4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Çocukluğum Bitti Mi? (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 36-37-38-39 Sayfa Cevapları, öğrencilerin dinleme ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin metni dikkatle dinlemelerini ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarını sağlar. Aynı zamanda İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz ve doğru bir biçimde tamamlamalarına destek olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39 Cevapları Ada Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Çocukluğum Bitti Mi? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni anlayarak cevaplar üretmelerini ve düşüncelerini ifade etmelerini teşvik eder. Bu süreçte 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 36, 37, 38, 39 Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrenme sürecini pekiştirmelerine ve Türkçe becerilerini güvenle kullanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Çocukluğum Bitti Mi? Dinleme Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39


1. Daha önce kütüphaneye gittiniz mi? Kütüphanede nasıl davranmanız gerektiğini biliyor musunuz? Açıklayınız.


Cevap : Evet, daha önce kütüphaneye gittim. Kütüphanede sessiz olmalı, kitaplara zarar vermemeli, kitapları düzenli yerine koymalı ve diğer kişilere saygı göstermeliyiz.


2. Sevdiğiniz yazarlar kimlerdir? Bu yazarların kitaplarından birini neden sevdiğinizi açıklayınız.


Cevap : Sevdiğim yazarlar arasında Reha Erdem ve Sevim Ak var. Sevim Ak’ın kitaplarını seviyorum çünkü hikâyeleri hem eğlenceli hem de öğretici, karakterlerle kolayca empati kurabiliyorum.


Soru : Metni dinlemeden önce aşağıdaki görselleri inceleyerek metnin konusunu tahmin ediniz. Tahmininizi 1. etkinliğe yazınız. Metni öğretmeninizin kontrolünde dikkatlice dinleyiniz.


Cevap : Tahminim: Metin, yazarın çocukluk yıllarını, kitaplarla ve oyunlarla geçen zamanını, çocukluk anılarını ve yazarlık yolculuğunu anlatıyor olabilir.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metne ait görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıdaki yazma alanına yazınız. 


Cevap : Tahminim: Metin, yazarın çocukluk anılarını, kitaplarla ve oyunlarla geçen zamanını, kütüphane ve masallarla kurduğu bağları ve yazarlık yolculuğuna etkilerini anlatıyor olabilir.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri metinden ve anlamlarından hareketle bulmacada uygun yere yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

  • FABL → Kahramanları çoklukla hayvanlardan seçilen, sonunda ders verme amacı güden hikâye.

  • BEZİRGÂN → Alışverişte çok kâr amacı güden kimse.

  • HARÇLIK → Ufak tefek gereksinimler için harcanacak para.

  • YANIT → Bir soruya, bir isteğe, bir söz, bir davranış veya yazıya verilen karşılık.

  • ÖYKÜ → Ayrıntılarıyla anlatılan olay.

  • YATILI → Geceleri de kalınıp yatılan.

  • SADIK → Dostluğu ve bağlılığı içten olan.

  • SOLUK → Akciğerlere çekilen, akciğerlerden atılan hava.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap :

Konusu: Yazarın çocukluk dönemi, kitaplarla ve oyunlarla geçen zamanı, yaşadığı aile ve okul hayatı.

Ana Fikir: Çocukluk anıları ve kitaplarla kurulan bağ, insanın içindeki çocuğu canlı tutar ve yaşam boyu hayal gücünü, sevgiyi ve umudu besler.


4. ETKİNLİK 


Soru : Metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.


1. Yazar çocukluğunda nasıl biridir?


Cevap : Yazar çocukluğunda sessiz, içine kapanık ve kitaplarla dost bir çocuk olarak tanımlanıyor.


2. Yazar okula kaç yaşında gidiyor?


Cevap : Yazar okula beş yaşında gidiyor.


3. Yazar kütüphanede neler yapıyor?


Cevap : Kütüphanede kitaplarla ilgileniyor, masada uyuyakalıyor ve görevli amca onun okuduğu kitapları kaydediyor.


4. Yazar hangi kitapları okuyor?


Cevap : Andersen, Binbirgece Masalları, La Fontaine’in Fablleri, Jul Vernes ve Kemalettin Tuğcu’nun kitaplarını okuyor.


5. Yazar ilk ödülünü kaçıncı sınıfta alıyor?


Cevap : Yazar ilk ödülünü ilkokul dördüncü sınıfta alıyor.


6. Yazar okulda hangi oyunları oynuyor?


Cevap : Okulda ip atlama, küçük lastik toplarla yakan top, köşe kapmaca, saklambaç ve bezirgân oyunlarını oynuyor.


7. Metni beğendiniz mi? Neden?


Cevap : Metni beğendim çünkü yazarın çocukluk anılarını ve kitap sevgisini içten bir şekilde anlatması, çocuklukla ilgili duyguları bize hissettirmesi etkileyici.


5. ETKİNLİK 


Soru : Dinlediğiniz metne farklı iki başlık önererek bu başlıkları, seçme nedenlerinizle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım: Çocukluğum ve Kitaplarla Dostluğum
Seçme nedenim: Yazarın çocukluğunda kitaplarla kurduğu yakın ilişki ve kütüphanede yaşadığı anılar metnin temel konusunu oluşturuyor.

İkinci başlığım: İçimdeki Çocuğu Yeniden Keşfetmek
Seçme nedenim: Yazarın büyüdükten sonra çocukluğunu ve içindeki çocuğu yazdığı masal ve öykülerle yeniden canlandırması, metnin ana fikrine ışık tutuyor.


6. ETKİNLİK 


Soru : Dinlediğiniz metne ait görselleri beğendiniz mi? Neden? Siz olsaydınız metin için hangi görselleri kullanırdınız? Nedenleriyle yazınız.


Cevap : Evet, görselleri beğendim çünkü metindeki konuları yansıtıyordu. Ben olsaydım kütüphanede kitap okuyan bir çocuk, masal anlatan bir anne ve ip atlayan çocukların görsellerini de eklerdim; böylece metindeki olaylar ve kişiler daha net anlaşılırdı.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aile büyüklerinizin oynadıkları oyunlarla sizin oynadığınız oyunları karşılaştırarak bir konuşma yapınız. Konuşmanızda, “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız çalışmayı göz önünde bulundurunuz. Konuşmanızda oyunlarınızın benzer ve farklı özelliklerine örneklerle değininiz. 


Cevap :

Merhaba arkadaşlar, bugün aile büyüklerimizin oynadıkları oyunlarla bizim oynadığımız oyunları karşılaştıracağım. Benim oynadığım oyunlar genellikle bilgisayar oyunları, saklambaç ve ip atlama gibi okul bahçesinde oynanan oyunlar.

Aile büyüklerim çocukken daha çok köşe kapmaca, bezirgân ve sokakta kendi yaptıkları oyuncaklarla oyunlar oynarlarmış. Benim oyunlarım daha çok teknolojik ve hızlı geçerken, onların oyunları daha basit ama hayal gücünü ve birlikte hareket etmeyi gerektiriyormuş. Bu fark, hem zamanın değişmesinden hem de teknolojinin gelişmesinden kaynaklanıyor. Teşekkür ederim.


8. ETKİNLİK 


Soru : Bir zaman makinesiyle geleceğe gittiğinizi düşününüz. Sizce gelecekteki çocuklar hangi oyunları oynuyor olabilirler? Hayal ediniz. Hayalinizi aşağıdaki yazma alanına yazınız. Metninize başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :

Geleceğin Oyunları

Bir zaman makinesiyle geleceğe gittiğimi hayal ediyorum. Gelecekteki çocuklar belki de sanal gerçeklik gözlükleriyle oyunlar oynuyor olacaklar. Sokaklarda robotlarla yarışlar yapacak, hologramlarla saklambaç oynayacaklar.

Oyuncaklar yerine akıllı cihazlar ve yapay zekâ ile etkileşimli oyunlar olacak. Belki de kendi oyun dünyalarını kendileri tasarlayıp arkadaşlarıyla paylaşacaklar. Geleceğin oyunları, hayal gücünü daha fazla geliştirecek ve teknoloji ile iç içe olacak.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!