2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçme konularını öğrenmelerine ve ölçü birimlerini doğru kullanmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110


Soru : Standart olmayan uzunluk ölçme birimleriyle ilgili soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Masanın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel veya metre ile ölçebiliriz.

  • Yazı tahtasının en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Metre ile ölçebiliriz.

  • Kitabın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel ile ölçebiliriz.

  • Sulu boyanın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel ile ölçebiliriz.


Soru : Standart olmayan uzunluk ölçme birimlerini kullanarak ölçebileceğimiz nesnelere 5 örneği defterimize yazalım.


Cevap :

Standart olmayan uzunluk ölçme birimleriyle ölçebileceğimiz 10 nesne:

  1. Masanın uzunluğu (adım ile)
  2. Kitabın boyu (el uzunluğu ile)
  3. Defterin eni (parmak genişliği ile)
  4. Kalemin boyu (el uzunluğu ile)
  5. Sandalyenin yüksekliği (diz yüksekliği ile)
  6. Odanın uzunluğu (adım ile)
  7. Oyuncak arabanın boyu (parmak genişliği ile)
  8. Yastığın eni (el genişliği ile)
  9. Taburenin yüksekliği (diz yüksekliği ile)
  10. Sulu boyanın boyu (parmak uzunluğu ile)

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 101 Cevapları


Soru : Standart olmayan kütle ölçme birimleriyle ilgili soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Elif’in bir elinde kalem, diğer elinde kitap vardır. Hangisi daha ağırdır?
    Kitap daha ağırdır.

  • Buğra ve İlknur tahterevallidedir. Hangisi daha hafiftir?
    Tahterevallide daha yukarıda olan çocuk daha hafiftir.

  • Yukarıdaki hayvanları en ağırdan en hafife doğru sıralayalım:
    Fil > At > Kedi > Tavşan > Kuş


Soru : Haydi, çevremizde çantamızdan daha ağır ve daha hafif olan nesneleri bulup defterimize yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Çantamdan daha ağır nesneler:

  • Kitap
  • Su şişesi
  • Kalem kutusu

Çantamdan daha hafif nesneler:

  • Silgi
  • Kurşun kalem
  • Anahtarlık

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 102 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Oyun Alanı: Okul bahçesi.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• İkişerli gruplara ayrılalım.
•Grup arkadaşımızla belirli bir mesafede karşılıklı duralım.
• “Aldım, verdim, ben seni yendim.” diyerek adım atalım. Her kelimede bir ayağımızın topuğunu diğer ayağımızın burnuna denk getirelim. Arada boşluk kalmayacak şekilde adım atmaya devam edelim.
• Grup arkadaşımızla karşılıklı olarak sırayla sözleri söyleyip adım atalım.
• Hangimizin ayağı diğerinin ayağına ilk değerse o kazanan olacaktır.
• Grupların kazananlarıyla yine ikişerli eşleşelim.
• Son kişi kalana kadar oyuna bu şekilde devam


Cevap : Etkinlikte ikişerli gruplara ayrıldık ve belirli bir mesafede karşılıklı durduk. “Aldım, verdim, ben seni yendim.” diyerek adımlarımızı attık; her kelimede bir ayağımızın topuğunu diğer ayağımızın burnuna denk getirdik. Arada boşluk kalmayacak şekilde adımlara devam ettik.

Grup arkadaşımızla sırayla sözleri söyleyip adım attık ve hangimizin ayağı diğerinin ayağına ilk değerse o kazanan oldu. Grupların kazananlarıyla tekrar ikişerli eşleşip oyunu son kişi kalana kadar devam ettirdik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 103 Cevapları


1. Standart olmayan uzunluk ölçme araçlarını kullanarak ölçüm yapan çocukların cümlelerini okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

  • Can, masanın uzunluğunu 6 adım ölçtü.
  • Sinan, halının uzunluğunu 20 adım ölçtü.
  • Meltem, kitabın uzunluğunu 5 parmak ölçtü.
  • Ceyda, tahtanın uzunluğunu 2 kol boyu ölçtü.
  • Asrın, koridorun uzunluğunu 22 adım ölçtü.
  • Kübra, kalem kutusunun uzunluğunu 12 parmak ölçtü.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 104 Cevapları


2. Aşağıdaki soruları cevaplayalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 104 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 105 Cevapları


1. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


• Nehir ve marangozun ölçüm sonuçları neden farklı çıktı?


Cevap : Nehir ve marangozun ölçüm sonuçları farklı çıktı çünkü Nehir karışla ölçüm yaparken, marangoz hassas ölçüm için şerit metre kullandı. Karış her kişinin kendi el uzunluğuna göre değiştiği için sonuçlar farklı olur.


• Marangozluk dışında başka hangi mesleklerde standart uzunluk ölçme araçları kullanılır?


Cevap : Marangozluk dışında standart uzunluk ölçme araçları mimarlık, inşaat, terzilik, mühendislik, mobilyacılık gibi mesleklerde kullanılır.


• Standart uzunluk ölçme araçlarını kullanmak bize ne gibi kolaylıklar sağlar?


Cevap : Standart uzunluk ölçme araçlarını kullanmak bize daha doğru, güven


ilir ve tekrarlanabilir ölçümler yapma kolaylığı sağlar.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 106 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Sulu boya, kalem, silgi, ataş, kalemtıraş, kalem kutusu, kitap, çanta.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Defterimizin kısa kenarının kaç karış, kaç parmak olduğunu ölçerek
defterimize yazalım.
• Yazı tahtasının boyunun kaç kulaç, kaç karış olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Öğretmen masasının boyunun kaç kulaç, kaç karış olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sıramızın uzunluğunun kaç karış, kaç parmak olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sınıfımızın boyunun kaç adım, kaç ayak olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sulu boyanın uzunluğunun kaç silgi, kaç kalemtıraş olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Matematik kitabının uzunluğunun kaç ataş, kaç silgi olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Ölçüm sonuçlarımızı arkadaşlarımızın bulduğu sonuçlarla karşılaştıralım.
• Sonuçlarımızda farklılıklar var mı? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Ölçüm sonuçlarımızın aynı olması için ne yapmamız gerekirdi?


Soru : Cevaplarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Defterimizin kısa kenarı 3 karış, 12 parmak uzunluğundaydı.

  • Yazı tahtasının boyu 5 kulaç, 20 karış uzunluğundaydı.

  • Öğretmen masasının boyu 4 kulaç, 16 karış uzunluğundaydı.

  • Sıramızın uzunluğu 3 karış, 14 parmak ölçüldü.

  • Sınıfımızın boyu 15 adım, 30 ayak uzunluğundaydı.

  • Sulu boyanın uzunluğu 2 silgi, 1 kalemtıraş idi.

  • Matematik kitabının uzunluğu 5 ataş, 3 silgi ölçüldü.

Ölçüm sonuçlarımızı arkadaşlarımızın bulduğu sonuçlarla karşılaştırdık; bazı farklılıklar oldu çünkü herkesin karış, parmak, adım gibi standart olmayan ölçüleri farklıydı.

Ölçüm sonuçlarımızın aynı olması için standart ölçme araçları (cetvel, metre, şerit metre) kullanmamız gerekir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 107 Cevapları


2. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

İki ölçüm sonucumuz da birbirinden farklı çıktı. Sence neden? Çünkü farklı standart olmayan ölçü birimleri kullandık. Cetvel kullansaydık ölçüm sonuçlarımız aynı olur muydu? Evet, aynı olurdu.

Ben de 15 santimetrelik cetvelle ölçerek 30 santimetre buldum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 108 Cevapları


3. Görsellerle ilgili yazıları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım. 


Günlük yaşamımızda karşılaştığımız uzunluk ölçümü yapılan durumları defterimize yazalım.


Cevap :

Günlük yaşamda karşılaştığımız uzunluk ölçümü yapılan durumlar:

  • Odanın boyunu ölçmek
  • Masanın uzunluğunu belirlemek
  • Kitap rafı yapmak
  • Duvar boyamak
  • Kıyafet dikmek veya terzilik işleri
  • Bahçeye çit kurmak
  • Yol veya spor sahası uzunluğunu ölçmek

Mezura ve cetvel gibi araçlar standart uzunluk ölçme araçlarıdır. Bunların dışında başka standart uzunluk ölçme aracı var mıdır? Araştırıp defterimize yazalım.


Cevap :

Mezura ve cetvel dışında başka standart uzunluk ölçme araçları:

  • Şerit metre
  • Lazer ölçer
  • Hassas kumpas
  • Ölçü çubuğu
  • Ölçüm tekerleği

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 109 Cevapları


4. Damla, Doruk ve Sevgi’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

  • Ben şerit metreyle ipin uzunluğunu 83 santimetre ölçtüm.

  • Ben mezurayla ipin uzunluğunu 84 santimetre ölçtüm.


Soru : Haydi, defterimize metre ve santimetreyle ölçebileceğimiz nesnelere örnekler yazalım. Bulduğumuz örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Madde Madde metre ve santimetreyle ölçebileceğimiz nesnelere örnekler ;

  • Odanın uzunluğu
  • Masanın boyu
  • Kapının yüksekliği
  • Halının eni
  • Kitap rafı
  • Bahçe çiti
  • Spor sahası uzunluğu
  • Perde boyu
  • Bisiklet uzunluğu
  • Tabela yüksekliği

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 110 Cevapları


5. Nil, Arda ve babalarının konuşmalarını okuyalım. Soruları cevaplayalım.


Cevap :

  • Arda’nın boyu 1 m = 100 cm, Nil’in boyu 90 cm olduğundan, Arda daha uzundur.

  • Metre ve santimetre aynı uzunluğu ifade eden farklı birimlerdir, bu nedenle her iki ölçü birimi de kullanılabilir.


Soru : Haydi, defterimize metre ve santimetre ile ölçebileceğimiz nesnelere örnekler yazalım. Bulduğumuz örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Madde Madde metre ve santimetre ile ölçebileceğimiz nesnelere örnekler ;

  • Odanın uzunluğu
  • Kapının yüksekliği
  • Masanın boyu
  • Halının eni
  • Kitap rafı
  • Bahçe çiti
  • Perde boyu
  • Spor sahası uzunluğu
  • Arabanın boyu
  • Bisikletin uzunluğu


 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!