4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 202-203-204 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı 6. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 202, 203, 204


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 202-203-204. Sayfa Cevapları öğrencilerin 6. tema kapsamında öğrendiklerini pekiştirmeleri ve sanatla ilgili kazanımlarını değerlendirmeleri amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmalar, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları içerisinde yer almakta ve öğrencilerin okuma, anlama, yazma gibi temel becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 202-203-204 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. TEMA : SANAT : 6. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, sanatın farklı alanlarını gözden geçirme fırsatı bulur. Bu etkinlikler çocuklara hem kültürel farkındalık kazandırır hem de sanatsal değerlere daha çok önem vermelerini sağlar. Tüm etkinlikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 202, 203, 204 Cevapları doğrultusunda hazırlanmış olup öğrencilerin hem akademik hem de kültürel gelişimlerine destek olacak şekilde düzenlenmiştir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 202-203-204


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 202 Cevapları


OYUNCU

Perdeler açılınca,
Buluşurum sizlerle.
Yepyeni dünyalara,
Uçarız hep birlikte.

Bazen kral olurum,
Bazen zavallı köle,
Bazen meddahlık yapıp
Can katarım öyküye.

Renkten renge girerim,
Boyarım suratımı.
Kötü adam olunca,
Çatarım kaşlarımı.

Bir oyunda güldürür,
Ağlarım, ağlatırım.
Duygular dünyasına,
Yeni renkler katarım.

Nur İÇÖZÜ
En Güzel Kimin İşi

(1-8. soruları metne göre cevaplayınız.) 


1. Aşağıdaki görsellerden hangisi okuduğunuz şiir için uygundur? İşaretleyiniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 202-203-204 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 203 Cevapları


2. Perdeler açılınca neler olmaktadır? 


Cevap : Perdeler açılınca oyuncu seyircilerle buluşmakta ve oyun başlamaktadır.


3. Oyuncu hangi rollerde oynamaktadır? 


Cevap : Oyuncu bazen kral, bazen köle, bazen de meddah rolünde oynamaktadır.


4. Oyuncu kötü adam rolü üstlendiğinde ne yapıyor? 


Cevap : Kötü adam rolünde oyuncu kaşlarını çatmaktadır.


5. Son dörtlükte “Duygular dünyasına, / Yeni renkler katarım.” dizeleriyle şair ne anlatmaktadır?


Cevap : Şair, oyuncunun insanlara farklı duygular yaşattığını, onları bazen güldürüp bazen ağlattığını anlatmaktadır.


6. Metinde geçen ve zıt anlamı olan iki kelimeyi, zıt anlamlarıyla birlikte yazarak bu kelimeleri birer cümle içerisinde kullanınız.


Cevap : Kral ↔ Köle
Cümle: Oyunda bazen kral oldum, bazen de köle rolüne girdim.


7. Metinde geçen pekiştirmeli kelimeyi bularak bu kelimeyi bir cümle içerisinde kullanınız.


Cevap : Zavallı Cümle: Zavallı köpek sokakta üşüyordu.


8. Okuduğunuz metinde geçen gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri yazınız. 


Cevap :

  • Gerçek anlamlı sözcükler: kral, köle, surat, kaş.

  • Mecaz anlamlı sözcükler: renkten renge girmek, uçmak (hayal kurmak anlamında).

  • Terim anlamlı sözcükler: perde (tiyatro perdesi), oyuncu, meddah.


9. Aşağıdaki cümlelerde eksik bırakılan yerleri uygun olacak şekilde “-de” eki ve “de” bağlacını yazarak tamamlayınız. 


Cevap :

  • Atkımı müzik odasında unuttum.

  • Babamda benimle oynayacakmış.

  • Sende mi bağlama aldın?

  • Konsere sende gelecek misin?

  • Yolda yürürken müzik öğretmenimi gördüm.

  • Sınavı kazandığımdan anneminde haberi yok.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 204 Cevapları


10. Aşağıda verilen isimlerin kısaltmalarını karşılarına yazınız. 


Cevap :

  • General → Gen.
  • Türk Silahlı Kuvvetleri → TSK
  • Güneydoğu → G.Doğu
  • Binbaşı → Bnb.
  • Cadde → Cad.
  • Acele Posta Servisi → APS
  • Türkiye Cumhuriyeti → T.C.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi → T.B.M.M.
  • Millî Savunma Bakanlığı → MSB
  • Doçent → Doç.

11. Sanat teması süresince izlediğiniz ve beğendiğiniz, yaşınıza uygun bir filmi arkadaşlarınıza tanıtınız.


Cevap :

Filmin adı: Kral Şakir: Mikrop Avcıları
Filmin süresi: 1 saat 30 dakika

Filmin konusu: Filmde Şakir ve arkadaşları, dünyayı tehdit eden kötü mikroplara karşı mücadele ediyorlar. Bilim ve dostluğun önemini gösteren bu macera, eğlenceli ve öğretici bir şekilde ilerliyor. Kahramanlarımız birlikte hareket ederek zorlukların üstesinden geliyor.

Filmi arkadaşlarıma tavsiye ediyorum çünkü hem çok eğlenceli hem de öğretici bir film. Bilim, dostluk ve dayanışma gibi değerleri anlatıyor. Çizimleri ve komik sahneleri sayesinde hiç sıkılmadan izlenebiliyor. Ayrıca bize birlikte hareket etmenin ne kadar güçlü bir şey olduğunu hatırlatıyor.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


Soru : İş, eğitim veya askerlik gibi bir sebeple doğup büyüdüğü şehirden ayrılmak zorunda kalan bir yakınınıza bir mektup yazınız. Mektubunuzu çoğaltarak bir örneğini sınıfa getiriniz. 


Cevap :

Sevgili Amcam,

Umarım bu mektubum seni sağlıklı ve mutlu bir şekilde bulur. Biz burada iyiyiz, seni çok özledik. Doğup büyüdüğün şehirden işin dolayısıyla ayrılmak zorunda kaldığını biliyorum. Yeni gittiğin yerde alışma sürecinin kolay olmadığını tahmin ediyorum ama senin güçlü ve çalışkan bir insan olduğunu bildiğim için kısa zamanda her şeye uyum sağlayacağına inanıyorum.

Buradaki evimiz, sokaklarımız, çocukluğunu geçirdiğin yerler seni çok özlüyor. Her köşe bana seninle yaşadığımız güzel anıları hatırlatıyor. Özellikle seninle yaptığımız uzun sohbetleri ve gezileri çok arıyorum.

İnşallah en kısa zamanda izne gelip bizi ziyaret edersin. Seni tekrar görmek, birlikte vakit geçirmek bizleri çok mutlu edecek. Dualarımız ve sevgimiz her zaman seninle.

Sevgiyle kucaklıyorum,
Yeğenin



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!