İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Atatürk Dumlupınar’da Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 55-56-57-58-59-60 Sayfa Cevapları, öğrencilerin Atatürk’ün hayatı ve kahramanlıklarıyla ilgili metinleri anlamalarını destekler. Bu sayede öğrenciler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları ile etkinliklerde soruları doğru yanıtlayarak okuma ve anlama becerilerini geliştirebilir.

Ayrıca 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Atatürk Dumlupınar’da Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tarih bilincini artırırken yorum yapma yetilerini de güçlendirir. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 55, 56, 57, 58, 59, 60 Sayfa Cevapları, düzenli bir kaynak olarak öğrenme sürecine önemli katkı sağlar ve ders başarılarını pekiştirir.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk Dumlupınar’da Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60
1. Millî Mücadele denince aklınıza neler geliyor?
Cevap : Millî Mücadele denince aklıma; vatanın bağımsızlığı için savaşan askerler, halkın birlik ve dayanışması, Atatürk’ün önderliği, kahramanlık ve cesaret geliyor.
2. Sizce Millî Mücadele’den zaferle çıkmamızın nedenleri nelerdir?
Cevap : Millî Mücadele’den zaferle çıkmamızın nedenleri; milletin azmi ve birliği, Atatürk’ün liderliği, askerlerin ve halkın fedakârlığı ile stratejik ve planlı savaş yürütülmesidir.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metni okumaya başlamadan önce metnin başlığından ve metne ait görsellerden faydalanarak metinle ilgili üç soru yazınız. Metni okuduktan sonra sorularınızı cevaplayınız.
Cevap :
Birinci sorum: Atatürk Dumlupınar’a hangi amaçla gitmiştir?
Cevabım: Başkomutanlık Meydan Savaşı’nın ikinci yıl dönümünü kutlamak ve Şehit Asker Anıtı’nın temelini atmak için gitmiştir.
İkinci sorum: Atatürk Dumlupınar’da neler yapmıştır?
Cevabım: Tören alanına gelmiş, Şehit Asker Anıtı’nın ilk taşını koymuş, halkla ve devlet yetkilileriyle görüşmüş, bir söylev yapmıştır.
Üçüncü sorum: Atatürk gençlere hangi mesajı vermiştir?
Cevabım: Gençlerin cesaret ve bilgilerini artırarak cumhuriyeti yükseltip koruyacaklarını vurgulamıştır.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda verilen “Kelimeyi Bul” oyunuyla ilgili verilen bilgileri okuduktan sonra oyunu öğretmeninizin kontrolünde oynayınız.
Cevap :
KELİMEYİ BUL
Metinde geçen anlamını bilmediğiniz bir kelimeyi aklınızda tutunuz. Daha sonra bu kelimenin anlamını sözlüğünüzden bulunuz.
Öğretmeninizin yönlendirmesiyle kelimenin anlamını tahtaya yazınız. Arkadaşlarınızdan aklınızda tuttuğunuz kelimeyi bulmalarını isteyiniz. Her yanlış cevaptan sonra kelimeye ait bir harfi tahtaya yazınız. Tuttuğunuz kelime bulunana kadar arkadaşlarınıza söz hakkı vermeye devam ediniz. Kelimeyi bulan arkadaşınızı tebrik ederek onu tahtaya davet ediniz.
Öğretmeninizin uygun gördüğü süre boyunca oyunu oynamaya devam edebilirsiniz. Oyunu oynarken nezaket ve sınıf kurallarına uymayı unutmayınız.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Atatürk il ve ilçe gezilerine ne zaman başlıyor?
Cevap : Atatürk, cumhurbaşkanı seçildikten sonra yurdumuzun birçok il ve ilçesini gezmeye başlıyor.
2. Bu gezilerinde neler yapıyor?
Cevap : Kurtuluş törenlerine katılıyor, yaptığı konuşmalarla halkı aydınlatmaya çalışıyor.
3. Dumlupınar gezisinin düzenlenmesinin amacı nedir?
Cevap : Başkomutanlık Meydan Savaşı’nın ikinci yıl dönümünü kutlamak ve Şehit Asker Anıtı’nın temelini atmak için düzenlenmiştir.
4. Atatürk Dumlupınar gezisine kimlerle katılıyor?
Cevap : Yanında bazı devlet adamları, milletvekilleri ve generallerle katılıyor.
5. Atatürk tören alanına vardığında neler yapıyor?
Cevap : Önce çadırda dinleniyor, sonra Şehit Asker Anıtı’nın yapılacağı tepeye çıkıyor, anıtın ilk taşını koyuyor ve konuşma kürsüsünün yanında oturuyor.
6. Atatürk törende neler söylüyor?
Cevap : Türk ulusunun kazandığı zaferin önemini, savaşın özelliklerini, şehitlerin ve gazilerin değerini vurguluyor; özellikle gençlere güveniyor ve onlara düşen görevleri anlatıyor.
7. Atatürk’ü dinleyenler nasıl bir tepki veriyorlar?
Cevap : Söylevini sessizlik içinde dikkatle dinliyorlar ve Atatürk’ün “Şehit Asker’i hep birlikte saygı ile selamlayalım” sözlerini dakikalarca alkışlayarak karşılıyorlar.
4. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde anlatılan olayların hayal mi yoksa gerçek mi olduğunu söyleyiniz.
“Tören yerinde çadırlar kurulmuştu.”
“Atatürk, kendisi için hazırlanmış olan çadırda önce bir süre dinlendi.”
Cevap : Bu cümlelerde anlatılan olaylar gerçektir. Çünkü metin, Atatürk’ün Dumlupınar gezisinde yaşanan gerçek bir töreni anlatmaktadır.
Soru : Siz de içinde hayalî unsurlar barındıran cümleler yazınız.
Cevap :
- Gökyüzünde pembe bulutların üzerinde yürüyordum.
- Kedim bana konuşarak yol tarifi verdi.
- Evimiz, bir anda dev bir çikolata kalesine dönüştü.
- Bahçedeki çiçekler bana şarkı söylemeye başladı.
- Rüzgar, uçurtmamı yakalayıp göğe doğru çekti.
- Ay, gece boyunca bana masallar anlattı.
- Okyanus dalgaları bana gizli bir hazine haritası gösterdi.
- Oyuncaklarım gece gizlice hareket ediyordu.
- Bulutlar bir anda renkli gökkuşaklarına dönüştü.
- Rüyamda kendi kendime kanat takıp gökyüzünde süzülüyordum.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : “Atatürk Dumlupınar’da” metninin paragraflarını numaralandırınız. Giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde yer alan paragrafların numaralarını aşağıya yazınız.
Cevap :
Giriş: 1. ve 2. paragraflar
Gelişme: 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. paragraflar
Sonuç: 9. ve 10. paragraflar
6. ETKİNLİK
Soru : Kitabınızın “İçindekiler” bölümünü inceleyiniz. “Atatürk Dumlupınar’da” metninin yer aldığı sayfa numarası ile “İçindekiler” bölümünde yazan sayfa numarasının uyumlu olup olmadığını söyleyiniz. Ardından kitabınızın “Kaynakça” bölümünü inceleyerek metinlerin alındığı kaynaklardan daha önce okuduklarınız hakkında konuşunuz.
Cevap :
Atatürk Dumlupınar’da’ metninin bulunduğu sayfa ile kitabın ‘İçindekiler’ bölümündeki sayfa numarası birbirini tutmaktadır. Kitabın ‘Kaynakça’ kısmında metinlerin alındığı eserler ve yazarları açıkça belirtilmiştir. Daha önce okuduğum ‘Martı Jonathan Livingston’ ve ‘Birlikten Kuvvet Doğar’ gibi eserlerdeki bilgilerin de hem öğretici hem düşündürücü olduğunu fark ettim. Bu kaynakların gösterilmesi, metinlerin güvenilirliğini artırmaktadır.
7. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırma sonucunda defterinize yazdığınız Millî Mücadele Dönemi’nin kahramanı hakkındaki bilgileri okuyunuz. Millî Mücadele’de her şeyini ortaya koyan bu kahramanların varlığının ülkemiz için, bizler için ve sonraki nesiller için önemi hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bugün sizlere Millî Mücadele kahramanlarından ve onların fedakârlıklarından bahsetmek istiyorum. Bu kahramanlar, vatanımızın bağımsızlığı için her şeylerini ortaya koymuş, büyük bir cesaret ve kararlılıkla mücadele etmişlerdir. Onların varlığı, bizler için güven, umut ve gurur kaynağıdır. Gelecek nesillerin özgür ve bağımsız bir ülkede yaşayabilmesi, işte bu kahramanların sayesinde mümkün olmuştur.
Onların cesaretini ve özverisini hatırlamak, bizlere sorumluluklarımızı hatırlatır. Bu yüzden tarihimize sahip çıkmalı, değerlerimizi öğrenmeli ve ülkemizi daha iyi yerlere taşımak için çalışmalıyız.
Teşekkür ederim.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
8 . ETKİNLİK
Soru : Başkomutanlık Meydan Muharebesi, Millî Mücadele Dönemi’nin askerî mücadelesini bitiren savaş olmuştur. Bundan sonra siyasi mücadele başlamıştır. Aşağıda verilen fotoğraflar Millî Mücadele Dönemi’ne aittir. Fotoğrafları inceleyerek Atatürk’ün Türk milleti için yaptıklarını anlatan bir metin yazınız. Metninizde eş sesli kelimeleri anlamına uygun olacak şekilde kullanınız. Metninizi bitirdikten sonra kontrol edip varsa yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz. İsterseniz metninizi arkadaşlarınıza okuyabilir, bir A4 kâğıdına yazarak öğretmeninizin kontrolünde sınıf ya da okul panosunda sergileyebilirsiniz.
Cevap :
Atatürk ve Millî Mücadele
Başkomutanlık Meydan Muharebesi ile Türk milleti, düşman kuvvetlerini topraklarından temizleyerek özgürlüğünü kazanmıştır. Atatürk, askerî zekâsı ve kararlılığı ile milletine yol göstermiştir. Savaş boyunca askerlerin yanında olmuş, onlara güven vermiştir.
Siyasi mücadele ise savaşın ardından başlamıştır. Atatürk, yalnızca silahla değil, aklı ve bilgisiyle de ülkesini kurtarmak için çalışmıştır. Milletin eğitim almasını, hukukunu bilmesini ve haklarını savunmasını istemiştir.
Atatürk’ün azmi ve fedakârlığı sayesinde milletimiz bağımsızlık kazanmış, ulusal bir devlet kurulmuştur. Onun gösterdiği yol, günümüzde de gençler için bir örnek teşkil etmektedir.
Metindeki eş sesli kelimeler:
-
Savaş / Savunmak: Savaş sırasında askerler vatanı savundu.
-
Akıl / Akıl: Atatürk, aklı ile milletine yol gösterdi.
Soru : Ülkemizin bağımsız olmasının önemi konusunda söylenmiş sözleri araştırınız. Ulaştığınız sözleri defterinize yazınız.
Cevap :
Ülkemizin bağımsızlığı ve önemi ile ilgili sözler :
-
Mustafa Kemal Atatürk: “Bağımsızlık benim karakterimdir.”
-
Mustafa Kemal Atatürk: “Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir.”
-
Mehmet Akif Ersoy: “İstiklal ve hürriyet, en kıymetli hazinedir.”
-
Namık Kemal: “Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır.”
-
Ziya Gökalp: “Millet, bağımsızlık için birleştiği sürece yıkılmaz.”
-
Atatürk: “Hâkimiyet, millete aittir; hiçbir kuvvet milleti esir edemez.”
-
Mehmet Akif Ersoy: “Bağımsızlık uğrunda yapılan her fedakârlık kutsaldır.”
-
Mustafa Kemal Atatürk: “Vatan sevgisi, her şeyin üstündedir.”
-
Namık Kemal: “Hürriyet ve bağımsızlık, milletin en büyük kazanımıdır.”
-
Atatürk: “Bağımsızlık, milletin onurudur ve sonsuza dek korunmalıdır.”