2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 112-114-115-116-117 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sıfır Atık Günlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116-117 Cevapları, öğrencilerin Sıfır Atık Günlüğü metnini daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 112-113-114-115-116-117 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Sıfır Atık Günlüğü Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Sıfır Atık Günlüğü Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 112-113-114-115-116-117


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Sıfır atık ve atıkların geri dönüşümü metnin konusu olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 114 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, çevreyi korumanın önemi ve “Sıfır Atık” projesi ile atıkları azaltmanın yollarıdır. Okuma öncesi tahminim, metnin günlük şeklinde yazıldığı ve çevreyle ilgili bilgiler vereceği yönündeydi; tahminim doğru çıktı.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Anı Kelimesi

Tahminim: Geçmişte yaşanmış olayların hatırlanması veya yazılması.
Sözlük Anlamı: Yaşanmış olayların hatırlanması veya yazılması; hatıra.

Atık Kelimesi

Tahminim: Kullanıldıktan sonra kalan veya işe yaramayan madde.
Sözlük Anlamı: Kullanım sonunda kalan, artık değer taşımayan madde; artık.


Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız. 


Cevap :

Anı Kelimesi

  1. Yaz tatilinde yaşadığım günü günlükte anı olarak yazdım.

  2. Dedemin bana anlattığı çocukluk anıları çok eğlenceliydi.

  3. Fotoğraflar, güzel anılarımızı hatırlamamı sağlıyor.

Atık Kelimesi

  1. Plastik şişeleri çöpe atmadan önce geri dönüşüme gönderiyorum.

  2. Yemekten artan yiyecekleri atık olarak değerlendirmemeliyiz.

  3. Kağıt atıkları biriktirip geri dönüşüm kutusuna koydum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 115 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. “Sıfır Atık” ne anlama gelmektedir?


Cevap : “Sıfır Atık”, çok az atık çıkarmak ve çıkan atıkları geri dönüşüme göndermek demektir.


2. Çocuğun “Sıfır Atık” için yaptığı çalışmalar nelerdir?


Cevap : Çocuk, okulda plastik şişe kullanmayıp yanında matara taşıyor ve kağıtların arka yüzlerini de kullanarak atık oluşumunu azaltıyor.


3. Çocuğun “Sıfır Atık” için yaptığı çalışmalara katılıyor musunuz? Açıklayınız.


Cevap : Evet, katılıyorum; ben de atıkları geri dönüşüme gönderiyor, gereksiz plastik ve kağıt kullanımını azaltıyorum.


Soru :Çevre ile ilgili sorunları düşününüz. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına çevre sorunları ile ilgili bir e-posta yazınız.


Cevap :

Alıcı:
Gönderen: [Adınız Soyadınız]
Konu: Çevre Sorunları Hakkında

Sayın Yetkili,

Ben [Adınız Soyadınız], [Okulunuz/Sınıfınız veya İl/İlçe]’den yazıyorum. Son zamanlarda çevremizde çöplerin artması, hava kirliliği ve su kaynaklarının kirlenmesi gibi çevre sorunlarıyla karşılaşıyoruz. Bu durum hem doğayı hem de insanların sağlığını olumsuz etkiliyor.

Sizden ricam, çevre temizliği ve geri dönüşüm konusunda daha fazla farkındalık çalışmaları yapılması ve gerekli önlemlerin artırılmasıdır. Ayrıca atık yönetimi ve doğa koruma projelerine gençlerin de katılımını teşvik edecek çalışmalar yapılmasını öneriyorum.

Desteğiniz ve ilginiz için teşekkür eder, çevrenin korunması konusunda yapılacak çalışmalara katkıda bulunmak isterim.

Saygılarımla,
[Adınız Soyadınız]
[Tarih]


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116 Cevapları


Soru : Görselleri verilen atıkları sınıflandırarak hangi kutulara atılması gerektiğini anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 117 Cevapları


Soru : Sağlıklı olmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.


Cevap : Sağlıklı olmak için dengeli beslenmeliyiz. Her gün meyve, sebze ve yeterli su tüketmeliyiz. Düzenli olarak spor yapmalı ve hareket etmeliyiz. Uyku saatlerimize dikkat ederek yeterince dinlenmeliyiz.

Ayrıca hijyen kurallarına uymalı, ellerimizi sık sık yıkamalıyız. Stresli durumlardan uzak durmak ve pozitif düşünmek de sağlığımızı korumamıza yardımcı olur.


Soru : Sağlıkla ilgili doğru olan cümlelerin başındaki kutuları boyayınız. Boyadığınız kutulardaki heceleri sırasıyla yazıp şifreye ulaşınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 117 Cevapları”


 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104-107-108-109-110-111 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111 Cevapları, öğrencilerin Çiçekli Çaydanlık metnini daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104-107-108-109-110-111 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Çiçekli Çaydanlık Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Çiçekli bir çaydanlığın başından geçenleri konu alan bir metin olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, eskimiş bir çaydanlığın farklı kişiler tarafından çeşitli amaçlarla kullanılması ve sonunda doğada küçük kuşlara yuva olmasıdır; okuma öncesi tahminim de çaydanlığın yaratıcı bir şekilde değerlendirileceği yönündeydi.


Soru : Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

fide : Tohumdan yetiştirilip başka yerlere dikilmek için hazırlanan bitki.

atölye : El ustalığı isteyen işlerin yapıldığı veya sanatla uğraşanların çalıştığı yer.

fesleğen :  Yaprakları güzel kokulu, süs bitkisi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

fide: Bahçeye domates fideleri diktik.
Fideler büyüyünce kırmızı domatesler verecek.
Her gün fideleri sulayarak ilgileniyorum.

atölye: Ressam atölyesinde resim yapıyor.
Atölyede birçok boya ve fırça var.
Ben de atölyeye gidip resim yapmayı seviyorum.

fesleğen: Balkonumuzda fesleğen yetiştiriyoruz.
Fesleğenleri salatalara ekledik.
Mis kokulu fesleğenler mutfağı güzelleştiriyor.


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı niçin kenara ayırdı?


Cevap : İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı içinin eskidiği için kullanmayacağını düşündüğü için kenara ayırdı.


2. İpek, çiçekli çaydanlığı nasıl değerlendirdi?


Cevap : İpek çiçekli çaydanlığı içine renkli kalemlerini koyarak düzenli bir şekilde kullanmaya başladı.


3. Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı hangi amaçla kullandı?


Cevap : Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı fırçalarını düzenli tutmak ve atölyesine renk katmak amacıyla kullandı.


4. Perihan teyze çiçekli çaydanlığa ne dikti?


Cevap : Perihan Teyze çiçekli çaydanlığa mis kokulu fesleğenler dikti.


5. Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri ne oldu?


Cevap : Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri üç küçük kuş yumurtası oldu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları


Soru : Atıkları değerlendirmenin çevreye ne gibi yararları olabilir? Konuşmanızı hazırlayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Atıkları değerlendirerek çevremizi temiz tutabiliriz. Çöpler doğaya atılmadığı için toprak, su ve havayı kirletmez. Atıkları geri dönüştürerek yeni ürünler elde edebiliriz. Bu sayede hem doğal kaynakları korumuş oluruz hem de çevremizde daha sağlıklı ve güzel bir yaşam alanı yaratırız.


Soru : Cümleleri uygun benzetme ifadeleriyle tamamlayınız.


Cevap :

  • Atıkların hepsini çöp gibi atmamalıyız.
  • Eski çaydanlığı yeni gibi parlattı.
  • Eski kıyafetini terzide dükkân gibi yaptırdı.
  • Plastik şişeden yaptığı kalemliği ayna gibi izliyordu.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış ifadeler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.


Cevap : Soru ifadesi olarak bir anlam katmıştır. 


Soru : Cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

Şişe kapaklarından abaküs yapar …………mısın………………… ?

Çiçekleri teneke kutuya dikelim …………….mi…………….. ?

Atık pilleri, atık pil toplama kutusuna attın ………….mı……………….. ?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları


Soru : Haber metnini okuyunuz.


MİNİK ELLER İŞ BAŞINDA! OKULUMUZ 2-C SINIFININ LASTİK TEKERLEKLER PROJESİ

2-C Sınıf Başkanı Buse ÇALIŞKAN doğaya atılan lastik tekerleklerin toplanarak geri dönüşüme dahil edilmesi ile ilgili şunları söyledi:

“Ayşe Öğretmenimiz, bizlere geri dönüşümü anlatmıştı. Öğretmenimiz çevremizi korumak adına yapılacak projeleri düşünmemizi istedi. Aklımıza mahallemizin boş alanlarında onlarca lastik tekerleğin doğaya bırakıldığı geldi.

Bizler de lastik tekerleklerle neler yapabileceğimizi araştırdık. Önce lastik tekerlekleri boyadık. Ardından lastik tekerleklerin içerisine toprak doldurduk. İçerisine farklı renklerde çiçekler diktik. Hem okulumuz renklendi hem lastik tekerlekler değerlendi.”

Buse ÇALIŞKAN 15.12.2024

Okulumuz ve doğa adına 2-C sınıfına ve Sınıf Öğretmenleri Ayşe YİĞİT’ e teşekkür ederiz.


Soru : Siz olsaydınız atık lastik tekerlekleri nasıl değerlendirirdiniz? Anlatınız.


Cevap : Ben olsaydım atık lastik tekerlekleri boyayarak bahçede saksı olarak kullanırdım. İçine çiçekler veya sebzeler diker, okul bahçesini ve çevreyi hem renklendirir hem de doğaya atılan tekerlekleri değerlendirirdim. Ayrıca lastiklerden salıncak veya oturma alanları da yapabilirdim. Böylece hem eğlenceli hem de faydalı bir proje ortaya çıkardı.



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 98-99-100-101-102-103 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sürpriz Ağacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Cevapları, öğrencilerin Sürpriz Ağacı metnini daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 98-99-100-101-102-103 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Sürpriz Ağacı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Sürpriz Ağacı Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 98-99-100-101-102-103


Soru : Görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görseli incelediğimizde metnin konusu mevsimler olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 99 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Bir mandalına ağacının geçirmiş olduğu mevsimler konu alınmaktadır. 


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Sürpriz Kelimesi

  • Tahminim: Beklemediğim, hoş bir olay.

  • Sözlük Anlamı: Beklenmedik, hoş veya şaşırtıcı durum.

Bürünmek Kelimesi

  • Tahminim: Üzerine bir şey almak, kaplamak.

  • Sözlük Anlamı: Bir giysi, renk veya özellik ile kendini kaplamak; bir şeye bürünmek.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

  • Doğum günümde arkadaşlarım bana büyük bir sürpriz hazırladı.

  • Hava soğuyunca kendimi kalın bir montla büründüm.

  • Annem, bana gizlice küçük bir hediye vererek sürpriz yaptı.

  • Kışın ağaçlar beyaz karla bürünür ve çok güzel görünür.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 100 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Sürpriz Ağacı’nın en sevdiği mevsim hangisidir?


Cevap : İlkbahar mevsimidir. 


2. Sürpriz Ağacı’nın sürprizi nedir?


Cevap : Mandalina’dır. 


3. Sürpriz Ağacı’nın mandalina yerine hangi meyveyi vermesini isterdiniz? Neden?


Cevap : Nar meyvesini vermesini isterdim. Çünkü nar meyvesini çok severim. 


Soru : Metinde adı geçen meyveleri bulmacada bulup işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 100 Cevapları”

Soru : Meyveleri renklerine göre kutulara yazınız.


Cevap : Erik, kivi, portakal, kestane, armut, muz, portakal, kiraz, hurma, ayva ve incir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 101 Cevapları


Soru : Koyu yazılmış sözcükler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Anlatınız.


Cevap :  Cümlelerin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını sağlamıştır. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 102 Cevapları


Soru : Metinde eksik bırakılan yerleri benzetme ifadeleri ile tamamlayınız.


Cevap :

Okan arı gibi çalışkan bir çiftçiydi. Arkadaşı Mert de çalışkandı. İkisi de ilkbaharın gelmesini dört gözle bekliyordu. Çünkü ilkbaharda bahçelerini ekim yapmaya hazır hâle getiriyorlardı. Böylelikle bahçelerinden verim alabiliyorlardı.
Okan bahçede çalışırken rüzgâr gibi hızlı hareket ederdi.
Mert ise tavşan gibi yavaş hareket ederdi.


Soru : Kutulardaki sözcüklerle anlamlı ve kurallı cümleler oluşturup yazınız.


Cevap :

  • İlkbaharda ağaçlar çiçek açar.

  • Yazın meyve bol olur.

  • Sonbaharda ağaçlar yapraklarını döker.

  • Kış mevsiminde kar yağar.

  • Yazın meyveleri yeriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 103 Cevapları


Soru : Atık madde denilince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.


Cevap : Atık madde denilince, artık kullanmadığımız çöpler, kağıtlar, plastik şişeler, ambalajlar ve yiyecek artıkları aklıma geliyor. Bunlar çevreye zarar verebilir, bu yüzden geri dönüşüm ve doğru şekilde atmak çok önemlidir.



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 96-97 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96-97 Cevapları, öğrencilerin 3. ünite ön değerlendirme çalışmalarını doğru şekilde yapabilmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 96-97 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 96, 97 Cevapları, öğrencilerin metin etkinliklerini kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 96-97


Soru : Metinde eksik bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap :

TASARRUFLU OLALIM 

Ilgın, para harcamayı seven bir çocuktu. Annesi bu durumun Ilgın’ı olumsuz etkileyeceğini düşündüğü için Ilgın’a bir kumbara aldı. Ilgın, bir gün okuldan eve döndüğünde annesi ona kumbarasını verdi. Annesi, “Ilgın, bu kumbara senin. İçine para biriktirip, istediğin bir şeyi alabilirsin.” dedi. Ilgın çok heyecanlandı. “Teşekkür ederim anne! “Teşekkür ederim anne! Artık paramı dikkatli harcayacağım. Her gün biraz biriktirip istediğim oyuncağı alacağım. Sabırlı olursam mutlulukla sonunda sahip olacağım.”

Ilgın, her gün annesinden aldığı harçlıkların bir kısmını kumbarasına atmaya başladı. Bazen canı kantinden bir şeyler almak isterdi ama Ilgın parasını biriktirmeyi seçti. “Biriktirdiğim parayla istediğim oyuncağı alacağım, anneme sürpriz yapacağım ve sabırlı olmanın ne kadar önemli olduğunu öğreneceğim.” diye düşündü.

Haftalar geçti ve Ilgın’ın kumbarası tamamen doldu. Aynı bir arı
gibi çalıştı ve parasını biriktirdi. Ilgın, annesiyle birlikte oyuncakçıya gitti.
Orada istediği oyuncağı aldı, rengârenk bloklarla oynayacak ve kendini çok mutlu hissetti ve annesine “Evet anne, para biriktirmek sabır gerektirir ama sonunda çok mutlu oldum.” dedi. Ilgın, tasarruf etmenin sabır ve kararlılık gerektirdiğini öğrendi.


Soru : Metinde geçen “…arı gibi çalıştı…” ifadesinden ne anladığınızı anlatınız.


Cevap : Bu ifade, Ilgın’ın çok çalışkan ve azimli olduğunu, parasını biriktirmek için sürekli ve düzenli bir şekilde uğraştığını anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 97 Cevapları


Soru : Görsellerin çağrıştırdığı sözcükleri ilgili kutulara yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap :

  1. İlkbahar: Çiçekler açar, ağaçlar yeşerir, kuşlar geri gelir.
  2. Yaz: Güneşli günler, deniz, tatil ve dondurma zamanı.
  3. Sonbahar: Yapraklar sararır, rüzgarlı günler, hasat zamanı.
  4. Kış: Kar yağar, soğuk hava, kış tatili ve kardan adam yapma.

Soru : Kutulardaki sözcüklerden hareketle sevdiğiniz mevsimi anlatan bir görsel çizip boyayınız. Bu mevsimi neden sevdiğinizi anlatınız.


Cevap : Ben yaz mevsimini seviyorum. Çünkü güneşli ve sıcak günlerde dışarıda oyun oynayabiliyorum, denize gidebiliyorum ve dondurma yiyebiliyorum. Bu yüzden yaz mevsimi benim en sevdiğim mevsimdir.



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 92-93 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 2. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları, öğrencilerin 2. ünite değerlendirme çalışmalarını doğru şekilde yapabilmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 92-93 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 2. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 92, 93 Cevapları, öğrencilerin metin etkinliklerini kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 2. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 92-93


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


ŞEKERCİ ÖKKEŞ

Millî Mücadele döneminde vatanımızın savunmasında çocuk kahramanlar rol aldı. Yeri geldi vatan savunmasında düşmana karşı geldiler. Yeri geldi askere yemek taşıdılar. Bu çocuk kahramanlardan birisi de Şekerci Ökkeş’ti. Kahramanmaraş’ın işgali sırasında kentin kalesine düşman bayrağı dikilmişti. Şekerci Ökkeş ve bölge halkı toplanıp kaleden bayrağı indirdi.

Şekerci Ökkeş, cesur bir çocuktu ve şekercilik yapardı. Vatan savunmasında farklı yerlerde yıllarca görev yaptı. Sonra memleketine döndü.


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metnin konusu: Şekerci Ökkeş’in vatan savunmasındaki cesur davranışları ve çocuk kahramanların rolü.


Soru : Sözcüklerin anlamını sözlükten araştırarak yazınız.


Cevap :

Savunma: Kendini veya bir yeri koruma.
Kahraman: Cesur ve önemli işler yapan kişi.


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuk kahramanlar vatan savunmasında neler yaptılar?


Cevap : Çocuk kahramanlar vatan savunmasında düşmana karşı savaştılar ve askerlere yemek taşıdılar.


2. Şekerci Ökkeş, bölge halkı ile ne yaptı?


Cevap : Şekerci Ökkeş, bölge halkı ile birlikte kaleden düşman bayrağını indirdi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 93 Cevapları


Soru : Büyük harflerin yazımı ile ilgili yapılan yanlışların altını çiziniz. Yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri tekrar yazınız.


Cevap :

  • Yanlış: 24 kasım öğretmenler günü için kutlama programı yaptık.
    Doğru: 24 Kasım Öğretmenler Günü için kutlama programı yaptık.

  • Yanlış: murat, sivas’a giderken kedisi mırmır’ı bize bıraktı.
    Doğru: Murat, Sivas’a giderken kedisi Mırmır’ı bize bıraktı.

  • Yanlış: kuzenim mahmut türkiye’ye gelir gelmez anıtkabir’e gitti.
    Doğru: Kuzenim Mahmut Türkiye’ye gelir gelmez Anıtkabir’e gitti.


Soru : Cümlelerde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :

  • 29 Ekim’de hangi şiiri okuyacaksın?

  • Yetişin! Filenin Sultanları’nın maçı başladı.

  • Çanakkale Savaşı’nda askerlere şu yemekleri vermişler: yağlı buğday çorbası, üzüm hoşafı ve ekmek.


Soru : Zıt anlamlı sözcüklerin yazılı olduğu balonları bularak aynı renge boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 92-93 Cevapları”


 

error: Content is protected !!