İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Saygı Duymak Gerekir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 34-35 Sayfa Cevapları öğrencilerin başkalarına saygı göstermeyi öğrenmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulayabilirler. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına yardımcı olur.

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Saygı Duymak Gerekir Metni Etkinlik Cevapları ile konuları daha iyi kavrar ve kendi düşüncelerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 34, 35 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.
“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Saygı Duymak Gerekir Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 34-35
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
Soru : Bir arkadaşınız sizin yerinize kararlar aldığında ona nasıl tepki verirsiniz? Söyleyiniz.
Cevap : Bir arkadaşım benim yerime kararlar aldığında, öncelikle kendimi rahatsız ve değersiz hissederim; ardından saygılı bir şekilde kendi düşüncelerimi ve kararlarımı paylaşır, birlikte doğru bir çözüm bulmaya çalışırım.
Okuma Metni Mehmetçiğe Derin Saygı Anıtı
Kabatepe-Conkbayırı yolu istikametinde, Albayrak Sırtı üzerinde yaralı Anzak askerini taşıyan Mehmetçik heykeli, 1995 yılında yapılmıştır.
Çanakkale Savaşı sırasında Kanlısırt’ta birbirine yakın siperlerde yoğun ateş devam ederken Anzak subayı kendi siperinde yaralı düşmüştür. Ateş devam ettiği için Anzak askerleri yaralı subaya yardım edememiştir. Bu sırada Türk siperinden beyaz bir mendil sallanmış ve ateş kesilmiştir. Bir Türk askeri siperden çıkarak yaralı Anzak subayının yanına gitmiş, onu kucaklayarak Anzak siperlerine bırakmış ve Türk siperine dönmüştür. Sipere döndükten sonra ateş devam etmiştir.
Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Türk askeri, Anzak subayına neden yardım etmiştir?
Cevap : Türk askeri, yaralı Anzak subayının hayatını kurtarmak ve insani görevini yerine getirmek için yardım etmiştir.
2. Türk askeri, Anzak subayının hangi hak ve özgürlüğüne saygı duymuştur?
Cevap : Türk askeri, Anzak subayının yaşama hakkına ve can güvenliğine saygı göstermiştir.
3. Savaş esnasında dahi insan haklarını gözetiyor olmak, insan haklarına saygının bir göstergesi olarak nitelenebilir mi? Neden?
Cevap : Evet, savaş esnasında dahi insan haklarını gözetmek, insan hayatına ve onuruna saygı göstermenin bir göstergesidir; bu durum insan haklarına evrensel bir saygıyı gösterir.
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Etkinlik Zamanı İnsan Hakları İstasyonu
Bu etkinlik ile insan hak ve özgürlüklerine saygı duymayı öğreneceğiz.
• Öğretmeninizden yardım alarak beş grup oluşturunuz.
• Birinci grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu afiş hazırlayacaktır.
• İkinci grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu hikâye yazacaktır.
• Üçüncü grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu resim yapacaktır.
• Dördüncü grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu şiir yazacaktır.
• Beşinci grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu 5 slogan yazacaktır.
Tüm gruplar, çalışma başladıktan beş dakika sonra çalışmayı bırakacaktır. Her grup, saat yönünde hareket ederek farklı bir çalışmanın başına geçecek, diğer grubun yarım bıraktığı çalışmayı devam ettirecektir. Etkinlik, tüm grupların her bir çalışmayı yapacağı şekilde tekrarlandıktan sonra sona erecektir.
Cevap :
Hikaye (Kısa):
Elif, okulda herkesin eşit haklara sahip olduğunu öğrendi. Bir gün arkadaşlarından biri söz hakkı alamayınca Elif, onu cesaretlendirdi ve öğretmenine durumu anlattı. Arkadaşının hakkını savunmasıyla sınıfta herkes daha mutlu ve huzurlu oldu. Elif, insan haklarına saygı göstermenin önemini böylece öğrendi.
Şiir (2 Kıtalı):
Hak ve Özgürlük
Herkesin hakkı vardır, kimse unutmasın,
Saygı gösterelim, herkes mutlu olsun.
Düşünce, oyun ve eğitim hakkı elimizde,
Paylaşınca çoğalır, kalplerde neşe büyür içimizde.
Slogan:
- Haklarımıza saygı, barışa köprüdür!
- Özgürlük herkesin hakkıdır, engel olmayalım!
- Haklarımı korurum, başkasına da saygı duyarım!
- İnsan hakları unutulmasın, her gün yaşatılsın!
- Düşünce ve ifade özgürlüğü, herkesin ışığıdır!