4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmek için özel olarak hazırlanmış etkinlikler içerir. Bu sayfalardaki İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, metni analiz ederek ana fikir, karakter çözümlemesi ve yaratıcı düşünme becerilerini pekiştirirler. “Olamam” metni, çocukların kendini tanıması ve özgün bireyler olarak kendilerini kabul etmelerini teşvik eder.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık kapsamında, öğrenciler metinle ilgili çeşitli soruları yanıtlarken okuma-anlama becerilerini güçlendirir. Bu etkinlikler, çocukların düşüncelerini ifade etme yetilerini geliştirirken, aynı zamanda metnin ana mesajını kavrayarak kendilerini farklı yönlerden ifade etmelerine de katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29


Hazırlanalım


Soru : Bayrağımıza karşı saygınızı nasıl gösterebilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bayrağımıza karşı saygımızı, onu yıpratmamaya ve temiz bir şekilde muhafaza etmeye özen göstererek gösterebiliriz. Resmi törenlerde bayrağa saygıyla selam durmak, onu dikkatle asmak ve gerektiğinde usulüne uygun katlamak da saygımızın bir ifadesidir. Ayrıca, bayrağımızı temsil eden değerlere bağlı kalmak ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek de bayrağımıza olan saygımızı gösterir.


1. ETKİNLİK


Soru : a. Güneş ile karga arasında geçen konuşmayı okuyunuz.


Cevap : Kitabınızda verilen konuşmayı bir kaç defa okuyunuz.


Soru : b. Sizce bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumanın ne
gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumak, hem okuyanın hem de dinleyenin metni daha iyi anlamasını sağlar. Vurgu ve tonlama, metindeki duyguları ve düşünceleri daha etkili bir şekilde yansıtarak anlatımı güçlendirir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Nehir, “Olamam” şiirindeki bazı kelimelerin şiirdeki anlamlarını aşağıdaki gibi tahmin etmiştir. Bu tahminlerin doğru mu, yanlış mı olduğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ederek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Şiire göre bir çocuğun önem verdiği şeyler nelerdir?


Cevap : Şiire göre bir çocuk, kucaklanmak, oyuncaklara sahip olmak gibi şeylere önem vermektedir; ancak en çok bayrağa değer verir.


2. Eskiden savaşlarda kullanılan savaş gereçlerinin ve atın bir delikanlı için önemi nedir?


Cevap : Savaş gereçleri ve at, delikanlı için cesareti, kahramanlığı ve bağımsızlık mücadelesini simgeler.


3. Şiire göre genç bir kızın bayrağı uğruna vazgeçebileceği şeyler nelerdir?


Cevap : Genç bir kız, bayrak uğruna telsiz, duvaksız olmayı; hatta düğünsüz olmayı göze alabilir.


4. Gerektiği zaman kadınlı erkekli bu vatanın savunulacağı hangi dizelerde dile getirilmiştir?


Cevap : “İster erkek ister kadın, Çocuğuyum bu vatanın” dizeleriyle kadınlı erkekli herkesin vatanı savunacağı anlatılmıştır.


5. Şiirin son bölümüne göre şairin vazgeçebileceği şeyler nelerdir?


Cevap : Şair, konak, saray, ev, yuva, köy ve sevdiklerinden vazgeçebilir; ancak bayraksız kalmayı asla kabullenemez.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz şiirde geçen “bayrak”, “vatan”, “gaza” kelimelerinden hareketle şiirin konusunu belirleyiniz. Belirlediğiniz konuyu aşağıya yazınız.


Cevap : Şiir, vatan sevgisi ve bayrağın kutsallığını ele almaktadır. Şair, bayrağın kendisi için vazgeçilmez olduğunu vurgulamaktadır.


Soru : b. Okuduğunuz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Şairin vatan sevgisi ve bayrağa duyduğu derin bağlılık duygusu.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda boş bırakılan yeri şiirden hareketle doldurunuz.

Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını ……….


Cevap : Şair, Türk bayrağına olan duygularını bayraksız olamayacağını belirterek derin bir bağlılık ve sadakatle dile getirmiştir.


6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirin görsellerini inceleyiniz. Bunların aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • Duygu oluşturma
  • Kahramanların özelliklerini vurgulama

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki özelliklerden hangileri “Olamam” metni için söylenebilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

  • Duygular ön plandadır.
  • Dizelerden meydana gelmiştir.

8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz.


Cevap :

Taşıp yirmi yaş dileklerinden
Ufuk ufuk süzülen
Bir gemiyim ben…

Bu dizelerde anlatımı güçlendirmek amacıyla benzetmeye başvurulmuştur. Şair, kendisini ufuktan ufka süzülen bir gemiye benzetmiştir. Bu benzetmede şair benzeyen, gemi de benzetilen unsurdur. Bir kavramın veya varlığın özelliklerini, başka varlık veya kavrama aktarmaya benzetme denir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : b. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde benzeyen ve benzetilenleri belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Bu biberleri yiyemezsin çünkü biberler zehir gibi acı.

Benzeyen : Biber Benzetilen : Zehir

Aylar sonra çocuklar parklara karıncalar gibi üşüştü.

Benzeyen : Çocuklar Benzetilen : Karınca

Buz gibi havada böyle dolaşırsan hastalanırsın.

Benzeyen : Hava Benzetilen : Buz

Caddelerde arabalar arı gibi vızır vızır işliyordu.

Benzeyen : Arabalar  Benzetilen : Arı


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun şekilde kullanarak bayrak sevgisiyle ilgili bir konuşma yapınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bayrak, bir milletin bağımsızlığının ve özgürlüğünün sembolüdür. Bizim bayrağımız da tarihimizin, değerlerimizin ve aydınlık yarınlara olan inancımızın en güçlü ifadesidir. Her sabah onun altında özgürce nefes alıp veriyoruz; eğitim alıyor, geleceğe hazırlanıyoruz. Bayrağımıza duyduğumuz sevgi, aslında vatanımıza, milletimize ve bize emanet edilen değerlere duyduğumuz sevgidir.

Bayrağımızı yüceltmek, onu korumak ve bu sevgiyle yetişen yeni nesillere ilham vermek hepimizin görevidir. Bizim için her zaman en yukarıda dalgalanan bayrağımıza olan sevgimiz, sadece sözde değil, özde yaşamalıdır. İşte bu nedenle, bayrağımıza olan saygımızı koruyalım ve bu sevgiyi geleceğe taşıyalım. Teşekkür ederim.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda noktanın (.) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktanın kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Birçok derdim var, hangisini anlatayım.


11. ETKİNLİK


Soru : Yaptığınız araştırmadan hareketle Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini defterinize yazınız.


Cevap :

Türk bayrağındaki ay ve yıldız, Türk milletinin tarihini, kültürünü ve bağımsızlık mücadelesini simgeler. Ay, aydınlığı ve barışı temsil ederken; yıldız, Türk milletinin umut ve bağımsızlık arzusunu ifade eder. Bu semboller bir araya gelerek Türk milletinin özgürlüğe ve bağımsızlığa olan bağlılığını ve vatanına duyduğu derin sevgiyi gösterir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37-38-39-40 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hedef Sporlarından Biri Okçuluk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hedef Sporlarından Biri Okçuluk Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 Cevapları, öğrencilerin okuma-anlama, analiz yapma ve dil bilgisi becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hedef Sporlarından Biri Okçuluk Metni Etkinlik Cevapları, çocukların okçuluk sporuna olan ilgilerini artırırken, metni dikkatle inceleyip ana fikri ve ayrıntıları kavramalarını sağlar. Bu etkinlikler, metni değerlendirme ve yorumlama yeteneklerini güçlendirmeye yönelik hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37-38-39-40 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37-38-39-40 Tuna Yayıncılık üzerinden yapılan çalışmalar ise öğrencilere Türkçe dersindeki konuları daha iyi kavrama fırsatı sunar. Bu sayfalarda, öğrencilerin Türkçe dil bilgisi kurallarını uygulamaları, metne dayalı düşünme ve çıkarım yapma becerilerini geliştirmeleri desteklenir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40


Hazırlanalım


Soru : Ata sporlarımızdan bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ata sporlarımız, geçmişten günümüze gelen ve kültürümüzü yansıtan önemli değerlerimizdir. Bildiğim ata sporları arasında okçuluk, cirit, güreş, yağlı güreş ve atlı okçuluk bulunur. Bu sporlar, Türk milletinin cesaretini, dayanıklılığını ve savaşçı ruhunu yansıtır. Örneğin, güreş sporunda rakibi yenmek için güç ve teknik önemlidir. Cirit ise at üzerinde yapılan ve dikkat gerektiren bir spordur. Bu sporlar, bizim kültürel mirasımız olup yeni nesillere aktarılması gereken önemli değerlerimizdir.


1. ETKİNLİK


Soru : a. Ayşe Öğretmen ile Buğra arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

Buğra, metni sesli okuyabilir misin?
Kelimeleri doğru telaffuz etmelisin. Noktalama işaretlerine dikkat etmelisin. Hızlı değil, konuşur gibi okumalısın. Uygun yerlerde vurgu ve duraklama yapmalısın. Ses tonunu metindeki duygu ve düşüncelere göre ayarlamalısın.
Öğretmenim, bir metni sesli okurken nelere dikkat etmeliyim?
Tamam öğretmenim anladım!


Soru : b. Siz bir metni okurken Ayşe Öğretmen’in belirttiği hususlara dikkat ediyor musunuz? Bunlara dikkat etmenin önemini arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Evet, bir metni okurken Ayşe Öğretmen’in belirttiği hususlara dikkat etmeye çalışıyorum. Kelimeleri doğru telaffuz etmek, noktalama işaretlerine uymak ve metindeki duyguyu ses tonumla yansıtmak, okumanın daha anlaşılır ve etkili olmasını sağlıyor. Vurgu ve duraklamalara dikkat etmek ise dinleyicilerin metni daha iyi kavramalarına yardımcı oluyor. Bu yüzden metni daha anlaşılır ve ilgi çekici hale getirmek için bu hususlara özen göstermenin önemli olduğunu düşünüyorum.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Metni sesli okuduktan sonra aşağıdaki tabloyu doldurarak kendi okumanızı değerlendiriniz. “Hayır” olarak değerlendirdiğiniz ölçütlere daha dikkat ederek etkili ve doğru okuma yapınız.


Cevap :

  1. (Evet) Kelimeleri doğru telaffuz ettim.
  2. (Evet) Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okudum.
  3. (Evet) Hızlı değil, konuşur gibi okudum.
  4. (Evet) Uygun yerlerde duraklama yaptım.
  5. (Evet) Ses tonumu metindeki duygu ve düşünceye göre ayarladım.

3. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimeleri aynı anlama gelecek şekilde birer cümlede kullanınız.


● Osmanlı Dönemi’nde de ok ve yay kullanımı oldukça yaygındı.
Cevap: Ateşlemenin ardından kısa sürede yangın oldukça yaygındı.

● Okçulukta kullanılan oklar eskiden ağaçtan ya da kamıştan yapılırmış.
Cevap: Bu eşyalar eskiden daha dayanıklı malzemelerle üretilirdi.

● Yaylar okçunun boyuna göre farklı boyutlarda üretiliyor.
Cevap: Çalışanların boyuna göre üniformalar hazırlanıyor.

● Her renk ince bir çizgiyle iki eşit bölüme ayrılır.
Cevap: Kitap sayfalarının ince kenarları özenle süslenmiş.

● En çok puanı alan sporcu yarışmayı kazanır.
Cevap: Satranç turnuvasında stratejiyi en iyi uygulayan oyuncu oyunu kazanır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : b. Aşağıdakilerin hangisinde “kazanmak” kelimesi “En çok puanı alan sporcu yarışmayı kazanır.” cümlesindeki anlamıyla kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Kurtuluş Savaşı’nı ulusça kazandık.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Tarık, “Yılın Babası” ve “Olamam” metinlerinde anlamını bilmediği kelimelerle aşağıdaki sözlüğü oluşturdu. Bu sözlüğü oluştururken kelimelerin alfabetik sırasına dikkat etti.


Cevap :

asker : Orduda görev yapan erden genarele kadar herkes.
borçlu : Borcu olan, borç almış olan, verecekli.
burç : Kale duvarlarından daha yüksek, yuvarlak, dört köşe veya çok köşeli kale çıkıntısı.
evlat : Bir kimsenin oğlu veya kızı, çocuk.
hoşnut : Bir davranış, bir durum veya bir kimseden memnun olan, yakınması olmayan.
ısmarlamak : Bir şeyin yapılmasını veya getirilmesini, bu işle uğraşan birine söylemek.
konak : Büyük ve gösterişli ev.
lunapark : İçinde türlü eğlence ve oyun yerleri bulunan alan.
mırıldanmak : Alçak sesle kendi kendine bir şeyler söylemek.
övünmek : Bir niteliği sebebiyle kendini yücelmiş sayarak bundan abartılı bir biçimde söz etmek.
serhat : Sınır boyu.
şans : Mantıkla açıklanamayan birtakım rastlantısal olayların nedeni olan güç, baht.


Soru : b. Siz de bir sözlük oluşturunuz. Yeni öğrendiğiniz kelimeleri ve kelime gruplarını bu sözlüğe yazınız. Sözlüğü oluştururken kelimelerin alfabetik sırasına dikkat ediniz.


Cevap :

  • Bel sadağı: Okçuların oklarını taşıdıkları, bellerine taktıkları kılıf.
  • Göğüslük: Okçulukta göğsü ve omzu korumak için kullanılan koruyucu ekipman.
  • Hedef minderi: Okçulukta okların hedef alması için kullanılan, hasırdan yapılmış minder.
  • Hedef yüzü: Hedef minderinin üzerine kaplanan ve puan değerlerinin bulunduğu, renklere bölünmüş yüzey.
  • Kiriş: Okçuların ok atarken çektikleri sert ip.
  • Kolluk: Okçulukta kolu korumak için kullanılan koruyucu malzeme.
  • Okluk: Okçuların oklarını taşıdıkları, bellerine taktıkları kılıf.
  • Parmaklık: Okçulukta kirişi çekerken parmakları korumak için kullanılan koruyucu ekipman.
  • Puan değeri: Hedef yüzünde her renk bölgesine verilen sayısal değer.
  • Yay kirişleri: Okçulukta kullanılan yayların çekilen ip kısmı.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz metinden alınan bazı cümleler aşağıda verilmiştir.


Cevap :

● Uçları çelik, demir ya da kemikten, yay kirişleri yani okçuların çektiği sert iplerse naylondan yapılıyor.
● Okçular oklarını bellerine astıkları bel sadağı ya da okluk adı verilen bir kılıfta taşırlar.
● Hakemler okçuların söylediği puan değerlerini kontrol ederek yazarlar.
● Okçuluk sporu genellikle açık havada, kuzey-güney yönünde uzanan dikdörtgen şeklindeki düz çimenliklerde yapılır.


Soru : b. Bu cümlelerdeki bazı kelimelerin anlamları “■ ▲ ★ ◆” simgeleriyle aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri belirleyerek örnekteki gibi bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Okçuluk sporunda ne amaçlanmaktadır?


Cevap : Okçuluk sporunda amaç, belirli bir uzaklıktaki hedefi okla vurmaktır.


2. Okçuluk ne zaman kurallı bir spor olarak yapılmaya başlanmıştır?


Cevap : Okçuluk, İstanbul’un fethinden sonra kuralları olan bir spor olarak yapılmaya başlanmıştır.


3. Okçular parmaklarını korumak için ne yapar?


Cevap : Okçular, parmaklarını korumak için parmaklık takar ya da eldiven giyerler.


4. Okçuluğun hedef yüzünde hangi renkler kullanılmaktadır? Bu renkler hangi puanlara denk gelmektedir?


Cevap : Hedef yüzünde sarı, kırmızı, mavi, siyah ve beyaz renkler kullanılır. Bu renkler merkezden dışa doğru sırasıyla 10’dan 1’e kadar puanlara denk gelir.


5. Okçuluk yarışması nasıl yapılmaktadır?


Cevap : Okçuluk yarışmasında her turda belirli bir uzaklıktan, belirli bir hedefe ve belirli sayıda ok atılır. Her okçu kendi hedefine atış yapar ve atışlardan sonra hedefe gidilerek puan değerleri okunur. En çok puanı alan sporcu yarışmayı kazanır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Ateş, Bilge, Bora, Işık, Nazlı, Nehir, Ömer ve Rüzgâr minikler kategorisinde
arışan sekiz okçu. Bu okçular yarışmadan önce antrenman yapmışlar. Okçuların tümü antrenmanda hedeflerine yaptıkları atışları tamamlamış. Ancak kimin hangi hedefe atış yaptığı karışmış. Aşağıdaki bilgilerden yararlanarak kimin hangi hedefe atış yaptığını bulunuz.


Cevap :

  • Bora – Bilge – Ateş – Işık
  • Rüzgar- Ömer – Nehir – Rüzgar

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Siz de okuduğunuz metinde ne anlatıldığını belirleyerek aşağıdaki ifadeleri uygun şekilde tamamlayınız. Başlık ile içeriğin uyumlu olup olmadığını nedeniyle belirtiniz.


Cevap :

“Hedef Sporlarından Biri Okçuluk” metni, okçuluk sporunun tarihi, kullanılan malzemeler, kurallar ve yarışma süreçleri üzerinde durulmuştur. O hâlde metnin başlığı ile içeriği uyumludur. Çünkü başlık, metnin içeriğini doğru bir şekilde yansıtarak okçuluk sporuna dair bilgi verileceğini göstermektedir.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki konulardan birini seçerek konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmanızda kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanınız.


Cevap :

  • Antrenmana geç kaldığı için öğretmenden özür dileme:“Öğretmenim, antrenmana geç kaldığım için gerçekten özür dilerim. Trafikte yaşanan aksilikler yüzünden yetişemedim ama bir daha böyle bir durum yaşanmaması için elimden geleni yapacağım. Anlayışınız için teşekkür ederim.”
  • Yeni katıldığı bir spor kulübünün üyelerine selam verme:“Merhaba arkadaşlar, ben aranıza yeni katıldım. Sizlerle tanışmak ve birlikte antrenman yapmak için çok heyecanlıyım. Umarım birlikte güzel bir takım çalışması yapar, birbirimize destek olur ve başarılar elde ederiz. Hepinize selamlar!”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri inceleyerek açıklamayı okuyunuz.


Cevap :

● Görkem, kitap okumayı müzik dinlemekten daha çok seviyor.
● Sınıfın en uzun boylu öğrencisi Mehmet Selim’di.

Bu cümlelerde karşılaştırma yapılmıştır. Birinci cümlede iki etkinlikten birinin daha çok sevildiği söylenmiştir. İkinci cümlede Mehmet Selim ile sınıftaki diğer öğrenciler arasında karşılaştırma yapılmıştır. Birden fazla varlık, kavram veya durumun karşılaştırıldığı cümlelere karşılaştırma cümlesi denir.


Soru : b. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki paragrafta neyin hangi özellikleri bakımından karşılaştırıldığını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu paragrafta, eskiden ve günümüzde kullanılan yaylar, malzeme yapısı, sıcaklık ve nemden etkilenme durumu ve ok atma mesafesi bakımından karşılaştırılmıştır. Eskiden ağaçtan yapılan yayların sıcaklık ve nemden etkilendiği, bu yaylarla 300 metreye kadar ok atılabildiği belirtilmiştir. Günümüzde kullanılan yayların ise ahşap, karbon, çelik ve plastikten yapıldığı, sıcaklık ve nemden etkilenmediği ve 800 metreye kadar ok atabildiği vurgulanmıştır.


11. ETKİNLİK


Soru : “Cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk” gibi geleneksel ata sporlarıyla ilgili araştırmanızdan öğrendiklerinizi aşağıya yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık belirleyiniz.


Cevap :

Geleneksel Ata Sporlarımız

Geleneksel Türk sporlarından bazıları olan cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk, tarihimizde önemli bir yere sahiptir. Cirit atma, Türklerin at üzerinde ustalıklarını sergiledikleri bir spordur ve köklü bir geçmişi vardır. Atlı sporların arasında yer alan cirit, hızlı refleksler ve iyi bir atçılık becerisi gerektirir. Yağlı güreş ise pehlivanların zeytinyağı sürerek karşılaştıkları bir güreş türüdür ve Kırkpınar gibi ünlü festivallerde halen yaşatılmaktadır. Matrak, Osmanlı döneminde askerlerin savaş hazırlığı için oynadığı bir tür dövüş oyunudur. Ahşap sopalarla yapılan bu oyun, savunma ve saldırı tekniklerinin geliştirilmesini sağlar. Okçuluk ise Türk kültüründe savaş sanatı olarak büyük öneme sahiptir. Osmanlı döneminde kuralları belirlenmiş bir spor haline gelmiş, günümüze kadar gelmiştir. Bu sporlar, Türk kültürünün ve tarihinin birer parçası olarak önemini korumaktadır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


12. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda virgülün (,) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları”

Soru : b. Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki cümlelerde virgülün hangi işlevde kullanıldığını söyleyiniz.


Cevap :

  • İstanbul’un fethinden sonra okçuluk, kuralları olan bir spor olarak yapılmaya başlandı.
    • Virgül burada, cümlenin öğelerini ayırmak için kullanılmıştır.
  • Okçuluk, ok ve yay kullanarak atış yapmaya dayanan bir spordur.
    • Virgül burada özne ve yüklemi ayırmak amacıyla kullanılmıştır.
  • Uçları çelik, demir ya da kemikten, yay kirişleri yani okçuların çektiği sert iplerse naylondan yapılıyor.
    • Virgül burada sıralı bir yapıda yer alan unsurları ve açıklayıcı eklemeleri ayırmak için kullanılmıştır.
  • Günümüzde oklar genellikle ahşap, çelik ve alüminyumdan yapılıyor.
    • Virgül burada sıralı öğeleri ayırmak için kullanılmıştır.
  • Bu renkler merkezden dışa doğru sırasıyla sarı, kırmızı, mavi, siyah ve beyazdır.
    • Virgül burada da sıralı öğeleri birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.

Soru : Bir Türk büyüğü hakkında araştırma yapınız (“Akşemsettin” metninin 9. etkinliğine yöneliktir.).


Cevap :

Akşemsettin, Osmanlı İmparatorluğu döneminde tanınmış bir Türk bilginidir. 15. yüzyılda yaşamış olan Akşemsettin, tıp alanında yaptığı yeniliklerle dikkat çekmiştir. Özellikle, hastalıkların mikroplardan kaynaklandığını ilk savunanlardan biridir. Fatih Sultan Mehmet’in hocası olarak bilinir ve İstanbul’un fethinde önemli bir rol oynamıştır. Akşemsettin’in mezarı, İstanbul’un Eyüp ilçesindedir.

Hacı Bayram Veli (1352-1429), Türk tasavvuf ve halk şairidir. Gerçek adı Bayram olan Hacı Bayram Veli, Osmanlı döneminde önemli bir dini figür olarak tanınır. Ankara’da yaşayan Hacı Bayram, Bayramiye tarikatının kurucusudur. Tasavvufi şiirleri ve öğretisiyle halk arasında büyük bir etki yaratmış, Anadolu’da İslam’ın yayılmasına katkıda bulunmuştur. Bugün, mezarı Ankara’da bulunmakta ve birçok kişi tarafından ziyaret edilmektedir.

Yunus Emre (1240-1320), Türk edebiyatının en önemli şairlerinden biridir. Tasavvufî bir bakış açısına sahip olan Yunus Emre, eserlerinde sevgi, hoşgörü ve insanlık temalarını işlemiştir. “Divan” ve “Risaletü’n-Nushiyye” adlı eserleri, Türk halk edebiyatının başyapıtları arasında yer alır. Yunus Emre, Anadolu’da Türkçe’nin kullanımını yaygınlaştırmış ve halkın gönlünde taht kurmuştur. Mezarı, modern Türkiye’nin sembolik yerlerinden biri olan Emre Köyü’ndedir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-33-34-35-36-37-38-39-40 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Mikrobu İlk Keşfeden Âlim Akşemsettin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Mikrobu İlk Keşfeden Âlim Akşemsettin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46 Cevapları, öğrencilere hem okuma-anlama hem de bilimsel konulara ilgi duyma konusunda rehberlik eder. Özellikle İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Mikrobu İlk Keşfeden Âlim Akşemsettin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocukların Akşemsettin’in hayatı ve bilime katkıları hakkında bilgi edinmelerini sağlar. Bu metin, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirirken, Türk-İslam bilim insanlarına olan ilgilerini artırır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46 Tuna Yayıncılık ile yapılan çalışmalar, metni anlama, olayları değerlendirme ve bilimsel bilgileri günlük hayatla ilişkilendirme konularında öğrencilerin yetkinlik kazanmalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, öğrencilerin metinden çıkarım yapma, önemli detayları fark etme ve bilgiye dayalı sorulara cevap verme becerilerini geliştirir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46


Hazırlanalım


Soru : Aşağıdaki görsellerin hangi Türk büyüklerine ait olduğunu söyleyiniz. Bunlar hakkında bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları”

1. ETKİNLİK


Soru : “Mikrobu İlk Keşfeden Âlim Akşemsettin” adlı metinle ilgili aşağıda istenenleri yapınız.


Soru : Metni Dinlemeden Önce;


Soru: Akşemsettin ile ilgili bildiklerinizi aşağıya yazınız.

Cevap : Akşemsettin, Osmanlı Devleti’nin önde gelen İslam âlimleri ve hekimleri arasında yer alır. Fatih Sultan Mehmet’in öğretmeni olarak bilinir ve İstanbul’un fethinde önemli katkılarda bulunmuş manevi liderlerden biridir.


Soru : Metni Dinlerken;


Soru: Önemli gördüğünüz bilgileri aşağıya not alınız.

Cevap :

  • Akşemsettin, Fatih Sultan Mehmet’in öğretmenidir.
  • Olağanüstü bir zekâya sahiptir.
  • İslami ilimler, astronomi, tıp, biyoloji ve matematik alanlarında kendi döneminin önde gelen isimlerindendir.
  • Bitkilerden ilaç yapma konusunda uzmanlaşmış ve bu alanda otorite kabul edilmiştir.
  • Mikrop kavramını keşfetmiş ve bu sayede insanlık için kalıcı bir hizmet bırakmıştır; mikrop keşfinin sadece Pasteur’e atfedilmesi doğru değildir.
  • İstanbul’un fethi sırasında çok önemli katkılarda bulunmuştur.
  • Ebu Eyüp el Ensari’nin kabrini tespit etmiştir.
  • Dünya malına, şöhrete ve unvana değer vermemiş, sade bir yaşam sürmüştür.

 

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda çözülmüş olarak verilen bulmacanın sorularını örnekteki gibi hazırlayınız.


Cevap :

Soldan Sağa

1. Bilimsel bir konuda çok bilgisi olan kimse, bilgin.
2. Ateşli ve ölümcül bağırsak hastalığı
3. Bulaşıcı ve ölümcül bir hastalık.
4. Bilimsel faaliyet
5. Bir şehir veya ülkeyi ele geçirmek.

Yukarıdan Aşağıya

6. Güç, kudret sahibi
7. Hastalığa ve çürümeye yol açan; gözle görülmeyen canlı


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümlede kullanıldığı anlamları tahmin ederek ilgili yerlere yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

  • keşfetmek: Bilinmeyen veya gizli olan bir şeyi bulmak, ortaya çıkarmak, farkına varmak.
  • zat: Saygı gösterilen bir kimse, kişi, şahıs.
  • hayır: İyi anılma, hayırlı bir şekilde yad edilme veya başkalarına yarar sağlayan iş, iyilik.
  • samimi: İçten, candan, dürüst ve gösterişsiz, samimiyetle hareket eden.

4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Akşemsettin hangi görevlerde bulunmuştur?


Cevap : Fatih Sultan Mehmet’in öğretmenliğini yapmıştır. Osmanlı medreselerinde müderris olarak görev almıştır.


2. Akşemsettin nerede doğmuş ve nerede ölmüştür?


Cevap : Göynük’te doğmuş ve aynı yerde hayata gözlerini yummuştur.


3. Mikrobu ilk olarak kim bulmuştur?


Cevap : Mikrobu ilk keşfeden Akşemsettin’dir.


4. Akşemsettin hangi alanlarda çalışma yapmıştır?


Cevap : İslami ilimler, tıp, astronomi, biyoloji ve matematik alanlarında çalışmalar yürütmüştür. Ayrıca bitkilerden ilaç üretmiş ve mikrobu keşfetmiştir.


5. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Akşemsettin’in hayatı ve insanlığa katkıları


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metne göre Akşemsettin ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

(✔) Küçük yaştan itibaren ilme ve sanata karşı ilgi göstermiştir.
(✔) Kendini yetiştirmek için çok çalışmıştır.
Seçkin âlimlerden ders almıştır.
Üniversite eğitimini yarıda bırakmıştır.
(✔) Üstün bir zekâya ve anlayışa sahiptir.
(✔) Yılmak bilmeyen bir azimle çalışmıştır.


7. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metne yönelik iki farklı başlık önerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

1. önerim: İslam Yıldızı : Akşemsettin
2. önerim: Bilimin Öncüsü : Akşemsettin


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni ve açıklamayı okuyunuz.


Cevap :

(…) Konuşmayı, sözün sırasını getirmeyi de bir hüner saymalı. Tatlı konuşmalarıyla tanınmış insanlar vardır. Onları dinlemek başlı başına bir zevktir. Hatta bu türlü insanlarla konuşmaya gittiniz mi söz yavaş yavaş güzel konuşanın, tatlı dillinin ağzında kalır. O söyler, siz dinlersiniz. Saatlerce hiçbir şey söylemeseniz bile o tatlı sözlerle siz konuşmuş olursunuz. Hani bazı insanlar için “Ağzından bal akıyor.” derler, işte bu ağızdan bal, tatlı dilin balıdır. (…)

Şevket Rado
Eşref Saat
(Kısaltılmıştır.)


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : b. Dinlediğiniz metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Ana fikir: Mikrobun keşfini ilk olarak yapan Akşemsettin çok büyük bir ilim insanıdır.


9. ETKİNLİK


Soru : Bir Türk büyüğü ile ilgili yaptığınız araştırmadan hareketle aşağıdaki boşlukları doldurunuz. Bu Türk büyüğü ile ilgili görüş ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Tanıtacağım Türk büyüğünün adı: Akşemsettin

Yaptığı çalışmalar: Fatih Sultan Mehmet’in hocası olarak görev yapmış, Osmanlı medreselerinde müderrislik yapmıştır. İslami ilimler, tıp, biyoloji, astronomi ve matematik alanlarında önemli çalışmalar yapmış; mikrobu keşfetmiş ve bitkilerden ilaç üretiminde yetkin olmuştur.

Bu Türk büyüğünü tanıtmak istememin sebebi şudur: Akşemsettin, sadece bir öğretmen değil aynı zamanda bilime olan katkılarıyla da öne çıkan bir bilgindir. Onun sayesinde Osmanlı’da bilimsel gelişmeler hız kazanmış ve İstanbul’un fethi için büyük manevi destek sağlamıştır. Bu nedenlerle onu tanıtmak istedim.


10. ETKİNLİK


Soru : Meral Öğretmen’in sorusuna hangi öğrencilerin doğru cevap verdiğini belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Anıl, Figen ve Mehmet


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : Bu metne göre mikrobu keşfeden bilim insanı Pastör değil, Akşemsettin’dir. Ancak bu konuyla ilgili farklı görüşler bulunmaktadır. Bu gibi konularda görüş ayrılığının olmasının sebepleri neler olabilir? Görüş birliği sağlanması için çözüm önerilerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

Görüş ayrılığının sebepleri arasında tarihsel kaynakların yetersizliği veya çelişkili bilgiler içermesi, araştırmacıların farklı bakış açılarından konuyu ele alması ve keşfin detaylarının net olarak kayıt altına alınmamış olması gibi nedenler bulunmaktadır. Ayrıca, geçmişte yapılan bilimsel keşiflerin hangi bilim insanına ait olduğunun tam olarak belirlenmesi bazen zordur, çünkü farklı coğrafyalarda ve zamanlarda aynı buluşa dair benzer çalışmalar yapılmış olabilir.

Görüş birliği sağlanması için, bu konulara ilişkin daha kapsamlı ve objektif bilimsel araştırmalar yapılabilir. Tarihi belgeler ve kaynaklar üzerinde detaylı incelemeler gerçekleştirilerek güvenilir ve doğrulanabilir kanıtlar toplanabilir. Ayrıca, akademik ve tarihsel çalışmalarda şeffaflık sağlanarak farklı uzmanlar arasında iş birliği artırılabilir. Bu tür çalışmalar, konu hakkında ortak bir anlayış geliştirilmesine yardımcı olabilir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48


4. Sınıf Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47, 48 Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama yeteneklerini geliştirirken kültürel değerlerin önemini kavramalarına da destek olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocukların kültürel miras kavramını öğrenmelerini ve geçmişten günümüze gelen değerlerin korunması gerektiğini anlamalarını sağlar. Bu metinle birlikte öğrenciler, kültürel unsurların kimlik ve toplum için önemini daha iyi kavrar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık etkinlikleri, metni dikkatle okuyarak çıkarım yapma, ana fikri belirleme ve metne dayalı soruları yanıtlama becerilerini destekler. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin kültürel değerlere duyarlılık kazanmalarına yardımcı olurken, aynı zamanda Türkçe dil bilgisini geliştirmelerine katkıda bulunur.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47-48


ANKARA KALESİ

Ankara’ya hâkim bir tepenin üzerinde kurulmuş olan ve zaman içinde kentin simgesi hâline gelen Ankara Kalesi’nin ilk yapım tarihi kesin olarak bilinmemektedir. MÖ II. yüzyılda Galatlar zamanında var olduğu bilinen kale, Romalılar Dönemi’nde onarım görmüştür. İç ve dış kale olmak üzere iki kısımdan oluşan kalenin iç surları büyük bir olasılıkla VII. yüzyılda BizanslIlar tarafından inşa edilmiştir. Arap saldırıları sırasında çok tahrip olan kalenin surları IX. yüzyılda BizanslIlar tarafından yeniden onarılmıştır. Dış surların ne zaman eklendiği kesin olarak saptanamamıştır. 1073 yılında Selçukluların eline geçmiş, OsmanlIlar Dönemi’nde çeşitli onarımlar görmüş, son yıllarda yapılan yenileme çalışmalarıyla sağlamlaştırılmıştır.
Dış kalede dörtgen şeklinde 20 kule, batıda “Dış Kale Kapısı” ve güneyde “Hisar Kapısı” olmak üzere iki kapısı vardır. Hisar Kapısı’nın üzerinde İlhanlIlar Dönemi’ne ait 1330 tarihli Farsça bir yazıt bulunmaktadır. Şekil olarak dikdörtgeni andıran iç kale, kısmen Ankara taşı, kısmen de karışık malzemeden yapılmıştır. İç kale, yükseklikleri 14-16 metre arasında değişen beşgen şeklinde 42 kuleden oluşmaktadır. Kale içindeki XVII. yüzyıl Osmanlı Dönemi’nden kaian Ankara Evleri ve Alâeddin Camisi hâlen ayaktadır.

TÜRK HAVA KURUMU MÜZESİ

Tarihî nitelikteki yapıların yer aldığı bir bölge olan Ulus’ta bulunan müze, 19 Mayıs 2002 tarihinde hizmete açılmıştır. Müze yerleşkesi 287 metrekare kapalı alan ve 7.294 metrekare açık alandan oluşmaktadır. Yerleşke içinde Tarihî Paraşüt Kulesi (tescilli anıt eser), orijinal uçakların sergilendiği bahçe ve belgelerin sergilendiği müze binası yer alır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Müze, THK ve Türk Sivil Havacılık tarihi hakkında 747 adet belge ve fotoğraf sunumu ile her yaştan ziyaretçinin havacılık bilgisini zenginleştirmektedir. Ziyaretçilere müze bahçesinde sergilenen helikopterin pilot köşkünü inceleme imkânı sağlanmaktadır. Tarihî kuleden paraşüt öğretmenleri gözetiminde atlayışlar yapılabilmektedir.

ANADOLU MEDENİYETLERİ MÜZESİ

Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Atpazarı olarak adlandırılan semtte, Ankara Kale- si’nin dış duvarının güneydoğu kıyısında yeni işlev verilerek düzenlenmiş iki Osmanlı binasından oluşmaktadır. (…) 1881 yılındaki yangından sonra terk edilen her iki yapı, daha sonra Atatürk’ün isteği ile Anadolu’dan toplanan eserleri sergilemek amacıyla uzun yıllar süren yenileme çalışmaları sonucunda müzeye dönüştürülmüştür. Bugün kendine özgü koleksiyonları ile dünyanın sayılı müzeleri arasında yer alan Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde Anadolu arkeolojisi, Paleolitik Çağ’dan başlayarak günümüze kadar Osmanlı Dönemi’nin bu tarihî mekânlarında kronolojik bir sırayla sergilenmektedir.

ANKARA ÇOCUK MÜZESİ

15 Ekim 2011 tarihinde Kubilay Yalçın tarafından Türkiye’nin ilk ve tek, Dünya’nın 23. çocuk müzesi olarak kuruldu. Ankara Çocuk Müzesi’nde çocuklar eğlenerek ve deneyim yoluyla öğrenirler. Müze aynı zamanda çocuklar için örgün ya da yaygın öğrenme sistemi dışında gerçekleştirilen öğrenme deneyimlerini teşvik eden senaryolar ve programlar sunan bir enstitü niteliğindedir.
Müze temel olarak, var olan yaşam becerilerini geliştirmeyi, çocukların dünyayı bağımsız bir şekilde tanımasına katkıda bulunmayı ve müze gezisi sürecine katılan öğretmen ve velilerle yapılacak farklı paylaşımlarla üretilen bilgilerin her kesime yayılması için imkânlar sağlamayı amaçlamaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54


4. Sınıf 1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54 Cevapları, öğrencilere 1. ünite kapsamında öğrendiklerini pekiştirme fırsatı sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ilk temadaki okuma-anlama, dil bilgisi ve sözcük bilgisi becerilerini test ederek eksik oldukları alanları fark etmelerini sağlar. Bu değerlendirme, öğrencilerin dersin temel kazanımlarını ne kadar öğrendiğini ölçmeye yönelik önemli bir araçtır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki alıştırmalar sayesinde, öğrenciler metin çözümleme, dil bilgisi kurallarını uygulama ve yeni kelimeleri doğru kullanma gibi temel becerilerde pratik yapar. Bu etkinlikler, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırırken aynı zamanda Türkçe dersindeki başarılarına katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54


Hazırlanalım


ÇİNİ SANATI

MÖ 3000 yılının ilk yarısında mimari ile tanışan çiniler, İslam mimarisinde MS IX. yüzyılda kullanılmaya başlanmıştır.

Bu topraklardaki çini sanatı, XIII. yüzyılda Selçuklu mimarisinin doruğa ulaştığı dönemde gelişmiş ve buna bağlı olarak da pek çok cami, medrese, türbe ve saray duvarları çinilerle bezenmiştir. 1378-1391 yılları arasında yapılan İznik Yeşil Cami’nin minaresini süsleyen en eski Osmanlı çinileri, teknik ve dekor bakımından Selçuklu geleneğini devam ettirir ancak bu çinilerin renk ve tonları onlardan daha zengindir.

Camiye ismini veren bu çiniler firuze ve yeşilin çeşitliliği, zenginliğiyle dikkat çeker. XIV. yüzyılda Anadolu çini sanatı Osmanlılar ile birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Özellikle XV ve XVII. yüzyıllar arasında İznik, önemli bir çini ve seramik üretim merkezi hâline gelmiştir. Burada üretilen çiniler de başkent İstanbul’daki saray duvarlarını süslemiştir.

İstanbul’daki yapılarda kullanılan çinilerin İznik’te yapıldığını tarihsel belgelerden öğreniyoruz. (…) İznik çinilerinde lale, sümbül, nar, karanfil gibi çiçek motifleri kullanılmıştır. Ayrıca kuş, balık, tavşan, köpek gibi hayvan ve insan motiflerine de rastlanır.


Soru : A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


1. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu: Çinilerin mimari yapılarda kullanımı ve Türk-İslam mimarisindeki gelişimi.


2. Çiniler daha çok hangi mimari yapılarda kullanılmıştır?


Cevap : Çiniler daha çok hangi mimari yapılarda kullanılmıştır? Camiler, medreseler, türbeler ve saraylar gibi mimari yapılarda kullanılmıştır.


3. “Osmanlı çinileri, teknik ve dekor bakımından Selçuklu geleneğini devam ettirir ancak bu çinilerin renk ve tonları onlardan daha zengindir.” Bu cümleyle ilgili doğru olan ifadenin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Karşılaştırma yapılmıştır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


4. Aşağıdaki görsellerin hangisinde metinde sözü edilen çini figürlerinden biri kullanılmamıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Cevapları”

A. Aşağıdaki dizelerle ilgili verilen ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap :

1. (Doğru) Birinci dizedeki “durmak” kelimesi “hareketsiz durumda olmak” anlamında kullanılmıştır.
2. (Yanlış) İkinci dizedeki “sevmek” kelimesi “yerini, şartlarını uygun bulmak” anlamında kullanılmıştır.
3. (Doğru) Üçüncü dizedeki “beklemek” kelimesi “bir iş oluncaya, biri gelinceye değin bir yerde kalmak, durmak” anlamında kullanılmıştır.
4. (Yanlış) Dördüncü dizedeki “doğru” kelimesi “yanlışsız, eksiksiz biçimde” anlamında kullanılmıştır.


C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.


1. Aşağıdaki cümlelerde “geçmek” kelimesinin kullanıldığı anlamları boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  • Öğrenci bir üst sınıfa geçti.
    Bir aşamadan diğerine ilerlemek anlamında kullanılmıştır.
  • Hastalık kardeşimden bana geçti.
    Birinden diğerine bulaşmak anlamında kullanılmıştır.
  • Fazla dolaştığından başına güneş geçti.
    Güneşin etkisiyle rahatsızlanmak anlamında kullanılmıştır.
  • Karabaş, yarışta diğer köpekleri geçti.
    Birini ya da bir şeyi geride bırakmak, önüne geçmek anlamında kullanılmıştır.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : 2 ve 3. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.

Süzüldüm rüzgâr gibi
Bir kapı aralığından
Suları uyur gördüm
Dağları büyür gördüm
Bayram Bilge Tokel


2. Bu metinde benzetme yapılan dizeyi boş bırakılan yere yazınız.


Cevap : Bu metinde benzetme yapılan dize: “Süzüldüm rüzgâr gibi”


3. Aşağıdaki ifadeyi tamamlayınız..


Cevap : Bu metnin türü şiirdir çünkü duyguları, imgelerle zenginleştirilmiş kısa dizelerle ifade eder.


4. Prof. Dr. Mustafa Kaçalin, dil bilinci açısından üç hususa dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Buna göre dilde bozulmalar görüldüğünde ilk iş olarak ataların diline müracaat edilmelidir. Yabancı kelimeler kullanılmaya ilk başlandığında Türkçeleştirilmeli ve meseleye yalnızca kelime olarak değil, kültür bütünlüğü içinde bakılmalıdır. Günümüzde “Allah’a ısmarladık”ı duymaz olduğumuzu söyleyen Prof. Dr. Kaçalin, “kendine iyi bak”ın tercüme dili olduğunu belirtti. Meselenin kültür yönünün gözden kaçırılmaması gerektiğini vurguladı.

4. Bu parçanın konusunu boş bırakılan yere yazınız.


Cevap : Bu parçanın konusu, Türkçede dil bilinci ve kültürel değerlerin korunması gerekliliğidir.


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde virgülün kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Köy biberinden de, iki kilo verebilir misin?


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


6. Numaralanmış metinlerin hangisinde hayalî ögeler söz konusu değildir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : III.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


7. a) Veysel Öğretmen’in tahtaya yansıttığı bölümlerden hangisi verilen bilgiyle örtüşmektedir? Boş bırakılan yere yazınız.


Cevap : I. bölüm, verilen bilgiyle örtüşmektedir. (Bayrağa hitaben yazılmış, onun sembolik anlamını ve destanını anlatan bir bölüm olması nedeniyle.)


Soru : b) Siz de aşağıda boş bırakılan yere Veysel Öğretmen’in verdiği bilgiye uygun bir bölüm yazınız.


Cevap :

Ey vatanın göğsüne gururla dalgalanan,
Her sabah senden aldık umudu ve gücü.
Kızıl rengin bize zaferleri hatırlatan,
Gökyüzündeki gururlu ışığın süsü.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


8. Yukarıda verilen geleneksel sporlardan herhangi biriyle ilgili olmayan görselin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları”

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!