4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 68-69 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 68-69. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi durumlarda uzlaşının gerekli olduğunu ve hangi durumlarda uzlaşıya ihtiyaç olmadığını anlamalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmesine ve anlaşmazlıkları doğru yollarla çözmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 68-69 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 68, 69 Cevapları, öğrencilerin hangi durumlarda ortak bir çözüm aramaları gerektiğini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, uzlaşı kültürünü öğrenerek hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerinde daha yapıcı ve saygılı davranmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 68-69


1. Yukarıdaki görsellerin hangisinde anlaşmazlık yaşanması muhtemeldir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İkinci görselde (kütüphanede birden fazla kişinin olduğu yer) anlaşmazlık yaşanması muhtemeldir. Çünkü insanlar bir arada olduklarında sessizlik, sıra bekleme, konuşma gibi konularda fikir ayrılıkları ve tartışmalar çıkabilir.


2. İnsanlardan uzak bir yerde tek başına yaşayan bir kişi, kendisiyle anlaşmazlık yaşayabilir mi? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, tek başına yaşayan bir kişi de kendisiyle anlaşmazlık yaşayabilir. Çünkü kişi bazen karar vermekte zorlanabilir, ne yapacağına dair kararsız kalabilir ya da kendi düşünceleri arasında çelişki yaşayabilir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 69 Cevapları


Soru : Uzlaşı gerektiren ve gerektirmeyen ifadeler, aşağıdaki yapbozda verilmiştir. Uzlaşı gerektirmeyen ifadelerin bulunduğu yapboz parçalarını çıkarttığınızda oluşan yapbozun şeklini işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 68-69 Cevapları”

Soru : Uzlaşı gerektiren herhangi bir durum belirleyiniz. Belirlediğiniz durumu aşağıdaki noktalı yerlere yazınız. Yazdığınız durumun değer, ilgi, inanç ve beklentilerden hangisi ile ilgili olduğunu açıklayınız.


Cevap :

Evde odaların nasıl kullanılacağı konusunda aile bireyleri farklı fikirler söyledi ve tartışma çıktı.

Bu durumun ilişkili olduğu kavram: Beklentiler ile ilgilidir. Çünkü herkesin ev içinde kendine göre beklentileri ve ihtiyaçları vardır.


1. Apartman yöneticisi, tüm binada kendi isteğine göre değişiklikler yapabilir mi? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, apartman yöneticisi tüm binada kendi isteğine göre değişiklik yapamaz. Çünkü apartman ortak bir yaşam alanıdır ve alınacak kararlar tüm kat maliklerinin onayı ile yapılmalıdır. Bu durum adil yönetim ve uzlaşı ile ilgilidir.


2. Kişisel yaşam alanınızda uzlaşı gerekir mi? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, kişisel yaşam alanında da uzlaşı gerekir. Çünkü aynı evi paylaşıyorsak diğer kişilerin haklarına ve rahatına saygı göstermeliyiz. Uzlaşı sayesinde çatışmalar önlenir ve huzurlu bir ortam oluşur.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Neden Anlaşamıyoruz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 66-67. Sayfa Cevapları, öğrencilerin anlaşmazlıkların nedenlerini anlamasına ve bu durumlarda nasıl davranmaları gerektiğini öğrenmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmesine ve sorunları daha yapıcı bir şekilde çözmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Neden Anlaşamıyoruz? Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 66, 67 Cevapları, öğrencilerin uzlaşı kültürünü öğrenmelerine katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, anlaşmazlıkları barışçıl yollarla çözmeyi ve karşısındakine saygılı yaklaşmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Neden Anlaşamıyoruz? Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67


Soru : Görselde çocukların bardaktaki su miktarını farklı yorumlamaları çocuklardan birini haklı, diğerini haksız yapar mı? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hayır, çocuklardan biri haklı diğeri haksız sayılmaz. Çünkü ikisi de aynı bardağa bakıyor ama farklı bakış açısıyla yorum yapıyor.

  • Biri bardağın boş kısmına,

  • Diğeri ise dolu kısmına odaklanmış.

✅ Farklı düşünmek haksızlık değildir; önemli olan farklı bakış açılarına saygı duymaktır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 67 Cevapları


Soru : Çocuklar, yapı bloklarıyla görseldeki gibi ev yapmak istiyor. Çocuklardan birinde küpler, diğerinde üçgen prizmalar bulunmaktadır. Çocuklar, sadece kendilerine ait yapı bloklarını kullanarak ev yapmaya çalışmaktadır. Ev yapabilmek için çocukların hem küplere hem de üçgen prizmalara ihtiyacları vardır. Fakat birbirleriyle yapı bloklarını paylaşamadıkları için istedikleri evi tamamlayamamaktadırlar

1. Görseldeki çocukların kendilerine ait yapı bloklarıyla ev yaparken karşılaştıkları problem nedir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Çocuklar, ev yapmak için hem küpe hem de üçgen prizmaya ihtiyaç duyuyorlar; fakat birbirleriyle bloklarını paylaşmadıkları için evlerini tamamlayamıyorlar.


2. Çocuklar bu problemi nasıl çözebilir? Düşüncelerinizi yazınız. 


Cevap : Çocuklar bloklarını paylaşarak ve iş birliği yaparak eksik parçalarını tamamlayabilir, böylece istedikleri evi birlikte inşa edebilirler.


Soru : Anlaşmazlık durumunda sakin davranarak karşı tarafla iletişim kurmaya çalışmak, uzlaşı sürecini nasıl etkiler? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Anlaşmazlık durumunda sakin davranmak ve karşı tarafla iletişim kurmaya çalışmak, sorunun büyümesini önler. İnsanlar birbirini daha iyi anlar, duygular sakinleşir ve ortak bir çözüm bulmak kolaylaşır. Böylece uzlaşıya ulaşmak daha hızlı ve adil olur.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63-64 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 62-63-64. Sayfa Cevapları, öğrencilerin üçüncü ünitede öğrendiklerini tekrar etmesine ve bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları gözden geçirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin adalet, eşitlik ve empati kavramlarını daha iyi anlamasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63-64 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 62, 63, 64 Cevapları, sınavlara hazırlanırken ve konuları tekrar ederken öğrencilere rehberlik eder. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hak, adalet ve eşitlik ilkelerini günlük yaşamda uygulayarak daha bilinçli bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63-64


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Doğru – İnsanlar fiziksel ve duygusal özellikleriyle farklıdır.

  2. Yanlış – Farklılıklar nedeniyle ayrımcılık yapmak doğru değildir.

  3. Yanlış – Adil olan her şey eşit olmayabilir (adalet ihtiyaca göre davranmaktır).

  4. Doğru – Toplumda huzur ve güven için adil olmak gerekir.

  5. Yanlış – Dezavantajlı olmayan bireylere pozitif ayrımcılık doğru değildir.

  6. Doğru – Herkes hak ve özgürlükler bakımından eşittir.

  7. Doğru – Kadın ve erkeklerin hakları eşittir.

  8. Doğru – Adalet ve eşitlik yasalarla korunabilir.

  9. Yanlış – Adalet ve eşitlik olmayınca huzursuz ve mutsuz hissederiz.

  10. Yanlış – Bizden farklı arkadaşları dışlamak doğru değildir.


B. Aşağıdaki cümleleri verilen sözcüklerden uygun olan ile tamamlayınız. 


Cevap :

  1. Eşitlik ve adaletin sağlanamadığı toplumlarda güven duygusu zedelenir.

  2. İnsanların saç, göz ve ten rengi; ses tonu gibi fiziksel özellikleri birbirine benzemeyebilir.

  3. Kurallar ve yasalar ile eşitlik güvence altına alınmıştır.

  4. Toplumda adalet sağlanırken insanlar arasında eşitliğe önem verilmelidir.

  5. Fiziksel anlamda dezavantajlı bireyler için aradaki olumsuzlukları kaldırmaya yönelik pozitif ayrımcılık yapılmalıdır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 63 Cevapları


C. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliğinde verilen ifadelerin doğru (D) ya  da yanlış (Y) olduğuna karar veriniz ve ok yönünde ilerleyerek doğru çıkışa ulaşınız. 


Cevap : 2. Çıkış


Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


1. İnsanlar arasındaki farklılıklar, toplumda alınması gereken ortak kararları nasıl etkiler?


Cevap : İnsanlar arasındaki farklılıklar, toplumda alınan kararları daha kapsayıcı ve adil hâle getirir. Çünkü herkesin düşüncesi, ihtiyacı ve deneyimi farklıdır. Bu farklılıklar dikkate alındığında herkes için uygun ve adil kararlar alınabilir.


2. Adaletin ve eşitliğin sağlanamadığı herhangi bir durum veya olayla karşılaştığınızda nasıl davranırsınız?


Cevap : Adaletin ve eşitliğin sağlanmadığı bir durumla karşılaştığımda haksızlığa sessiz kalmam, saygılı bir şekilde itiraz ederim. Gerekirse büyüklerime veya yetkili kişilere durumu bildirir, haklarımı yasal yollarla savunurum.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 64 Cevapları


D. Aşağıdaki kelimeleri tablodan bularak işaretleyiniz. Boşta kalan kelimeleri birleştirdiğinizde bulduğunuz cümleyi ilgili alana yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 62-63-64 Cevapları”


 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Empati Kuruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları, öğrencilerin empati kavramını anlamalarına ve başkalarının duygularını daha iyi kavrayabilmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin farklı bakış açılarını anlamasına ve saygı duyarak iletişim kurmasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : Empati Kuruyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları, öğrencilerin hem adalet hem de eşitlik kavramlarını empatiyle bağdaştırmalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, başkalarının duygularını önemseyerek adil ve saygılı davranmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Empati Kuruyorum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 60-61


Soru : Küçük çocuğun yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Küçük çocuğun yerinde olsaydım üzülür ve haksızlığa uğradığımı düşünürdüm. Çünkü evin küçük olması her zaman ekmek almaya benim gitmem gerektiği anlamına gelmez. Görevlerin adil ve sırayla paylaşılması gerektiğini düşünürdüm.


Fatma, arkadaşlarıyla saklambaç oynuyordu. Bu oyunda Ali ebe olmuştu. Ebe olan Ali, Fatma’yı bulmaya çalışıyordu. Oyundakilerden biri, Fatma’nın saklandığı yeri Ali’ye gösterdi. Ali de Fatma’yı sobeledi. Bu duruma kızan Fatma, bu şartlarda oyun oynamayacağını söyledi.


1. Fatma’nın yerinde olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi yazınız. 


Cevap : Fatma’nın yerinde olsaydım üzülür ve haksızlığa uğradığımı hissederdim. Çünkü oyunda kurallara uyulmamış ve saklandığım yer söylenerek adil olmayan bir durum yaşanmış olurdu.


2. Fatma, oyun oynamayı bırakmayıp soruna nasıl bir çözüm bulabilirdi? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Cevap : Fatma, oyunu bırakmak yerine arkadaşlarına kurallara uymanın önemini anlatabilir ve “Saklanan kişinin yeri söylenmez” kuralını hatırlatabilirdi. Gerekirse hep birlikte yeni kurallar belirleyip oyuna devam edebilirlerdi.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 61 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.

İki ay sonra okulda yapılacak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarında görev alacağımız için 4/B sınıfı öğrencileri olarak çok heyecanlıydık. Sınıfça öğretmenimiz ile birlikte şiir okuma ve koro etkinliklerini yapmaya karar verdik. Ayrıca öğretmenimiz, halk oyunları gösterisi olarak halay veya zeybek ekiplerinden birinin kutlamalarda görev alacağını belirtti.

Öğretmenimiz, geçen yıl ki kutlamaya zeybek ekibi katıldığı için bu yıl kutlamaya halay ekibinin katılmasına karar verdi. Oysa ben içinde bulunduğum zeybek ekibinin kutlamalara katılacağını düşünmüştüm. Ekipçe yöresel kıyafetlerimizi giyip sahnede zeybek oynamayı hayal etmiştik.


Soru : Öğretmenin halay ekibini seçmesi sonucu zeybek ekibindeki Kemal’in hissettiği duygular, farklı renklerdeki şapkalarla gösterilmiştir. Buna göre Kemal’in duygularını ifade eden şapkaları ilgili görüş ve düşüncelerin rengine boyayarak örnekteki gibi eşleştiriniz. (Beyaz şapkanın kutusu boyanmayacaktır.)


Cevap :

“”4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60-61 Cevapları”

Soru : Adil veya eşit davranılmadığı durumlarda empati kurmak neden önemlidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Adil veya eşit davranılmadığı durumlarda empati kurmak önemlidir çünkü:

  • Başkalarının neler hissettiğini anlamamıza yardımcı olur.

  • Haksızlığa uğrayan kişinin yaşadığı üzüntü ve zorlanmayı fark etmemizi sağlar.

  • Sorunları daha adil ve doğru şekilde çözmemize destek olur.

  • Toplumda saygı, hoşgörü ve dayanışmayı güçlendirir.

✅ Empati kurarsak hem kendimiz hem de başkaları için adaletli ve eşit bir ortam oluşmasına katkı sağlarız.



 

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 58-59 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 58-59. Sayfa Cevapları, öğrencilerin adalet ve eşitliğin nasıl sağlandığını anlamalarına ve bu kavramları günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin haklarını bilmesini ve adil bir toplum için sorumluluk üstlenmesini destekler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 58-59 Cevapları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 58, 59 Cevapları, öğrencilerin eşitlik ve adalet ilkelerini kavrayarak yaşamda uygulamalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, adil ve eşit bir toplum için haklara saygı göstermeyi ve sorumluluk bilinciyle hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 58-59


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.

Ayla Öğretmen; insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi dersinde öğrencilerinden ödev olarak adalet ve eşitlik kavramlarını ifade eden bir resim yapmalarını istedi.

Öğretmen, yapılan resimlerden bu kavramları en doğru şekilde ifade eden resmin seçilerek sınıf panosunda sergileneceğini belirtti. Mert, evde farklı kaynakları araştırarak güzel bir resim yaptı. Cihan ise bu resmi abisine yaptırdı ve arkadaşlarıyla parkta oyun oynamaya gitti. Ertesi gün öğretmen, ikisinin resmini de çok beğendi ancak Cihan’ın bu resminin önceki resimlerine benzemediğini fark etti.


Sizce hikâye nasıl devam ederse adalet ve eşitlik sağlanmış olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Adalet ve eşitlik sağlanması için öğretmen, kimin gerçekten kendi emeğiyle resmi yaptığını dikkate almalıdır.

  • Mert araştırma yapıp resmi kendisi hazırladığı için emeği değerlendirilmeli.

  • Cihan resmi abisine yaptırdığı için bu durum fark edildiğinde öğretmen onun yerine yeni bir resim yapmasını isteyebilir.

✅ Böylece herkesin emeği eşit şekilde değerlendirilmiş olur ve haksızlık önlenir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 59 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen ifadeleri okuyunuz. Verilen ifadeler için “adil, adil değil; eşit, eşit değil” kelime ve kelime gruplarından uygun olanları “√” ile örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 58-59 Cevapları”

Ali ilkokulda, ablası Arzu ise lisede okumaktadır. Kardeşlerin çeşitli masrafları olmaktadır. Ali ve Arzu’nun ailesi, ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için ikisine de eşit miktarda harçlık vermektedir. Arzu, Ali’den büyük olduğu için daha fazla harçlık isteyerek bu duruma itiraz etmektedir.

1. Arzu, kardeşiyle aynı miktarda harçlık almasına neden itiraz etmiştir? Arzu, itiraz etmekte sizce haklı mıdır? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Arzu, liseye gittiği için daha fazla ihtiyaç ve masrafı olduğunu düşünerek eşit harçlığa itiraz etmiştir. Bence itirazında haklıdır, çünkü yaş ve ihtiyaçlar arttıkça harcamalar da artar.


2. Yukarıdaki durumda Ali ile Arzu’nun ailesi, harçlık dağıtımında sizce adil mi eşit mi davranmalıdır? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Aile, harçlık verirken adaletli davranmalıdır. Eşit miktar vermek doğru görünse de Arzu’nun yaşı ve ihtiyaçları daha fazla olduğu için ona biraz daha fazla harçlık verilmesi adil olur.


Soru : Çevrenizde adaletin veya eşitliğin sağlanmadığını düşündüğünüz bir sorunla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız sorunun çözümünde nasıl bir yol izlediğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, bazen okulda adaletin sağlanmadığını gördüm (örneğin bazı çocuklar söz hakkı alamıyor). Bu durumda öğretmene durumu söyledim ve herkesin eşit söz hakkı alması için çözüm istedim. Böylece sorun adil şekilde çözüldü.



 

error: Content is protected !!