4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78


4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75, 76, 77, 78 Cevapları, öğrencilere dinleme ve anlama becerilerini geliştirme imkanı sunar. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrenciler, merak duygularını besleyerek öğrenme isteklerini artırırlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, dinleme etkinlikleri sayesinde metin içindeki önemli bilgileri anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin düşüncelerini ifade etme ve analitik düşünme yeteneklerini pekiştirir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78


Hazırlanalım


Soru : Unutamadığınız bir anınız var mı? Varsa arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, unutamadığım bir anım var. Bir yaz tatilinde ailemle ilk defa deniz kenarına gitmiştik. O gün yüzme bilmediğim için biraz tedirgindim. Ancak babamın yardımıyla yüzmeyi öğrendim ve ilk kez suyun üstünde kalabilmenin heyecanını yaşadım. Bu anı benim için çok özel çünkü korkularımı yenip yeni bir şey başarmanın mutluluğunu hissettim.


1. ETKİNLİK


Soru : “Merak Virüsü” metniyle ilgili aşağıda bazı görseller verilmiştir. Bu görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin ederek ilgili yere yazınız.


Cevap : “Merak Virüsü” metniyle ilgili olarak Deniz kaplumbağalarını merak ederek araştıran çocuklar olabilir.


2. ETKİNLİK


Soru :“Merak Virüsü” metnini dinlerken metinde geçen ve anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamını tahmin ederek tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Belgesel kelimesi

  • Tahminim: Gerçek olayları veya doğayı anlatan film ya da program
  • Sözlük anlamı: Belge niteliğinde, bilgi verici film veya program

Soy kelimesi

  • Tahminim: Aile kökeni veya atalar
  • Sözlük anlamı: Bir aile ya da ulus içinde aynı kökenden gelen kimselerin tümü

Kulaç kelimesi

  • Tahminim: Yüzerken ellerin ve kolların suya uzanarak yapılması gereken hareket
  • Sözlük anlamı: Yüzerken iki kolun suya uzanıp çekilmesi hareketi

Popüler kelimesi

  • Tahminim: Herkes tarafından bilinen, tanınan veya sevilen
  • Sözlük anlamı: Halk arasında yaygın, çok tanınmış

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Yazarla ilgili aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Yaz tatilinde nereye gitmiştir? 


Cevap : Yazar, yaz tatilini Muğla’nın Dalyan bölgesinde geçirmiştir.


2. Caretta carettayı (karetta karetta) görünce ne yapmıştır? 


Cevap : Yazar, caretta carettayı görünce yüzme hızını artırarak onu takip etmeye başlamıştır.


3. Neyi merak etmiştir? 


Cevap : : Yazar, caretta carettanın yumurtalarını nereye bırakacağını ve diğer kaplumbağalarla karşılaşıp karşılaşmayacağını merak etmiştir.


4. Caretta carettalarla ilgili araştırmalara ne zaman başlamıştır?


Cevap : Yazar, ailesinin yanına döndükten sonra caretta carettalar hakkında araştırmalar yapmaya başlamıştır.


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi aşağıdaki boşlukları doldurarak belirtiniz.


Cevap : Dinlediğimiz metin bilgilendirici bir nitelik taşımaktadır. Yazar, hem kendi anısını paylaşmış hem de caretta carettalar hakkında bilgi sunmuştur. Dinleyicileri okumaya ve araştırmaya teşvik etmiş, ayrıca bir kitabı tanıtarak merak uyandırmıştır.


5. ETKİNLİK


Soru : İzlediğiniz kamu spotunun içeriğini değerlendirmek için aşağıdaki ilgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Erkan Öğretmen ile Hakan arasında geçen konuşmayı okuyarak soruları cevaplayınız.


a. Siz konuşmalarınızda nelere dikkat ediyorsunuz?


Cevap : Konuşmalarımda net ve anlaşılır olmaya dikkat ediyorum. Duygularımı ve düşüncelerimi açıkça ifade etmeye çalışıyorum. Ayrıca, dinleyicilerimin dikkatini çekmek için göz teması kurmaya özen gösteriyorum. Kullandığım dilin uygun ve saygılı olmasına, ses tonumun da konuştuğum konuya uygun olmasına özen gösteriyorum.


b. Bilim insanlarının insanlığa katkılarını sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. Tartışırken kendi düşüncelerinizi uygun şekilde ifade ediniz. Sizden farklı düşünen arkadaşlarınıza anlayışla yaklaşınız.


Cevap :Bilim insanları, insanlığın gelişiminde çok önemli bir rol oynamaktadır. Örneğin, sağlık alanında yapılan araştırmalar sayesinde birçok hastalığın tedavisi mümkün hale gelmiştir. Ayrıca, teknolojik yenilikler sayesinde günlük yaşamımızda büyük kolaylıklar sağlanmaktadır. Örneğin, iletişim alanındaki gelişmeler insanların birbirleriyle daha kolay bağlantı kurmasına yardımcı olmuştur.

Fakat, bazı arkadaşlarım bilim insanlarının yaptığı çalışmaların her zaman olumlu sonuçlar doğurmadığını savunuyor. Bu noktada haklılar; bazı bilimsel gelişmeler etik sorunlara neden olabilir. Ancak, bilim insanlarının yaptığı çalışmaların genel olarak insanlığın ilerlemesi için önemli olduğunu düşünüyorum. Farklı görüşlere saygı duyarak bu konuyu tartışmak, farklı bakış açılarını anlamak açısından faydalı olabilir.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.


Fatma Öğretmen, öğrencilerinden “Kitap ve dergi adlarının her kelimesi büyük harfle başlar.” kuralını örnekleyen cümleler yazmalarını istemiştir.

Öğrencilerin cümleleri şöyledir:

Ayşen: Son olarak “Uçtu Uçtu Şiir Uçtu” adlı şiir kitabını okudum.

Ekrem: Arkadaşımın mektubunu “bilim çocuk” dergisinde okumuştum.

Cevdet: Yazar, “Sakız Kızın Günleri” öyküsünde Sakız’ın hayatına değinmiştir.

Yeliz: Rıfat Ilgaz, “Halime Kaptan” adlı eserinde Kurtuluş Savaşı yıllarını anlatır.

Soru : Buna göre öğrencilerden hangisinin verdiği örnek yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Ekrem


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Verilen metni aşağıdaki görselden hareketle tamamlayınız.


Cevap :

Uras öğretmen, deney öncesinde dikkatli olunması gerektiğini vurguladı. Bunun için koruyucu gözlük ve eldiven gibi ekipmanları kullandı. Deneyin amacı, yaprakların farklı sıcaklıklardaki ortamlara nasıl tepki verdiğini gözlemlemek ve maddelerin ısıtıldığında ya da soğutulduğunda gösterdikleri özellikleri anlamaktı.

Deneyde ağaç yaprakları, cam şişeler, sıcak su ve buzlu su kullanıldı. Yaprakların bir kısmı sıcak su dolu şişeye, diğer kısmı ise buzlu su dolu şişeye yerleştirildi. Bir süre bekledikten sonra, sıcak suya konulan yaprakların yumuşadığı ve renklerinin solduğu gözlemlendi. Uras öğretmen, bunun nedeninin hücrelerin ısındıkça su kaybetmesi ve dokuların zarar görmesi olduğunu açıkladı.

Buzlu sudaki yaprakların ise daha sert hale geldiği ve büzüldüğü görüldü; bu durum düşük sıcaklıkta hücrelerin su alımının azalmasından kaynaklanıyordu. Bu deney sonucunda, maddelerin ısıtıldığında veya soğutulduğunda fiziksel değişiklikler yaşadığı sonucu elde edildi.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79


4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları, öğrencilerin okuma-anlama ve bilgiye dayalı yorum yapma becerilerini destekleyen etkinlikleri içerir. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, teknolojik gelişmelerle ilgili farkındalık oluştururken, öğrencilerin metindeki bilgileri anlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ile öğrenciler, yeni konular hakkında düşüncelerini ifade ederken okuma becerilerini de geliştirir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık çalışmaları, öğrencilerin detaylı inceleme ve çıkarım yapma yetilerini güçlendirir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79 Cevapları


TÜBİTAK DESTEĞİYLE 6 BACAKLI ROBOT GELİŞTİRİLDİ

ODTÜ’lü bilim insanları zor arazi koşullarında böceklerdeki gibi yüksek hareket kabiliyetine ve hayatta kalma becerisine sahip altı bacaklı robot “SensoRHex”in (Sensörheks) tasarım ve üretimini tamamladı. (…)

Projede 4 araştırmacı ve ıo öğrencinin yer aldığını söyleyen A.S. 3 yı! süren proje için TÜBİTAK’tan yaklaşık 250 bin TL kaynak aldıklarını belirtti. A.S. projedeki uzun vadeli ana amacın taşlık, kayalık, ağaçlık mekânlar gibi zor arazi koşullarında yüksek hareket kabiliyetine sahip ve kendi başına var olabilecek robotların tasarlanması olduğunu kaydetti.

Robota pek çok davranış kabiliyeti kazandırıldığını anlatan A.S. “Bir engelle karşılaştığı zaman o eVıgelin üzerinden nasıl atlayacağı, bir çukurla karşılaştığında onu nasıl geçebileceği, merdivenlere nasıl tırmanacağı gibi konularda robotun kendi kendine karar verme ve kontrol yetilerini kazabilmesi şimdi ve gelecekteki araştırma odağımızı oluşturuyor.” dedi. Tamamlanan bu projenin sağladığı robot platformunun iki yeni TÜBİTAK projesine de sebep olduğunu kaydeden A.S. bu projelerden birinin “Bacaklı robotlarda görme” üzerine, diğerinin ise “Mantık temelli hareket planlama ve kontrolü” alanında olduğunu belirtti.

Bu tür robotların zor arazi koşullarında insanların görev yükünü azaltabileceğini, bilgi kaynağı olarak hizmet edebileceğini dile getiren A.S. “Bu tür arazi kabiliyetine sahip robotlar, deprem gibi bir doğal afette yaralıların tespitinde mayınlı arazilerde uygun bir dedektörü taşıyarak arazinin risk haritasının çıkarılmasında kullanılabilecektir. Ancak bacaklı robotların tüm vaatlerinin gerçekleşmesi uzun ve sebatlı araştırma çalışmalarının yapılmasına bağlı.” diye konuştu.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite 2. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84


4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite 2. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80, 81, 82, 83, 84 Cevapları, öğrencilerin ikinci ünite kapsamındaki konuları pekiştirmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite 2. Tema Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları, öğrencilere okuduklarını anlama, yorumlama ve metin çözümleme becerilerini kazandırır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ile öğrenciler, farklı sorulara yanıt verirken dil becerilerini geliştirirler. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 Tuna Yayıncılık etkinlikleri ise konuların detaylarını anlamaya yönelik çalışmaları içerir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84


2. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI


ANTARKTİKA’DAKİ BUZ ÖRTÜSÜ GEÇMİŞ İKLİMLERİN TANIĞI

Burası, Antarktika. Dünyanın en soğuk, en kuru ve en rüzgârlı iklimine sahip kıtası… Antarktika, yaz-kış kalın bir buz örtüsüyle kaplı. Buz örtüsünün kalınlığı, kıtanın kimi yerlerinde birkaç bin metreyi buluyor! Kışın, Antarktika’yı çevreleyen denizlerde de çok kalın buzlar oluşuyor. Kimi zaman kıyılardan büyük buz parçaları kopuyor. Denizde yüzen bu büyük buz parçalarına “buzdağı” adı verildiğini duymuşsunuzdur. Yazın, kıyılardaki buzlar çözülüyor.

Ancak, buzların çözüldüğü alanlar, yine de kıtanın ancak %1’ini oluşturuyor. Kısacası, burada yaşam güçlüklerle dolu. Antarktika’da, bu soğuk ortama uyum sağlamış canlılar yaşıyor. Foklar, balinalar ve penguenler gibi. Kıtada yalnızca birkaç bitki ve böcek türü var. Bir de araştırmacılar! Antarktika’da
kalıcı yerleşim yerleri yok. Ancak, “istasyon” olarak adlandırılan 100 kadar araştırma merkezi var. Bu araştırma merkezlerinde, çeşitli ülkelerden çok sayıda araştırmacı çalışıyor. Araştırmacıların üzerinde çalıştıkları konuların hepsi de birbirinden ilginç. Bunlardan biri de buzullardan alınan buz örneklerinin incelenmesi.

Aslı Zülal
Bilim Çocuk Dergisi
(Kısaltılmıştır.)


A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


1. Antarktika neden dünyanın en soğuk yeridir? 


Cevap : Antarktika, kalın bir buz örtüsüyle kaplıdır ve bu, güneş ışığını emmeyerek düşük sıcaklıkların devam etmesine neden olur. Ayrıca, en kuru ve rüzgârlı iklim koşullarına sahip olması da burada sıcaklığın düşük kalmasını sağlar.


2. Aşağıdakilerden hangisi metinde sözü edilen buzdağı olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

3. Antarktika’nın soğuk ortamına uyum sağlayan canlılar hangileridir? 


Cevap : Antarktika’nın soğuk ortamına uyum sağlayan canlılar arasında foklar, balinalar ve penguenler bulunmaktadır.


4. Araştırmacılar buzullardan alınan buz örneklerini niçin inceliyor olabilir? 


Cevap : Araştırmacılar, buzullardan alınan buz örneklerini inceleyerek geçmiş iklimler hakkında bilgi edinmek, iklim değişikliği ve çevresel değişimlerin etkilerini anlamak amacıyla araştırmalar yapıyor olabilirler.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


B. Aşağıdaki kuralları örnekleyen birer cümle yazınız.


Dünya, güneş ve ay kelimeleri gezegen anlamı dışında kullanıldıklarında küçük harfle başlar.

Cevap : Güneş her sabah doğuyor ve akşam batıyor.

Kitap ve dergi adlarının her kelimesi büyük harfle başlar.

Cevap : “Küçük Prens” adlı kitabı çok severim.

Kendisinden sonra örnek verilecek cümlenin sonuna iki nokta (:) konur.

Cevap : Şunları unutmamalısın: su içmek, sağlıklı beslenmek ve düzenli uyumak.

Tamamlanmamış cümlelerin sonuna üç nokta (…) konur.

Cevap : Okuldan sonra parka gideceğim ama önce biraz dinlenmeliyim…


C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.


1. “Yatmak” kelimesini aşağıda verilen anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Boş yere beklemek = Ödevimi bitirmeden yatmamalıyım; boş yere beklemek zaman kaybı.

Yatay veya yataya yakın bir duruma gelmek = Yatmak için yastığın üzerine uzandım ve derin bir nefes aldım.


2. Bu kutucuklardan hangisinde yer alan kelimelerin arasında eş anlamlılık ilişkisi yoktur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : gece-gündüz


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


3. Aşağıda verilen deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 Cevapları”

4. “Okulda iki perdelik oyunumuz cuma günü izleyiciyle buluşacak.” cümlesinde “perde” kelimesi terim anlamıyla kullanılmıştır. Siz de bu kelimeyi gerçek ve mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Gerçek anlamıyla: Tiyatroda izlediğimiz oyunun ilk perdesi çok etkileyiciydi.

Mecaz anlamıyla: Hayatında yeni bir perde açmak için bazı alışkanlıklarını değiştirmelisin.


5. Mustafa Kemal Atatürk bir toplantıda yeni Türkiye’nin genç beyinlerini yetiştirecek olan öğretmenlere şöyle seslenir “Öğretmenler Yeni nesil sizin eseriniz olacaktır ” cümlesinde boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk bir toplantıda, yeni Türkiye’nin genç beyinlerini yetiştirecek olan öğretmenlere şöyle seslenir: “Öğretmenler, yeni nesil sizin eseriniz olacaktır.”


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


6. a. Bu görsel aşağıdaki metinlerden hangisini daha iyi yansıtmaktadır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz


Cevap : Kardeşim de ben de karpuz yemeye bayılıyoruz. Bunu bilen babam ne zaman pikniğe gitsek kocaman bir karpuz alır, karpuzu kocaman kocaman dilimler. Biz de tadını çıkararak yeriz.


b) Siz de boş bırakılan yerlere bu görseli anlatan bir metin yazınız.


Cevap : Yazın piknikte babam kocaman bir karpuz getirir. Karpuzu dilimler ve hep birlikte keyifle yeriz. Bu, yaz günlerinin en güzel anlarından biridir.


7. Bu afişten hareketle Ara Tatil Kampı ile ilgili Genel ağdan alınmıştır. aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Kayıt işlemlerinde istenen belgelere


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


(8-10. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.)


8. Mustafa Öğretmen’in bu sunumu hazırlama amacı sizce ne olabilir? Açıklayınız.


Cevap : Mustafa Öğretmen’in sunumu, Türk bilim insanlarının bilim dünyasına katkılarını ve başarılarını tanıtmak için hazırlanmış olabilir. Bu sayede öğrencilerin ve dinleyicilerin bilime olan ilgisini artırmak, bu bilim insanlarının yaptığı önemli çalışmaları öğrenmelerini sağlamak ve Türk biliminin uluslararası alandaki yerini vurgulamak istemiştir.


9. Yukarıdaki bilim insanlarından hangisi sadece bir alanda bilimsel çalışma yapmıştır? Yazınız.


Cevap : Cabir Bin Hayyam, sadece kimya alanında bilimsel çalışmalar yapmıştır.


10. Yaptığı çalışmalarla ödüle layık görülen bilim insanı kimdir? Yazınız.


Cevap : Yaptığı çalışmalarla ödüle layık görülen bilim insanı Aziz Sancar’dır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Tuna Yayıncılık 2024-2025

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin derslerini etkili bir şekilde takip etmelerine yardımcı olmak için hazırlanmıştır. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Metin Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeleri için önemli bir kaynaktır. Ayrıca, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, her sayfada yer alan etkinliklerin çözümlerini sunarak öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Türkçe dil bilgisi ve okuma yeteneklerini artırmaya yönelik kapsamlı bir içerik sunmaktadır. 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin öğrenme süreçlerini pekiştirmelerine olanak tanırken, öğretmenlerin de öğrenci gelişimini değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu kaynaklar, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmalarına katkıda bulunur.


“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı”


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22


Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


Hedef Sporlarından Biri Okçuluk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40


Mikrobu İlk Keşfeden Âlim Akşemsettin Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46


Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48


1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ


Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61


Ay’ın Acayiplikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


Uluğ Bey Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78


TÜBİTAK Desteğiyle 6 Bacaklı Robot Geliştirildi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79


2. Ünite 2. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : ERDEMLER


Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97


Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


Açıl Çiçek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109


3. Ünite 3. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113, 114


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122


Bir Saat Ki… Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127


Çiçekli Bir Badem Dalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130


Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135


Satı Kadın Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137


4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : VATANDAŞLIK


Parayı Veren Düdüğü Çalar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149


Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154


Atasözleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156, 157, 158, 159, 160


Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165


Toprak Ana Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167


5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : DOĞA VE EVREN


Meke Gölü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181


Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185


Çukurova Yana Yana Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191


Konuşan Renkler Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194


Anadolu’da Renkler Üstüne Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195


6. Ünite 6. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199, 200


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları Sayfa 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : SAĞLIK VE SPOR


Hastalık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209


Şahika Ercümen’den Dünya Rekoru Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214, 215


İlköğretim Çocukları İçin Egzersiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222


Sağlıklı Yaşamak Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 223, 224, 225, 226


Sağlıklı Besleniyorum, Sağlıklı Yaşıyorum Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 227, 228


7. Ünite 7. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 229, 230, 231, 232


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayıncılık Cevapları Sayfa 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : DUYGULAR


Ekmek Kırıntıları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237


Huzur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244


Öğretmenim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 245, 246, 247, 248, 249


Korkularımız ve Kaygılarımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 250, 251, 252


Mutluluk Nedir? Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 253, 254, 255


8. Ünite 8. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 256, 257, 258, 259


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Açıl Çiçek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Açıl Çiçek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları, öğrencilerin doğa sevgisini pekiştiren ve doğanın güzelliklerini anlamalarına yardımcı olan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Açıl Çiçek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara çiçeklerin açması ve doğanın canlanması üzerinden empati kurmayı öğretir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 109 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, doğaya saygı ve sevgi gibi değerleri kazandırmaya yönelik sorularla zenginleştirilmiştir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 109 Tuna Yayıncılık sayfasındaki etkinlikler, çocukların okuma-anlama becerilerini geliştirmeye katkı sağlarken doğayla olan bağlarını güçlendirmelerine de yardımcı olur.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


AÇIL ÇİÇEK

Açıl çiçek, açıl çiçek.
Bahçelere saçıl çiçek.
Seni bekler tüm çocuklar
Sen açıl da gelsin bahar.
Tuttuk seni saksılarda
Dondurucu kışta, karda
Açıl artık kaygu bitsin
Dallarında kuşlar ötsün.

Morca çiçek, alca çiçek…
Tatlı balın bolca çiçek
Saksılardan çıkıp gel de,
Bahar olsun bahçelerde.

Açıl çiçek, açıl çiçek
Gönüllere saçıl çiçek.

Hasan Karahüseyin
Genel ağdan alınmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!