2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayılarda Çözümleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayılarda Çözümleme Metni Etkinlik Cevapları ile desteklenen bu kaynak, sayıları tanıma ve çözümleme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89 Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap MEB Yayınları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 arasındaki sayfalarda yer alan etkinlikler, toplama, çıkarma ve problem çözme konularını kapsamaktadır. Öğrenciler, kitap cevapları sayesinde kendi çözümlerini kontrol edebilir ve matematikte daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Matematik Sayılarda Çözümleme Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72-73 Cevapları


 Soru : Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


• Gökyüzündeki kuşları sayarak yazalım.

Cevap :  On dört (14) tane kuş vardır.


• Kuşları sayarken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım. 

Cevap :  Birer birer olarak kuşları saydık. 


• Kuş sayısını onluk ve birliklerine ayıralım.

Cevap :  Kuş sayısı ……..14………’tür. Bu sayı ………..1…….. onluk ve ………..4…….. birliktir. 


• Bahçedeki çiçekleri sayarak yazalım. 

Cevap : Cevap :  Yirmi (20) tane çiçek vardır.


• Çiçekleri sayarken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.

Cevap :  Birer birer olarak kuşları saydık. 


• Çiçek sayısını onluk ve birliklerine ayıralım.

Cevap :  Çiçek sayısı ……..20………’dir. Bu sayı ………2………. onluk ve ………..0…….. birliktir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 74 Cevapları


1. Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap

Ördekleri onarlı gruplayalım.

• Onarlı kaç ördek grubu vardır? ……..2…………
• Onarlı gruplanamayan kaç ördek vardır? ……………6……………
• Ördek sayısı …….26………….’dır. Bu sayı ………2……….. onluk ve ……..6………… birliktir.


Soru : Market veya kırtasiyelerde onlu gruplar hâlinde paketlenebilen nesnelere örnekler verelim. Bu örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

  • Kalemler (10’lu paket)
  • Silgiler (10’lu paket)
  • Defterler (10’lu paket)
  • Boyalar (10’lu paket)
  • Pipetler (10’lu paket)
  • Oyuncak arabalar (10’lu paket)
  • Markerler (10’lu paket)
  • Kartonlar (10’lu paket)
  • Stickerler (10’lu paket)
  • Oyun hamurları (10’lu paket)

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 75 Cevapları


2. Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap

Kalemleri sayalım.
• Onarlı kaç kalem grubu vardır? …………7………………..
• Onarlı gruplanamayan kaç kalem vardır? …………2…………..
• Kalem sayısı ………72………..’dir.. Bu sayı ………7……….. onluk ve …………2…….. birliktir


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 76-77 Cevapları


3. Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap

Elmaları onarlı gruplayalım.
• Onarlı kaç elma grubu vardır? ……………….1……………………
• Onarlı gruplanamayan kaç elma vardır? …….8………………..
• Elma sayısına göre noktalı yerleri dolduralım. ……..18………… elma = 10 elma + ……..8………

Çiçekleri onarlı gruplayalım.
• Kaç tane onarlı çiçek grubu oluştu? …………………..4………………
• Onarlı gruplanamayan kaç çiçek kaldı? …………….1……………


Soru : Şimdi de aşağıdaki onluk ve birlik bloklarını çiçek sayısı kadar boyayarak modelleyelim.


Cevap : 4 tane 10 tane sütun ve 1 tane tekli sütunu dilediğiniz renge boyayınız. 

Modellemeye göre cümleyi tamamlayalım.
………….41……. sayısı, …………4…….. onluk ve ……….1………. birliktir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 78 Cevapları


Serpil Hanım, oğlu Kuzey’in okul kermesi için kurabiye hazırladı. Kuzey, annesinin kurabiyeleri tabaklara yerleştirmesine yardım etti. 

4. Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap

• Kurabiye tepsisinin birinde ………40……….., diğerinde ……….37………. kurabiye vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 79 Cevapları


Tepsilerdeki kurabiyeleri onar tane olacak şekilde tabaklara paylaştırarak çizelim. 


Cevap :  

• Her tabağa 10 kurabiye çizebildik mi? ……..Hayır…………
• Kurabiyeleri …………7…….. tabağa onar tane paylaştırdık. Bir tabağa …….7…………. kurabiye kaldı.


Şimdi de aşağıdaki onluk ve birlik bloklarını kurabiye sayısı kadar boyayarak modelleyelim.


Cevap :  7 tane 10 tane sütun ve 7 tane tekli sütunu dilediğiniz renge boyayınız. 

Modellemeye göre cümleyi tamamlayalım.
……….77………. sayısı, ………7……….. onluk ve ……….7………. birliktir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 80-81 Cevapları


5. Gruplardaki nesneleri sayalım. Nesnelerin sayısını onluk ve birlik gösterimleriyle eşleştirelim. 


Cevap :  

  • 1. resim : 5 onluk 1 birlik
  • 2. resim : 4 onluk 6 birlik
  • 3. resim : 6 onluk 3 birlik
  • 4. resim : 7 onluk 2 birlik

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 82 Cevapları


6. Nesneleri sayalım. Bulduğumuz sayıları onluk ve birliklerine ayırarak çözümleyelim.


Cevap :  

  • 1. resim : 2 onluk 7 birlik
  • 2. resim : 4 onluk 4 birlik

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 83 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Sayılabilir nesneler (nohut, fasulye), silgi, kalem, kâğıt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
1. Bölüm
•Nesneleri 100’den fazla olmayacak şekilde sayarak ayıralım.
• Nesne sayısını onluk ve birliklerine ayıralım. Bu sayıyı çözümleyerek kâğıda yazalım.
2. Bölüm
• Nesneleri kullanarak 10 taneden az onluk ve birlikler oluşturalım.
• Oluşturduğumuz sayının çözümlemesini kâğıda yazalım.
• Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım. Öğrendiklerimizi kontrol ederek tabloyu dolduralım.


Cevap :  

  • Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayırdık ve takımlarımızı oluşturduk.

  • 1. Bölüm: Nesneleri sayarak 100’den az olacak şekilde ayırdık, sayıları onluk ve birliklerine ayırarak kâğıda yazdık.

  • 2. Bölüm: Nesnelerle 10’dan az onluk ve birlikler oluşturduk, sayıların çözümlemesini kâğıda yazdık.

  • Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaştık ve öğrendiklerimizi kontrol ederek tabloyu doldurduk.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 84 Cevapları


7. Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :  

Modellemeye göre cümleyi tamamlayalım.
……..36………… sayısı, ………3……….. onluk ve ……….6………. birliktir


Soru  : Sayılarda rakamların bulunduğu yerlere verilen ismi araştıralım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :  3 sayısı onlar basamağı, 6 sayısı birler basamağında yer alır. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 85 Cevapları


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 85 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 86-87 Cevapları


9. Aşağıdaki sayıları oluşturan rakamların basamak değerlerini ve sayıların okunuşlarını yazalım. 


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 86-87 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 88 Cevapları


10. Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. Sayıları onluk ve birlik bloklarını boyayarak modelleyelim.


Cevap :  

2-A sınıfının mevcudu 25’tir. 25 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri …..2………’dir. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri ..5………‘tir.

Yunus Emre İlkokulunda 98 öğrenci vardır. 98 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri …….9……..’dır. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri ……8……..‘dir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 89 Cevapları


11. Minik dostlarımızın sordukları sayıları bulalım. Bulduğumuz sayının olduğu kutuya minik dostumuzun resmini çizelim.


Cevap :  

Onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 90’dır. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri 9’dur. Bu iki basamaklı sayı kaçtır? = 99

Birler basamağı 2, onlar basamağı 5 olan iki basamaklı sayı kaçtır? = 52

Onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 80’dir. Birler basamağındaki  rakamın basamak değeri 0’dır. Bu iki basamaklı sayı kaçtır? = 80

56 sayısının rakamlarının yerlerini değiştirelim. Onlar basamağındaki rakamı bir eksiltelim. Yeni sayı kaç olur? =  55



 

Our Score

“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89 Cevapları” için bir yanıt

  1. “İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayılarda Çözümleme metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin sayıları parçalara ayırma ve analiz etme becerilerini geliştirir; sayfa 72-89’daki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun kalıcı öğrenilmesini sağlar.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!