İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Gümüşhane Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 121-122-123-124-125-126-127-128. Sayfa Cevapları öğrencilerin hem okuma hem de anlama becerilerini geliştirmek için hazırlanmış etkinlikleri kapsamaktadır. Bu cevaplar, öğrencilere derslerde yön gösterici nitelikte olup, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları kapsamında sunulmaktadır. Kitap içerisinde verilen sorular ve yönergeler, öğrencilerin metinleri dikkatle incelemesini, çıkarımlarda bulunmasını ve yazılı ifade becerisini geliştirmesini hedefler.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ : Gümüşhane Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kültürel değerlerimizi daha yakından tanımalarını sağlar. Bu etkinlikler, öğrencilere hem tarihî hem de kültürel birikim kazandırırken, aynı zamanda düşünme ve yorumlama becerisini pekiştirir. Tüm çalışmalar 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 Cevapları doğrultusunda hazırlanmış olup, öğrencilerin derslerde daha başarılı olmalarına katkı sunar.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Gümüşhane Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-125-126-127-128
1. Karadeniz’deki illerden hangilerini gördünüz? Gördüyseniz burada yaşadıklarınızı anlatınız. Görmediyseniz, nereleri görmek isteyeceğinizi nedenleriyle açıklayınız.
Cevap : Karadeniz’deki illerden hiç görmedim ama en çok Trabzon ve Rize’yi görmek isterim. Çünkü bu iller yemyeşil doğası, yaylaları ve temiz havasıyla ünlüdür. Özellikle Uzungöl ve Ayder Yaylası’nı görmeyi çok isterim. Ayrıca Karadeniz mutfağı da çok meşhurdur. Kuymak ve hamsi yemeklerini yerinde tatmak isterim.
2. Ailenizle birlikte gezip gördüğünüz yerlerden en çok hoşunuza gideni anlatınız.
Cevap : Ailemle birlikte gezdiğim yerlerden en çok Anıtkabir hoşuma gitti. Çünkü burası hem görkemli hem de çok anlamlı bir yerdir. Atatürk’ün anıt mezarını görmek beni çok duygulandırdı. Müze kısmında Atatürk’ün hayatı ve Kurtuluş Savaşı ile ilgili bilgiler vardı. Hem tarih öğrendim hem de gurur duydum.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 125 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde yer alan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Kelimeleri bulmacada bularak işaretledikten sonra, altta yer alan anlamlarının başındaki noktalı yerlere yazınız. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.
Cevap :
-
Restore → Eski ve değerli bir yapıyı onarıp eski durumuna getirmek.
-
Kesim → Sınırlanmış, ayrılmış şey.
-
Konak → Büyük ve gösterişli ev.
-
Dikit → Mağaralarda tavandan damlayan kireçli suların katılaşmasıyla tabandan yukarıya doğru oluşan kalker birikintisi.
-
Sarkıt → Mağaraların tavanında aşağıya doğru oluşan, genellikle koni biçiminde kalker birikintisi.
-
Kent → Nüfusunun çoğu ticaret, sanayi, hizmet veya yönetimle ilgili işlerle uğraşan, genellikle tarımsal etkinliklerin olmadığı yerleşim alanı, şehir, site.
-
Han → Yol üzerinde veya kasabalarda yolcuların konaklamalarına yarayan yapı.
-
Göze → Su kaynağı.
-
Sikke → Madenî para.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 126 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Gümüşhane, Karadeniz Bölgesi’nin neresinde yer almaktadır?
Cevap : Karadeniz Bölgesi’nin Doğu Karadeniz Bölümü’nün iç kesimlerinde yer almaktadır.
2. Gümüşhane’nin iklimi nasıldır?
Cevap : Genel olarak Karadeniz iklimi etkisi altındadır. Ancak bazı kesimlerinde Doğu Karadeniz, bazı kesimlerinde ise Doğu Anadolu iklimine benzer özellikler görülür.
3. Gümüşhane’nin ilk yerleşim yeri neresidir?
Cevap : Eski Gümüşhane Süleymaniye Mahallesi’dir.
4. Tomara Şelalesi’ni diğer şelalelerden farklı yapan özellik nedir?
Cevap : Suyunun çok sayıda noktadan kaynaklanıyor olmasıdır. Bu nedenle “Kırk Gözeler” olarak da bilinir.
5. Gümüşhane’de kış sporları nerede yapılmaktadır?
Cevap : Torul ilçesindeki Zigana Kış Sporları Turizm Merkezi’nde yapılmaktadır.
6. Kadırga Açık Cami’nin özellikleri nelerdir?
Cevap : Dünyada tek olan açık hava camisidir. Osmanlı döneminde yapılmıştır. Yüzyıllardır insanlar burada açık havada ibadet etmektedir. İki minaresi vardır ve bu minareler yaklaşık on beş yıl önce yapılmıştır.
7. Gümüşhane hakkında yeterli bilgiye sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap : Evet, çünkü metinde Gümüşhane’nin tarihi, doğal güzellikleri, iklimi, önemli yapıları ve kültürel özellikleri hakkında detaylı bilgiler verilmiştir.
3. ETKİNLİK
Soru : “Gümüşhane” metni tür olarak nasıl bir metindir? Nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap : “Gümüşhane” metni tanıtıcı (bilgilendirici) bir metindir. Çünkü Gümüşhane’nin tarihi, doğal güzellikleri, önemli yapıları ve kültürel değerleri hakkında bilgi vermektedir. Amaç okuyucuyu bilgilendirmek ve kenti tanıtmaktır.
4. ETKİNLİK
Soru : Metne iki farklı başlık öneriniz. Başlıkları ve bu başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.
Cevap :
Birinci başlığım: Gümüşhane’nin Tarihi ve Doğal Güzellikleri
Seçme nedenim: Metin hem Gümüşhane’nin tarihinden hem de doğal güzelliklerinden bahsetmektedir. Bu başlık metnin içeriğini yansıtır.
İkinci başlığım: Doğu Karadeniz’in Saklı Cenneti Gümüşhane
Seçme nedenim: Gümüşhane’nin hem tarihi hem doğal yönüyle değerli bir şehir olduğunu vurgulamak için bu başlığı seçtim.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 127 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda verilen sayılardan birini harflerle yazarak cümle içinde kullanınız.
Cevap : 2.558 → iki bin beş yüz elli sekiz
Cümle: Okul kütüphanesinde iki bin beş yüz elli sekiz kitap bulunmaktadır.
Soru : Aşağıda verilen sayılardan birine ekler getirerek cümle içinde kullanınız.
Cevap : 478 → 478’den
Cümle: Sınıf listesinde öğrencilerin numaraları 478’den başlayarak devam ediyor.
Soru : İçinde sıra sayılarının geçtiği bir cümle yazınız.
Cevap :
-
Bugün ödevimi birinci dersin sonunda teslim ettim.
-
Kitap okuma yarışmasında ikinci oldum.
-
Annem, tatlıyı yapmak için malzemeleri üçüncü dolaptan aldı.
-
Babam bu yıl iş yerinde dördüncü kez ödül aldı.
-
Filmde en çok beşinci sahneyi beğendim.
-
Takımımız ligde altıncı sıraya yükseldi.
-
Öğretmenim beni listede yedinci sırada okudu.
-
Bugün ödevini yapan sadece sekizinci öğrenci bendim.
-
Yarışmada dokuzuncu sırada koşuya başladım.
-
Kitabın onuncu bölümünde çok güzel bir olay vardı.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 128 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgiler doğrultusunda kültürümüzün geleceğe nasıl aktarılacağı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Sevgili öğretmenim, değerli arkadaşlarım,
Bugün sizlere kültürümüzün geleceğe nasıl aktarılacağı konusunda düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.
Kültür, bir milletin kimliğini ve geçmişini yansıtan en önemli değerdir. Bu nedenle kültürümüzü gelecek nesillere aktarmak için öncelikle dilimizi korumalıyız. Türkçemizi doğru ve güzel kullanmak, atasözlerimizi ve deyimlerimizi yaşatmak çok önemlidir.
Kısacası kültürümüzü korumak, geleceğe taşımak hepimizin görevidir. Eğer biz sahip çıkarsak, gelecek nesiller de sahip çıkacaktır.
Teşekkür ederim.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki bilgileri okuyunuz.
MEKTUP NASIL YAZILIR?
• Mektup yazarken tercihiniz her zaman boş bir beyaz kâğıt olmalıdır. Çizgili, kareli kâğıtları mümkün olduğu kadar az tercih ediniz.
• Kâğıdın bir yüzünü kullanmaya özen gösteriniz, arka sayfaya geçmektense yeni bir kâğıttan devam ediniz.
• Tükenmez ya da dolma kalem kullanınız.
• Mektubunuzu tamamladıktan sonra imza atabilirsiniz.
• Mektup zarfı üzerinde yer alan kısımlarda sol üst köşeye gönderenin adı, soyadı ve altına adresi yazılır.
• Mektup zarfının sağ üst köşesine ise almış olduğumuz pulu yapıştırmanız gerekir.
• Mektup zarfının sağ alt köşesine ise alıcının adı, soyadı ve adres bilgileri yazılmalıdır.
Soru : Yabancı bir ülkede yaşayan hayalî bir arkadaşınıza yaşadığınız yerdeki tarihî eserleri, doğal güzellikleri, gelenek ve göreneklerinizi anlatacağınız bir mektup yazınız.
Cevap :
Sevgili Arkadaşım,
Sana yaşadığım yerden kısaca bahsetmek istiyorum. Burada tarihî camiler, köprüler ve kaleler var. Ayrıca yaylalarımız, ormanlarımız ve berrak sularımızla doğası çok güzeldir.
Bayramlarda büyüklerimizi ziyaret ederiz, düğünlerimiz ise davul ve zurnayla çok eğlenceli geçer. Misafirperverlik bizim en önemli geleneklerimizden biridir.
Bir gün buraya gelirsen, sana tüm bu güzellikleri gezdirmeyi çok isterim.
Sevgiyle,
Soru : Sınıfa millî bayramlarımız konulu bir şiir getiriniz.
Cevap :
Cumhuriyet Bayramı
Cumhuriyet ışığımız,
Atatürk’ün armağanı,
Bizim en büyük bayram,
Milletin gurur kaynağı.
Her yıl coşkuyla dolar,
29 Ekim günü,
Bayraklarla süslenir,
Vatanımın her yönü.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
Bugün bizim günümüz,
23 Nisan’ımız,
Atatürk armağanı,
Parlıyor yıldızımız.
Çocukların bayramı,
Tüm dünyaya seslenir,
Barış, kardeşlik için
Yürekleri beslenir.