2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 86-88-89-90-91 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları, öğrencilerin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı metnini daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 86-88-89-90-91 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 86-87-88-89-90-91


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metin, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın önemini ve tarihçesini anlatıyor; Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışı, Atatürk’ün bu bayrama verdiği değer ve bayramın çocuklara armağan edilmesi konuları işleniyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 88 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’dır; metin, bu bayramın tarihçesini, önemini ve Atatürk’ün çocuklara verdiği değeri anlatıyor. Tahminimle metnin konusu aynı çıktı.


Soru : Görselden hareketle sözcüğün anlamını tahmin edip sözlük anlamıyla eşleştiriniz.


Cevap stadyum : Takım oyunları ve spor karşılaşmalarının yapıldığı alan. 


Soru : Koyu yazılmış sözcüğün anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüğün sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Egemenlik Kelimesi

Tahminim: Bir ülkenin kendi kararlarını kendisinin verebilmesi, kendi üzerinde yönetim hakkına sahip olması.

Sözlük Anlamı: Bir devletin, kendi sınırları içinde yasama, yürütme ve yargı yetkisini bağımsız olarak kullanabilme hakkı.

Cümle: Ülkemizin egemenliği, milletimizin özgür ve bağımsız yaşamasını sağlar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 89 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. 23 Nisan 1920’de (bin dokuz yüz yirmi) ne oldu?


Cevap : 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) açıldı.


2. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kimlere armağan edildi?


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tüm dünya çocuklarına armağan edildi.


3. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı dünya çocukları için bayram ilan eden ilk ve tek ülke hangisidir?


Cevap : Dünya çocukları için 23 Nisan’ı bayram ilan eden ilk ve tek ülke Türkiye’dir.


4. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı dünya çocuklarına kim armağan etti?


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı dünya çocuklarına Mustafa Kemal Atatürk armağan etti.


Soru : Eksik bırakılan cümleleri metne göre tamamlayınız.


Cevap :

23 Nisan bizler için çok önemli bir gündür. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışının bir anısı olarak 23 Nisan, tüm dünya çocuklarına armağan edildi.
Atatürk, hayatının sonuna kadar bu bayrama çok önem verdi.
23 Nisan’ı çocuklar için bayram ilan ederek bu özel günü tüm dünya çocuklarıyla paylaşan ilk ve tek ülke ise Türkiye’dir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 90 Cevapları


Soru : Okulunuzda yapılacak olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları için bir davetiye tasarlayınız.


Cevap :

🎉 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı 🎉

Sevgili Arkadaşım,

Seni 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamamıza davet ediyoruz!
Birlikte şarkılar söyleyecek, şiirler okuyacak ve oyunlar oynayacağız.

📅 Tarih: 23 Nisan 2025
🕘 Saat: 10:00
📍 Yer: Okul Bahçesi

Gel, coşkuyu hep birlikte yaşayalım ve Ata’mızı hatırlayalım!

Okul Ailesi


Soru : Metni tamamlayarak metne uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlaması

Bugün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı.
Bayramımızı okulumuzda coşkuyla kutlayacağız. Okula annem, babam ve kardeşim Işıl ile gideceğiz. Sınıfça güzel bir gösteri hazırladık.

Gösteride şiirler okuyacağız, şarkılar söyleyeceğiz ve oyunlar oynayacağız. Arkadaşlarımızla birlikte bayram coşkusunu yaşayacak, Atatürk’ün çocuklara verdiği değeri hatırlayacağız. Bayram günü okul bahçesi rengârenk bayraklarla süslenecek ve öğretmenlerimizle birlikte mutlu bir gün geçireceğiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 91 Cevapları


Soru : Cümlelerde uygun yerlere iki nokta koyunuz.


Cevap :

Atatürk’ün kişilik özellikleri: Çalışkan, vatansever, okumayı sever.
Bayram: Millî veya dinî bakımdan önemi olan ve kutlanan günler.
O, başarısının sırrını açıkladı: Azim ve çok çalışmak.
En sevdiğim yazarlar: Ömer Seyfettin ve Gülten Dayıoğlu.
En sevdiğim renkler: Kırmızı ve beyaz.



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Çanakkale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları, öğrencilerin Çanakkale metnini daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Çanakkale Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Çanakkale Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85


Soru : Başlığı ve görseli inceleyiniz. Şiirin konusunu ve şiirde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Şiirin konusu Çanakkale Savaşı’dır. Şiirde askerlerin cesurca savaştığı, vatanı koruduğu ve düşmana karşı mücadele ettiği anlatılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 81 Cevapları


Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Şiirin konusu Çanakkale Savaşı ve askerlerin vatanı koruma mücadelesidir. Okuma öncesi Çanakkale hakkında yaptığım tahminle şiirin konusu aynıdır; her ikisi de kahramanlık ve vatan sevgisini anlatıyor.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Sancak Kelimesi

Tahminim: Askerlerin taşıdığı bayrak.
Sözlük Anlamı: Askeri birliklerde, birliğin simgesi olan bayrak.

Süngü Kelimesi

Tahminim: Tüfeğin ucuna takılan sivri alet.
Sözlük Anlamı: Tüfeğin ucuna takılan ve yakın dövüşte kullanılan sivri silah.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler kurunuz.


Cevap :

  • Askerler sancaklarını gururla taşıdılar.

  • Okul duvarında kırmızı sancak asılıydı.

  • Çocuklar tören için hazırlanan sancakları inceledi.

  • Sancak, topluluğu simgeleyen önemli bir işarettir.

  • Askerler tüfeklerinin ucuna süngü taktı.

  • Tarih dersinde süngülerin savaşlarda kullanıldığını öğrendik.

  • Müze ziyaretinde eski süngüleri gördük.

  • Süngü, askerlere yakın dövüşte yardımcı olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 82 Cevapları


Soru : “Çanakkale” şiirinden hareketle Çanakkale Zaferi ile ilgili aklınıza gelen sözcükleri yazınız.


Cevap : Çanakkale Zaferi ile ilgili sözcükler: Asker, vatan, şehit, zafer, kahramanlık, cesaret, bayrak, mücadele, gurur, toprak.


Soru : Sözcüklerden hareketle Çanakkale Zaferi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi ifade eden bir metin yazınız.


Cevap : Çanakkale Zaferi, Türk askerlerinin cesareti ve kahramanlığı sayesinde kazanılmış büyük bir zaferdir. Vatanımız için mücadele eden askerlerimizi her zaman gururla anarız. Şehit olan kahramanlarımızın emanetine sahip çıkmalı ve özgürlüğümüzü korumalıyız. Bayrağımız her zaman göklerde dalgalanmalı ve bu topraklarda gururla yaşamalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 83 Cevapları


Soru : Şiirle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Ordular niçin Çanakkale’ye gitmiştir?


Cevap : Ordular, vatanı ve halkı korumak için Çanakkale’ye gitmiştir.


2. “Düşman gemileri Çanakkale’yi topla dövüyor.” sözü ile ne anlatılmak istenmiştir?


Cevap : Düşman gemilerinin Çanakkale’yi topla vurması, savaşın zorlu ve tehlikeli geçtiğini anlatmak için söylenmiştir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 84 Cevapları


Soru : Cümlelerde büyük harflerin yazımıyla ilgili yanlışlıklar yapılmıştır. Yanlış yazılmış sözcüklerin altını çizip cümlelerin doğrusunu yazınız.


Cevap :

  • geçen yaz dedemle çanakkale’ye gittik.
    Doğru: Geçen yaz dedemle Çanakkale’ye gittik.

  • 29 ekim cumhuriyet bayramı için şiir ezberliyorum.
    Doğru: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için şiir ezberliyorum.

  • Atatürk’ün nutuk kitabını okumaya başladım.
    Doğru: Atatürk’ün Nutuk kitabını okumaya başladım.

  • mehmet ile türkiye büyük millet meclisi’ne gittik.
    Doğru: Mehmet ile Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne gittik.

  • çanakkale’yi ziyaret için özbekistan’dan çok fazla turist geldi.
    Doğru: Çanakkale’yi ziyaret için Özbekistan’dan çok fazla turist geldi.


Soru : Yay ayraç ( ) içine yazılması gereken noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Sevgili Günlüğüm;

Yarın dedemle birlikte Çanakkale()ye gideceğiz(.) Çok heyecanlıyım(!) Dedem millî değerlerimizden vatanseverliği böyle daha iyi öğreneceğimizi söyledi(.) Millî değerler ne demek(?) Sen de merak ettin değil mi(?) Senin için araştırdım(.) Millî değerler: Milletimizi bir arada tutan(,) birlikte huzurlu ve güven içinde yaşamamızı sağlayan değerlerdir(.)

Sana anlatacağım çok şey var ama önce uyuyup dinlenmeliyim(.)
Hoşça kal(!)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 85 Cevapları


Soru : Çocuk görsellerine karşılık gelen harfleri kullanarak şifreyi çözünüz.


Cevap : Şifre : BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN


Soru : Şifrede bahsedilen bayram hangi bayram olabilir? Bu bayram hakkında tahminlerinizi söyleyiniz. 


Cevap : Şifrede bahsedilen bayram 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olabilir. Bu bayram, Türkiye’de çocuklara armağan edilen özel bir gündür. Çocuklar için çeşitli etkinlikler yapılır, gösteriler düzenlenir ve kutlamalarla coşku yaşanır. Aynı zamanda Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışı ve milli egemenliğin önemini hatırlatır.



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 72-74-75-76-77-78-79 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Öğretmen Olun! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79 Cevapları, öğrencilerin Öğretmen Olun! metnini daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde işlenen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 72-74-75-76-77-78-79 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Öğretmen Olun! Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde yapmalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Öğretmen Olun! Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72-74-75-76-77-78-79


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu Atatürk’ün çocuklara ve öğretmen olmaya verdiği önemdir. Metinde Atatürk’ün Konya’ya gittiğinde yedi yaşındaki Sabiha’ya “Oku, öğretmen ol!” demesi ve Sabiha’nın büyüyünce öğretmen olması anlatılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 74 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu Atatürk’ün çocukları ve öğretmenleri çok sevmesidir. Okuma öncesi tahminimle metnin konusu aynı çıktı; Atatürk’ün çocuklara verdiği değer ve öğretmen olmanın önemi anlatılıyor.


Soru : Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 74 Cevapları”

Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

İstasyon Kelimesi

  1. Biz geçen hafta trenle istasyona gittik.

  2. İstasyonda çok sayıda insan bekliyordu.

  3. Tren istasyona tam zamanında geldi.

  4. Babam istasyonda biletimizi aldı.

Mektep Kelimesi

  1. Mektebe her sabah erken giderim.

  2. Öğretmenimiz mektepte bize yeni şeyler öğretiyor.

  3. Mektepte arkadaşlarımla oyun oynarız.

  4. Yeni mektep çantam çok güzel.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 75 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Mustafa Kemal Atatürk, Sabiha ile nerede karşılaşmıştır?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, Sabiha ile Konya’daki istasyonda karşılaşmıştır.


2. Mustafa Kemal Atatürk, Sabiha’ya ne söylemiştir?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, Sabiha’ya “Oku, öğretmen ol!” demiştir.


3. Sabiha, Mustafa Kemal Atatürk’ü en son nerede görmüştür?


Cevap : Sabiha, Mustafa Kemal Atatürk’ü en son Bursa’daki öğretmen okulunda eğitim alırken görmüştür.


4. Sabiha öğrencilerini, çocuklarını ve torunlarını nasıl yetiştirmiştir?


Cevap : Sabiha, öğrencilerini, çocuklarını ve torunlarını ülke sevgisiyle yetiştirmiştir.


Soru : Metinden hareketle cümlelerde eksik bırakılan yerleri neden sonuç ilişkisi kurarak tamamlayınız.


Cevap:

Bursa Merinos Fabrikası’nın açılışı için Mustafa Kemal Atatürk Bursa’ya gelmiştir.
Atatürk, hasta olduğu için Fabrika önünde fazla kalamamıştır.
Atatürk, Sabiha’ya “Oku, öğretmen ol!” dediği için Sabiha öğretmen olmayı çok istemiştir.


Soru : Yaşantınızdan vereceğiniz örnekleri neden sonuç cümlesi olacak şekilde yazınız.


Cevap:

  • Yağmur yağdığı için dışarı çıkamadım.

  • Ödevimi zamanında yaptığım için öğretmenim bana teşekkür etti.

  • Bisiklete dikkatli binmediğim için düştüm.

  • Erken uyuduğum için sabah dinç uyandım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 76 Cevapları


Soru : Metinde koyu yazılmış sözcüklerin zıt anlamlılarını bulmacada bulup, işaretleyiniz.


Cevap

  • uzun → kısa
  • çok → az
  • mutlu → üzgün
  • sevinç → keder
  • sağlıklı → hasta
  • güçlü → zayıf
  • birli → yalnızlık
  • güzel → çirkin
  • genç → yaşlı

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 77 Cevapları


Soru : Metinde yay ayraç “( )” ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap:

Bugün arkadaşımla gelecekte hangi mesleği seçmek istediğimizi konuştuk. Erhan, doktor olmak istediğini söyledi.
— Hastalara yardım etmek benim sahip olabileceğim bir meslek değil mi, Suat? — dedi.
Heyecanla — Evet! — dedim.
Ardından Erhan merakla bana sordu: — Suat, hangi mesleği seçmek isterdin? —
Biraz düşündüm. — Sanırım savcı olmak isterdim. — dedim.
Merakla — Neden? — dedi.
— Hiç düşünmemiştim. Düşüneceğim. — dedim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 78 Cevapları


Soru : Görselleri sıralayarak Sedef’in hafta sonunda bir gününü nasıl geçirdiğini anlatınız.


Cevap:

  1. Sabah erken kalkarım.
  2. Kalkınca hemen kahvaltı yaparım.
  3. Kahvaltıdan sonra anneme yardım ederim.
  4. Anneme yardım ettikten sonra oyun oynarım.
  5. Oyundan sonra masal kitabımı okurum.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 79 Cevapları


Soru : “Çanakkale” adını duydunuz mu? “Çanakkale” hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.


Cevap: Evet, “Çanakkale” adını duydum. Çanakkale, Türkiye’de hem bir şehir hem de çok önemli bir savaşın adıdır. Çanakkale Savaşı’nda Türk askerleri çok cesurca savaşmış ve vatanımızı korumuşlardır. Bu savaşta askerlerimiz hem karada hem denizde büyük kahramanlık göstermiştir. Çanakkale, Türk tarihinin en önemli zaferlerinden biridir ve her yıl bu zaferi hatırlamak için anma törenleri yapılır.



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 66-68-69-70-71 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Atatürk’ün Çocuk Sevgisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 Cevapları, öğrencilerin Atatürk’ün Çocuk Sevgisi metnini daha iyi kavramaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde işlenen konuların pekiştirilmesine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Atatürk’ün Çocuk Sevgisi Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili soruları doğru şekilde cevaplamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Atatürk’ün Çocuk Sevgisi Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu Atatürk’ün çocuk sevgisidir. Atatürk’ün çocuklarla konuştuğu, onların sorunlarını dinlediği ve onlara güvendiği anlatılıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 68 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu Atatürk’ün çocuklara olan sevgisidir. Okuma öncesinde de metnin Atatürk ve çocuklarla ilgili olacağını tahmin etmiştim, tahminim doğru çıktı.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Toplum Kelimesi

Tahminim: İnsanların bir arada yaşadığı topluluk.
Sözlük Anlamı: Aynı yerde yaşayan, ortak kuralları olan insan topluluğu.

Yurt Kelimesi

Tahminim: Üzerinde yaşadığımız vatan.
Sözlük Anlamı: Bir milletin üzerinde yaşadığı, bağlı bulunduğu toprak, vatan.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Yeni öğrendiğim sözcüklerle cümleler:

  1. Bizim toplumumuzda yardımlaşma çok önemlidir.

  2. Türkiye benim güzel yurdumdur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 69 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Mustafa Kemal Atatürk, çocuklarla vakit geçirirken neler yapardı?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk çocuklarla vakit geçirirken onların dertlerini dinler, sorular sorar ve doğru cevap verenleri ödüllendirirdi.


2. Mustafa Kemal Atatürk, çocuklara önemli olduklarını ifade ederken ne derdi?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, çocuklara önemli olduklarını anlatırken “Bugünün küçükleri, yarının büyükleri.” derdi.


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün sınıfınıza geldiğini hayal ediniz. Ona söylemek istediklerinizi selamlaşma ve hitap ifadeleri kullanarak anlatınız.


Cevap :

Sevgili Atatürk, sınıfımıza hoş geldiniz. Sizi gördüğüm için çok mutlu ve gururluyum. Bizlere Cumhuriyet’i armağan ettiğiniz ve çocuklara değer verdiğiniz için size teşekkür ederim. Siz bizim için sadece bir lider değil, aynı zamanda bir yol göstericisiniz.

Söz veriyorum, derslerime düzenli çalışacağım, arkadaşlarıma ve öğretmenlerime saygılı olacağım. Siz “Bugünün küçükleri, yarının büyükleridir.” demiştiniz. Bizler de sizin güveninizi boşa çıkarmayacağız. Sizi çok seviyoruz ve her zaman yolunuzdan gitmeye devam edeceğiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 70 Cevapları


Soru : Renkli verilen sözcüklerle örnekteki gibi cümleler yazınız.

Arkadaşım, üzgün olduğumu öğrenince hemen yanıma geldi. Okulumuzun bir öğrencisi olmaktan dolayı mutluyum.


Cevap :

Bir sabah hava çok güneşliydi. Küçük Ayşe bahçeye çıktı ve çok mutluydu. Ama birden bulutlar geldi, hava karardı ve Ayşe biraz üzüldü. Bahçedeki ağaçlar çok büyüktü, yanındaki çiçekler ise çok küçüktü. Ayşe eve dönünce ayakkabıları temizdi, ama oyun oynadıktan sonra kirlenmişti.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 71 Cevapları


Soru : Bilmecelerin cevaplarını yazınız. Gelecekte hangi mesleği seçmek isterdiniz? Nedenleriyle anlatınız.


Hastalar koşar gelir.
Burası hastanedir.
Bembeyaz giyinirim.
Bilin bakalım ben kimim?

Cevap : Doktor

Kuşları, ormanları,
Hayallerimi resmederim.
Fırça ve boyalarla
Resmimi renklendiririm.

Cevap Ressam

Kavun, karpuz, çilek, muz,
Biber, domates, patlıcan,
Taptaze meyve, sebze
Sunarım tezgahımda sizlere.

Cevap Manav

Taksiyle, otobüsle
Yolcuları taşırım.
Bıkmadan, yorulmadan
Görevimi yaparım.

Cevap Şoför

Çocukları eğitirim.
Okullardır benim yerim.
Sabır ve sevgi ile
Öğretmektir görevim.

Cevap Öğretmen

Suçluları yakalar,
Güvenliği sağlarım.
Yaz, kış demeden
Her güçlüğü aşarım.

Cevap Polis


Soru : Gelecekte hangi mesleği seçmek isterdiniz? Nedenleriyle anlatınız.


Cevap :

Ben gelecekte doktor olmak isterim çünkü insanlara yardım etmeyi, hasta olanları iyileştirmeyi çok seviyorum. İnsanların sağlıklı ve mutlu olmasını görmek beni mutlu eder.

Ben gelecekte öğretmen olmak isterim çünkü çocuklara bilgi vermeyi ve onları yetiştirmeyi çok seviyorum. Onların mutlu ve başarılı olmalarını görmek beni çok mutlu eder.



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 60-61-62-63-64-65 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65 Cevapları, öğrencilerin Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı metnini daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 60-61-62-63-64-65 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde yapmalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 60-61-62-63-64-65


Soru : Görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı metnin konusu olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 61 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap :

Metnin konusu: Cumhuriyet ve çocukların vatan sevgisi ile birlikte kutlama yapmalarıdır.

Tahminimle karşılaştırma: Dinleme öncesi Cumhuriyet ve kutlamalar hakkında olabileceğini tahmin etmiştim; metnin konusu tahminimle uyumludur.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Şenlik Kelimesi

  • Tahminim: İnsanların eğlendiği, kutlama yapılan etkinlik.

  • Sözlük Anlamı: Herkesin katıldığı eğlence ve kutlama günü.

Vatan Kelimesi

  • Tahminim: İnsanların yaşadığı ve koruduğu ülke.

  • Sözlük Anlamı: Bir halkın doğduğu, yaşadığı ve bağlı olduğu toprak, ülke.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

  • Okulda bahar şenliği düzenlendi ve herkes çok mutlu oldu.

  • Biz çocuklar vatanımızı seviyor ve korumak istiyoruz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 62 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız. 


1. Cumhuriyet ne demektir?


Cevap : Cumhuriyet, milletin kendi egemenliğini elinde tuttuğu, halkın yönetime katıldığı yönetim biçimidir.


2. Çocuklar neden neşelidir?


Cevap : Çocuklar cumhuriyet ve bayramı kutladıkları için, özgürlük ve mutluluk içinde oldukları için neşelidirler.


3. Şarkıda en sevdiğiniz sözler nelerdir?


Cevap : “Biz çocuklar vatan için hep beraber olacağız, mutlulukla ve gururla geleceğe koşacağız.”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 63 Cevapları


Soru : Büyük harflerin yazımıyla ilgili yapılan yanlışlıkları düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


kaymakam muhammed fatih safitürk, mardin’i çok sevdi. 

Cevap : Kaymakam Muhammed Fatih Safitürk, Mardin’i çok sevdi.

korkma! sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak. 

Cevap : Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen Al Sancak.

Komşumuzun kızı kıbrıs’a eğitim almak için gitti.

Cevap : Komşumuzun kızı Kıbrıs’a eğitim almak için gitti.


Soru : Okulunuzdaki Cumhuriyet Bayramı kutlamaları ile Pırıl’ın okulundaki Cumhuriyet Bayramı kutlamalarını karşılaştırınız.


Cevap : Okulumuzdaki Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında öğrenciler sınıfta ve bahçede tören yapıyor, şiirler okuyor ve marşlar söylüyorlar. Pırıl’ın okulunda ise öğrenciler balonlar ve bayraklarla sınıf süsleyip gösteriler yapıyor. İki okulda da kutlamalar coşkulu geçiyor, ancak etkinliklerin şekli ve kullanılan materyaller farklılık gösteriyor.


Soru : Metinde eksik bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap :

29 Ekim 1923 (bin dokuz yüz yirmi üç) tarihinde cumhuriyet ilan edilmiştir. Ülkemiz için en iyi yönetim biçiminin cumhuriyet olduğuna inanılıyordu. Bu özel gün ülkemizde coşku ile kutlanır. Caddeler, sokaklar, evler ve okullar bayraklarla süslenir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 64 Cevapları


Soru : Görsel ve açıklamalara göre çocukların benzer ve farklı yönlerini anlatınız.

Merhaba ben Burak. En sevdiğim renk kırmızıdır. Resim yapmayı çok severim. En sevdiğim spor doğada yürüyüş yapmaktır. Bütün yemekleri severim ama annemin yaptığı pırasa yemeğinin yeri ayrıdır. Duygusal biriyim. En sevdiğim hayvan kedidir. En sevdiğim çiçek ise papatyadır.

Merhaba ben Cennet. En sevdiğim renk mavidir. Resim yapmayı çok severim. Hafta sonları ailemle bisiklet sürerim. Bütün yemekleri severim ama annemin yaptığı ıspanak yemeğinin yeri ayrıdır. En sevdiğim hayvan aslandır. Çünkü aslanlar çok güçlüdür. En sevdiğim çiçek ise menekşedir.


Cevap :

Benzer yönleri:

  • İkisi de resim yapmayı çok seviyor.
  • İkisi de yemekleri seviyor, fakat annelerinin özel yemeklerini ayrı tutuyor.

Farklı yönleri:

  • Burak kırmızıyı, Cennet mavi rengi seviyor.
  • Burak doğada yürüyüş yapmayı, Cennet bisiklet sürmeyi seviyor.
  • Burak duygusal bir kişiliğe sahip, Cennet ise güçlü hayvanları seviyor.
  • Burak en sevdiği hayvan olarak kedi, en sevdiği çiçek olarak papatya seçmiş; Cennet ise aslan ve menekşeyi seviyor.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 65 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyiniz, gördüklerinizi anlatınız. Görsellerle ilgili bir sunum hazırlayınız.


Cevap : Görsellerde Mustafa Kemal Atatürk, çocuklarla birlikte vakit geçiriyor ve onlarla ilgileniyor. Çocukların sorularını dinliyor, oyunlarına katılıyor ve onlara değer veriyor.



 

error: Content is protected !!