4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Türk Bayrağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 61-62-63-64-65-66 Sayfa Cevapları, öğrencilerin milli değerlerimizi anlamalarını ve Türk Bayrağı konusundaki bilgilerini pekiştirmelerini sağlar. Bu kapsamda İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, etkinliklerde soruları doğru yanıtlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66 Cevapları Ada Yayıncılık”

Ayrıca 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Türk Bayrağı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin görsel ve metin üzerinden yorum yapma becerilerini geliştirir. Böylece 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 61, 62, 63, 64, 65, 66 Sayfa Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekişmesine önemli katkı sunar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Türk Bayrağı Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66


1. Aşağıdaki alana bayrağımızın resmini çiziniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66 Cevapları”

2. Aşağıda verilen bayrakları inceleyiniz. Türk bayrağını diğer bayraklardan ayıran özellikleri söyleyiniz.


Cevap : Türk bayrağı, kırmızı bir arka plan üzerinde beyaz ay ve yıldız simgesine sahiptir. Diğer bayraklar farklı renkler ve şekiller içerir. Türk bayrağını öne çıkaran özellik, sadeliği ve kırmızı zemin üzerinde beyaz ay-yıldızın yer almasıdır. Bu özellik, onu diğer bayraklardan farklı kılar.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Şiiri beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle yazınız. 


Cevap : Şiiri beğendim çünkü Türk bayrağına duyulan sevgi ve saygıyı güçlü bir şekilde ifade ediyor. Şiirde kullanılan imgeler ve vurgular duyguları etkileyici biçimde aktarıyor, bayrağın önemini ve millet için değerini anlamamı sağladı.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda karışık verilen harflerden anlamlı kelimeler oluşturarak anlamlarının yazılı olduğu kutucuklardaki noktalı yerlere yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • iğyti → iyi (İstek, dilek)
    Cümle: Tatilde dinlenmek en büyük iyimdir.

  • ereşf → şeref (Başkasının, birine gösterdiği saygının dayandığı kişisel değer, onur)
    Cümle: Babamın söylediklerine uymak bana şeref verir.

  • heşit alek → yiğit kahraman (Güçlü ve yürekli, alp, kahraman, mert)
    Cümle: Düşmanla savaşan askerler çok yiğit kahramandır.

  • mektüt → tütek (Duman veya buhar çıkarmak)
    Cümle: Sobadan çıkan tütek odanın her yanını sardı.

  • uratm → martuşehit (Kutsal bir ülkü veya inanç uğrunda ölen kimse)
    Cümle: Vatan için savaşan şehitlerimizi rahmetle anıyoruz.

  • ermfan → ferman (Düşmanın gelmesi beklenilen yollar üzerinde, askerî önem taşıyan şehirlerde güvenliği sağlamak için yapılan kalın duvarlı yapı)
    Cümle: Kale, düşmandan korunmak için sağlam bir ferman ile çevrilmişti.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları şiirden hareketle cevaplayınız.


1. Bayrağımızın rengi nereden gelmektedir?


Cevap : Bayrağımızın kırmızı rengi, şehitlerin kanlarından gelmektedir.


2. Türk evlatlarının muradı nedir?


Cevap : Türk evlatlarının muradı, gölgesinde can vermek ve bayrağı korumaktır.


3. “Seni ister şu toprağın her yanı” dizesiyle şair ne anlatmak istemektedir?


Cevap : Şair, Türk milletinin her yerinin bayrağına bağlı olduğunu ve onu sevdiğini anlatmak istemektedir.


4. Şair, bayrağımıza karşı hangi duygular içerisindedir?


Cevap : Şair, bayrağımıza karşı sevgi, saygı ve gurur duyguları içerisindedir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


Cevap :

Şiirin Konusu: Türk bayrağı ve önemi.

Şiirin Ana duygusu: Bayrağa duyulan sevgi, saygı ve bağlılık.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyarak “ocak” kelimesinin anlamı üzerinde düşününüz. Ardından “ocak” kelimesinin sözlük anlamlarını okuyunuz. Cümlelerdeki “ocak” kelimesinin hangi sözlük anlamıyla kullanıldığını açıklayınız.


Cevap :

Cümlelerdeki “ocak” kelimesinin anlamını belirlemek için önce sözlük anlamlarını hatırlayalım:

Ocak kelimesinin sözlük anlamları:

  1. Evin veya iş yerinin ısınmak için kullandığı yer, soba.

  2. Yiğitlerin, kahramanların, askerlerin toplandığı yer veya yuva.

  3. Aile, soy, soyun devam ettiği bir yuva.

Şimdi cümleleri inceleyelim ve hangi anlamla kullanıldığını yazalım:

  1. “Yiğitlerin ocağında uyandın”

  • Anlamı: Yiğitlerin toplandığı yer, kahramanların yuvası.

  • Açıklama: Burada “ocak”, kahramanların toplandığı, yiğitlerin bulunduğu yer anlamında kullanılmıştır.

  1. “Sensiz tütmez milletimin ocağı”

  • Anlamı: Milletin yuvası, hayat kaynağı, önemli merkezi.

  • Açıklama: Burada “ocak”, milletin devam ettiği, hayat kaynağı anlamında kullanılmıştır.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Okuduğunuz metinde geçen gerçek, mecaz ve terim anlamlı ikişer kelime belirleyiniz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Gerçek anlamlı kelimeler: kan, yıldız
Cümlelerim:

  1. Fırından yeni çıkan ekmekten sıcak kan gibi bir şey çıkıyor gibiydi.

  2. Gökyüzünde parlak bir yıldız gördüm.

Terim anlamlı kelimeler: ocak, şehit
Cümlelerim:

  1. Askerler yiğitlerin toplandığı ocakta hazır bekliyorlardı.

  2. Vatan uğruna can veren şehitlerimizi andık.

Mecaz anlamlı kelimeler: tütmez, çırpınmak
Cümlelerim:

  1. Sevinçten kalbim heyecandan adeta çırpınıyordu.

  2. Bu vatanın sevgisi olmasa milletin ocağı tütmez.


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde zıt anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin yerine zıt anlamlılarını koyarak cümleleri yeniden yazınız. Cümlelerin anlamında meydana gelen değişiklikleri söyleyiniz.


Cevap :

  • Orijinal cümle: Nice düşman kalesine uzandın.
    Zıt anlamlı kelime: düşman → dost
    Yeni cümle: Nice dost kalesine uzandın.
    Anlam değişikliği: Saldırı anlamı yerine barış ve dostluk anlamı geliyor.

  • Orijinal cümle: Gökyüzüne çıkmak mıdır muradın?
    Zıt anlamlı kelime: çıkmak → inmek
    Yeni cümle: Gökyüzünden inmek midir muradın?
    Anlam değişikliği: Yükselme yerine alçalma anlamı ortaya çıkıyor.

  • Orijinal cümle: O, sınıfımızın en çalışkan öğrencisidir.
    Zıt anlamlı kelime: çalışkan → tembel
    Yeni cümle: O, sınıfımızın en tembel öğrencisidir.
    Anlam değişikliği: Öğrencinin üstün başarısı yerine başarısızlığı ifade ediliyor.

  • Orijinal cümle: Dostlarımın varlığı beni hep mutlu etmiştir.
    Zıt anlamlı kelime: mutlu → üzgün
    Yeni cümle: Dostlarımın varlığı beni hep üzgün etmiştir.
    Anlam değişikliği: Mutluluk yerine üzüntü duygusu geliyor.

  • Orijinal cümle: O şartlarda mücadele etmek kolay değildi.
    Zıt anlamlı kelime: kolay → zor
    Yeni cümle: O şartlarda mücadele etmek zor değildi.
    Anlam değişikliği: Mücadele kolay bir hale geliyor, zorlayıcı değil.

  • Orijinal cümle: Askerlerim gece boyunca sessizce ilerlediler.
    Zıt anlamlı kelime: sessizce → gürültüyle
    Yeni cümle: Askerlerim gece boyunca gürültüyle ilerlediler.
    Anlam değişikliği: Gizli ve dikkatli ilerleme yerine dikkat çeken ve yüksek sesle hareket etme anlamı ortaya çıkıyor.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Bayrağımıza karşı hissettiklerinizden hareketle bir şiir yazınız.


Cevap :

1. Şiir: Bayrağıma Selam

Gökte dalgalanır kırmızı kan gibi,
Yıldızın parlar umut içinde gizli.
Şehitlerin kanıyla boyanmış sen,
Sana selam olsun, ey bayrağım sevgili.

Rüzgârla savrulurken yükseklerde,
Kalbimde yanan bir ateş gibi,
Senin gölgen altında huzur bulurum,
Seninle gurur duyarım her daim, ey bayrağım.


2. Şiir: Şanlı Bayrağım

Kızıl zemininde yıldız parlar,
Her bakışımda gururla dolar.
Şehitlerin emeğiyle yükselirsin,
Sana bağlı kalır tüm vatan, ey bayrağım.

Gökte süzülürken nazlı nazlı,
Rüzgârla dans eder gururlu nazlı.
Kalbimde sevgi, yüreğimde özlem,
Seninle büyür her Türk çocuğu, ey bayrağım.


9. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen araştırma sonuçlarını da kullanarak “ülkemizin bağımsızlığı” konusunda bir konuşma yapınız. Konuşmanızda defterinize yazdığınız sözleri doğru yerde kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Ülkemizin bağımsızlığı, bizler için paha biçilemez bir değerdir. Bağımsız olmak demek, kendi kararlarımızı özgürce alabilmek, vatanımızı koruyabilmek ve geleceğimizi güvence altına almak demektir. Mustafa Kemal Atatürk ve Millî Mücadele kahramanlarımız, bu değer için her şeylerini ortaya koymuş, bizlere özgür bir vatan bırakmışlardır.

Atatürk’ün dediği gibi: “Bağımsızlık benim karakterimdir.” Bu söz, bize bağımsızlığın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlatıyor. Ayrıca başka bir sözde de belirtildiği gibi: “Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır.” Biz de vatanımızı sevmek için eğitimimizi iyi almalı, sorumluluklarımızı yerine getirmeliyiz.

Sevgili arkadaşlar, bağımsız bir ülkede yaşamak, bizlere özgürce düşünme ve yaşama hakkı verir. Bu yüzden bağımsızlığımızı korumak, gelecek nesillere bırakacağımız en değerli mirasımızdır. Hep birlikte bu bilinçle hareket edersek, ülkemiz her zaman güçlü ve özgür kalacaktır.


Soru : Çoklu medya kaynaklarından yararlanarak 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü konulu kamu spotları izleyiniz.


Cevap :



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!