İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. sınıf öğrencileri için ders çalışırken çeşitli kaynaklar oldukça faydalıdır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, öğrencilerin günlük yaşam becerilerini ve sosyal bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Aynı şekilde, 2. Sınıf İngilizce Kitabı dil becerilerini ilerletirken, 2. Sınıf Matematik Kitabı matematiksel düşünme yetilerini güçlendirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı ise okuma, yazma ve dil bilgisi konularında temel bilgileri sağlar. Ayrıca, İlkokul 2. Sınıf Ders Kitabı Cevapları ve 2. Sınıf Çalışma Kitabı Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine ve eksiklerini tamamlamalarına yardımcı olur. Bu kitaplar ve kaynaklar, öğrencilerin akademik başarılarını artırmak için önemlidir.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 2. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58-59 Cevapları, öğrencilerin 2. ünite ön değerlendirme çalışmalarını doğru şekilde yapabilmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 58-59 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 58, 59 Cevapları, öğrencilerin metin etkinliklerini anlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, kendi çalışmalarını kontrol ederek Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 2. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 58-59
Soru : Sözcüklerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
Cesaret → Güç veya tehlikeli bir işe girişirken kişinin kendinde bulduğu güven.
Kahramanlık → Savaşta veya tehlikeli bir durumda yararlık gösteren davranışlar.
Vatanseverlik → Yurdunu, milletini büyük bir coşku ile sevmek.
Marş → Bir topluluğu simgelemek için düzenlenmiş müzik veya şiir.
Cumhuriyet → Milletin, egemenliği kendi elinde tuttuğu yönetim biçimi.
Soru : Anlamı verilen sözcükleri kullanarak kısa bir metin yazınız.
Cevap:
Başlık: Cesaret, Kahramanlık ve Vatanseverlik
Ülkemizde kahramanlık gösteren insanlar, büyük cesaret ile zorlukların üstesinden gelirler. Tehlikeli durumlarda bile yılmadan mücadele eder ve topluma örnek olurlar. Bu davranışlar, toplumun güvenini ve sevgisini kazanır.
Herkesin kalbinde vatanseverlik vardır ve milli marşlarımız bu sevgiyi ifade eder. Bizler de cumhuriyetimizin değerlerini koruyarak, ülkemize sahip çıkar ve gurur duyarız. Bu şekilde hem geçmişimizi hem de geleceğimizi yüceltmiş oluruz.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 59 Cevapları
Soru : Görseli inceleyiniz. Neler görüyorsunuz? Görseldeki etkinlikleri ve bunların benzerlerini hangi günlerde yapıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Görselde öğrenciler sınıfta balonlar ve bayraklarla kutlama yapıyor. Bu tür etkinlikleri 23 Nisan, 29 Ekim ve 19 Mayıs gibi önemli günlerde gerçekleştiriyoruz.
Soru : Görseli boyayınız. Görseldeki gibi sınıfınızı süsleyiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 1. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin 1. ünite boyunca öğrendiklerini gözden geçirmelerini ve pekiştirmelerini sağlar. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz yapılmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 1. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, çocukların okuma, anlama ve öğrendiklerini uygulama becerilerini ölçmelerine yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 54-55 Cevapları”
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 54, 55, çeşitli sorular ve etkinliklerle öğrencilerin 1. ünite bilgilerini tekrar etmelerini sağlar. Bu sayfalar, çocukların hem bilgilerini pekiştirmelerine hem de eksik oldukları konuları fark etmelerine destek olur.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 54-55
Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
İKİ KARDEŞ
Bilge ve Reyyan iki kardeştir. Bilge altı, Reyyan ise sekiz yaşındadır. Bir gün dayıları onlara birer bisiklet getirdi. Bilge sarı, Reyyan da mavi bisikleti görünce çok mutlu oldu. İkisi de bisiklete binmeyi bilmiyordu.
Heyecanla bisikletlerine binip sürmeye çalıştılar. Bisikleti sürmede ve dengede durmada zorlandılar. Düştüler, canları acıdı, kalktılar. Pes etmediler. Tekrar tekrar denediler. Azimle çalıştılar ve sonunda başardılar. Artık bisikleti sürüyor ve dengede duruyorlardı. Bilge ve Reyyan, bisiklet sürmeyi öğrendikleri için çok mutluydu.
Azim: Bir işi başarmak için kararlılıkla ve sabırla çalışmak.
Pes etmek: Zorlandığında veya başarısız olunca bırakmak, vazgeçmek.
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Bilge ve Reyyan ne yapmada zorlanıyordu?
Cevap: Bisiklete binmede ve dengede durmada zorlanıyorlardı.
2. İki kardeş başarıya nasıl ulaştı?
Cevap: Azimle çalışarak, defalarca denediler ve pes etmediler.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 55 Cevapları
Soru : Metindeki olayları oluş sırasına göre yazınız.
Cevap:
Metindeki olayların oluş sırasına göre:
Dayıları Bilge ve Reyyan’a birer bisiklet getirdi.
İkisi de bisiklete binmeye çalıştı, düştüler ve canları acıdı.
Azimle tekrar denediler ve sonunda bisiklete binmeyi başardılar.
Soru : Metni konuya uygun olarak tamamlayınız.
Kerem’in canı oyun oynamak istedi. Oyuncaklarını çıkarıp oynamaya başladı. Ödevlerini henüz yapmamıştı. Oyunum bitince yaparım, diye düşündü. Oyuna o kadar dalmıştı ki ancak uykusu gelince oyunu bıraktı. Oyuncaklarını da toplamadan yattı. Ertesi gün okula ödevini yapmadan gitti. İlk ders
Cevap: İlk ders öğretmeni ödevini kontrol ettiğinde Kerem’in ödevi yapılmamıştı. Kerem, sorumluluklarını zamanında yapmanın önemli olduğunu anladı ve bir daha ödevlerini önce yapmaya karar verdi.
Soru : Cümleleri noktalama işaretlerini doğru kullanarak yeniden yazınız.
Cevap:
Ömer Halisdemir(,) “Vatanımı çok severim(,)” dedi(.)
Şura Öğretmen(,) depremde öğrencisine yardım etti(.)
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Nihan’ın Kardeşi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmelerini sağlar. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz tamamlanmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Nihan’ın Kardeşi Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara kardeşlik, paylaşma ve aile bağlarının önemini öğretir.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları”
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, çeşitli sorular ve etkinliklerle öğrencilerin metni daha iyi anlamalarını destekler. Bu sayfalar, çocukların hem okuma becerilerini geliştirmelerine hem de kardeşlik ve sorumluluk duygularını günlük yaşamda uygulamalarına yardımcı olur.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53
Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.
Cevap: Kardeşinin olacağını öğrenmesi ve buna alışarak sevinmesi konu alınmaktadır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 49 Cevapları
Soru : Nihan ne düşünmüş olabilir? Tahmininizi yazınız.
Cevap: Nihan, başta kardeşi olacağı için hem heyecanlanmış hem de merak etmiş olabilir. Kardeşiyle nasıl vakit geçireceğini, oyun oynayıp oynayamayacağını ve birlikte mutlu olup olmayacaklarını düşünmüş olabilir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 51 Cevapları
Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin
ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu, Nihan’ın kardeşi Cihan’ın doğması ve Nihan’ın bu olay karşısında hissettikleridir; okuma öncesi tahminim de bu konuyla uyumluydu.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
Sevinç Kelimesi
Tahminim: Mutlu olma, içinin neşeyle dolması.
SözlükAnlamı: Mutluluk, neşe ve hoşnutluk duygusu.
Doğal Kelimesi
Tahminim: Kendiliğinden olan, yapay olmayan.
SözlükAnlamı: Yapay olmayan, içten ve kendi hâlinde olan.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları
Soru : Metindeki olayları oluş sırasına göre anlatınız.
Cevap:
Metindeki olayların oluş sırasına göre anlatımı:
Nihan, kardeşi olacağı haberi için çok şaşırdı.
Cihan doğdu ve ihtiyaçlarını annesi ve babası gideriyordu.
Kardeşimin minik elini tuttuğunda içini büyük bir sevinç kapladı.
Annem ve babamla kardeşim uyurken oyun oynuyoruz.
Kardeşim doğduktan sonra evimiz daha neşeli oldu.
İnsanın kardeşinin olması gerçekten çok güzel bir duyguymuş.
Soru : Metindeki olayları oluş sırasına göre anlatınız.
Cevap:
Nihan kardeşi olacağı için çok şaşırdı. Cihan kendi ihtiyaçlarını karşılayamadığı için annesi ve babası gideriyordu. Kardeşimin minik elini tuttuğum zaman içimi büyük bir sevinç kapladı. Annem ve babamla kardeşim uyurken zaman oyun oynuyoruz. Kardeşim doğduktan sonra evimiz daha neşeli oldu. İnsanın kardeşinin olması gerçekten çok güzel bir duyguymuş.
Soru : Nihan’ın yerinde siz olsaydınız böyle bir durumda neler hissederdiniz ve nasıl davranırdınız? Yazınız.
Cevap: Ben Nihan’ın yerinde olsaydım, önce heyecan ve merak hissederdim. Kardeşime sevgiyle yaklaşır, onunla oyunlar oynar ve anneme ve babama yardım ederdim.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 53 Cevapları
Soru : Nihan’a kardeşinin bakımında ailesine nasıl yardımcı olacağını anlatan bir mektup yazınız. Yazmaya başlamadan önce mektubunuza hangi hitapla başlayacağınızı ve neler yazacağınızı düşününüz.
Cevap:
Sevgili Anne ve Babacığım, 20.12.2025
Kardeşim Cihan’a bakarken size yardımcı olmak istiyorum. Onun altını değiştirebilir, beslenmesine yardım edebilir ve oyun oynayarak mutlu olmasını sağlayabilirim. Böylece siz de biraz dinlenebilirsiniz. Kardeşimle ilgilenmekten çok mutluyum.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Horozun Sorumluluğu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz yapılmasını sağlar. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Horozun Sorumluluğu Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara sorumluluk, dikkat ve görev bilinci gibi değerleri öğretir.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43-44-45-46-47 Cevapları”
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, çeşitli sorular ve etkinliklerle öğrencilerin metni anlamalarını pekiştirir. Bu sayfalardaki çalışmalar, çocukların hem okuma becerilerini geliştirmelerini hem de sorumluluk duygusunu günlük yaşamda uygulamalarını destekler.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43-44-45-46-47
Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.
Cevap: Her durumda sorumluluklarımızı yerine getirmemiz metnin konusu olabilir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları
Cevap: Horoz, yağmura ve rüzgâra rağmen görevini yapacak, yüksek bir yere çıkıp sabah olduğunu bütün kümese ve civardaki evlere duyuracak. Görevini tamamladıktan sonra yorgun ama mutlu bir şekilde kümese geri dönecek.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları
Soru : Horozun yaptıklarını ifade eden cümlelerin başındaki çiçekleri boyayınız.
Cevap:
(✓) Horoz, işini zamanında ve titizlikle yapar. (✓) Horoz, görevini yapmak için her sabah erkenden uyanır.
Horoz, görevini tamamlamadan kümese döner. (✓) Horoz, zorluklar karşısında mücadele eder
Soru : Metnin konusunu işaretleyiniz. Okuma öncesinde yaptığınız tahmin ile karşılaştırınız.
Cevap: Horozun sorumluluğunu yerine getirmesi
Soru : Kutulardaki sözcükleri metne göre yazarak cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Horoz her sabah güneş doğmadan uyanırdı.
Yüksekçe bir yere çıkar, avazı çıktığı kadar öterdi.
Görevini tamamlayıp kümese dönerdi.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 44 Cevapları
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
Titiz Kelimesi
Tahminim: İşlerini dikkatli ve özenli yapan kişi.
SözlükAnlamı: İşlerini dikkatli, düzenli ve özenli yapan.
Mücadele Kelimesi
Tahminim: Zor bir işi başarmak için çaba göstermek.
Sözlük Anlamı: Bir amaç için güç ve çaba harcama, savaşma.
Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Cevap:
Babam titiz olduğu için odasını her zaman temiz tutar.
Spor yaparken arkadaşımla mücadele ettik ve oyunu kazandık.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 45 Cevapları
Soru : Metindeki olayları oluş sırasına göre anlatınız. Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
Cevap:
Küçük civciv bir yıl içinde büyüyüp genç bir horoz oldu.
Horoz her sabah herkesten önce uyanıyor, kümesi bekliyor ve civcivleri gözlüyordu.
Yağmurlu ve rüzgârlı bir sabah görevini yapması gerekti.
Şiddetli yağmur ve rüzgâr nedeniyle zorlandı, kümese geri döndü ve soluklandı.
Yavaş ve dikkatli bir şekilde tekrar kümesten çıktı.
Binbir zorlukla her zamanki öttüğü yere ulaştı.
Evlerin pencerelerini kontrol ederek ötmeye başladı ve görevini tamamladı.
1. Horozun görevi neydi?
Cevap: Horozun görevi kümesi beklemek, civcivleri gözlemek ve sabahları erkenden uyanıp yeni günün başladığını duyurmaktı.
2. Horoz, görevini yerine getirmek için ne yaptı?
Cevap: Her sabah güneş doğmadan uyanıp yüksek bir yere çıktı, ötmeye başladı ve evlerin ışıklarını kontrol etti.
3. Horoz, zorluklarla nasıl mücadele etti?
Cevap: Yağmur ve rüzgâra rağmen yılmadan, dikkatli ve kararlı bir şekilde görevini yaptı.
4. Horozun yerinde siz olsaydınız ne yapardınız?
Cevap: Ben de horoz gibi görevimi yapar, zor şartlara rağmen yılmadan sabahı duyurmaya çalışırdım.
Soru : Öğrenci olarak sorumluluklarınızı yerine getirmediğinizde neler olabilir? Anlatınız.
Cevap: Öğrenci olarak sorumluluklarımı yerine getirmezsem ödevlerimi zamanında yapamayabilirim, dersleri anlayamayabilirim, öğretmenim ve arkadaşlarım üzülür, sınıf düzeni bozulabilir.
Soru : Karşılaştığınız bir zorluğu nasıl aştığınızı yazınız.
Cevap: Bir sınavdan önce zorlandığım konuyu çalışarak ve öğretmenimden yardım alarak öğrendim ve sınavda başarılı oldum.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 46 Cevapları
Soru : Metni okuyup tamamlayınız.
Burak ve İrem aynı sınıfa giden iki arkadaştır. Her ikisi de halk oyunları oynamak istiyordu. Bunun için kursa katıldılar. Kursun başlamasını sabırsızlıkla beklediler.
İlk çalışmanın sonunda Burak “Ben öğrenemeyeceğim.” dedi. İrem’e kursu bırakacağını söyledi. İrem ise “Halk oyunu oynamayı öğrenmek ve törenlerde oynamak istiyorum.” dedi.
Cevap: Burak ve İrem kursa devam etmeye karar verdiler. Burak başta zorlandı ama pes etmedi, çalışmaya devam etti. İrem de arkadaşını destekleyerek birlikte halk oyunlarını öğrendiler ve törenlerde başarıyla oynadılar.
Soru : Uygun yerlere nokta koyarak cümleleri tekrar yazınız.
Cevap:
Çok çalıştım ve yarışmada 1(.) oldum(.) Annem karşılaştığı zorluklarla mücadele eder(.) Dersimiz saat 20(:)15’te başlıyor(.) Dedem 20(.)12(.)2025 (iki bin yirmi beş) tarihinde gelecek(.) Ahmet ağabeyim 4(.). sınıfa gidiyor(.)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 47 Cevapları
Soru : Kardeşinizle ya da sevdiğiniz biriyle neler yapmaktan hoşlanırsınız? Anlatınız. Yapmaktan hoşlandığınız şeyin resmini çiziniz. Çizdiğiniz resmi arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Kardeşimle birlikte oyun oynamaktan, kitap okumaktan ve parkta dolaşmaktan hoşlanırım. Birlikte bisiklete binmek ve resim yapmak da çok eğlencelidir. Hoşlandığınız bir resmi de sizler çizebilirsiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve değerler eğitimi kazanmasını destekler. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz yapılmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara iyilik yapma, paylaşma ve yardımseverlik gibi değerleri kazandırır.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 32-34-35-36-37-38-39 Cevapları”
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, sorular ve etkinliklerle öğrencilerin metni daha iyi anlamalarını sağlar. Bu sayfalar, çocukların hem okuma becerilerini geliştirmelerine hem de iyilik ve paylaşma davranışlarını günlük yaşamda uygulamalarına yardımcı olur.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32-34-35-36-37-38-39
Soru : Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu bana göre ; İyilik etmek, mutluluk ve huzurun artarak çevreye yayılmasını sağlar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34 Cevapları
Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap:
Metnin konusu: İyilik yapmanın önemi, iyiliğin çoğalması ve insan, hayvan ile doğaya mutluluk ve huzur getirmesi.
Okuma öncesi tahmin ile karşılaştırma: Tahminimde de iyilik ve iyi insanların davranışlarıyla ilgili olduğunu düşünmüştüm; metin tahminimle aynı konuyu işliyor.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
Ahlak Kelimesi
Tahminim: Doğru ve güzel davranışlar sergileme.
SözlükAnlamı: İnsanların doğru ve yanlış davranışlarını belirleyen iyi nitelikler ve kurallar.
Huzur Kelimesi
Tahminim: Rahat ve mutlu hissetme.
Sözlük Anlamı: İçin rahatlık, güven ve mutluluk duygusu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Güzel ahlaklı insanlar hangi alanda yarışırlar?
Cevap: İyilik yapmakta yarışırlar.
2. Dalga dalga dünyaya yayılan nedir?
Cevap: Mutluluk ve huzur.
3. İyilikler nasıl çoğalır?
Cevap: Bir iyilik yapıldığında, hem iyiliği yapan hem de iyilik yapılan kişi başkalarına iyilik yapınca çoğalır.
4. İnsanlardan başka hangi canlılara iyilik yapılır?
Cevap: Hayvanlara, bitkilere ve doğaya.
5. Yaptığınız bir iyiliği anlatınız. İyilik yapmak size ne e hissettirir?
Cevap: Örnek: Sokakta gördüğüm yaşlı birine yardım ettim; iyilik yapmak beni mutlu ve huzurlu hissettirdi.
Soru : Metinde iyilik yapan insanların özelliklerinden söz ediliyor. Bu özellikleri örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
İyilik yapan insanların özellikleri:
Gönlü geniş
Ahlakı güzel
Yardımsever
Mutlu olmayı bilen
Başkalarını düşünen
Nazik ve kibar
Soru : Çevresindekilere iyi davranmayan bir arkadaşınıza neler söylemek istersiniz? Anlatınız.
Cevap: “Lütfen arkadaşlarına nazik ol, yardım et ve kaba davranma. İyilik yapmak hem senin hem de başkalarının mutlu olmasını sağlar.”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 36 Cevapları
1. Görsel: Komşumuz Ayşe teyze, apartmanımızın en yaşlı kişisidir. Kimseyi de yoktur. Komşularımız onu hiç yalnız bırakmaz. Annem her yemek yaptığında bir tabak da Ayşe teyzeye götürüyorum. Ayşe teyze kapıda beni elimde yemeklerle görünce çok mutlu oluyor.
2. Görsel: “Yusuf, Çınar’ın evine resim yapmaya gitti. Yusuf boya kalemlerini evde unutmuştu. Yusuf’u çaresiz gören arkadaşı Çınar, kendi boya kalemlerini Yusuf’la paylaştı. Yusuf, Çınar’a teşekkür ederek baktı. Her ikisinin de yüzünde gülümseme vardı.”
3. Görsel: “Hasan evlerinin önünde yürüyemeyen bir kedi gördü. Hemen babasına haber verdi. Babasıyla kediyi veterinere götürdüler. Veteriner kediyi muayene etti. Patilerindeki yarayı temizledi ve sardı. Kedi Hasan’a doğru miyavlayarak teşekkür etti. Hasan çok mutlu oldu.”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 37 Cevapları
Soru : Meryem, Zeynep ve Kerem farklı sınıflarda olan üç arkadaştır. Her biri farklı bir iyilik yapmıştır. İpuçlarına göre tabloyu tamamlayarak kimin hangi iyiliği yaptığını bulunuz.
1. Koridordaki muz kabuğunu çöpe atan öğrencinin adı M harfi ile başlamaktadır.
2. 2/C şubesine giden öğrenci kuşlara su vermiştir.
3. 2/B şubesine giden öğrenci iki eli de dolu olan arkadaşına sınıf kapısını açmıştır
Cevap:
2/A Muz kabuğunu çöpe atmıştır = Meryem
2/B Sınıf kapısını açmıştır = Zeynep
2/C Kuşlara su vermiştir = Kerem
Soru : Koridordaki muz kabuğu yerden alınıp çöpe atılmasaydı neler olabilirdi? Anlatınız.
Cevap: Eğer muz kabuğu yerden alınıp çöpe atılmasaydı, biri kayıp düşebilir, sınıfta kirlenmeler olur ve temizlik zorlaşırdı.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 38 Cevapları
Soru : Metinde uygun yerlere nokta koyunuz.
Cevap:
“Paylaşmak Güzeldir” adlı sergimizi düzenledik(.) Sergiye katılan öğrenciler okumak istedikleri kitapları aldılar(.) Diğer sınıflara örnek olduk(.) Onlar da 15(.)12(.)2025 (iki bin yirmi beş) tarihinde saat 11(.)00’de bir sergi düzenlemeyi planladılar(.) Onlar sergilerine hangi adı verecekler(.) Çok merak ediyorum(.)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları
Cevap: Okuldaki sorumluluklarım şunlardır: Sınıfımı ve eşyalarımı düzenli tutmak, derslerde dikkatli olmak, ödevlerimi zamanında yapmak, arkadaşlarıma ve öğretmenime saygılı davranmak, sınıfın temizliğine yardımcı olmak.
Hasan her sabah okula geç kalıyor. Hasan sınıfa girdiğinde Fatma Öğretmen çoktan derse başlamış oluyor.
Soru : Hasan neden her sabah okula geç kalıyor olabilir? Hasan’ın geç kalma nedenlerini sıra arkadaşınızla konuşup örnekteki gibi yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Hasan her sabah erken uyumadığı ve tablet ile televizyonla vakit geçirdiği için uyanmakta güçlük çekiyor; ayrıca hazırlanırken oyalanıyor ve yolda zaman kaybettiği için okula geç kalıyor.
1- Erken yatmıyor
Tablet ile oynuyor
Televizyon izliyor
2- Sabah uyanamıyor
Alarmı duymuyor
Geç kalkıyor
3- Hazırlanırken oyalanıyor
Kahvaltısını yavaş yapıyor
Üstünü giyinirken zaman kaybediyor