5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87


5. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları”, öğrencilerin din kültürü konularında derinleşmelerini sağlayan performans görevlerini içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite 2. Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin araştırma, analiz ve değerlendirme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, kapsamlı ve açıklayıcı içerikler sunarak performans görevi etkinliklerini kolaylaştırır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87 MEB Yayınları”, bu konular üzerinde çalışmak için ideal bir kaynak sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Namaz hakkında hazırlayacağınız dergide yer alacak konuları ve yazı türlerini belirleyiniz.


Cevap :

Dergide yer alacak konular:

  1. Namazın İslam’daki yeri ve önemi
  2. Namazın bireysel faydaları
  3. Namazın toplumsal faydaları
  4. Namaz kılmanın adımları (abdest ve kılınışı)
  5. Namazın Kur’an ve hadislerdeki yeri
  6. Namazla ilgili çocuklara yönelik eğitici bilgiler

Yazı türleri:

  • Makale
  • Şiir
  • Hikâye
  • Röportaj
  • Deneme
  • Bilgilendirici yazılar

Soru : Namaz ibadetinin önemi, namazın hazırlık ve kılınış şartları ile namazın bireysel ve toplumsal faydaları gibi konuları dergide yazı, inceleme, şiir, hikâye, röportaj gibi farklı türlerde kaleme alınız.


Cevap :

Şiir: “Secdeye Yolculuk”

Her sabah güneşle kalkar adımlar,
Secdeye giderken durur tüm zamanlar.
Bir selam gönderir kalpten Yaradan’a,
Huzur bulur ruh, namazla her ana.

Elleri semaya açar dualar,
Dizilir saf saf tüm kullar.
Bireysel bir huzur, toplumsal bir düzen,
Namaz, dünyayı güzelleştiren bir neden.


Hikâye: “Huzurun Adımları”

Ali, son zamanlarda kendini huzursuz ve yalnız hissediyordu. Bir gün dedesiyle birlikte camiye gitti. Dedesi ona, “Namaz, sadece bir ibadet değil, bir huzur kaynağıdır.” dedi. Ali, o günden sonra sabahları erken kalkıp dedesiyle birlikte namaza başladı. İlk gün biraz zor geldi ama her gün namaz kıldıkça içinde bir ferahlık hissetti. Zamanla sabır, disiplin ve yardımlaşma gibi erdemler kazandı. Mahalledeki arkadaşlarına da namazın ona kattığı huzuru anlattı. Ali’nin iç dünyasında başlayan değişim, çevresine de yayılmıştı.


Röportaj: “Namazın Hayatıma Etkisi”

Muhabir: Namaz kılmanın hayatınıza nasıl etkileri oldu?
Ahmet Bey: Namaz, hayatıma disiplin kattı. Zamanımı daha planlı kullanmaya başladım. Her vakitte kendime bir duraklama noktası koyuyorum, bu da beni stresten uzaklaştırıyor.

Muhabir: Peki, namazın toplumsal yönünü nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ahmet Bey: Namaz kılan insanlar arasında doğal bir birlik ve dayanışma oluyor. Özellikle camide topluca kılınan namazlar, dostluk ve yardımlaşmayı artırıyor.

Muhabir: Son olarak, namazın bireysel huzura katkısından bahseder misiniz?
Ahmet Bey: Namaz, Allah ile iletişim kurmamı sağlıyor. Bu da beni her an güçlü hissettiriyor. Ne zaman bir sıkıntım olsa, namaz sayesinde manevi bir rahatlama buluyorum.


İki hafta boyunca hazırladığınız yazıları kullanarak derginizi oluşturunuz. Derginizin düzenli ve özenli olmasına dikkat ediniz.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92


5. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 88, 89, 90, 91, 92 Cevapları”, öğrencilere bilgilerini sınama ve değerlendirme fırsatı sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları”, doğru ve net çözümlerle öğrencilerin sınavlara hazırlanmalarına katkı sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konu anlatımlarıyla soruların daha iyi anlaşılmasına yardımcı olur. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92 MEB Yayınları”, öğrencilerin değerlendirme etkinliklerinde eksiklerini tamamlamalarını destekler.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92


Soru : Aşağıdaki soruları bilgi görseline göre cevaplayınız. Daha fazlası için…


1. Bu bilgi görseline göre aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

(✔) a. Namazın farzları iki başlık altında ele alınır.
b. Namaza hazırlık şartlarından bazıları yerine getirilmeden de namaz kılınabilir.
(✔) c. Namazın kılınış şartlarının tamamı yerine getirilmelidir.
ç. Namaza “Sübhanallah” denilerek başlanır.
d. Rükû sırasında eller ve alın yere koyulur.
(✔) e. Kılınacak namazın vakti girmiş olmalıdır.
f. Namaz kılarken kıbleye yani Mescid-i Aksa’ya doğru dönmek gerekir.
(✔) g. Namaz kılınan yerin ve kılan kişinin kıyafetinin temiz olması şarttır.
(✔) ğ. Namazda Kur’an okumak farzdır.
(✔) h. Namazda ayakta durmak kıyam kavramıyla ifade edilir.
ı. Abdest alma imkânı olmayanlar, abdestsiz olarak da namaz kılabilirler.
(✔) i. Namazın sonunda Tahiyyat duasını okuyacak kadar oturmak farzdır.
j. Setriavret, kılınacak namaza niyet etmektir.
(✔) k. Namazın hazırlık ve kılınış şartları eksiksiz yerine getirilmelidir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


2. Bu bilgi görselinden hareketle namazla temizlik arasındaki ilişkiyi kısaca açıklayınız.


Cevap : Namazla temizlik arasında doğrudan bir ilişki vardır. Namaz, hem bedenin hem de ruhun temiz olmasını gerektirir. Namazdan önce abdest almak, bedenin belli bölgelerini temizlemeyi zorunlu kılar. Bu, hijyenin önemini vurgular. Ayrıca, namaz insanın ruhunu günah ve kötü düşüncelerden arındırır, manevi bir temizlik sağlar. Böylece namaz, insanın hem fiziksel hem de manevi temizliğini sürdürmesine katkıda bulunur.


B. Aşağıdaki kutucuklarda namazla ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Soruları kutucuklardaki harfleri kullanarak cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


Soru: Namazın farzlarıyla ilgili ifadeler hangileridir?

Cevap : a, b, ç, e, h,i

Soru: Farz namazlar hangileridir?

Cevap : g, ğ, ı

Soru: Nafile namazlar hangileridir?

Cevap : c, f

Soru: Namaz isimleri hangileridir?

Cevap : c, d, f, g, ğ, ı

Soru: Namazın hazırlık şartları hangileridir?

Cevap : ç, i

Soru: Namazın kılınış şartları hangileridir?

Cevap : a, b, e, h


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.


9-12. soruları verilen metinden hareketle cevaplayınız.

Namaz, ilk insandan itibaren emredilen bir ibadettir. Çünkü namaz, kulluğun özü ve esasıdır. Namazsız kulluk mümkün değildir. Namaz; Allah’ı (cc) anma, O’nu yüceltme, kıraat, dua, tekbir, tesbih, şükür ve saygı başta olmak üzere pek çok ibadeti içinde barındırır. Namaz; dinin direği, müminin miracı, imanın göstergesidir. Namaz, ilk emredilen ve ahirette de sorgusu ilk önce yapılacak olan ibadettir. Namaz; insanı kötülüklerden ve haramlardan alıkoyar, kişinin hayatına çekidüzen vermesini sağlar. Özellikle cemaatle kılınan namazlar, sosyal kaynaşma ve dayanışmayı kuvvetlendirir, birlik ve beraberliği pekiştirir. Namaz, maddi ve manevi arınmaya vesile olur. Kur’an’da namaz kılınması emredilmiş, Hz. Peygamber de bu emri uygulayarak Müslümanlara örnek olmuştur.


9. Bu parçaya uygun olacağını düşündüğünüz bir başlık yazınız. 


Cevap : Namaz: Kulluğun Özünden Sosyal Dayanışmaya


10. Namazın bir müminin hayatındaki yeri ne olmalıdır? Kendi cümlelerinizle açıklayınız.  


Cevap : Namaz, bir müminin hayatında ibadetin en temel ifadesi olmalıdır. Günlük yaşamını Allah’a bağlılık, şükür ve dua çerçevesinde düzenlemeli, namaz aracılığıyla hem bireysel huzur bulmalı hem de toplumsal dayanışmaya katkıda bulunmalıdır.


11. Namazın faydaları nelerdir? Açıklayınız.  


Cevap :

Maddeler Halinde Namazın faydaları şunlardır:

  1. Manevi Faydalar: Allah’ı anmayı, şükretmeyi ve O’na yakın olmayı sağlar. Kişinin ruhunu arındırır, sabır ve huzur verir.
  2. Ahlaki Faydalar: İnsanı kötülüklerden ve haramlardan alıkoyar, güzel ahlakı pekiştirir.
  3. Toplumsal Faydalar: Cemaatle kılındığında sosyal kaynaşmayı artırır, birlik ve beraberliği güçlendirir.
  4. Düzen ve Disiplin: Müminin gününü düzenler, zamanını etkili kullanmasına yardımcı olur.
  5. Maddi ve Manevi Arınma: Abdest ve namaz, hem bedeni hem de ruhu temizler.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Ç. Aşağıdaki 12-16. çoktan seçmeli soruların cevabını işaretleyiniz.


Soru: Namaz ibadeti farz, vacip ve nafile olmak üzere üç başlıkta ele alınır. Beş vakit namaz ile cuma namazı farz namazlardandır. Vitir ve bayram namazları vacip, teravih namazı ise nafiledir.

Buna göre aşağıdaki namazlardan hangisinin hükmü diğerlerinden farklıdır?


A) ikindi
B) Sabah
C) Teravih
D) Yatsı

Cevap : B


Soru: Ahmet arkadaşlarıyla buluşup parkta oynamak için evden çıktığında öğle ezanı okunmaya başladı. Önce namazı kılıp sonra parka gitsem daha güzel olur, diye içinden geçiriyordu ki parkta buluşacağı arkadaşlarının şadırvana doğru yürüdüklerini fark etti. Hemen onlara yetişti ve birlikte abdestlerini alarak camiye girdiler. Önce dört rekâtlık sünneti kıldılar. Müezzin kamet getirdi. İlk safta yerlerini aldılar. Niyet edip imamın ardından tekbir getirerek ellerini bağladılar. Dördüncü rekâtın sonunda oturdular. İmamla birlikte sağ ve sol omuzlarına doğru selam vererek namazı tamamladılar. İki rekâtlık son sünneti de kıldıktan sonra hep beraber parkın yolunu tuttular.

Bu parçada namazın farzlarından hangisine doğrudan değinilmemiştir?


A) Hadesten taharet
B) İftitah tekbiri
C) Ka’de-i ahîre
D) Secde

Cevap : A


Soru: Namaz,
I. Allah’ı (cc) hatırlatır.
II. Allah’a (cc) şükretmenin bir yoludur.
III. toplumsal bütünleşmeye katkıda bulunur.
IV. Allah’a (cc) karşı kulluk görevidir.
V. maddî ve manevî kirlerden arındırır.
VI. cami cemaatinin yardımlaşma ve dayanışmasına vesile olur.

Numaralanmış ifadelerden hangileri namazın bireysel faydalarıyla ilgilidir?


A) I ve II
B) III ve VI
C) I, II ve III
D) I, II, IV ve V

Cevap : D


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru: Namaz ibadetiyle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) Namazın farz olması için yirmi yaşını doldurmak gerekir.
B) Farz, vacip ve nafile olarak sınıflandırılabilir.
C) İslam’ın beş temel esasından biridir.
D) Namazın farzlarından biri de abdest almaktır.

Cevap : C


Soru: Selam, rahmet ve bütün güzellikler, iyilikler Allah içindir. Ey Peygamber! Allah’ın rahmeti, bereketi ve selamı senin üzerine olsun. Selam, bize ve Allah’ın iyi kullarının üzerine olsun. Tanıklık ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur. Yine tanıklık ederim ki Muhammed onun kulu ve elçisidir.

Anlamı verilen bu dua ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) Hz. Peygamber bu duayı namazlarda okumuştur.
B) Namazların başında tekbirden hemen sonra okunur.
C) İçinde kelimeişehadet yer alır.
D) Bu duanın adı Tahiyyat duasıdır.

Cevap : B


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Öğreniyorum: Kevser Suresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


5. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Öğreniyorum: Kevser Suresi Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları”, Kevser Suresi ile ilgili soruların yanıtlarını ve açıklamalarını sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Öğreniyorum: Kevser Suresi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin sure hakkındaki bilgi seviyesini artırmaya yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, MEB müfredatına uygun olarak Kevser Suresi etkinliklerini tamamlamayı sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları”, etkinliklerde kullanılabilecek doğru yanıtları ve yöntemleri içerir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120


Soru : Kevser suresi, üç ayetten oluşur ve Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresidir. Kevser suresi hakkında neler biliyorsunuz? Daha önce Kevser nehri ifadesini duydunuz mu?


Cevap :

Kevser Suresi, Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresidir ve üç ayetten oluşur. Bu surede Yüce Allah, Peygamberimiz Hz. Muhammed’e (sav) “Kevser” ismiyle müjdelenen bir nimet bahşettiğini bildirir. “Kevser”, bol nimet anlamına gelir ve cennetteki bir nehir veya havuz olduğu ifade edilir.

Kevser Suresi’nde Allah, Peygamberimize şükrederek namaz kılmasını ve kurban kesmesini emreder. Ayrıca bu sure, Hz. Muhammed’e düşmanlık edenlerin sonunun kesileceğini bildirir.

Evet, Kevser Nehri ifadesini daha önce duydum. Bu, cennette Peygamberimize ve ümmetine sunulan bir nimet olarak anılır. Kevser Nehri’nin suyu beyaz, tadı baldan tatlı, kokusu misk gibidir ve bu nehirden içenlerin susuzluk çekmeyeceği rivayet edilir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Etkinlik-6


Soru : Aşağıda karışık olarak verilen Kevser suresinin okunuşunu doğru şekilde sıralayınız ve Kevser suresini doğru telaffuzuyla sesli olarak okuyunuz.


Cevap :

(2) Fesalli lirabbike
(1) İnnâ e’taynâ kelkevser
(5) hüvel ebter
(3) venḥar
(4) İnne şânieke


Soru : Kevser suresinin anlamını okuyunuz ve çıkardığınız mesajları örnek cümleden yararlanarak boş bırakılan yere yazınız


Cevap :

Kevser Suresinin Anlamı:
“Şüphesiz, biz sana Kevser’i verdik. O hâlde Rabbin için namaz kıl ve kurban kes. Asıl sonu kesik olan, sana düşmanlık edendir.”

Kevser Suresinin Vermek İstediği Mesajlar:

  1. Allah’ın verdiği nimetlere şükretmek.
  2. Yalnızca Allah için ibadet etmek ve O’na kulluk etmek.
  3. Allah’ın yoluna adanmış bir hayat sürmek.
  4. Peygamberimize düşmanlık edenlerin başarıya ulaşamayacağı.

Soru : Kevser suresinin vermek istediği mesajlara uygun davranışlarda bulunmak için neler yapabilirsiniz? Örnekler veriniz.


Cevap :

Kevser Suresinin Mesajlarına Uygun Davranışlar İçin Örnekler:

  1. Şükretmek için günlük ibadetlerimizi aksatmadan yerine getirmek.
  2. Bayramlarda kurban keserek bu ibadeti ihlasla yapmak.
  3. İnsanlara iyi davranarak Peygamberimizin ahlakını örnek almak.
  4. Başkalarına düşmanlık etmemek ve barış içinde yaşamak.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Değerlendirme


Soru : Size göre Kevser suresinin anlamını bilerek okumakla anlamını bilmeden okumak arasındaki fark nedir? Düşüncelerinizi açıklayın.


Cevap :

Kevser suresinin anlamını bilerek okumak, bu surede verilen mesajları anlamamıza ve hayatımıza uygulamamıza yardımcı olur. Böylece ibadetlerimiz daha bilinçli ve samimi bir şekilde yapılır. Anlamını bilmeden okumak ise sadece Kur’an-ı Kerim’i okuma sevabını kazandırır. Ancak, anlamını bilmek, okunan ayetlerin ruhuna daha çok ulaşmamızı ve Allah’a olan bağlılığımızı derinleştirmemizi sağlar. Örneğin, Kevser Suresi’ni anlamıyla okuduğumuzda, Allah’a şükretme ve O’na kulluk etme bilinci artar.


Etkinlik-7


Soru : Aşağıdaki Kevser suresiyle ilgili sorulardan yararlanarak aile büyüklerinizden biriyle röportaj yapınız ve cevapları aşağıdaki tabloya not alınız.


1. Kevser suresini hangi durumlarda okursunuz?


Cevap : “Genelde huzur bulmak, şükretmek ya da sevdiklerim için dua etmek istediğim zamanlarda okurum.”


2. Kevser suresini okuduğunuzda ne hissedersiniz?


Cevap : “Allah’a olan minnettarlığımı ve O’na daha yakın olduğumu hissederim. İçimde bir huzur ve güven duygusu oluşur.”


Soru : Yaptığınız röportajı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Röportajı aile büyüğümle yaptım. Kevser Suresi’ni genelde huzur bulmak ve Allah’a şükretmek amacıyla okuduğunu söyledi. Okuduğunda kendisini daha huzurlu hissettiğini ve Allah’a olan bağlılığının güçlendiğini belirtti.


Soru : Kevser suresini günlük hayatınızda hangi durumlarda okuyabilirsiniz? Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Allah’a şükretmek istediğimde,
  • Zor bir durumla karşılaştığımda huzur bulmak için,
  • Manevi bir destek hissetmek istediğimde Kevser Suresi’ni okuyabilirim.

Soru : Kevser suresini okumanın Allah’la (cc) bağınızı nasıl etkilediğini iki cümle ile özetleyiniz.


Cevap : Kevser Suresi’ni okumak, Allah’a olan minnettarlığımı artırır ve O’na daha yakın hissetmeme vesile olur. Ayrıca, bu sureyi okumak, hayatımdaki güzellikleri hatırlatarak şükretmemi sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Kontrol Noktası


Soru : Size göre Kevser suresinin anlamını bilerek okumakla anlamını bilmeden okumak
arasındaki fark nedir? Düşüncelerinizi açıklayın.


Kevser ne demektir?

Cevap : Kevser, bolluk, bereket ve Peygamberimize verilen nimetlerin adıdır.


Kevser  suresinde nelerden bahsedilmektedir?

Cevap : Allah’ın Peygamberimize verdiği nimetlerden, şükür ve ibadetin öneminden bahsedilmektedir.


Kevser  suresini okuduğunuzda neler hissediyorsunuz?

Cevap : Huzur, mutluluk ve Allah’a şükretme duygusu hissediyorum


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185


5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları“, öğrencilerin ünite boyunca edindikleri bilgileri ölçmek amacıyla hazırlanmıştır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları”, dinî değerleri anlama ve yorumlama becerilerini değerlendiren sorular içermektedir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru yanıtlarla öğrencilerin kendilerini kontrol etmelerine yardımcı olur. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları”, bu değerlendirme süreçlerini destekleyen etkinliklere yer vermektedir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185


Soru : Aşağıda kültürümüzdeki cami örnekleriyle ilgili bilgi görseli verilmiştir?


Cevap :

ULU CAMİLER

• Cuma camisi veya cami-i kebir de denilir.
• Müslümanlar cuma ve bayram namazlarını bu camilerde kılarlar.
• Birçoğu Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi’nden kalmıştır.
• Çevresinde medrese, şifahane, çeşme gibi yapılar inşa edilmiştir.
• Bursa Ulu Camii, Diyarbakır Ulu Camii, Divriği Ulu Camii, Konya Alâeddin Camii ve Tokat Ulu Camii ülkemizdeki ulu camilerden bazılarıdır.

SELATİN CAMİLERİ
• Selatin, sultanlar demektir.
• Padişah ve hanedan mensupları tarafından yaptırılmıştır.
• İstanbul, Edirne ve Bursa gibi birçok şehirde inşa edilmiştir.
• Bu camilerin birden fazla minareleri vardır.
• Süleymaniye Camii, Şehzade Camii, Selimiye Camii, Sultan Ahmet Camii, Bayezid Camii ülkemizdeki selatin camilerinden bazılarıdır.


Soru : Bu bilgi görseline göre aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

(✓) a) İşlevine, özelliklerine ve yaptıranlarına göre camilere farklı isimler verilmiştir.
b) Minare ve kubbe cami mimarisinin ana unsurlarındandır.
(✓) c) Selatin camileri padişahlar veya hanedan mensupları tarafından yaptırılmıştır.
ç) Büyük camilerde yalnızca cuma namazları kılınır.
d) Camilerin iç süslemelerinde farklı sanat dallarından eserler görmek mümkündür.
(✓) e) Ulu camiler halkın cuma ve bayram namazlarını bir arada kılması için yapılmıştır.
(✓) f) Camilerin etrafındaki şifahane, çeşme gibi yapılar inşa edilmiştir.
(✓) g) Sultan Ahmet Camii selatin camilerdendir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kutucuklarda mimarimizdeki dinî motiflerle ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Kutucuklardaki harfleri kullanarak soruları cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


Dinin mimari üzerindeki etkisine örnek gösterilebilecek yapılar hangileridir?


Cevap : : b, c, ç, d, f, ğ, h, ı, i


Caminin iç bölümüyle ilgili kavramlar hangileridir?


Cevap : c, h, i


Caminin dış bölümüyle ilgili kavramlar hangileridir?


Cevap : b, ç, ğ


Mimari eserlerde kullanılan sanatlar hangileridir?


Cevap : a, e, g


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


Soru : 6-7. soruları aşağıdaki metinden hareketle cevaplayınız.

İSLAM VE ŞEHİR

İnsanlar, ihtiyaçlarını karşılamak ve birlikte yaşamak için şehirler imar etmiş; ortaya koydukları maddi ve manevi eserlerle yaşadıkları yerleri güzelleştirmişlerdir. Din ve inanç unsuru da mimari yapıları çeşitlendirerek şehirlerin mimarisini etkilemiştir. Müslümanların kurduğu şehirlerde ve ortaya koyduğu mimari eserlerde İslam’ın izlerini görmek mümkündür. Örneğin şehir merkezlerinde camiler inşa edilmiştir. Bu camilerin etrafında abdest almak, temizlenmek için şadırvan ve hamamlar yapılmıştır. İhtiyaç sahipleri için aşevleri, yolda kalmışlar için kervansaraylar, hastaların tedavisi için şifahaneler, ilim öğrenmek için medreseler kurulmuştur. Müslümanlar, İslam dininin sosyal hayat anlayışını kurdukları şehirlere yansıtmıştır.


6. İslam, mimariyi nasıl etkilemiştir? Yorumlayınız.


Cevap : İslam, mimariyi hem şekil hem de işlev açısından derinden etkilemiştir. İbadet, temizlik, eğitim ve sosyal yardımlaşma gibi dinin temel değerleri, Müslümanların inşa ettiği mimari eserlerde yansıtılmıştır. Camiler, İslam’ın ibadet anlayışını; medreseler, ilim öğrenme ve öğretme kültürünü; şifahaneler, sağlık ve yardımlaşma prensiplerini ifade eder. Ayrıca, mimari eserlerde kullanılan hat, tezhip ve çini gibi süslemeler de İslam’ın sanat anlayışını yansıtır. İslam’ın tevhit inancı doğrultusunda figüratif tasvirler yerine soyut ve estetik desenler tercih edilmiştir.


7. Müslümanların, dinin etkisiyle inşa ettiği mimari eser çeşitlerine örnekler veriniz.


Cevap :

  • Cami: Süleymaniye Camii (İstanbul), Selimiye Camii (Edirne)
  • Şifahane: Gevher Nesibe Şifahanesi (Kayseri)
  • Medrese: Karatay Medresesi (Konya), Sahn-ı Seman Medresesi (İstanbul)
  • Kervansaray: Sultanhanı Kervansarayı (Aksaray)
  • Hamam: Çemberlitaş Hamamı (İstanbul)
  • Aşevi: İmarethaneler (örneğin, Bursa’daki Yeşil İmaret)

Soru : Aşağıdaki tabloda bazı ayetler ve hadisler verilmiştir. Bu ayet ve hadisler hangi mimari eserlerle ilişkilendirilebilir? Tabloda boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

a. “… (Ey müminler!) Siz hayır işlerinde yarışın…” (Bakara 2/148.) (Kervansaray, aşevi, imarethane)

b. “İlim için yola koyulan kimse, dönünceye kadar Allah yolundadır.” (Tirmizi, İlim, 2.) (Medrese)

c. “Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi kat daha faziletlidir.” (Buhari, Ezan, 30.) (Cami, mescit)

ç. “Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin, ayaklarınızı da topuk kemiklerine kadar (yıkayın)…” (Maide 5/6.) (Şadırvan, hamam)


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


Soru : Aşağıdaki 9-13. çoktan seçmeli soruların cevabını işaretleyiniz.


Soru: Babasıyla bayram namazına giden Muhsin, kalabalık nedeniyle caminin içine girememiş ve namazı cemaatin geri kalanıyla caminin avlusunda kılmıştır.

Muhsin’in avludayken yukarıdaki görsellerde yer alan bölümlerden hangisini görmesi mümkün değildir?


A) I
B) II
C) III
D) IV

Cevap: C


Soru: Müslümanların inşa ettikleri mimari eserlerde estetiğe önem verilmiş, süslemeler için farklı sanatlar kullanılmıştır. Örneğin hat sanatıyla camilerin duvarlarına Allah’ın (cc), Hz. Muhammed’in (sav), dört halifenin isimleri yazılmış, bu yazıların etrafı tezhiple süslenmiştir. Mihrap gibi bölümler, çeşitli geometrik desenlerle işlenmiştir. Medrese ve külliyelerde küçük resimlerin çizildiği minyatürler kullanılmıştır. Müslümanlar en güzel duygularını bu sanat dallarıyla imar ettikleri eserlere aktarmıştır.

Bu metin aşağıdaki hadislerden hangisiyle ilgilidir?


A) “Güzel söz sadakadır.” (Buhari, Cihad, 128.)
B) “Şüphesiz ki Allah güzeldir, güzelliği sever…” (Müslim, İman, 147.)
C) “Temizlik imanın yarısıdır” (Müslim, Taharet, 1.)
D) ‘..Aranızda selamı yayın.” (Müslim, İman, 93.)

Cevap: B


Soru: Yukarıda hakkında bilgiler verilen bu mescitlerin isimleri hangisinde doğru şekilde sıralanmıştır?


Cevap: A


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


Soru: Mimar Sinan’ın “kalfalık eserim” dediği Süleymaniye Camii çevresinde mektep, medrese, şifahane, han, hamam, imaret, türbe ve dükkânlar yer alır. Caminin geniş bir iç avlusu, bir ana kubbesi ve dört minaresi vardır. İç kubbesi ve duvarları hüsnühat sanatının en güzel örnekleriyle, mihrabı çini panolarla ve vaaz kürsüsü sedef kakmalı ahşapla süslenmiştir.

Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?


A) Süleymaniye; cami, medrese, şifahane gibi yapılardan oluşur.
B) Süleymaniye Camii, Mimar Sinan tarafından inşa edilmiştir.
C) Müslümanlar mimari yapılarda çeşitli sanatlar kullanmıştır.
D) Müslümanlar cemaatle namaz kılmak üzere camilerde bir araya gelir.

Cevap: D


Soru: Öğretmen derste yukarıdaki tabloyu vermiş ve öğrencilerden cami ve mescitle ilgili doğru ifadelerin yer aldığı kutuları yeşile boyamalarını istemiştir.

Kutular boyandığında ortaya çıkan şekil aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap: D


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121


5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120, 121 Cevapları” Bu sayfalarda, 3. Ünite Performans Görevi ile ilgili sorular ve etkinlikler yer alır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin üniteyle ilgili genel bilgi ve becerilerini değerlendirmelerine yönelik çeşitli soruları içerir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları”, öğrencilere bu performans görevini doğru ve eksiksiz bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olacak açıklamalar ve çözüm yolları sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni, temel özellikleri ve ana konuları hakkında bilgi toplayınız.


Cevap :

  • Kur’an-ı Kerim, 114 sure ve 6236 ayetten oluşur.
  • Sureler, Mekki ve Medeni olarak ikiye ayrılır.
  • Kur’an, iman, ibadet, ahlak, insan hakları, sosyal hayat ve ilim gibi birçok konuyu ele alır.
  • Ayetler, Allah’ın insanlara rehberlik eden emirlerini ve öğütlerini içerir.

Soru : Farklı bülten örnekleri inceleyerek bir şablon belirleyiniz.


Cevap :

  • Başlık: “Kur’an-ı Kerim Bülteni”
  • Bölümler: İç düzeni, temel özellikleri, ana konuları, ilginç bilgiler ve görseller.
  • Görsel alanlar: Sayfa düzeni örnekleri ve süslemeler.

Soru : Kur’an-ı Kerim’in sayfa düzeni hakkında resim ve fotoğraflar bulunuz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120-121 Cevapları”

Soru : Topladığınız bilgilerden yararlanarak belirlediğiniz şablona uygun Kur’an-ı Kerim bülteni hazırlayınız.


Cevap :

Başlık: Kur’an-ı Kerim Bülteni

  1. İç Düzeni: 114 sure, 6236 ayet.
  2. Temel Özellikleri: İlahi rehber, değişmeyen ilahi kitap.
  3. Ana Konuları: İman, ibadet, ahlak, sosyal düzen.
  4. Sayfa Düzeni: Besmele ile başlayan sureler, hat sanatı ve süslemelerle estetik bir yapı.
  5. Öne Çıkan Ayet: “Şüphesiz bu Kur’an, insanları en doğru yola iletir…” (İsra 17/9).

Değerlendirme Ölçütleri

Bu çalışmada ortaya koyduğunuz ürün aşağıdaki ölçütlere göre değerlendirilecektir:
. Konu hakkında bilgi toplama: Ayet, hadis, TDV İslam Ansiklopedisi, Dini Terimler Sözlüğü, Güncel Türkçe Sözlük’ten konu ile ilgili bilgiler toplanmalı.
. Çözümleme: Bilgiler başlıklarına göre çözümlenip sınıflandırılmalı.
. Görsel Materyal Kullanımı: Çalışmada resim ve fotoğraflardan yararlanılmalı.
. Sunma: Hazırlanan bültenler açık ve anlaşılır bir dille sunulmalı.


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!