamazsa tartışmalar, kavgalar ve kırgınlıklar ortaya çıkar. Toplumda huzur bozulur, insanlar birbirine güvenmez. Dostluklar zarar görebilir, hatta büyük kavgalar ve ayrılıklar yaşanabilir. Kuralların çiğnenmesine ve düzensizliğe sebep olabilir.


Soru : Bu etkinlik ile iletişim kuramadığımızda nasıl anlaşmazlıklar yaşadığımızı göreceğiz.

Öğretmen, önde oturan öğrencilerden birinin kulağına bir cümle söyler. Bu cümle kulaktan kulağa en arkada oturan öğrenciye kadar gider. En sondaki öğrenci duyduğu cümleyi yüksek sesle sınıfa açıklar. Bu etkinlik sayesinde iletişimsizliklerin anlaşmazlıklara nasıl yol açtığı gözlemlenir. Ayrıca kendimizi doğru ifade etmemizin ve karşımızdaki kişiyi etkin dinlememizin önemi görülür.


Cevap : Bu etkinlikte cümle kulağa kulağa giderken yanlış anlaşılabilir ve değişebilir. Son kişiye ulaştığında cümle çoğu zaman ilk söylenenden farklı olur. Bu da iletişim kopukluğunda yanlış bilgi ve anlaşmazlıklar çıkabileceğini gösterir.

Doğru iletişim kurmak için açık konuşmalı, kendimizi net ifade etmeli ve karşımızdakini dikkatle dinlemeliyiz.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 63 Cevapları


Sınıf Başkanı Seçiyoruz 

4-C sınıfı öğrencileri o gün sınıf başkanı seçeceklerdi. Öğretmen, hem sınıf başkanını belirleme sürecini öğretmek hem de öğrencilerine demokrasinin önemini göstermek istiyordu. Bu nedenle ilk olarak kimin sınıf başkanı olmak istediğini sordu.

Sınıfta birçok parmak kalktı. Öğretmen, sınıf başkanı olmak isteyen Mehmet’i seçti ve birden sınıfta uğultular başladı. “Mehmet olmamalı, bu haksızlık, ben neden olmadım?” şeklinde sesler yükseldi. Öğretmen, öğrencilerine “Aferin çocuklar. Doğru bir tepki verdiniz. Şimdi hep birlikte sınıf başkanı seçim sürecine geçelim” dedi. Öğrencilerine “Sizce sınıf başkanını nasıl seçmeliyiz?” diye sordu. Sınıftaki öğrenciler bir oylama yapmak istediklerini söylediler.

Oylama yapılmaya karar verildi ve sınıf başkanı adayları tahtaya çıktı. Neden sınıf başkanı olmak istediklerini arkadaşlarına açıkladılar. Öğrenciler, kararlarını bir kâğıda yazarak öğretmenlerine verdiler. Arkadaşlarından en fazla oyu alan Belma sınıf başkanı seçildi. Bu seçim yöntemi ile 4-C uzlaşarak sınıf başkanlarını belirlemiş oldu.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. 4-C sınıfında kısa süreliğine de olsa yaşanan anlaşmazlık nedir?


Cevap : Öğretmenin sınıf başkanı olarak Mehmet’i seçmesi üzerine öğrenciler “Bu haksızlık!” diyerek itiraz ettiler ve kimin başkan olacağı konusunda bir anlaşmazlık yaşandı.


2. Anlaşmazlık için bir uzlaşı gerekmiş midir? Neden?


Cevap : Evet, gerekmiştir. Çünkü öğrenciler öğretmenin doğrudan seçtiği başkanı istemediler. Bu sorunu çözmek için oylama yapma konusunda uzlaşarak demokratik bir seçim gerçekleştirdiler ve herkesin fikri sorulmuş oldu.


Soru : Çevrenizdeki kişilerle yaşadığınız bir anlaşmazlığı düşününüz. Bu anlaşmazlığı uzlaşı yoluyla nasıl çözdüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız. Uzlaşı sürecinizi hikâyeleştirerek ailenizle de paylaşınız. Uzlaşının neden önemli olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Geçen hafta arkadaşım Ali ile teneffüste hangi oyunu oynayacağımıza karar verememiştik. Ben futbol oynamak istiyordum, o ise basketbol. Önce ikimiz de kendi isteğimizde ısrar ettik ve biraz tartıştık. Sonra düşündük ve önce futbol, sonra basketbol oynayalım diye karar verdik. Böylece ikimiz de mutlu olduk.

Uzlaşmak önemlidir çünkü herkesin fikrine saygı duyulmasını sağlar, kavgaları önler ve arkadaşlıkların bozulmasına engel olur.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!