İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Empati Kuruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları, öğrencilerin empati kavramını anlamalarına ve başkalarının duygularını daha iyi kavrayabilmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin farklı bakış açılarını anlamasına ve saygı duyarak iletişim kurmasına destek olur.

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : Empati Kuruyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları, öğrencilerin hem adalet hem de eşitlik kavramlarını empatiyle bağdaştırmalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, başkalarının duygularını önemseyerek adil ve saygılı davranmayı öğrenir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Empati Kuruyorum Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 60-61
Soru : Küçük çocuğun yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Küçük çocuğun yerinde olsaydım üzülür ve haksızlığa uğradığımı düşünürdüm. Çünkü evin küçük olması her zaman ekmek almaya benim gitmem gerektiği anlamına gelmez. Görevlerin adil ve sırayla paylaşılması gerektiğini düşünürdüm.
Fatma, arkadaşlarıyla saklambaç oynuyordu. Bu oyunda Ali ebe olmuştu. Ebe olan Ali, Fatma’yı bulmaya çalışıyordu. Oyundakilerden biri, Fatma’nın saklandığı yeri Ali’ye gösterdi. Ali de Fatma’yı sobeledi. Bu duruma kızan Fatma, bu şartlarda oyun oynamayacağını söyledi.
1. Fatma’nın yerinde olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Fatma’nın yerinde olsaydım üzülür ve haksızlığa uğradığımı hissederdim. Çünkü oyunda kurallara uyulmamış ve saklandığım yer söylenerek adil olmayan bir durum yaşanmış olurdu.
2. Fatma, oyun oynamayı bırakmayıp soruna nasıl bir çözüm bulabilirdi? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Fatma, oyunu bırakmak yerine arkadaşlarına kurallara uymanın önemini anlatabilir ve “Saklanan kişinin yeri söylenmez” kuralını hatırlatabilirdi. Gerekirse hep birlikte yeni kurallar belirleyip oyuna devam edebilirlerdi.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 61 Cevapları
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
İki ay sonra okulda yapılacak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarında görev alacağımız için 4/B sınıfı öğrencileri olarak çok heyecanlıydık. Sınıfça öğretmenimiz ile birlikte şiir okuma ve koro etkinliklerini yapmaya karar verdik. Ayrıca öğretmenimiz, halk oyunları gösterisi olarak halay veya zeybek ekiplerinden birinin kutlamalarda görev alacağını belirtti.
Öğretmenimiz, geçen yıl ki kutlamaya zeybek ekibi katıldığı için bu yıl kutlamaya halay ekibinin katılmasına karar verdi. Oysa ben içinde bulunduğum zeybek ekibinin kutlamalara katılacağını düşünmüştüm. Ekipçe yöresel kıyafetlerimizi giyip sahnede zeybek oynamayı hayal etmiştik.
Soru : Öğretmenin halay ekibini seçmesi sonucu zeybek ekibindeki Kemal’in hissettiği duygular, farklı renklerdeki şapkalarla gösterilmiştir. Buna göre Kemal’in duygularını ifade eden şapkaları ilgili görüş ve düşüncelerin rengine boyayarak örnekteki gibi eşleştiriniz. (Beyaz şapkanın kutusu boyanmayacaktır.)
Cevap :

Soru : Adil veya eşit davranılmadığı durumlarda empati kurmak neden önemlidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Adil veya eşit davranılmadığı durumlarda empati kurmak önemlidir çünkü:
-
Başkalarının neler hissettiğini anlamamıza yardımcı olur.
-
Haksızlığa uğrayan kişinin yaşadığı üzüntü ve zorlanmayı fark etmemizi sağlar.
-
Sorunları daha adil ve doğru şekilde çözmemize destek olur.
-
Toplumda saygı, hoşgörü ve dayanışmayı güçlendirir.
✅ Empati kurarsak hem kendimiz hem de başkaları için adaletli ve eşit bir ortam oluşmasına katkı sağlarız.