2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin sayı kavramlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayılar Metni Etkinlik Cevapları, sayıları tanıma, okuma ve yazma konularında öğrencilere pratik kazandırır.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 cevapları sayesinde öğrenciler hem ödevlerini kontrol edebilir hem de eksiklerini görüp tekrar yaparak öğrenmelerini pekiştirebilirler. Bu kaynak, öğretmen ve veliler için de yol gösterici bir rehberdir.


“2. Sınıf Matematik Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71


 Soru : Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


Ördekleri sayalım. Ördeklerin sayısının yazılışını ve okunuşunu yazalım.


Cevap

Yazılışı:  12

Okunuşu: On İki


Kurbağaları sayalım. Kurbağaların sayısının yazılışını ve okunuşunu yazalım.


Cevap

Yazılışı:  7

Okunuşu: Yedi


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 57 Cevapları


1. Görseldeki harfleri sayalım. Harflerin sayısını noktalı yere yazalım.


Cevap :  Alfabemizde ……….27……… tane harf vardır. 


2. Çevremizi inceleyelim. Soruları cevaplayalım. 


Cevap

• Sınıfımızda kaç sıra var? ……….15………..
• Sınıfımızda kaç kişi var? ………..26……….
• Okulumuzun bahçesinde kaç ağaç var? …………..21…….


Soru : Haydi, defterimize çevremizde bulunan ve sayabildiğimiz nesnelere örnekler yazalım. 


Cevap : Kalem, kitap, sıra, sandalye, ağaç, çiçek.


Soru : Günlük hayatımızda sayıları nerelerde kullanırız? Cevabımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Alışverişte para sayarken, saati öğrenirken, otobüs numarasına bakarken, yaşımızı söylerken sayıları kullanırız.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 58-59 Cevapları


3. Nesne grafiği 2/A sınıfındaki matematik araç gereçlerinin sayısını göstermektedir. Nesne grafiğine göre noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap

Nesne grafiğine göre 2/A sınıfında

………40………… tane küp,
………….30…….. tane kare,
……….35……….. tane kare prizma,
……….25……….. tane dikdörtgen,
………..25………. tane üçgen vardır.


Soru : Haydi, 2/A Sınıfındaki Matematik Araç Gereç Sayısı grafiğine göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Soru : Haydi, 2/A Sınıfındaki Matematik Araç Gereç Sayısı grafiğine göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.

Cevap : Grafiğe göre sınıfta en çok hangi araç gereç vardır?


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 60-61 Cevapları


4. Deniz görselindeki balıkları ve denizyıldızlarını sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :  Deniz görselinde ……..40…………. tane balık, ………..29………. tane denizyıldızı vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 62-63 Cevapları


5. 1’den 100’e kadar olan sayıların yazılışları veya okunuşlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap

1 – bir 2 – iki 3 – üç 4 – dört 5 – beş 6 – altı 7 – yedi 8 – sekiz 9 – dokuz 10 – on
11 – on bir 12 – on iki 13 – on üç 14 – on dört 15 – on beş 16 – on altı 17 – on yedi 18 – on sekiz 19 – on dokuz 20 – yirmi
21 – yirmi bir 22 – yirmi iki 23 – yirmi üç 24 – yirmi dört 25 – yirmi beş 26 – yirmi altı 27 – yirmi yedi 28 – yirmi sekiz 29 – yirmi dokuz 30 – otuz
31 – otuz bir 32 – otuz iki 33 – otuz üç 34 – otuz dört 35 – otuz beş 36 – otuz altı 37 – otuz yedi 38 – otuz sekiz 39 – otuz dokuz 40 – kırk
41 – kırk bir 42 – kırk iki 43 – kırk üç 44 – kırk dört 45 – kırk beş 46 – kırk altı 47 – kırk yedi 48 – kırk sekiz 49 – kırk dokuz 50 – elli
51 – elli bir 52 – elli iki 53 – elli üç 54 – elli dört 55 – elli beş 56 – elli altı 57 – elli yedi 58 – elli sekiz 59 – elli dokuz 60 – altmış
61 – altmış bir 62 – altmış iki 63 – altmış üç 64 – altmış dört 65 – altmış beş 66 – altmış altı 67 – altmış yedi 68 – altmış sekiz 69 – altmış dokuz 70 – yetmiş
71 – yetmiş bir 72 – yetmiş iki 73 – yetmiş üç 74 – yetmiş dört 75 – yetmiş beş 76 – yetmiş altı 77 – yetmiş yedi 78 – yetmiş sekiz 79 – yetmiş dokuz 80 – seksen
81 – seksen bir 82 – seksen iki 83 – seksen üç 84 – seksen dört 85 – seksen beş 86 – seksen altı 87 – seksen yedi 88 – seksen sekiz 89 – seksen dokuz 90 – doksan
91 – doksan bir 92 – doksan iki 93 – doksan üç 94 – doksan dört 95 – doksan beş 96 – doksan altı 97 – doksan yedi 98 – doksan sekiz 99 – doksan dokuz 100 – yüz

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 64 Cevapları


6. Ezgi, yuvarlakları boyayarak bir gemi oluşturdu. Ezgi’nin boyadığı gemiye göre noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap

• Ezgi’nin gemisinde ………36………… tane kırmızı, ……27…………… tane mavi, …………..16……. tane sarı ve ………….4…….. tane turuncu daire vardır.

• Ezgi ………83………… tane yuvarlak boyadı.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 65 Cevapları


Soru : Trampete her vuruşumuzda “tak” sesi oluşur. Haydi, görseldeki vuruşlara göre bir ritim oluşturalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım


Cevap

  1. • Kaç vuruş yaptık? ………65………..
  2. • Kaç vuruş yaptık? ………19………..

Soru : Haydi, bir ritim oluşturalım. Ritmimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Ellerimi iki kez çırptım (👏👏), sonra masaya iki kez vurdum (✊✊). Bu ritmi tekrar ettim.

👉 Böylece “çırp-çırp, vur-vur” şeklinde kolay bir ritim oluşur.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 66-67 Cevapları


7. Görsellerdeki varlıkları sayalım. Bulduğumuz sayıyla eşleştirelim.


Cevap

  • 1. resimde 56,
  • 2. resim 72,
  • 3. resim 54
  • 4. resim 54

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 68 Cevapları


8. Hikâyeyi dinleyelim. Hikâyeye göre soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı görselin üzerinde bulup boyayalım.


Cevap

• Fırfır, kozada yaklaşık kaç günde büyüyecek? = 15
• Fırfır, türüne göre en az kaç gün kanat çırpacağını düşünüyor? = 100
• Fırfır, türüne göre en çok kaç gün kanat çırpacağını düşünüyor? = 1
• Hikâyede geçen diğer sayılar hangileridir?= 1, 10, 15, 90, 100


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 69 Cevapları


9. Kerem, sekiz tane kart seçti. Kartların numaralarını ve görsellerini inceleyerek soruları cevaplayalım. 


• Şemsiye kaç numaralı kartın üzerindedir?

Cevap : 91


• Kelebek kaç numaralı kartın üzerindedir? Bu sayının okunuşunu yazalım. 

Cevap :  Yetmiş Sekiz


• Kemanın bulunduğu kart, hangi iki kartın arasındadır? Bu kart numaralarının okunuşlarını yazalım.

Cevap : Otuz Altı ile Elli İki sayıları arasında yer alır. 


• Yetmiş sekiz numaralı karttan sonra gelen kartın numarası kaçtır?

Cevap :  83


Soru : Haydi, bu kartlara göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Soru : Haydi, bu kartlara göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Şemsiye kartından önce hangi kart vardır?


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 70 Cevapları


10. Bilmecelerde sorulan sayıları bulalım. Bulduğumuz sayıları noktalı yerlere yazalım.


Cevap

  • 18 ile 22 arasında, okunuşu bir kelime, 5 harfli: yirmi

  • 80 ile 100 arasında, okunuşu bir kelime, 6 harfli: doksan

  • 35 ile 48 arasında, okunuşu iki kelime, 35’e daha yakın: kırk bir

  • 65 ile 77 arasında, okunuşu iki kelime, 77’ye en yakın: yetmiş beş


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 71 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Oyun Alanı: Sınıf.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıftan 1 arkadaşımızı seçelim.
•• Aklından bir sayı tutmasını isteyelim.
•• 10 soru hakkımız olduğunu unutmayalım.
•• Sayıyı bulmak için “29’dan büyük mü, küçük mü?”, “14 ile 25 arasında mı?” gibi sorular soralım.
•• Aklından sayıyı tutan arkadaşımız sorulara “evet” ya da “hayır” şeklinde cevap vermelidir.
•• Sayıyı doğru tahmin eden ilk arkadaşımız aklından yeni bir sayı tutma hakkı kazanır.
•• 10 soru hakkı kullanıldığında doğru tahmin yapılmadıysa arkadaşımızdan aklından farklı bir sayı tutmasını isteyelim.
•• Oyuna bu şekilde devam edel


Cevap

  1. Sınıftan bir arkadaş seçtik.
  2. Arkadaşımız aklından bir sayı tuttu.
  3. 10 soru hakkımız olduğunu hatırladık.
  4. “29’dan büyük mü?” veya “14 ile 25 arasında mı?” gibi sorular sorduk.
  5. Arkadaşımız sorulara “evet” veya “hayır” dedi.
  6. Sayıyı doğru tahmin eden arkadaşımız yeni bir sayı tutma hakkı kazandı.
  7. 10 soru hakkı dolduysa arkadaşımızdan yeni bir sayı tutmasını istedik.
  8. Oyunu bu şekilde sırayla devam ettirdik.


 

Our Score

“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 Cevapları” için bir yanıt

  1. “İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayılar metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin sayıları tanıma, sıralama ve işlemlerde kullanma becerilerini geliştirir; sayfa 56-71’deki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!