2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 135-136-137-138-139-140 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 135-136-137-138-139-140 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde işlenen konuları tekrar etmelerine ve bilgilerini sağlamlaştırmalarına yardımcı olur. Bu noktada İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için yol gösterici bir kaynak niteliğindedir. Öğrenciler bu sayfa cevapları sayesinde konuları daha iyi anlar, ödevlerini düzenli şekilde yapar ve derslerde daha başarılı hale gelirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 135-136-137-138-139-140 Cevapları”

Ünitede yer alan 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kelime bilgilerini geliştirmelerine ve anlam dünyalarını genişletmelerine katkı sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 135, 136, 137, 138, 139, 140 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin hem okuma hem de yazma becerilerini artırmaya yönelik olduğu görülmektedir. Bu nedenle bu cevaplar, ders başarısına destek veren önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kelimelerin Masalı Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 135-136-137-138-139-140


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 135 Cevapları


Soru :  Sözcüklerde eksik bırakılan harfleri örnekteki gibi tamamlayınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. 


Soru :  Tamamladığınız sözcüklerle anlamlı ve kurallı bir cümle yazınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. cümlesi oluşmaktadır. 


Soru : Verilen sözcükleri de kullanarak kısa bir metin oluşturunuz. 


Cevap :

Bir kitap okumaya başladığımda kendimi bambaşka bir dünyanın kapısını aralamış gibi hissederim. Kitabın sayfaları ilerledikçe sanki bir oyun oynuyormuşum gibi heyecanlanırım.

Her yeni bölüm bana farklı bir macera sunar; bazen kahramanlarla birlikte zorlu bir yolculuğa çıkarım, bazen de masalsı bir şehrin sokaklarında dolaşırım. Okudukça hayal gücüm daha da genişler ve kitabın içindeki dünyayı kendi gözlerimle görüyormuşum gibi olur. İşte bu yüzden kitaplar bana sadece bilgi değil, aynı zamanda sınırsız bir hayal dünyası armağan eder.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 136 Cevapları


Soru : Görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Kitapların bizlerin gelişimimiz, hayal gücümüz için en güzel arkadaş olduğu metnin konusu olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 137 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metin, kitapların, kelimelerin ve okuma sayesinde gelişen hayal gücünün değeri üzerinedir. Dinleme öncesinde yaptığım tahmin de metnin konusu ile aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Keşfetmek kelimesi 

  • Tahminim: Bilinmeyen bir şeyi bulmak, öğrenmek.

  • Sözlük Anlamı: Gizli olan veya bilinmeyen bir şeyi ortaya çıkarmak, bulmak.

Hazine kelimesi 

  • Tahminim: Çok değerli eşyaların saklandığı şey.

  • Sözlük Anlamı: Altın, para, mücevher gibi değerli şeylerin bulunduğu yer ya da devletin parasal kaynağı.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

“Keşfetmek” ile Cümleler:

  • Yeni yerler gezip görmeyi ve keşfetmeyi çok severim.
  • Ormanda yürürken gizli bir yolu keşfettik.
  • Bilim insanları her gün yeni şeyler keşfetmeye çalışıyor.
  • Kitap okudukça farklı dünyaları keşfediyorum.
  • Çizim yaparken kendi yeteneğimi keşfettim.

“Hazine” ile Cümleler:

  • Korsanlar denizin ortasında büyük bir hazine arıyorlardı.
  • Bilgi en büyük hazinedir.
  • Bahçenin köşesinde eski bir hazine sandığı bulduk.
  • Sağlık, insan için gerçek bir hazinedir.
  • Dede, torunlarına çocukluğunda gördüğü bir hazineyi anlattı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 138 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Metindeki kızın neden kitap okumaya zamanı kalmıyormuş?


Cevap : Çünkü zamanını daha çok oyun, eğlence ve uykuya ayırıyormuş.


2. Metindeki kız bulduğu harflerle nasıl bir oyun oynuyormuş?


Cevap : Harfleri yan yana getirerek farklı kelimeler kuruyormuş.


3. Metindeki kız bulduğu oyun sayesinde neyi keşfetmiş?


Cevap : Okumanın değerini ve kelimelerin gücünü fark etmiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 139 Cevapları


Soru : Harf ve sözcüklerle oynanabilecek bir oyun yazınız.


Cevap :

  • Kelime Zinciri Oyunu: Bir kişi bir sözcük söyler, diğer oyuncu o sözcüğün son harfiyle yeni bir sözcük bulur. Böylece zincir devam eder.

  • Eksik Harfi Bul Oyunu: Bir sözcüğün bazı harfleri silinir, oyuncular eksik harfleri doğru tahmin ederek sözcüğü tamamlar.

  • Harflerden Kelime Üretme Oyunu: Belirlenen harfler karışık şekilde verilir, oyuncular bu harflerle en çok anlamlı kelimeyi bulmaya çalışır.


Soru : Tablodaki harfleri kullanarak arkadaşlarınızla “İsim-Şehir” oyununu oynayınız.


Cevap :

Harf İsim Şehir Eşya Hayvan Bitki Puan
D Deniz Düzce Defter Deve Domates
H Hasan Hatay Halı Horoz Havuç
R Rıza Rize Radyo Rakun Reyhan
İ İrem İzmir İğne İguana İncir
S Selin Sinop Sandalye Sincap Soğan
B Burak Bursa Bardak Balık Biber
O Onur Ordu Ocak Ordek Ot

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 140 Cevapları


Soru : Metinden yola çıkarak soruları cevaplayınız.


“Kitapların dostluğu” ifadesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Kitaplar bize yol gösterir, bilgiler sunar ve her zaman yanımızda olan bir arkadaş gibidir.


“Kitaplar, okuyanların iyiliğini ister.” cümlesine katılıyor musunuz? Neden?


Cevap : Evet katılıyorum, çünkü kitaplar bizi bilgilendirir, doğruyu gösterir ve bize faydalı olur.


“Kelimeler, keşfedilmeyi bekleyen gizli bir hazine gibiydi.” cümlesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Yeni kelimeler öğrendikçe bilgimiz artar, düşüncelerimiz zenginleşir ve dünyamız genişler.


Soru : Okulunuzda kitap okumaya teşvik edecek ne tür ekinlikler yapılabilir? Arkadaşlarınızla düşününüz. Etkinlik önerilerinizi yazarak okul müdürünüzle paylaşınız.


Cevap :

  1. Her hafta “kitap okuma saati” düzenlenebilir.
  2. Okunan kitaplardan kısa sunumlar yapılabilir.
  3. En çok kitap okuyan öğrencilere küçük ödüller verilebilir.
  4. Kitap ayraçları tasarlama etkinliği yapılabilir.
  5. Yazarlarla söyleşi günleri düzenlenebilir.
  6. Kütüphanede “kitap değişim köşesi” oluşturulabilir.


 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 134-135 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 134-135 Sayfa Cevapları öğrencilerin konu tekrarını yapmalarına ve öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları sayesinde öğrenciler hem derslerde işlenen konuları daha kolay anlar hem de ödevlerini düzenli bir şekilde tamamlayabilirler. Bu cevaplar aynı zamanda ailelerin çocuklarına rehberlik etmesini kolaylaştırır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 134-135 Cevapları”

Ünite sonunda yer alan 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kendilerini ölçmelerini sağlar. Bunun yanında 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 134, 135 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen alıştırmaların öğrencilerin okuduğunu anlama, yorum yapma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülür. Bu nedenle bu cevaplar, ders başarısına katkı sağlayan önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 134-135


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 134 Cevapları


1. Kitap okurken neler hissedersiniz? 


Cevap : Mutlu olur, hayal dünyama dalarım.


2. Okuduğunuz bir kitapta hangi karakter olmak isterdiniz? Neden? 


Cevap : Cesur ve iyi kalpli bir karakter olmak isterdim çünkü insanlara yardım etmeyi severim.


3. Hikâye, şiir ve masal gibi türlerden en çok hangisini okumak istersiniz?


Cevap :  Masalları okumayı severim çünkü hayal gücümü geliştirir.


4. Bir kitabı seçerken nelere dikkat edersiniz? 


Cevap :  Konusuna, resimlerine ve ilgi çekici olmasına dikkat ederim.


5. Kütüphanede nelere dikkat edersiniz? 


Cevap :  Sessiz olmaya, kitaplara zarar vermemeye ve düzeni bozmamaya dikkat ederim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 135 Cevapları


Soru :  Sözcüklerde eksik bırakılan harfleri örnekteki gibi tamamlayınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. 


Soru :  Tamamladığınız sözcüklerle anlamlı ve kurallı bir cümle yazınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. cümlesi oluşmaktadır. 


Soru : Verilen sözcükleri de kullanarak kısa bir metin oluşturunuz. 


Cevap :

Bir kitap okumaya başladığımda kendimi bambaşka bir dünyanın kapısını aralamış gibi hissederim. Kitabın sayfaları ilerledikçe sanki bir oyun oynuyormuşum gibi heyecanlanırım.

Her yeni bölüm bana farklı bir macera sunar; bazen kahramanlarla birlikte zorlu bir yolculuğa çıkarım, bazen de masalsı bir şehrin sokaklarında dolaşırım. Okudukça hayal gücüm daha da genişler ve kitabın içindeki dünyayı kendi gözlerimle görüyormuşum gibi olur. İşte bu yüzden kitaplar bana sadece bilgi değil, aynı zamanda sınırsız bir hayal dünyası armağan eder.



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 130-131 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130-131 Cevapları, öğrencilerin 3. ünite değerlendirme çalışmalarını doğru şekilde yapabilmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 130-131 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 130, 131 Cevapları, öğrencilerin metin etkinliklerini kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 130-131


Soru : Şiiri noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


İLKBAHAR GELİNCE

lkbahar gelince,
Doğa uyanır güzelce.
Mis gibi kokularını,
Saçar etrafa cömertçe.

Ağaçlar çiçeklenir.
Kuşlar cıvıldaşır.
İnsanlar doğaya,
Daha da hayran kalır


Soru : Şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Şiirin konusu: İlkbaharın gelişi ve doğadaki değişikliklerdir.


Soru : Şiirle ilgili soruları cevaplayınız.


1. İlkbahar gelince uyanan nedir?


Cevap : Doğa uyanır.


2. İlkbaharda etrafa ne saçılmaktadır?


Cevap : Mis gibi kokular saçılmaktadır.


3. Kimler doğaya hayran kalmaktadır?


Cevap : İnsanlar doğaya hayran kalmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 131 Cevapları


Soru : Sözcüklerin anlamını sözlükten araştırarak yazınız.


Cevap :

Cömert: Başkalarına karşı eli açık, paylaşmayı seven.

Hayran: Çok beğenen, takdir eden, hayranlık duyan.


Soru : Yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  • Çiçekleri suladın mı?
  • Bana ıhlamur çayı yapar mısın?
  • Dengeli ve düzenli beslenirim!
  • Gece uyumadan önce dişlerimi fırçalarım.
  • Ablam, ağaçlara su vermeyi unutmuş mu?
  • Sema süt içiyor mu!
  • Yürüyüş yapmak ve bisiklet sürmek sevdiğim sporlardandır.


 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 124-126-127-128-129 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129 Cevapları, öğrencilerin “Doğal Afetler” metnini doğru şekilde anlamalarını kolaylaştırır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, metinle ilgili sorulara verilen örnek yanıtlarla derslerde daha verimli çalışmayı destekler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 124-125-126-127-128-129 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129 Cevapları, öğrencilerin afetler konusunda bilinçlenmesine ve konuyu daha iyi kavramasına yardımcı olur. Bu etkinlik cevapları sayesinde öğrenciler hem okuduğunu anlama hem de düşüncelerini ifade etme becerilerini geliştirir.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Doğal Afetler Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 124-125-126-127-128-129


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu doğal afetler ve onlarla mücadele eden kurum ve kuruluşlardır. Metinde doğal afetler anlatılmaktadır. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 126 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu doğal afetler ve onlardan korunma yollarıdır. Okuma öncesi tahminimle metnin konusu aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Dayanışma Kelimesi

  • Tahminim: İnsanların birbirine yardım etmesi.

  • Sözlük Anlamı: Bir topluluğu oluşturanların duygu ve çıkar birliğiyle birbirlerine yardım etmesi.

Yamaç Kelimesi

  • Tahminim: Dağın ya da tepenin eğik yüzü.

  • Sözlük Anlamı: Dağın, tepenin ya da yüksek bir yerin eğimli yanı.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Dayanışma Kelimesi ile Cümleler:

  1. Depremde komşularımızla dayanışma içinde olduk.

  2. Arkadaşlarıma yardım ederek dayanışma gösterdim.

  3. Okulda projede grupça dayanışma yaptık.

  4. Dayanışma sayesinde zor işleri kolay yaptık.

Yamaç Kelimesi ile Cümleler:

  1. Dağın yamaçlarında yürüyüş yaptık.

  2. Evimiz yamaçta olduğu için manzarası çok güzel.

  3. Sel yamaçtan gelen suyla oluştu.

  4. Yamaçta ağaç dikerek toprak kaymasını önledik.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 127 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Doğal afet nedir?


Cevap : Doğal afet, doğa olayları sonucunda ve kontrolümüz dışında gerçekleşen, insanların, evlerin ve eşyaların zarar görebileceği olaylardır.


2. Ülkemizde sık meydana gelen doğal afetler nelerdir?


Cevap : Deprem, sel, toprak kayması, orman yangını, çığ, fırtına ve hortum ülkemizde sık görülen doğal afetlerdir.


3. Doğal afetlerden sonra insanlara yardım etmek amacıyla kurulan kurum ve kuruluşlar nelerdir?


Cevap : AFAD, JAK, UMKE, Türk Kızılay ve AKUT doğal afetlerde yardım için kurulan kuruluşlardır.


Soru : Metinden hareketle cümleleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap

Kat sayısı az ve sağlam binalar yapılmalıdır.
Evler ve yollar dere yatağından uzağa yapılmalıdır.
Dik ve ağaç olmayan yamaçlar ağaçlandırılmalıdır.
Fırtınanın etkilerinden korunmak için çatılar sağlam yapılmalıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 128 Cevapları


Soru : Afet ve acil durum çantasında neler olmalıdır? Görsellerden yararlanarak anlatınız. Çantada olması gerekenlerin görsellerini çantayla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 129 Cevapları


Soru : Sözcüklerin numaralarını ilgili olduğu cümlelerin altına yazınız.


Cevap :

Doğa olayları sonucu ve kontrolümüz dışında gerçekleşen olaylardır. = 1- sel, 3- Toprak kayması, 3- Orman Yangını, 6- Hortum, 8- Deprem, 5- Çığ

Rüzgârın şiddetine göre adlandırılan doğal afetlerdir. = 4- Fırtına, 6- Hortum

Dik yamaçlarda meydana gelen doğal afetlerdir. = 3- Toprak kayması, 5- Çığ

Doğal afet sonrası insanlara yardım eden kurum ve kuruluşlardır. = 2- AKUT, 7- UMKE, 9- AFAD, 10- Türk Kızılayı



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 118-120-121-122-123 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ben Sağlıklı Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123 Cevapları, öğrencilerin “Ben Sağlıklı Çocuğum” metnini anlamalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 118-119-120-121-122-123 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Ben Sağlıklı Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123 Cevapları, öğrencilerin okuduklarını kavramalarını, sağlıkla ilgili doğru alışkanlıklar kazanmalarını ve etkinlikleri kolayca yapmalarını sağlar. Bu cevaplar, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmalarına destek olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Ben Sağlıklı Çocuğum Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 118-119-120-121-122-123


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip Şiirin konusunu ve şiirde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap :

Şiirin konusu ; sağlıklı yaşam olabilir.

Şiirde anlatılan olay ise; bir insanın sağlıklı olabilmesi için yapması gerekenler anlatılıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 120 Cevapları


Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Şiirin konusu sağlıklı yaşamdır. Okuma öncesi tahminimle şiirin konusu aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüğün anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüğün sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Mikrop Kelimesi

Tahminim: Hastalık yapan çok küçük canlı.
Sözlük Anlamı: Gözle görülmeyen, hastalık yapan küçük canlı.

Cümleler:

  • Ellerimi yıkamazsam mikroplar bulaşır.
  • Mikroplardan korunmak için temiz olmalıyız.
  • Mikrop kapınca hasta oluruz.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 121 Cevapları


Soru : Şiirle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuğun sabah kolay kalkmasının nedeni nedir?


Cevap : Çocuğun sabah kolay kalkmasının nedeni akşam erken yatmasıdır.


2. Çocuk her sabah ne içiyor?


Cevap : Çocuk her sabah süt içiyor.


3. Sağlıklı olmak için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Sağlıklı olmak için temizliğe dikkat ederim, sebze ve meyve yerim, erken yatarım.


4. Şiirde anlatılanlara katılıp katılmadığınızı açıklayınız.


Cevap : Evet, katılıyorum. Çünkü sağlıklı olmak için bu kurallara uymamız gerekir.


Soru : Taze sıkılmış portakal suyu hazırlayacağınızı düşününüz. Portakal suyunu hazırlama aşamalarını yazınız.


Cevap : İlk olarak portakallar iki parçaya bölünür. Ardından Narenciye sıkacağı ile portakallar sıkılarak suyu çıkarılır. Son olarak Narenciye sıkacağı içerisindeki portakal suyu bardağa doldurularak afiyetle içilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 122 Cevapları


Soru : Verilen broşüre göre her gruptan besin seçiniz, bir günlük besin planı yazınız.


Cevap :

1. öğün : Ekmek arası peynir, domates, salatalık, ceviz
2. öğün : Izgara köfte, üzüm, kiraz fındık
3. öğün :  Haşlanmış tavuk,  marul, havuç ceviz


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 123 Cevapları


Soru : Bulmacadaki kutuları sayılara karşılık gelen renklerle boyayınız.


Cevap : Boyayı yapınız. 


Soru : Ortaya çıkan sözcükler hakkında bildiklerinizi anlatınız.


Cevap

Deprem, yerin altındaki hareketler yüzünden yerin sallanmasıdır, evlere ve insanlara zarar verebilir.

Sel, çok yağmur yağdığında suların taşmasıdır, yolları ve evleri basabilir.

Yangın, ateşin kontrolsüz şekilde büyümesidir, ormanlara ve evlere zarar verebilir.



 

error: Content is protected !!