5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Sayfa 159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169 Cevapları MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169


Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri doğru şekilde anlamasına ve uygulamasına yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, konuların daha kolay kavranmasını sağlayarak derslerde başarıya katkı sunar.


“5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Sayfa 159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169 Cevapları MEB Yayınları”

Bununla birlikte 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 3. TEMA – DUYGULARIMI TANIYORUM : Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin dinleme metnini daha bilinçli şekilde anlamalarına destek olur. Aynı zamanda 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 Cevapları, planlı ve verimli çalışma alışkanlığı kazandırarak öğrenme sürecini güçlendirir.


“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni”


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169


Soru : “Bu Görev Bizim” bölümünde verilen atasözlerinin anlamını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Bu Görev Bizim” bölümünde verilen atasözleri; birlik ve beraberliğin önemini, yardımlaşmanın gücünü ve dayanışmanın değerini anlatmaktadır. İnsanlar birlikte çalıştığında zor işler kolaylaşır, tek başına yapılması güç olan işler el birliğiyle başarıya ulaşır.


Soru : Daha önce hiçbir yarışa katıldınız mı? Katıldıysanız ne tür bir yarışa katıldığınızı söyleyiniz.


Cevap : Evet, daha önce bir bilgi yarışmasına katıldım. Ayrıca okulda yapılan koşu yarışına da katıldım.


Soru : Yarış öncesi, yarış sırası ve sonrasında neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Yarış öncesinde heyecan ve biraz da kaygı hissettim. Yarış sırasında elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım, bu da bana azim verdi. Yarış bittikten sonra ise büyük bir rahatlama ve mutluluk yaşadım. Kazanamasam da deneyim bana özgüven kattı.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 160 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin adından ve görselinden hareketle içeriğini tahmin ediniz. Tahminlerinizi ve gerekçelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin, bisiklet yarışı yapan çocukların hikâyesini anlattığını düşünüyorum. Çünkü görselde dört bisikletli çocuk yer almakta ve hepsi kask takmış. Başlıktaki “Altı üstü” ifadesinden ise, yarışı kaybeden bir çocuğun bu duruma fazla üzüldüğünü anlıyorum.


Soru : b. Metnin içeriğiyle ilgili tahminleriniz doğru çıktı mı? Neden? Yazınız.


Cevap : Evet, tahminlerim doğru çıktı. Çünkü hem başlığı hem de görseli doğru şekilde yorumlamıştım.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını dinlediğiniz metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Yiğit’in yarış öncesi, sırası ve sonrasında hangi duyguları yaşadığını ayrı ayrı belirtiniz.


Cevap : Yarıştan önce Yiğit kendine çok güveniyor ve kesin kazanacağını düşünüyordu. Yarış sırasında hırslıydı. Yarış sonrasında ise kaybettiği için çok üzüldü ve öfkesine yenik düştü.


2. Arkadaşları yarış sonucunda Yiğit’e nasıl davranmışlar? Yiğit’in bir arkadaşı olsaydınız ona neler söylerdiniz?


Cevap : Arkadaşları Yiğit’i “Altı üstü bir yarış, üzülme.” diyerek teselli etmişlerdir. Ben de onun bir arkadaşı olsaydım aynı sözleri söyler, ayrıca bir dahaki yarışlarda kazanabileceğini hatırlatırdım.


3. Yiğit bisikletine zarar verdikten sonra neler hissetmiştir?


Cevap : Yaptığından dolayı büyük bir pişmanlık duymuştur. Özellikle bisikleti alırken biriktirdiği paraya babasının da destek olduğunu düşündüğünde hem üzülmüş hem de babasına mahcup hissetmiştir.


4. Babaannesi, torununun yaşadıklarını öğrenince ne tepki vermiştir? Yiğit’e hangi nasihatlerde bulunmuştur?


Cevap : Babaannesi torununu sakinleştirmiş, ona öfkesine hâkim olması gerektiğini söylemiş ve hoşgörülü davranmıştır.


5. Babası “İşte benim oğlum, bugün biraz daha büyüdü.” demiştir. Bu sözüyle ne anlatmak istemiş olabilir?


Cevap : Bu sözle, Yiğit’in yaşadığı olaydan ders çıkararak olgunlaştığı anlatılmak istenmiştir. İnsan, hatalarından ders alarak büyür ve doğruyu bulur.


6. Baba ve babaannesinin olaya verdikleri tepkiyi çevrenizdeki büyüklerin tepkileriyle karşılaştırınız. Bu tepkilerin doğruluğu ve yanlışlığı konusundaki görüşlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Bazı büyükler böyle durumlarda çocuklara çok sert tepki gösterebiliyor. Ancak Yiğit’in babası ve babaannesi sabırlı ve anlayışlı davranmış, böylece Yiğit hatasını görüp ders çıkarmıştır. Bu yaklaşımın doğru olduğunu düşünüyorum.


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metinden hareketle aşağıda eksik bırakılan gerekçelendirme ifadelerini örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap :

  • Yiğit’in dürüst biri olduğunu, yaşadıklarını babasına saklamadan anlatmasından anladım.

  • Yiğit’in hırslı olduğunu, kazanmayı çok istemesinden ve kaybettiğinde gözyaşlarına hâkim olamamasından anladım.

  • Yiğit’in arkadaşlarının destekleyici olduğunu, “Üzülme, altı üstü bir yarış, dünyanın sonu değil.” diyerek onu rahatlatmaya çalışmalarından anladım.

  • Babaannesinin hoşgörülü olduğunu, “Olan oldu oğlum, sen öfkeni kontrol etmeyi öğren.” sözlerinden anladım.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 161 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Metnin başlığı niçin “Altı Üstü Bir Yarış” olarak belirlenmiş olabilir? Siz de metne farklı başlıklar belirleyip yazınız.


Cevap : Bu ifade, Yiğit’in yarışı kaybettiğinde arkadaşlarının onu avutmak için söyledikleri söz olduğundan metnin başlığı olarak seçilmiş olabilir. Ben olsaydım metne ‘Yiğit’in Pişmanlığı’ ya da ‘Hatasını Fark Eden Çocuk’ gibi başlıklar koyardım.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Öfke kontrolünü sağlamak için yukarıdaki yöntemlere benzer birçok yöntem bulunmaktadır. Peki, siz öfkelendiğinizde neler yapıyorsunuz, öfkenizi kontrol etmek için hangi yöntemi kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap : Öfkelendiğimde derin nefes alıp sakinleşmeye çalışırım. Mümkünse bulunduğum ortamdan kısa süreliğine uzaklaşırım. Bazen de öfkem geçene kadar kimseyle konuşmamayı tercih ederim. Böylece kendimi kontrol altında tutmuş olurum.


Soru : b. Çevremizle sağlıklı iletişim kurabilmek için öfkemizi kontrol altında tutmamız niçin önemlidir? Söyleyiniz.


Cevap : Çevremizle sağlıklı iletişim kurabilmek için öfkemizi kontrol etmek çok önemlidir. Çünkü öfke anında düşünmeden söylediğimiz sözler veya yaptığımız davranışlar karşımızdakini kırabilir. Öfkemizi kontrol edersek hem ilişkilerimiz zarar görmez hem de insanlar arasında güven, sevgi ve saygı devam eder.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 162 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Yiğit’in öfkesini kontrol edemediği olayla ilgili aşağıdaki sorulara cevap veriniz.


Soru: Yiğit’in öfkesinin sonucunda neler olmuştur?

Cevap : Yiğit, öfkesine yenik düşerek bisikletini kırıp zarar vermiştir.


Soru: Yiğit’in yarış sonucunda yaşadığı hayal kırıklığı ve öfkenin yoğunluğunun nedeni ne olabilir?

Cevap : Yiğit’in bu kadar hayal kırıklığı yaşamasının sebebi, arkadaşları arasında yapılan sıradan bir yarışı fazla önemsemesi ve kendine aşırı güvenmesidir.


Soru: Siz bu metinden olumlu ya da olumsuz neler çıkardınız?

Cevap :

  • Olumlu çıkarımlarım: Yiğit’in babası ve babaannesinin sabırlı ve anlayışlı tavırları sayesinde Yiğit yaptığı hatanın farkına varmıştır. Ayrıca arkadaşlarının onu teselli etmeleri, ona değer verdiklerini göstermektedir.

  • Olumsuz çıkarımlarım: Yiğit’in yarışa gereğinden fazla hırsla yaklaşması kötü sonuçlar doğurmuştur. Öfkesini kontrol edemeyip çok sevdiği bisikletine zarar vermesi olumsuz bir davranıştır.


Soru: Sizce Yiğit, yaşananlardan sonra benzer bir davranışı tekrar edebilir mi? Neden?

Cevap : Tekrar etme ihtimali vardır, çünkü bazı huylar kolay kolay değişmez. Özellikle hırs, insanın karakterine yerleşmişse tamamen yok olması zordur.


Soru: Yiğit’in hangi davranışını beğenmediniz? Siz olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?

Cevap : Yiğit’in kendine fazla güvenmesini ve yenilgiyi kabullenemeyip bisikletine zarar vermesini doğru bulmadım. Ben olsaydım kaybettiğim için üzülsem de kazanan arkadaşımı tebrik eder ve bir dahaki sefere daha iyi hazırlanmak için çalışırdım.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 163 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. 1. temada dinlediğiniz “Oyun Durdu!” adlı metin ile dinlediğiniz metni ana karakterlerin özellikleri ve deneyimleri açısından aşağıdaki yönergeler doğrultusunda karşılaştırınız. 


Soru: Ana karakterlerin özelliklerini ve neler yaptıklarını belirleyiniz.


Cevap Oyun Durdu adlı metindeki kahraman, oyun bağımlısı bir çocuktur. Altı Üstü Bir Yarış adlı metinde ise ana karakter, hırslı ve kendine fazlasıyla güvenen bir çocuktur.


Soru: İki ana karakterin benzerlik ve farklılıklarını defterinize listeleyiniz.


Cevap :

Benzerlikler:

  • Her ikisi de istediği gerçekleşmeyince sinirlendi.
  • İkisi de sonunda yaptıkları hatayı fark etti.
  • İkisinde de hırslı bir kişilik vardır.

Farklılıklar:

  • Yiğit, yarışı kaybedince öfkelendi; Sude ise oyunun kesilmesine sinirlendi.
  • Sude, evde vakit geçiren ve daha çok oyun oynayan bir çocukken; Yiğit dışarıda arkadaşlarıyla zaman geçiren bir çocuktur.

Soru : b. İki karakterin özellikleri ve deneyimleriyle ilgili hangi sonuçlara ulaştığınızı anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap : Bu iki çocuk da hırslarının etkisiyle yanlış davranışlarda bulunmuşlardır. Sude, oyun konusunda; Yiğit ise yarış konusunda kendini kaybetmiştir. Sonuçta ikisi de boşuna üzülmüş, ama yaptıklarının yanlış olduğunu fark etmişlerdir. Hatalarından ders çıkarmaları onların olumlu yönüdür.


8. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde neler yaşandığını yazınız.


Cevap :

Serim: Mahallede Yiğit ve arkadaşlarının bisiklet yarışı yapacakları anlatılır. Yiğit’in bu yarışı kazanmayı çok istemesiyle metnin konusu ortaya konur.

Düğüm: Yarış başlar ve Yiğit kaybeder. Kaybettiği için öfkelenip bisikletine zarar verir. Daha sonra babaannesi onu teselli eder. Babası bisikletin durumunu sorunca Yiğit olanları dürüstçe anlatır.

Çözüm: Yiğit hatasını kabul edip babasından özür diler. Babası da onu affeder.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 164 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metinde “iki nokta, uzun çizgi ve üç nokta”nın hangi amaçla kullanıldıklarını belirleyiniz. 


Cevap :

  • İki nokta (:) → Kendisiyle ilgili açıklama yapılacak cümlenin sonunda kullanılmış. (Örn: “Sergideki eserleri göreceğimi düşündükçe…”)

  • Uzun çizgi (—) → Konuşmaları göstermek için kullanılmış.

  • Üç nokta (…) → Devam eden, tamamlanmamış ya da eksiltili ifadeleri belirtmek için kullanılmış.


Soru : b. Metinde kullanıldığı yerlerden hareketle aşağıda verilen noktalama işaretlerinin kullanım kurallarını oluşturunuz.


Cevap :

  • İki nokta: Kendisiyle ilgili örnek, açıklama veya konuşma yapılacağını göstermek için kullanılır.

  • Uzun çizgi: Konuşmaları ve karşılıklı diyalogları göstermek için kullanılır.

  • Üç nokta: Sözün tamamlanmadığını, devamının getirilebileceğini veya eksiltili anlatımı belirtmek için kullanılır.


Soru : c. Oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek cümle yazınız.


Cevap :

  • İki nokta: Derslerde başarılı olmak için üç şeye dikkat etmelisin: düzenli çalışmak, tekrar yapmak, sabırlı olmak.

  • Uzun çizgi: — Bu kitabı sen mi aldın? dedi annesi.

  • Üç nokta: O kadar güzel anlattı ki… Hepimiz hayran kaldık.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 165 Cevapları


Soru: Öğretmenimiz öyküleyici metinlerdeki önemli bilgiler ile ayrıntıları nasıl ayırt etti?


Cevap : Olayın ilerlemesine katkısı olan kısımları seçerek, önemsiz ayrıntılardan ayırdı.


Soru: Özellikle olay akışını yazarken yaşanan olaylardan önemli olanlarını nasıl belirledi?


Cevap : Metindeki olay örgüsüne ve verilmek istenen mesaja odaklanarak önemli olanları seçti.


Soru: Belirlediği bilgi ve olayları özete dönüştürürken olay akışını nasıl aktardı?


Cevap : Olay akışını özetlerken metindeki kişi, yer ve zaman unsurlarına yer verdi.


Soru: Filmi kendi cümleleriyle anlatırken nelere dikkat etti?


Cevap : Açık ve anlaşılır bir dil kullandı, uzun ve karmaşık cümlelerden kaçındı. Ayrıca yabancı kelimelerin yerine Türkçe karşılıklarını tercih etti.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 166 Cevapları


Soru: 4-6 kişilik gruplar oluşturalım ve karekodu okutarak filmi izleyelim. İzleme sırasında öğretmenimizin rehberliğinde stratejiyi uygulayalım.


Cevap :

  • Ormanda yangın çıktığı için hayvanlar korkup kaçıyor.

  • Yangın olduğu fark ediliyor.

  • Sürüyü güvenli bir yere götürüyorlar.

  • Orman görevlisi yangına tek başına yetişemiyor ve yardım çağırıyor.

  • Herkes el ele vererek su taşıyor ve yangını birlikte söndürüyorlar.

  • Kervan geceyi orada çadır kurarak geçiriyor.

  • Yaman Dede, yangına çok üzülüyor ve orman ile hayvan sevgisini dile getiriyor.

  • Ertesi sabah yangın çıkan yere fidan dikiliyor.

  • Kervan yola devam ediyor.


Soru: Şimdi 2-3 kişilik küçük gruplar oluşturalım ve karekodu okutarak filmi izleyelim. Filmi izlerken stratejiyi kullanalım.


Cevap :

  • Mert evde boş boş vakit geçirip her şeyi sanal mahalle uygulamasından halletmeye çalışıyor.

  • Arkadaşları matematik ödevi için kütüphaneye gitmek istiyor.

  • Mert kütüphaneye gitmeyip ödevi uygulama üzerinden yaparak kendini kandırıyor.

  • Kardeşi, Mert’i oyun bağımlısı olduğu için uyarıyor.

  • Mert rüyasında bağımlılığının zararlarını görüyor ve uyanınca uygulamayı siliyor.

  • Daha sonra arkadaşlarının yanına kütüphaneye gidiyor. Arkadaşları onu görünce çok seviniyor.


Soru: Artık stratejiyi kullanmayı öğrendik. Bundan sonra okuduğun, dinlediğin veya izlediğin öyküleyici metinleri özetleyebilir misin?


Cevap Evet. Bundan sonra okuduğum, dinlediğim ya da izlediğim öyküleyici metinleri bu yöntemle kolayca özetleyebilirim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 167-168 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz metinden hareketle metin yapılarının analizi, bilgileri organize etme ve özetleme stratejilerini kullanarak aşağıdaki bölümleri doldurunuz.


Cevap :

Şahıs/Varlık Kadrosu:

  • İhtiyar baba
  • Büyük kız
  • Ortanca kız
  • Küçük kız

Olay Akışı:

  • Yaşlı baba malını üç kızına paylaştırmak ister.
  • Büyük kız babasını altınlar kadar sevdiğini söyler, altınları alır.
  • Ortanca kız babasını konak kadar sevdiğini söyler, konağı alır.
  • Küçük kız babasını bir avuç toprak kadar sevdiğini söyler, babası ona çorak tarla verir.
  • Zamanla büyük kız altınlarını tüketir, ortanca kız konağını satar.
  • Küçük kız ise çorak tarlayı işler, fidanlar diker, zengin olur.
  • Baba kızlarını ziyaret ettiğinde, küçük kızın çalışkanlığını görür ve onun sevgisinin değerini anlar.

Yer: Babanın konağı, büyük kızın evi, ortanca kızın konağı, küçük kızın çorak tarlası.

Zaman: Geçmiş zaman, “bir varmış bir yokmuş” masal zamanı.


Soru : b. Özetleme stratejisini kullanarak yukarıdaki masalın özetini defterinize yazınız.


Cevap : Bir zamanlar üç kızı olan yaşlı bir adam varmış. Kızlarına malını nasıl paylaştıracağını bilemezken rüyasında “kızlarına seni ne kadar sevdiklerini sor, o kadar pay ver” denildiğini görmüş. En büyük kız altınlar kadar, ortanca kız konak kadar, küçük kız ise toprak kadar sevdiğini söylemiş.

Baba, büyük kıza altınlarını, ortancaya konağını, küçüğe ise çorak bir tarla vermiş. Yıllar geçtikçe büyük kız altınlarını tüketmiş, ortanca kız konağını kaybetmiş. Küçük kız ise tarlasını işlemiş, fidan dikmiş ve zengin olmuş. Baba kızlarını ziyaret ettiğinde küçük kızın sevgisinin gerçek ve kalıcı olduğunu anlamış.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 169 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : a. Dinlediğiniz “Altı Üstü Bir Yarış” adlı metni öğrendiğiniz strateji ve aşağıdaki yönergeler doğrultusunda defterinize özetleyiniz.


Cevap : Yiğit, arkadaşlarıyla bisiklet yarışı yapmak istemiş ve yarışı kazanacağına çok güvenmiş. Fakat beklediği gibi olmamış ve kaybetmiş. Bunun üzerine büyük bir öfkeye kapılarak bisikletine zarar vermiş. Eve döndüğünde babaannesi onu sakinleştirmiş, öfkesini kontrol etmesi gerektiğini söylemiş. Babası gelince Yiğit korkmuş ama dürüst davranarak her şeyi anlatmış. Hatasını düzelteceğine söz verince babası da onu affetmiş.


Soru : b. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.


Cevap : Öğretmenim, özetimi başarılı buldu. Gereksiz ayrıntılara girmediğimi ve olayları sırasıyla aktardığımı söyledi. Ancak daha kısa ve öz cümleler kurarak özetimi daha da etkili hale getirebileceğimi belirtti.


12. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda verilen örnek olayı inceleyiniz.


Cevap : “Okullar arası yapılacak bilgi yarışmaları için takım oluşturma görevi size verilmiştir. Sınıfta içine kapanık bir arkadaşınız vardır. Onun da bilgi yarışmasına katılmasını istiyorsunuz. Arkadaşınızı ikna etmek için onunla konuşmanız gerekiyor.


Soru : b. Bir arkadaşınızla yukarıdaki olaydan hareketle doğaçlama bir konuşma yapınız. Konuşmanızda aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.


Cevap :

— Merhaba [arkadaşının adı], nasılsın?
— Biliyor musun, yakında okullar arası bilgi yarışması yapılacak. Biz de sınıf olarak bir takım kuruyoruz.
— Senin bu yarışmaya katılmanı çok isterim. Çünkü senin bilgine güveniyoruz, derslerde ne kadar başarılı olduğunu hepimiz görüyoruz.
— Belki içine kapanık olduğun için çekiniyor olabilirsin ama biz bir takımız. Hepimiz birbirimize destek olacağız.
— Bu yarışma senin hem kendine güvenini artıracak hem de bilgilerini göstermen için çok güzel bir fırsat olacak.
— Eminim sen de katıldığında bundan büyük bir keyif alacaksın. Hadi, beraber katılalım!


Soru : c. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.


Cevap : Konuşmamda samimi ve ikna edici bir dil kullandığım için güçlü yönüm oldu. Ancak bazı cümleleri daha kısa ve akıcı kurmam gerektiğini fark ettim. Bundan sonraki etkinliklerde daha sade ve anlaşılır konuşmaya, ayrıca beden dilimi de daha etkili kullanmaya dikkat edeceğim.


Soru : Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda Nasrettin Hoca hakkında bir araştırma yapınız. Sınıfta anlatmak üzere bir de Nasrettin Hoca fıkrası öğreniniz.


Cevap :

Nasrettin Hoca Hakkında Araştırma:

Nasrettin Hoca, 1208 yılında Eskişehir’in Sivrihisar ilçesine bağlı Hortu köyünde doğmuştur. 1284 yılında Konya’nın Akşehir ilçesinde vefat etmiştir. Türk halk mizahının en önemli isimlerinden biridir. Akıllı, nüktedan, hazırcevap kişiliğiyle tanınmıştır. Fıkralarında insanlara güldürürken düşündürmeyi, doğruyu ve yanlışı göstermek istemiştir. Onun fıkraları, yüzyıllardır halk arasında anlatılmakta ve ders verici yönleriyle günümüzde de önemini korumaktadır.

Nasrettin Hoca Fıkrası (Örnek): Parayı Veren Düdüğü Çalar

Bir gün Hoca, çocuklara düdük getireceğini söylemiş. Çocuklar paralarını verip Hoca’yı beklemeye başlamış. Ancak içlerinden biri para vermemiş. Hoca düdükleri dağıtırken parasını vermeyen çocuk, “Benim düdüğüm nerede?” diye sormuş. Hoca gülerek, “Parayı veren düdüğü çalar.” demiş.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!