İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 78-79-80-81-82-83-84-85-86 Sayfa Cevapları, öğrencilerin 3. ünite konularını anlamalarını ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, her etkinlikte rehberlik ederek doğru cevaplara ulaşmayı kolaylaştırır.

Buna ek olarak, 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni anlamalarına ve analiz etmelerine yardımcı olur. Böylece 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 Sayfa Cevapları, derslerin verimli ve etkili bir şekilde işlenmesine katkıda bulunur.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Yılın Babası Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85-86
1. Toplu taşıma araçlarında nasıl davranmanız gerektiğini açıklayınız.
Cevap : Toplu taşıma araçlarında yaşlılara, engellilere, hamilelere ve zor durumdaki insanlara karşı saygılı ve dikkatli davranmalıyız. Onlara yer vermeli, itişip kakışmadan araçta güvenli bir şekilde yol almalarını sağlamalıyız. Gerektiğinde yardım teklif ederek onların rahatını ve güvenliğini ön planda tutmalıyız.
2. Aşağıda verilen işaretlerin ne anlama geldiğini tahmin edip söyleyiniz.
Cevap :

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimeler ve kelime grubunu anlamlarından hareketle bulmacadaki yerlerine yazınız. Ardından bu kelimeler ve kelime grubunu birer cümlede kullandıktan sonra sözlüğünüze yazınız.
Cevap :
1. Eli açıklık. (Cömertlik)
2. Bir kimseye yaranmak veya yardım etmek için üstün çaba harcamak. (Fır dönmek)
3. Birine, ölen bir yakınından kalan mal mülk, para veya servet. (Miras)
4. Telaş, şikâyet vb. sebeplerle yüksek sesle bağırmak. (Haykırmak)
5. Yapması için birinden bir iş isteme. (Teklif)
6. Leyleğin gagasıyla çıkardığı ses. (Laklak)
7. Ceket altına giyilen kolsuz ve kısa giysi. (Yelek)
Kelimelerle ilgili Cümleler :
-
Cömertlik: Ahmet, cömertliği sayesinde arkadaşlarına her zaman yardım eder.
-
Fır dönmek: Onun beğenisini kazanmak için elinden geleni yaptı, adeta fır dönüyordu.
-
Miras: Dedemden kalan mirası, kardeşlerimle eşit paylaştırdık.
-
Haykırmak: Yangını fark edince çocuklar yüksek sesle haykırdı.
-
Teklif: Öğretmenimiz bana okul projesi için teklif sundu.
-
Laklak: Bahçede leylekler göç ederken laklak sesleri duyuluyordu.
-
Yelek: Soğuk havada kalın bir yelek giyerek dışarı çıktım.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Baba, mektubu okurken nasıl bir ruh hâli içindedir?
Cevap : Baba, mektubu okurken çok sevinçli ve duygulu bir ruh hâli içindedir; gözlerinden sevinç gözyaşları süzülmektedir.
2. Baba, mektubu okuduktan sonra nasıl davranıyor?
Cevap : Baba, mektubu okuduktan sonra çocuğunu bağrına basıp öper, havaya kaldırır ve sevinçle evin içinde fır dönerek oynar.
3. Mektupta neler yazıyor? Sizce yazılanlar bir babayı mutlu edecek kadar güzel şeyler mi? Neden?
Cevap : Mektupta çocuğun otobüste yaşlı birine yer vermesi ve saygılı davranışı anlatılmaktadır. Evet, yazılanlar bir babayı mutlu edecek kadar güzel şeylerdir çünkü çocuğunun saygılı ve yardımsever bir birey olduğunu gösterir.
4. Yaşlı amca çocuğun babasını nereden tanıyor?
Cevap : Yaşlı amca çocuğun babasını camide tanışmış olmaları nedeniyle tanımaktadır.
5. Çocuk yaşlı amcaya nasıl yardım ediyor? Siz onun yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?
Cevap : Çocuk yaşlı amcaya otobüste yer vererek ve paketlerini taşımaya yardımcı olarak yardım ediyor. Ben de onun yerinde olsaydım aynı şekilde davranırdım çünkü yaşlı birine yardım etmek hem insanlık görevidir hem de toplumsal saygıyı gösterir.
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap :
Metnin konusu: Çocuğun otobüste yaşlı birine yardım etmesi ve babasının mektubu okuyarak mutluluk yaşaması.
Metnin ana fikri: Saygı ve yardımseverlik, hem kişiyi hem de sevdiklerini mutlu eder.
4. ETKİNLİK
Soru : a. Metinden alınan aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Cümlede altı çizili kelime grubuna dikkat ediniz. Cümlenin anlamını bozmayacak şekilde bu kelime grubunun yerine hangi kelime ya da kelime grupları yazılabilir? Söyleyiniz.
“Hayvanat bahçesini gezerken de (kesenin ağzını açtı.)
Cevap :
“Kesenin ağzını açtı” ifadesi yerine cümlenin anlamını bozmayacak şekilde şu kelime ya da kelime grupları kullanılabilir:
- Parayı harcadı
- Çok para verdi
- Cömertçe ödedi
- Harcamaktan çekinmedi
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Metinde geçen deyimleri belirleyerek aşağıdaki yazma alanına yazınız. Bu deyimlerin anlamlarını geçtikleri cümleden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.
Cevap :
sevinç gözyaşları dökmek: Çok mutlu olup gözyaşıyla duygularını göstermek.
dudak bükmek: Hoşnutsuzluk veya kırgınlık ifade etmek.
gözlerinin içi gülmek: Çok sevinmiş ve mutlu görünmek.
fır dönmek: Sevinç veya heyecanla yerinde dönüp durmak.
nefes nefese kalmak: Yorulmak veya hızla nefes almak.
Soru : Aşağıdaki atasözlerini anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
-
Ağacın kurdu içinde olur. → Bir topluluğu çökertecek olan şey kendi içinden çıkar.
-
Vakit nakittir. → Zaman çok değerlidir, boş yere harcanmamalıdır.
-
Baş dille tartılır. → Kişinin aklı söylediği sözlerle ölçülür.
-
Yuvarlanan taş yosun tutmaz. → Sürekli olarak iş değiştiren bir kimse başarı kazanamaz.
-
Üzüm üzüme baka baka kararır. → Her zaman bir arada bulunan, arkadaşlık eden kimseler birbirlerine huy aşılar.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : “Yılın Babası” metninin hikâye unsurlarını yazınız.
Cevap :
OLAY: Çocuğun otobüste yaşlı bir adama yer vermesi ve babasının mektup sayesinde “yılın babası” seçildiğini öğrenmesi.
ZAMAN: Çarşamba günü; metnin geçtiği günler ve mektubun okunma zamanı.
MEKÂN (YER): Ev, otobüs, masanın üzeri.
VARLIK KADROSU (KİŞİLER): Çocuk, babası, yaşlı amca, otobüsteki diğer yolcular.
6. ETKİNLİK
Soru : Toplu taşıma araçlarında veya başka yerlerde yaşlılara, engellilere, hamilelere veya zor durumdaki insanlara karşı nasıl davranmamız gerektiği konusunda bir konuşma yapınız.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bugün sizlere toplu taşıma araçlarında ve diğer yerlerde yaşlılara, engellilere, hamilelere ve zor durumda olan insanlara karşı nasıl davranmamız gerektiğinden bahsetmek istiyorum. Öncelikle, onlara yer vermek çok önemlidir. Sadece yer vermek değil, eğer bir yardıma ihtiyaçları varsa yardımcı olmak da gerekir. Örneğin, ağır eşyalarını taşımalarına yardımcı olabilir veya araçta güvenli bir şekilde yer bulmalarını sağlayabiliriz.
Unutmayalım ki, bu davranışlarımız hem toplumda sevgi ve saygıyı artırır hem de bizim empati duygumuzu güçlendirir. Küçük bir yardım, birinin gününü güzelleştirebilir ve değerli hissetmesini sağlayabilir. Hepimiz bu konuda duyarlı olmalıyız.
Teşekkür ederim.
7. ETKİNLİK
Soru : Defterinize “Yardımlaşma” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenize bir plan dâhilinde serim, düğüm ve çözüm bölümlerini tasarlayarak başlayınız. Ayrıca olay, varlık kadrosu, mekân ve zaman unsurlarını da doğru ve etkili bir şekilde kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap :
Başlık: Küçük Yardımcı
Plan:
-
Serim: Küçük bir köyde yaşayan Elif ve arkadaşları, okuldan dönerken yaşlı bir amcanın zor durumda olduğunu fark ederler.
-
Düğüm: Amca ağır paketlerini taşımakta zorlanmaktadır ve kalabalık arasında yardım edecek kimse yoktur.
-
Çözüm: Elif ve arkadaşları amcaya yardım eder, paketlerini taşır ve amca çok mutlu olur.
Hikâye:
Küçük bir köyde, Elif adında yardımsever bir kız yaşıyordu. Bir gün okuldan dönerken yaşlı bir amca ağır paketlerle yolda zorlanıyordu. Kalabalık arasında kimse ona yardım etmiyordu. Elif, arkadaşlarını çağırarak amcaya yardım etmeye karar verdi. Hep birlikte paketleri amcanın evine götürdüler. Amca hem çok mutlu oldu hem de Elif ve arkadaşlarını teşekkür ederek onlara teşekkür etti.
O günden sonra Elif ve arkadaşları, yardımlaşmanın insanları mutlu ettiğini ve toplumda dayanışmayı artırdığını bir kez daha anlamış oldular.
Olay: Elif ve arkadaşlarının yaşlı amcaya yardım etmesi
Varlık Kadrosu: Elif, arkadaşları, yaşlı amca
Mekân: Köy, yol ve amcanın evi
Zaman: Bir okul günü, öğleden sonra
Soru : Çalışmak ve azimle ilgili atasözleri araştırınız. Ulaştığınız atasözlerinin doğru kullanılıp kullanılmadığını sorgulamak için www.tdk.gov.tr İnternet sitesini ziyarete ediniz. Bu sitenin sözlük kısmında olan üç atasözünü defterinize yazarak sınıfa getiriniz.
Cevap :
Atasözü | Anlamı |
---|---|
1. Çalışan kazanır. | Emek veren kişi başarılı olur. |
2. Azimle bir işin üstesinden gelinir. | Kararlılık ve gayretle her iş başarılır. |
3. Taş yerinde ağırdır. | Her şeyin en uygun olduğu bir yeri vardır; yerinde olmak önemlidir. |
4. Ayağını yorganına göre uzat. | Gelirine göre harcama yap, israf etme. |
5. Damlaya damlaya göl olur. | Küçük birikimlerle büyük işler yapılır. |
6. Ne ekersen onu biçersin. | Yaptığın işin karşılığını alırsın. |
7. Gülü seven dikenine katlanır. | Güzel şeylere ulaşmak için zorluklara katlanmak gerekir. |
8. İşleyen demir ışıldar. | Sürekli çalışan kişi başarılı olur. |
9. Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır. | Zorluklara katlanmak sonunda güzel sonuçlar getirir. |
10. Acele işe şeytan karışır. | Aceleyle yapılan işler genellikle hatalı olur. |