4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 44-45 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Hepimiz Farklıyız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 44-45 Sayfa Cevapları öğrencilerin farklılıkları anlamaları ve kabul etmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 44-45 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Hepimiz Farklıyız Metni Etkinlik Cevapları ile öğrendiklerini daha iyi kavrar ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Hecce Yayıncılık Kitabı 44, 45 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hepimiz Farklıyız Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 44-45


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


“İyi siyah veya iyi beyaz olmak gibi bir durum yoktur. İyi veya kötü insanlar vardır..”
Soru :  Malcolm X (Malkım İks) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Malcolm X bu sözüyle, insanların ten rengine göre değil, davranışlarına ve karakterine göre değerlendirilmeleri gerektiğini anlatmak istemektedir. İnsanları ırk veya renk üzerinden yargılamanın yanlış olduğunu vurgulamaktadır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Okuma Metni Farklılıklara Saygı Duyuyorum 

Merhaba benim adım Barış. Bu da arkadaşım Cho Hee (Ço Hi). Size arkadaşımla tanışma hikâyemizi anlatmak istiyorum. Bir gün öğretmenimiz sınıfta “Mektup Arkadaşım” adlı bir proje olduğundan bahsetti. Bu proje ile farklı ülkelerdeki yaşıtlarımızla tanışabilecek, onların kültürleri hakkında bilgiler edinebilecekmişiz. İlk başta projeye katılmak istememiştim. Çünkü farklı kültürlere ilişkin yeterli bir bilgim yoktu ve çekiniyordum. Proje başladıktan birkaç hafta sonra bana da bir mektup geldi. Mektubu biraz ilgisiz bir şekilde okudum.

Mektubu gönderen Cho Hee; Türkiye’yi, kültürümüzü ve düşüncelerimizi bilmediğini fakat kültürümüzü ve düşüncelerimizi çok merak ettiğini yazmıştı. Onun bu merakı beni heyecanlandırmıştı. Cho Hee’ye ülkemizi, kendi kültürümüzü, düşüncelerimizi, yaşam şeklimizi anlatan uzun bir mektup yazdım. Daha sonra Cho Hee de bana Güney Kore’yi, kendi kültürünü, düşüncelerini ve yaşam şekillerini anlatan bir mektup yazdı. Dostluğumuz böylece başlamış oldu. Bu projeyle beraber farklı kültürden bir insanı tanımanın çok heyecan verici olduğunu keşfettim. Farklı kültürlere saygı duydum ve dünyayı farklılıkların renklendirdiğini fark ettim.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Barış ilk başta neden Mektup Arkadaşım projesine katılmaya çekinmiş olabilir?


Cevap : Barış, farklı kültürlere ilişkin yeterli bilgisi olmadığını düşündüğü için projeye katılmaya çekinmiş olabilir.


2. Farklı kültürleri tanımak neden önemlidir?


Cevap : Farklı kültürleri tanımak, insanları daha iyi anlamamızı, önyargıları azaltmamızı ve farklılıklara saygı duymamızı sağlar.


3. Barış’ın Türk ve Kore kültürleri ile ilgili ulaştığı farklılıklar nelerdir?


Cevap : Barış, Türk ve Kore kültürlerinin yaşam şekilleri, düşünceleri ve gelenekleri açısından farklılıklar taşıdığını keşfetmiştir.


Soru : Bu etkinlik sayesinde farklılıkların güzel olduğunu göreceğiz.

1. Öğretmeninizden yardım alarak yazı tahtasının ortasına bir çizgi çiziniz.
2. Bu çizgiyle ayırdığınız bölümleri, bir ve iki numaralı akvaryum olarak adlandırınız.
3. Öğretmeninizden bir numaralı akvaryuma bir balık resmi çizmesini isteyiniz.
4. Daha sonra öğretmeninizin çizdiği balığın aynısını sırayla tahtaya çıkıp çiziniz.
5. Arkadaşlarınızdan iki numaralı akvaryuma diledikleri bir deniz canlısını çizmelerini isteyiniz.
6. Çizimler bittikten sonra iki akvaryumdaki çizimlerin ortak ve farklı yönlerini karşılaştırınız. Çizimlerin neden farklı olduğunu tartışınız.
7. Farklılıkların yaşamı güzelleştirdiği ve bu nedenle farklılıklara saygı duymanın önemi üzerine düşüncelerinizi paylaşınız.


Cevap : İki akvaryumdaki çizimler karşılaştırıldığında, birinci akvaryumdaki balıklar aynı şekildeyken, ikinci akvaryumdaki deniz canlıları farklı boyut, renk ve şekillerde çizilmiştir. Bu farklılıklar, her bireyin kendine özgü olduğunu ve çeşitliliğin yaşamı renklendirdiğini gösterir. Farklılıklara saygı duymak, insanları anlamamıza ve birlikte daha uyumlu yaşamamıza yardımcı olur.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!