4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 185-187-188-189-190 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Ham Maddesi Metal Olan Geleneksel El Sanatları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 185, 186, 187, 188, 189, 190


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 185-186-187-188-189-190 . Sayfa Cevapları öğrencilerin geleneksel sanatlarımızı tanımaları, kültürel değerlerimizi öğrenmeleri ve bu bilgileri yorumlama becerisi kazanmaları için hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik ederek onların hem akademik hem de kültürel gelişimine katkı sağlamaktadır. Çalışmalar sayesinde öğrenciler okuma, anlama ve yazılı ifade becerilerini pekiştirir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 185-186-187-188-189-190 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. TEMA : SANAT : Ham Maddesi Metal Olan Geleneksel El Sanatları Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin el sanatlarıyla ilgili bilgi edinmelerine ve bu sanatların kültürel mirasımızdaki önemini kavramalarına yardımcı olur. Bu etkinlikler, çocuklara estetik bakış açısı kazandırırken aynı zamanda geleneksel sanatlarımızı korumanın değerini öğretir. Tüm çalışmalar 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 185, 186, 187, 188, 189, 190 Cevapları doğrultusunda hazırlanmış ve öğrencilerin derslerde daha başarılı olmaları için düzenlenmiştir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Ham Maddesi Metal Olan Geleneksel El Sanatları Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 185-186-187-188-189-190


1. Geleneksel el sanatları denince aklınıza neler geliyor? 


Cevap : Geleneksel el sanatları denince aklıma halıcılık, kilim dokumacılığı, çini, ebru, hat sanatı, ahşap oymacılığı, bakırcılık ve gümüş işçiliği gibi sanatlar geliyor. Bunlar kültürümüzün zenginliğini ve geçmişten gelen ustalığı gösteriyor.


2. Evinizde demirden, bakırdan veya gümüşten yapılan özel eşyalar var mı? Bu eşyaların neden önemli olduğunu düşünüyorsunuz?


Cevap : Evet, evimizde bakır cezve ve gümüş işlemeli bir şekerlik var. Bu eşyalar hem dayanıklı oldukları için hem de kültürümüzü yansıttıkları için çok önemli. Ayrıca büyüklerimizden bize hatıra kaldıkları için manevi değeri de var.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 187 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri yanda verilen bulmacada bularak belirginleştiriniz. Ardından bulmacanın altında yer alan açıklamaların önüne uygun kelimeleri yazınız.


Cevap :

  • PRES → İşletme, onarma, düzeltme vb. işlemlerin uygulanması için bir nesneyi, iki ağırlık arasında mekanik olarak sıkıştırmaya yarayan alet.

  • DÖVME → Kızgın durumdayken dövülerek biçim verilmiş metal eşya.

  • AJUR → Delikli örgü, gözenek.

  • DÖKME → Kalıba dökülmek yoluyla yapılmış.

  • MİMARİ → Belli ölçü ve kurallara göre yapılar yapma sanatı, mimarlık.

  • ATÖLYE → Zanaatçıların veya resim, heykel sanatlarıyla uğraşanların çalıştığı yer.

  • SAVATLAMA → Gümüş üstüne kurşunla kara nakışlar işlemek.

  • TOKMAK → Kapıya asılı duran ve kapıyı açmaya yarayan topuz.

  • TELKÂRİ → Tel durumundaki gümüşü, altını örerek veya bir şey üzerine kakarak yapılan iş.

  • KALEMKÂR → Tavan ve duvarlara kabartma gibi görünen resimler yapan sanatçı.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 188 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Anadolu’da Tunç Çağı’nda, tunç nasıl elde ediliyordu?


Cevap : Bakıra kalay katılarak tunç elde ediliyordu.


2. İslam maden sanatında büyük gelişmeler hangi devlet zamanında görülmüştür?


Cevap : Büyük Selçuklular zamanında büyük gelişmeler görülmüştür.


3. Maden sanatının doruklara ulaşması hangi devlet zamanında olmuştur?


Cevap : Osmanlı Devleti zamanında doruklara ulaşmıştır.


4. Demir hangi aletlerin yapımında kullanılmaktadır?


Cevap : Kapı tokmakları, mutfak araçları, hayvan koşumları, tarım ve müzik aletlerinin yapımında kullanılmaktadır.


5. Bakır günlük kullanımda hangi eşyalarda kullanılmaktadır?


Cevap : Kap kacak, takılar, miğferler, kapı süslemeleri ve yapı unsurlarında kullanılmaktadır.


6. Altın-gümüş işlerinde hangi teknikler kullanılır?


Cevap : Telkâri, savat, dövme ve dökme teknikleri kullanılır.


3. ETKİNLİK 


Soru : Okuduğunuz metne farklı iki başlık öneriniz. Bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım: Anadolu’da Maden Sanatının Gelişimi
Seçme nedenim: Metinde Anadolu’da maden sanatının tarihsel süreçte nasıl geliştiği ve hangi dönemlerde doruğa çıktığı anlatıldığı için bu başlığı seçtim.

İkinci başlığım: Geleneksel Maden İşçiliği ve Teknikleri
Seçme nedenim: Metinde bakır, demir, altın ve gümüş gibi madenlerin işlenme yöntemleri ve tekniklerinden söz edildiği için bu başlık uygundur.


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen görsel sanat dallarından hangisi ya da hangilerini yapmak isterdiniz? Nedenleriyle birlikte yazınız.


Cevap :

Ben en çok resim yapmayı isterdim. Çünkü resim yaparken hayallerimi kâğıda dökebilirim ve içimden geçenleri renklerle anlatabilirim. Bir ev, bir manzara ya da doğayı resmederken hem eğlenirim hem de rahatlarım.

Ayrıca fotoğrafçılığı da çok isterdim. Doğadaki kuşları, çiçekleri ya da anlık güzellikleri fotoğraflamak bana çok keyif verir. Fotoğraflar sayesinde o anı ölümsüzleştirmek çok güzel olurdu.

Bu yüzden görsel sanatlar arasında en çok resim ve fotoğrafçılığı yapmayı isterdim. Çünkü ikisi de insanın hem yaratıcılığını geliştirir hem de dünyaya farklı bir gözle bakmasını sağlar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 189 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru :  Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğünün genel ağ sitesine ait aşağıdaki görseli inceleyiniz. Siteyle ilgili soruları görselden hareketle cevaplayınız.  Ardından verilen bilgileri okuyunuz.


1. “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesi hangi amaç ya da amaçlarla kurulmuş olabilir?


Cevap : İnsanlara güzel sanatlarla ilgili doğru ve güncel bilgiler vermek, sanatsal etkinlikleri duyurmak, başvuru sistemleriyle sanatçılara kolaylık sağlamak amacıyla kurulmuş olabilir.


2. “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesini kimler ziyaret ediyor olabilir?


Cevap : Sanatçılar, öğrenciler, sanatla ilgilenen vatandaşlar, konser, tiyatro ve sergi takipçileri, ayrıca güzel sanatlara ilgi duyan herkes ziyaret ediyor olabilir.


3. “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesinde hangi konularla ilgili bilgiler yer almaktadır?


Cevap : Müzik ve sahne sanatları, görsel sanatlar, tiyatrolar, yarışmalar, duyurular, başvuru sistemleri ve kültürel etkinlikler hakkında bilgiler yer almaktadır.


4. İnsanlar “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesini neden ziyaret ediyor olabilir?


Cevap : Konser, tiyatro, sergi gibi etkinliklerin bilgilerini öğrenmek, yarışmalara ya da destek başvurularına katılmak ve sanatsal duyurulardan haberdar olmak için ziyaret ediyor olabilirler.


5. “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesi güvenilir bir site midir? Neden?


Cevap : Evet, güvenilir bir sitedir. Çünkü T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı resmi bir devlet sitesidir ve doğru, güvenilir bilgiler sunar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 190 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfa getirdiğiniz oyun hamurlarından çeşitli şekil ya da varlıklar yapınız. Ardından öğretmeninizin kontrolünde bu şekil ve varlıkları sınıf tahtası önünde uygun bir şekilde sergileyiniz. Arkadaşlarınızın ortaya koydukları ürünleri inceleyiniz. Arkadaşlarınızla bu şekil ve varlıkları yaparken neler hissettikleri, ne gibi zorluklarla karşılaştıkları ve ne düşündükleri hakkında konuşunuz.


Cevap : Oyun hamurundan şekiller yaparken çok eğlendim. Farklı hayvanlar ve nesneler oluşturmaya çalıştım. Bazı ayrıntıları yapmak zor oldu ama sabırla denedim. Ortaya çıkan ürünleri sergileyince gurur duydum. Arkadaşlarımın yaptığı şekilleri görünce onların da çok yaratıcı olduğunu düşündüm. Bu etkinlik hem eğlenceli hem de öğreticiydi.


7. ETKİNLİK 


Soru : Demirden, bakırdan ya da altından çeşitli aletler veya eşyalar yapan bir sanatçı olduğunuzu düşününüz. Hayal gücünüzü de kullanarak bu konuda bir hikâye yazınız. Hikâyenizde gerçek ve mecaz anlamlı kelimeleri doğru şekilde kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Ateşin Kalbindeki Sanat

Küçük atölyemde sabahın ilk ışıklarıyla ocağı yaktım. Demir çubukları ateşe sürdüğümde kıpkırmızı kesildiler. Körüğün çıkardığı ses sanki kalbimin ritmiyle birleşiyor, her nefeste ateş biraz daha canlanıyordu. Çekiç elimde, örsün üstünde yükselen sesler bir melodi gibi yankılanıyordu.

Bugün bakırdan bir ibrik yapmaya karar verdim. Bakır, hem yumuşak hem de inatçı bir maden. Ona şekil verirken sabır gerekir. Çekiç darbelerimle birlikte bakır, sanki ruh bulmuş gibi kıvrılıyor, güzelleşiyordu. Sonra ince uçlu kalemimle üzerine çiçek desenleri işledim. Sanki baharın taze kokusu, bakırın içine sinmişti.

Bir köşede altın parçası duruyordu. Onu erittim ve yaptığım ibrikin kulp kısmına bir süs olarak yerleştirdim. Altının ışığı, atölyeyi adeta güneş gibi aydınlattı. O an hissettim ki yaptığım her iş, sadece bir eşya değil; aynı zamanda kalbimin ve hayallerimin iziydi.

Kapıyı açıp dışarı çıktığımda gökyüzü mavi bir örtü gibi üstümdeydi. Elimdeki ibrik parlıyordu. Biliyorum ki bu eser, sadece su taşımak için değil; insanın emeğini, sabrını ve sevgisini taşımak için de yapılmıştı.

🌿 İşte o gün, demirden gücü, bakırdan sabrı ve altından umudu öğrendim.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa severek okuduğunuz roman, hikâye, masal ya da şiir türünde yazılmış bir kitap getiriniz.


Cevap : Bir sonraki ders için kitabınızı çantanıza koyunuz. 



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!