4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61


4. Sınıf Türkçe Kitabı Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61 Cevapları ile ilgili etkinliklerde, öğrencilere metin çözümleme ve okuduğunu anlama becerileri kazandırılmaktadır. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları bölümünde, öğrenciler macera dolu bir keşif hikayesiyle karakter analizi ve olay örgüsü üzerine çalışırlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık etkinlikleri de öğrencilerin metni analiz etmelerine ve düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60-61


Hazırlanalım


Soru : Hiç deniz yolculuğu yaptınız mı? Yaptıysanız bu yolculukla ilgili duygularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, deniz yolculuğu yaptım. Deniz üzerinde ilerlerken dalgaların sesi, rüzgârın yüzüme vurması ve denizin uçsuz bucaksız maviliği bana huzur verdi. Bu yolculuk sırasında kendimi hem heyecanlı hem de özgür hissettim.


Soru : Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.


Cevap :

  • Yakamoz: Gece denizin yüzeyinde ay ışığının parlaması, huzur ve romantizm duygusu.
  • Canavar: Karanlık, korku ve bilinmeyen bir gücün denizin derinliklerinde saklanması.
  • Tayfa: Gemide çalışanlar, dostluk ve dayanışma içinde bir ekip ruhu.
  • Yosun: Denizin kendine özgü kokusu, doğallık ve ferahlık.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayarak metinle ilgili görüşlerinizi belirtiniz.


1. Bu metinde nelerden söz ediliyor?


Cevap : Metinde, denizde bir canavarı bulmak üzere yola çıkan bir grup bilim insanının ve mürettebatın başından geçen maceralardan söz ediliyor. Bu kişiler, su altındaki olağanüstü manzaraları keşfederken çeşitli tehlikelerle karşılaşıyor. Denizaltındaki keşif gezileri sırasında karşılaştıkları dev bitkiler, deniz canlıları ve korkutucu köpek balıkları gibi unsurlar anlatılıyor. Ayrıca, Kaptan Nemo ve Nautilus adlı denizaltıyla yapılan ilginç keşifler de yer alıyor.


2. Metinde ilginizi çeken noktalar nelerdir?


Cevap : Metindeki en ilginç nokta, denizaltındaki keşif gezisinin detaylı ve hayal gücünü harekete geçiren tasviri oldu. Özellikle denizaltında karşılaşılan dev bitkiler, dev örümcek, deniz samuru ve köpek balıkları gibi canlılar ilgi çekiciydi. Ayrıca, Kaptan Nemo’nun bilgeliği ve cesareti ile başkahramanları tehlikelerden koruması oldukça dikkat çekiciydi.


3. Bu metni okuması için başkalarına tavsiye eder misiniz? Niçin?


Cevap : Evet, tavsiye ederim. Çünkü metin, sürükleyici bir dille yazılmış ve okurun hayal gücünü harekete geçiren olağanüstü bir macera sunuyor. Aynı zamanda, deniz altındaki yaşamla ilgili ilginç detaylar ve keşifler içeriyor, böylece okurlar hem heyecanlı bir hikâye okuyup hem de denizaltının gizemli dünyası hakkında bilgi edinebilir.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin kullanıldığı anlamı belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları”

3. ETKİNLİK


Soru : a. Buna göre okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki altı çizili deyimlerin anlamlarını bulunuz.


Cevap :

  • Korku ile titremekten kendimi alamadım.
    Tahminim: Çok korktuğum için istemsizce titredim, korkudan kendimi kontrol edemedim.
  • Kendi kendime daha dikkatli olmak için söz verdim.
    Tahminim: Kendime daha temkinli davranacağıma dair bir karar aldım, kendi kendime dikkatli olmaya karar verdim.

Soru : b. Deyimlerin metne nasıl bir katkı sağladığını defterinize yazınız.


Cevap : Deyimler, metne daha canlı ve akıcı bir anlatım kazandırarak okurun karakterlerin hissettiklerini daha iyi anlamasına yardımcı olur. “Korku ile titremekten kendimi alamadım” deyimi, kahramanın yaşadığı korkuyu vurgularken, “kendi kendime daha dikkatli olmak için söz verdim” deyimi ise kahramanın kendi iç hesaplaşmasını ve aldığı kararı anlatır. Bu deyimler, okura karakterin duygusal durumunu daha güçlü bir şekilde hissettirir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Ava kaç kişi çıkmıştır?


Cevap : Ava dört kişi çıkmıştır: Kaptan Nemo, bir gemici, Aronnax ve Conseil.


2. Ava çıkmak için nasıl bir hazırlık yapılmıştır?


Cevap : Dalgıç elbiseleri giymişlerdir. Giysiler lastikten yapılmış ve basınca dayanıklıdır. Ayrıca sırtlarına hava aygıtları takılarak solunum sağlanmıştır. Başlarına metal başlık takılmıştır.


3. Ava çıkanlar denizin dibinde nasıl ilerlemiştir? Buranın yeryüzünden farkı var mıdır?


Cevap : Suyun içinde oldukları için ağırlıklarından kaybetmişler ve daha rahat hareket etmişlerdir. Denizin dibindeki ortam, güneşin ışığını yansıtan kumlar ve parlak bir görüntü ile yeryüzü gibi rahat bir şekilde görünmektedir.


4. Denizin altındaki orman hangi özellikleriyle anlatılmıştır?


Cevap : Ağaçlar kalın gövdelidir ve çok uzundur. Denizaltı bitkileri olarak büyümüşlerdir. Kökleri olmadan yere yapışmış gibidirler. Ayrıca kahverengi, yeşil yosunlardan oluşmuştur ve balık sürüleri bu ormanda dolaşmaktadır.


5. Dev örümcekten nasıl kurtulmuşlardır?


Cevap : Dev tayfa, Aronnax’tan önce davranarak örümceğe bir dipçik darbesi vurup onu öldürmüştür.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi okuduğunuz metni en iyi yansıtmaktadır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz bilim kurgu türündeki eseri nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : “Denizler Altında Yirmi Bin Fersah” adlı eserde, Aronnax, Conseil ve Ned Land, bir deniz canavarı sandıkları metalden yapılmış gizemli bir denizaltıyla karşılaşırlar. Kaptan Nemo’nun yönetimindeki Nautilus adlı bu denizaltıya alınan kahramanlarımız, Nemo ile birlikte denizlerin derinliklerinde, bilinmeyen dünyaları keşfe çıkarlar. Su altında yürürlerken dev bir örümcek, köpek balıkları ve çeşitli deniz canlılarıyla karşılaşırlar. Kaptan Nemo’nun bilgisi ve cesaretiyle farklı maceralara atılır, okyanusun büyüleyici ve tehlikeli dünyasında unutulmaz bir yolculuk yaparlar.


7. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda iki noktanın kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

(a) Sıfatlar ikiye ayrılır: niteleme sıfatları ve belirtme sıfatları.

(b) Neden üzüldüğümü şimdi söylüyorum: Doğum gününe beni çağırmadı.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru : b. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonunda iki nokta (:) kullanılmalıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : En yakın arkadaşımı size tanıtayım


8. ETKİNLİK


Soru : Sınıf arkadaşlarınızla bir gezi planı yaptınız. Geziye çıkacağınız gün, gezilecek yerin değiştirildiğini öğrendiniz. Bu durumda tepkiniz ne olurdu? Duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız. Metninize uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdıklarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Geziye çıkacağımız gün planların değiştiğini öğrenmek beni ilk başta biraz şaşırtır ve hatta hayal kırıklığına uğratabilir. Çünkü önceden hazırlık yapmış ve gezilecek yeri hayal ederek heyecanlanmıştım. Ancak, değişikliklerin de yeni fırsatlar getirebileceğini düşünmeye çalışırım. Yeni bir yeri keşfetme fikri beni heyecanlandırır; belki de hiç bilmediğim ilginç bir deneyim yaşayacağım. Arkadaşlarımla birlikte olmanın eğlenceli yanı sayesinde gezinin yine güzel geçeceğine inanırım. Bu durum bana esnek olmanın ve değişikliklere açık olmanın önemini hatırlatır.


Soru : Dünya’nın uydusu Ay hakkında araştırma yapınız (“Ay’ın Acayiplikleri” metninin 9. etkinliğine yöneliktir.).


Cevap :

Maddeler Halinde Dünya’nın Uydusu Ay Hakkında Bilgiler Şunlardır :

  • Ay, Dünya’nın tek doğal uydusudur ve bize en yakın gök cismidir.
  • Çapı yaklaşık 3.474 km’dir; bu, Dünya’nın çapının yaklaşık dörtte biri kadardır.
  • Yüzeyi kraterler, dağlar ve volkanik düzlüklerle kaplıdır.
  • İnce bir atmosfere sahiptir, bu yüzden:
    • Yüzeyinde ses iletimi olmaz.
    • Büyük sıcaklık farkları oluşur; gündüz 100°C’ye çıkabilirken, gece -173°C’ye düşer.
  • Ay’ın Dünya’ya ortalama uzaklığı yaklaşık 384.400 km’dir.
  • Kütle çekimi, Dünya üzerindeki gelgitlerin oluşmasına neden olur.
  • Hem kendi ekseni etrafında döner hem de Dünya çevresinde döner:
    • Bu iki hareketi eş zamanlı yaptığı için Dünya’dan hep aynı yüzü görünür.
  • Ay’ın oluşumu hakkındaki en yaygın teoriye göre:
    • Büyük bir gök cisminin Dünya’ya çarpması sonucu uzaya savrulan parçalar birleşerek Ay’ı oluşturmuştur.

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Ay’ın Acayiplikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


4. Sınıf Türkçe Kitabı Ay’ın Acayiplikleri Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67 Cevapları etkinlikleri, öğrencilerin okuma-anlama becerilerini güçlendirmeye yöneliktir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ay’ın Acayiplikleri Metni Etkinlik Cevapları bölümünde, öğrencilere hem metni analiz etme hem de ana fikri anlama becerileri kazandırılır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ile öğrenciler, metnin detaylarını keşfederken kelime dağarcıklarını da geliştirir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 Tuna Yayıncılık etkinlikleri ise öğrencilerin düşünme ve yorum yapma yeteneklerini pekiştirmelerine olanak tanır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67


Hazırlanalım


Soru : Ay olmasaydı acaba Dünya nasıl oldurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla
paylaşınız.


Cevap :

  • Ay olmasaydı, Dünya’nın dönüş hızı daha fazla olurdu. Bu yüzden günler daha kısa sürerdi.
  • Gelgitler çok daha zayıf olur, okyanus akıntıları daha farklı olurdu.
  • Ay, Dünya’nın eksenini sabit tutmaya yardımcı olur; Ay olmadığında mevsimler daha düzensiz ve dengesiz hale gelebilirdi.
  • Ay’ın olmaması gecelerin çok daha karanlık olmasına yol açardı, çünkü doğal bir uydu olarak bize ışık sağlayan Ay’dır.
  • Ek olarak, Ay’ın yokluğu bazı canlıların davranışlarını da etkileyebilirdi; örneğin, gelgitlere bağlı yaşayan deniz canlıları büyük zorluklar yaşayabilirdi.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru :“Ay’ın Acayiplikleri” metnini okurken zihninizde oluşan soruları aşağıya yazınız. Okuma süreci tamamlandıktan sonra bu soruları cevaplayınız.


 

Ay’ın neden atmosferi yoktur?

Cevap : Ay’ın yer çekimi yetersiz olduğu için hava tabakasını etrafında tutamaz.

Ay, Dünya ile kıyaslandığında neden daha az ışık yansıtır?

Cevap  : Ay, Güneş’ten gelen ışığın sadece %7’sini yansıtır; çünkü yüzeyi oldukça mat ve yansıtıcı özellikleri düşüktür.

Ay’da yer çekimi neden Dünya’ya göre daha azdır?

Cevap : Ay, Dünya’dan daha küçük ve daha az yoğun olduğu için yer çekimi de daha zayıftır.

Ay’ın sıcaklık farkları neden bu kadar yüksektir?

Cevap : Atmosferi olmadığı için Güneş ışınları doğrudan yüzeye ulaşır ve gündüz çok ısınır, gece ise hızla soğur.


2. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda “güneş” kelimesinin farklı anlamlarda kullanıldığı cümleler verilmiştir. Cümleler ile anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları”

Soru : b. Bu cümlelerin hangisinde güneş kelimesi gök bilimi ile ilgili olarak kullanılmıştır? Belirtiniz.


Cevap : Güneş kelimesi 2. cümlede astronomiyle ilgili anlamda kullanılmıştır, çünkü bu cümlede güneş, bir yıldız olarak ifade edilmektedir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


c. Okuduğunuz metinde kullanılan bazı terimler aşağıda anlamlarıyla verilmiştir. Bu terimleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Atmosfer: Atmosfer, Dünya’yı çevreleyen gaz tabakasıdır.

Ay: Gece gökyüzünde Ay parlak bir şekilde görünür.

Gezegen: Dünya, Güneş etrafında dönen bir gezegendir.

Güneş Sistemi: Güneş Sistemi’nde birçok gezegen vardır.

Uydu: Ay, Dünya’nın doğal uydusudur.

Yer Çekimi: Yer çekimi, cisimleri Dünya’ya doğru çeker.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Güneş sistemindeki hangi gezegenlerin uydusu yoktur?


Cevap : Merkür ve Venüs’ün uydusu yoktur.


2. Güneş sistemindeki gezegenlerden en az ve en çok uydusu olan gezegenler hangileridir?


Cevap : En az uydusu olan gezegen Dünya’dır (1 uydu), en çok uydusu olan gezegen ise Jüpiter’dir (yaklaşık 60 uydu).


3. Ay hakkında hangi bilgiler verilmiştir?


Cevap : Ay, kendi ışığını yaymaz; Güneş’ten aldığı ışığın %7’sini yansıtır. Dünya ile arasındaki uzaklık 384.000 kilometredir ve yer çekimi Dünya’dan 6 kat daha azdır. Ayrıca Ay’ın atmosferi yoktur, bu yüzden gökyüzü her zaman siyahtır. Güneş gören yüzeyde sıcaklık 135 derece, gölgede ise -170 dereceye düşer.


4. Ay’da yüksek atlama yarışması düzenlense nasıl sonuçlanırmış?


Cevap : Ay’daki düşük yer çekimi nedeniyle bir sporcu Dünya’da 10 metre atlayabiliyorsa, Ay’da 60 metreye kadar atlayabilir.


5. Ay’da gökyüzü neden her zaman siyahtır?


Cevap : Ay’ın atmosferi olmadığı için Güneş ışınlarını yansıtan bir hava tabakası yoktur; bu nedenle gökyüzü her zaman siyah görünür.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki cevapların sorularını oluşturunuz.


Ay’da yer çekimi Dünya’dakinden nasıl farklıdır ve astronotların hareketini nasıl etkiler?
Cevap : Ay’daki yer çekimi Dünya’dakinden 6 kat daha az olduğu için astronotlar hoplaya zıplaya yürür.

Güneş sistemindeki uydulardan hangisi, çevresinde döndüğü gezegene göre en büyük orana sahiptir?
Cevap : Güneş sisteminde çevresinde dolandığı gezegenine oranla en büyük uydu Ay’dır.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Ay’daki yer çekimi Dünya’dakinden 6 kat daha azdır.

Yukarıdaki cümlede Dünya ile Ay hangi yönden karşılaştırılmıştır?


Cevap : Yukarıdaki cümlede Dünya ile Ay, yer çekimi kuvvetleri bakımından karşılaştırılmıştır.


Soru : b. Okuduğunuz metinden karşılaştırma cümleleri bulunuz ve bu cümleleri aşağıya yazınız.


Cevap :

  • “Güneş sisteminde gezegenine oranla en büyük uydu Ay’dır.”
  • “Ay’daki yer çekimi Dünya’dakinden 6 kat daha azdır.”
  • “Ay’ın bir yıl boyunca yansıttığı ışık miktarı, Güneş’in sadece 20 saniyedeki aydınlatma gücüne eşittir.”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görsel için verilen ifadelerden hangisi doğrudur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları”

Soru : b. Beden dilini etkin kullanmak ifadesinden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla
tartışınız. Daha sonra beden dilinizi etkin kullanarak “Dünya, Güneş ve Ay” hakkında konuşunuz.


Cevap : Beden dilini etkin kullanmak, konuşma sırasında jest ve mimiklerle duygu ve düşüncelerimizi daha iyi ifade edebilmek anlamına gelir. Bu, sözsüz iletişimi daha güçlü kılar ve dinleyicilerin konuya ilgisini artırır. Beden dilini etkin kullanarak, örneğin, “Dünya, Güneş ve Ay” hakkında konuşurken elimle gezegenlerin büyüklük farklarını gösterebilir, yörünge hareketlerini canlandırabilir ve konuyu daha anlaşılır hale getirebilirim.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerde büyük harflerin yazımıyla ilgili hangi kuralların uygulandığını verilen yerlere yazınız.


Cevap :

  • Dünya’dan: Gezegen isimleri özel isim olduğu için büyük harfle başlar.
  • dünya: Coğrafi terim olarak kullanıldığında özel isim olmaz, bu yüzden küçük harfle yazılır.
  • Uranüs: Gezegen isimleri özel isim olarak kabul edildiği için büyük harfle başlar.

8. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde Dünya’nın uydusu Ay hakkında bilgi verilmiştir. Siz  de yaptığınız araştırmadan hareketle bu konudaki duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Ay Hakkında Duygu ve Düşüncelerim: Ay, Dünya’nın tek uydusu olması ve büyüklüğüyle dikkat çekici. Onun geceleri bize ışık vermesi, gelgitleri kontrol etmesi ve keşif alanında önemli bir yere sahip olması beni çok etkiliyor. Ay’daki yer çekiminin düşük olması ve atmosferin olmaması gibi farklı özellikler, onun gizemini daha da artırıyor. Ay’a yolculuklar ve keşif çalışmaları gelecekte insanlık için yeni kapılar açabilir.


Soru : Aziz Sancar hakkında araştırma yaparak kısa bir sunum hazırlayınız (“Uluğ Bey” metninin 6. etkinliğine yöneliktir.)


Cevap : Aziz Sancar Hakkında Kısa Sunum: Aziz Sancar, Türk bilim insanı ve Nobel Kimya Ödülü sahibidir. 2015 yılında DNA onarımı konusundaki çalışmalarıyla bu ödülü kazanarak Türk bilim tarihine önemli bir katkı sağlamıştır. Sancar, kanser tedavisinde de önemli çalışmalar yaparak insanlık için faydalı bir bilim insanı olduğunu göstermiştir. Kendisinin çalışmaları, özellikle genç bilim insanlarına ilham kaynağı olmaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları, öğrencilere yolculuk ve yolcu kavramlarının anlamını derinlemesine inceleme fırsatı sunan etkinlikler içermektedir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere metnin ana duygusunu anlamaları ve anlatılan yolculuk temasını içselleştirmeleri için yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, çocukların dinlediğini anlama, yorumlama ve ifade etme yeteneklerini geliştirir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocuklara yolculuk kavramının farklı boyutlarını düşünme fırsatı sunar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135


Hazırlanalım


Soru : Çanakkale Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yıllarında Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında gerçekleşmiştir. İtilaf Devletleri, Çanakkale Boğazı’nı ele geçirip İstanbul’a ulaşmak istemiş, ancak Osmanlı’nın güçlü direnişi ile karşılaşmıştır.

Deniz harekâtında başarısız olan İtilaf Devletleri, kara savaşına geçerek Gelibolu Yarımadası’nda Osmanlı ordusuyla çatışmıştır. Mustafa Kemal Paşa’nın Anafartalar ve Conkbayırı’ndaki kahramanlıkları, Türk milletine büyük moral vermiş ve Çanakkale Zaferi, bağımsızlık mücadelesinin simgelerinden biri olmuştur. Bu zafer, Kurtuluş Savaşı’nın da temelini atmıştır.


Soru : Yaptığınız araştırma sonucu ulaştığınız şiirlerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Atatürk’üm

Sarı saçlım, mavi gözlüm,
Türkiye’mizin güneşi,
Seninle aydınlandı ülkem,
Bitmez sana sevgimiz, bil ki.

Savaşta kahraman, barışta lider,
Cumhuriyetle açtın yolu bizlere,
Bağımsızlık, özgürlük hediye ettin,
Kalbimizdesin daima Atam, hep seninle.

Ali Püsküllüoğlu


Soru : “Bir Yolcuya” adlı şiiri dinleyerek aşağıdaki dizeleri tamamlayınız.


Cevap :

Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.

Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tepeler Anadolu’nda,
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren mehmetçik yattığı yerdir.

Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son kalem parçası geçerken ele,
Mehmed’in dizini boğduğu sele
Göğsünden kanının akıttığı yerdir.

Düşün ki, haşr olan kan kemik etin
Yaptığı bu tümsek, dayanılmaz, çetin
Bir harbin sonunda türklük milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.

Necmettin Halil Onan


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz şiirde geçen kelimelerin anlamlarından ve ipucu olarak verilen harflerden yola çıkarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

Soldan Sağa

  1. Çetin
  2. Tümsek
  3. Harp
  4. Devir

Yukarıdan Aşağıya

5. Vatan
6. Mukaddes
7. Zelzele


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre defterinize cevaplayınız.


1. Şairin “Dur yolcu! diye seslendiği kişiler kimler olabilir?


Cevap : Şairin “Dur yolcu!” diye seslendiği kişiler, Çanakkale’ye gelip bu topraklarda yatan şehitlerin fedakârlığını anlamadan geçen insanlar olabilir.


2. Şair, yolcudan ne yapmasını istiyor?


Cevap : Şair, yolcudan bu topraklara saygı duymasını, burada yatan şehitlerin hatırasını onurlandırmasını istemektedir.


3. Anadolu’da görülen tümsekler nelerdir?


Cevap : Anadolu’da görülen tümsekler, Çanakkale Savaşı’nda şehit düşen askerlerin yattığı yerlerdir, yani şehitliklerdir.


4. Şair, savaşı neden depreme benzetmiş olabilir?


Cevap : Şair, savaşı depreme benzetmiştir çünkü savaş, büyük bir yıkım ve sarsıntı yaratmış; birçok insan canını feda etmiştir.


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metnin ana duygusu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz şiirle ilgili görüşlerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Bu şiir, Çanakkale Savaşı’nda hayatını kaybeden askerlerin fedakârlığını ve bu toprakların kutsallığını anlatıyor. Şair, okuyucuyu duygusal olarak etkileyerek şehitlere saygı duymaya ve vatanın değerini anlamaya yönlendiriyor.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi dinlediğiniz şiiri en iyi yansıtır? İlgili kutucuğu işaretleyerek düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Atatürk’le ilgili bir programda sunucu olarak görev alan Derya, beden dilini etkin kullanmak istiyor. Derya bunun için neler yapmalıdır? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Derya, beden dilini etkin kullanmak için şunları yapmalıdır:

  1. Göz Teması Kurmak: İzleyicilerle göz teması kurarak samimi ve güven verici bir izlenim yaratmalıdır.
  2. Dik ve Kendinden Emin Durmak: Duruşuna dikkat ederek dik bir şekilde durmalı, kendinden emin bir tavır sergilemelidir.
  3. Ellerini Anlamlı Kullanmak: El hareketlerini ölçülü ve konuyu destekleyecek şekilde kullanmalı; çok fazla ya da anlamsız el hareketlerinden kaçınmalıdır.
  4. Mimiklerle Desteklemek: Konunun duygu yoğunluğuna göre yüz ifadelerini değiştirmeli, mimiklerini anlamlı ve doğal bir şekilde kullanmalıdır.
  5. Ses Tonunu Ayarlamak: Konunun önemine göre ses tonunu ayarlamalı; vurgu yaparak izleyicinin dikkatini çekmelidir.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yerleri dinlediğiniz metne göre doldurunuz.


Cevap :

Dinlediğim metin için “Vatan İçin Fedakârlık” başlığını öneriyorum.

Bu başlığı önermemin nedeni şudur: “Metinde, Çanakkale Savaşı’nda vatan için canını feda eden askerlerin fedakârlığı ve vatan sevgisi anlatılmaktadır.”


8. ETKİNLİK


Soru : Bir şiir okuma yarışması da siz düzenleyiniz. Bu yarışmada aşağıda verilen şiiri okuyunuz. Şiiri en güzel okuyanı belirleyiniz.


Cevap :

100. YIL MARŞI

Selam olsun tarihe, asırlara, çağlara
Selam olsun bağırında şehit yatan dağlara

Alnımıza vuruyor ay yıldızın ışığı
Rüzgarları mest eder haresi, kırışığı

Cumhuriyet, Cumhuriyet yüzyıl yazdık tuğlara
Cumhuriyet, Cumhuriyet yüzyıl yazdık tuğlara

Bütün cihan meftundur bu asırlık öyküye
Bir tay gibi şahlanır mazisinden atiye
Karalardan uzandık vatan dedik maviye
En güzel türküsünü şimdi söyler Türkiye

Omzumuzda izi var serhat gezen sancağın
Ateşini harladık kaç bin yıllık ocağın

Sadece yerde değil göklerde de hürüz bir
Düşmanlarım düşünsün dünden daha gürüz biz

Söz: Mehmet İBİŞ Müzik: Aykut AYGÜN


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Siz de aşağıya Atatürk’le ilgili duygularınızı dile getiren bir şiir yazınız. Şiirlerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

Atatürk’e Sevgi

Mavi gözlerin ışık saçar,
Karanlıkları aydınlatır her bakışın,
Kurtuluş yolu seninle açar,
Sonsuza dek sürecek senin varışın.

Cesaretinle yürüdük zafere,
Sevgin yüreğimizde daima büyür,
Cumhuriyet yolunda, biz de seninle,
Atam, adın her daim gönlümüzde yürür.


Soru : Nasrettin Hoca’nın fıkralarını araştırınız (“Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Parayı Veren Düdüğü Çalar: Bir gün Nasrettin Hoca pazara gider. Orada güzel bir düdük görür ve çocuğu da düdük almak ister. Çocuk, Hoca’ya yalvararak düdüğü ister, ama Hoca parasını vermez. “Parayı veren düdüğü çalar,” diyerek ona düdük almayacağını söyler. Bu söz, bir şey elde etmek için gereken bedelin ödenmesi gerektiğini anlatır ve halk arasında sıkça kullanılır.

Göle Yoğurt Mayası Çalmak: Bir gün Nasrettin Hoca, elinde bir tas yoğurtla gölün kenarına gelir ve yoğurdu göle dökmeye başlar. Oradan geçen biri ona şaşkınlıkla bakarak, “Hoca, gölü yoğurtla mayalayamazsın!” der. Hoca ise gülümseyerek, “Ya tutarsa?” diye cevap verir. Bu fıkra, Nasrettin Hoca’nın mizahi bakış açısını gösterirken, umudu simgeleyen bir deyim haline gelmiştir.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-137 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Satı Kadın Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Satı Kadın Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136, 137 Cevapları, öğrencilere Satı Kadın’ın hayatını ve karakterini tanıtan etkinlikler sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Satı Kadın Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara tarihi bir figür olan Satı Kadın’ın cesaretini ve halkına olan katkılarını öğretir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 136-137 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuduklarını anlama, metin hakkında düşünme ve duygusal bağ kurma yeteneklerini geliştirir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 136-137 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocuklara geçmişteki kahramanlık hikayelerini ve bu tür figürlerin toplumdaki rolünü anlamalarına yardımcı olur.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 136-137


SATI KADIN

Sakarya Harbi kazanılmış, fakat Büyük Taarruz yapılmamıştı. Atatürk’ün İstanbul’dan Adapazarı’na gelen annesi ve kız kardeşini Adapazarı’ndan almış, onlarla birlikte geri dönüyorduk.

Çok sıcak bir yaz günü olduğu halde, halk her uğradığımız köy ve kasabalarda yollara dökülüyor ve Büyük Kumandan’ı görmek için birbirleriyle adeta yarışıyorlardı. Atütürk de birçok yerde arabalarından inerek onlarla konuşuyor, hal hatır soruyorlardı.

Ayaş’ı geçtikten sonra Kazan köyüne gelindi. Orada da halk, Atatürk ve ailesinin geleceğini duymuş, yollara dökülmüştü. Köye gelince Atatürk arabalarından inerek köylülere konuştular ve bir ağaç altında biraz dinlenmek istediler. Bu arada köy muhtarını sordular. Esmer, orta boylu bir kadın, elinde ayran güğümleri olduğu halde, “Muhtar benim Paşam.” dedi. Muhtar olan kocası askere gitmiş. Köylüler de bu kadını muhtar olarak tanımışlar. O da kocasının muhtarlığını sürdürüyormuş. Bu cevap, Atatürk’ün çok hoşuna gitti.

Bu köylü kadını, gayet rahat bir şekilde, “Paşam köyümüze hoş geldin, safa geldin, şeref getirdin.” diyerek, güğümlerden bir tasa ayran doldurup ayakta ve Ata’nın huzurunda rahatça içti. Sonra da başka bir tasa ayran doldurup, “Paşam ayranımız temizdir. Rahatça içebilirsiniz.” diyerek Atatürk’e ve etrafındakilere ayrandan eliyle ikram etti.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


Eski Türk adetlerine göre ev sahibi, çok sevdiği, saydığı bir kişiye yenilecek veya içilecek bir şey ikram edecekse, önce ondan kendi yer veya içer; sonra misafirine ikram edermiş. Hatta ikram edeceği şey yenilecek bir şeyse, tepsi veya tabaktan önce ev sahibi kendi bir lokma alır, onu yutar, sonra da kaşıkla aldığı o tarafı misafirine çevirir,

“Buyrun başlayalım.” dermiş. Bunun manası bu yemekte sana zarar verecek herhangi bir şey yok. Eğer varsa önce bana zarar versin. Öldürecekse önce ben öleyim. Sen yeme ve ölme manasını taşırmış.

Eğer ikram edilecek şey ayran gibi, süt gibi içilecek bir şeyse Satı Kadın’ın yaptığı gibi önce ev sahibi ondan bir tas veya bardak alıp içer, sonra misafirine ikram edermiş.

Satı Kadın da böyle yaparak Ata’ya ayranını ikram etmişti. İlk bardağı kendi içerek, senin sağ kalman içi ölünecekse ben öleyim, sen yaşa, demek istedi.
Bu bilmiş (…) kadın, Satı Kadın’dı.

Atatürk, bu Satı Çırpan isimli kadını unutmamışlardı. 12 yıl sonra 5 Aralık 1934 yılında çıkan, 2598 sayılı yasa ile, kadınlara seçme ve seçilme hakkı verilince, Atatürk tarafından buldurulmuş ve milletvekili adayı gösterilmişti. Böylece ilk kadın milletvekillerinden biri olarak Meclis’e giren Satı Kadın, Meclis’te birçok çalışmalara katılmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-137 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140, 141, 142 Cevapları, öğrencilerin 4. üniteyi ve 4. temayı genel olarak değerlendirmelerini sağlayan etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları, öğrencilere öğrendikleri bilgileri gözden geçirme ve öğrenme süreçlerini pekiştirme fırsatı sunar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, çocukların tüm üniteyi kapsayan soruları doğru bir şekilde cevaplamalarını sağlayarak, anlamadıkları konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin derste öğrendiklerini pekiştirmelerini ve anlatılan konuları daha iyi anlamalarını sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142


4. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI 


A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


ATATÜRK İÇİN DİYORLAR Kİ!

“Tunus milleti bugün, yüzyıllık bağlarla bağlı bulunduğu kardeş ve soylu Türk milleti ile Mustafa Kemal’in unutulmaz anısını canlandırmak ve saygıyla anmak üzere hürmetkâr bir düşünce içinde birleşmektedir.

Millet olarak Gazi’nin (…) savaş meydanlarında büyük asker olduğunu tespit ettikten sonra, her şeyin tamamen kaybolduğu zannedildiği bir anda, milletinden ümidini kesmeyi ve yenilgiyi kabul etmeyi şiddetle reddeden, (…) büyük insanı anıyoruz. O, güçleri birleştirmeyi, kırılmış cesaretleri yükseltmeyi bilmiş ve talihi zorlayarak millî ülkenin bütünlüğünü tekrar kurmuş ve memleketinin bağımsızlık ve egemenliğini kazanmasını başarmıştır. Atatürk böylece, ölümü esirliğe tercih eden bir milletin neler yapabileceğini hayretler içinde bulunan dünyaya göstermiştir. Bu örnek unutulmayacaktır. (…)

Onun ölmez eseri, egemenliklerini elde etmiş milletlerin kaderlerine hükmedenler için ışıklı bir örnek ve bir ilham kaynağı olarak kalacaktır.

Habib Burgiba, Tunus Cumhurbaşkanı (Kısaltılmıştır.)


1. Bu metinde geçen ve harfleri karışık olarak verilen kelimeleri anlamlarından yararlanarak bulunuz. Kelimeyi boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  • Soylu: Saygı uyandıran, yücelik taşıyan.
  • Ulus: Çoğunlukla aynı topraklar üzerinde yaşayan, aralarında dil, tarih, duygu, ülke, gelenek ve görenek birliği olan insan topluluğu.
  • Savaş: Devletlerin diplomatik ilişkilerini keserek giriştikleri silahlı mücadele.
  • Bağımsızlık: Bağımsız olma durumu, istiklâl.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


2. Bu metnin konusunu yazınız.


Cevap : Bu metin, Mustafa Kemal Atatürk’ün bağımsızlık mücadelesi ve onun dünya milletlerine örnek olacak liderlik özelliklerini anlatmaktadır.


3. Parçada Türk milletinin hangi özelliği vurgulanmıştır? Belirtiniz.


Cevap : Parçada, Türk milletinin bağımsızlık uğruna cesurca mücadele etmesi, özgürlüğü için yılmadan savaşması ve esareti kabul etmeyen bir karaktere sahip olması vurgulanmıştır.


4. Atatürk’ün hangi mücadelesi diğer milletlere örnek olmuştur? Yazınız.


Cevap : Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı’nda gösterdiği bağımsızlık mücadelesi, özellikle emperyalizme karşı direnişi ve milletinin özgürlük ve egemenlik kazanması diğer milletlere örnek olmuştur.


B. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin zıt (karşıt) anlamlılarını bulunuz. Bulduğunuz
kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Ağır – Hafif: Cümle: Bu çanta o kadar hafif ki, taşıması çok kolay.

Üstünde – Altında: Cümle: Kitaplar masanın altında duruyor.

Doluydu – Boştu: Cümle: Odaya girdiğimizde odada kimse yoktu, her şey boştu.

Acı – Tatlı: Cümle: Bu yemek çok tatlı, hiç acı değil.

Kötü – İyi: Cümle: Bugün hava çok iyi, dün ise çok kötüydü.

Geç – Erken: Cümle: Toplantıya erken gelmeyi tercih ederim.

Zor – Kolay: Cümle: Bu test gerçekten çok kolay, hiç zor değildi.


C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.


1. “Azalmak” kelimesinin “etkisini yitirmek, hafiflemek” anlamıyla kullanıldığı cümlenin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

Bardaktaki portakal suyu biraz azalmıştı.
(✓) Hastanın baş ağrısı iki gün sonra azalmıştı.
Barajın suyu son zamanlarda bir hayli azalmıştı.
Kasadaki elmalar bugün daha da azalmıştı.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


2. a) Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere gelmesi gereken en uygun kelimeleri yazınız


Cevap :

  • Annem bir tava baklava yapmış.
  • Komşular bir saat sonra geldiler.
  • Kahvaltıda ben yumurta yiyebildi.
  • Bir gün tepsi de anlarım seni, dedi.

b) Verilen cümlelerde eş sesli olan kelimeyi bulup yazınız. Bu kelimeyi bir
cümlede kullanınız.


Cevap :

Tepsi ve tepsi (Farklı anlamlar taşıyan kelimeler: Biri baklava pişirilen kap, diğeri ise eski Türkçe’de “tehdit etmek” anlamında kullanılır.)

Cümle: Öğretmen, tepsi yerine tehlikeli kelimeleri kullanmamamızı önerdi.


3. Aşağıda verilen karşıt anlamlı kelimeleri bir cümlede bir arada kullanınız.


Cevap :

İyi – Kötü: Bugün hava iyi, ama kötü bir hava durumuna dönüşeceği söyleniyor.

Sıcak – Soğuk: Yaz aylarında sıcak günler severim, ama soğuk kış akşamları da çok keyiflidir.

Al – Ver: Pazarda al ve ver işlemleri oldukça hızlıydı.


4. Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Anadolu’ya gelip burada yaşamaya başlayan Türkler, yeni bir uygarlığı da birlikte getirmişlerdir. Bu, göçebe uygarlığıdır. Dilleri de göçebe kültürün dilidir. Hayvanlarla ilgili sözcükler bakımından alabildiğine zengin olan bu dilde, kaplanın sesi “heykirme”, sığırın sesi “böğürme”, çakalınki “pavkırma”, köpeğinki de “ürüme”dir.

Yaşar Kemal


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


5. a) Bu metne en uygun başlık hangisi olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Bu metne en uygun başlık: Türkiye Cumhuriyeti


b) Bu metne bir başlık da siz belirleyiniz.


Cevap : Bu metne önerilen başlık: Türk Milletinin Büyük Başarısı


6. Aşağıda bilgilendirici metne örnek verilmiştir. Siz de konusu “Millî Mücadele” olan bilgilendirici bir metin yazınız.


Cevap :

Millî Mücadele

Millî Mücadele, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesidir. I. Dünya Savaşı’nın sonunda Osmanlı İmparatorluğu’nun çökmesiyle vatan toprakları işgal edilmiştir. 1919’da Mustafa Kemal Atatürk, Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlatmış, Amasya Genelgesi, Erzurum ve Sivas kongreleriyle halkı birleştirip Millî Mücadele’yi organize etmiştir. 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) açılmış ve halkın egemenliği ilan edilmiştir.

Türk halkı, kadın-erkek, genç-ihtiyar demeden büyük bir direniş göstermiş, zaferle sonuçlanan mücadele, 9 Eylül 1922’de İzmir’in kurtuluşu ile tamamlanmıştır. 29 Ekim 1923’te ise Türkiye Cumhuriyeti ilan edilmiştir. Millî Mücadele, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük yolundaki zaferinin simgesi olarak tarihe geçmiştir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


7. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde kısaltmalara getirilen ekin yazımında yanlışlık yapılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

TBMM’ye bir gezi düzenlemeyi planlıyoruz. ()
Çelik yelekteki delik 1 mm’den daha küçükmüş. ()
Bu ürün asla 75 kr. un üzerinde olamaz, dedi ()
THY’na yeni uçaklar alınacakmış. (✓)


8. Aşağıdaki cümleler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yolu takip edilecektir. Buna göre kaç numaralı çıkışa ulaşılır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Cevapları”

Bu memlekete en çok hizmet eden
Bu aşk ile dağlara gücü yeten
On sekiz milyonun omzunda giden
Atam Ankara sırtlarında yaşar.
Cahit Sıtkı Tarancı, Otuz Beş Yaş

9. Bu şiirin ana duygusunu belirleyip aşağıya yazınız


Cevap : Bu şiirin ana duygusu, Atatürk’e olan sevgi, saygı ve minnettarlık ile millî bağımsızlık mücadelesinin gücü ve Atatürk’ün mirasının sürekliliği üzerinedir. Şair, Atatürk’ün halkına hizmet etme çabasını ve onun gücünü, halkın desteğiyle ulaşan başarıları anlatırken, Atatürk’ün ruhunun ve izlerinin her zaman yaşatılacağına vurgu yapmaktadır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!