İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin sayı kavramlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayılar Metni Etkinlik Cevapları, sayıları tanıma, okuma ve yazma konularında öğrencilere pratik kazandırır.

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 cevapları sayesinde öğrenciler hem ödevlerini kontrol edebilir hem de eksiklerini görüp tekrar yaparak öğrenmelerini pekiştirebilirler. Bu kaynak, öğretmen ve veliler için de yol gösterici bir rehberdir.
“2. Sınıf Matematik Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71
Soru : Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım.
Ördekleri sayalım. Ördeklerin sayısının yazılışını ve okunuşunu yazalım.
Cevap :
Yazılışı: 12
Okunuşu: On İki
Kurbağaları sayalım. Kurbağaların sayısının yazılışını ve okunuşunu yazalım.
Cevap :
Yazılışı: 7
Okunuşu: Yedi
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 57 Cevapları
1. Görseldeki harfleri sayalım. Harflerin sayısını noktalı yere yazalım.
Cevap : Alfabemizde ……….27……… tane harf vardır.
2. Çevremizi inceleyelim. Soruları cevaplayalım.
Cevap :
• Sınıfımızda kaç sıra var? ……….15………..
• Sınıfımızda kaç kişi var? ………..26……….
• Okulumuzun bahçesinde kaç ağaç var? …………..21…….
Soru : Haydi, defterimize çevremizde bulunan ve sayabildiğimiz nesnelere örnekler yazalım.
Cevap : Kalem, kitap, sıra, sandalye, ağaç, çiçek.
Soru : Günlük hayatımızda sayıları nerelerde kullanırız? Cevabımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap : Alışverişte para sayarken, saati öğrenirken, otobüs numarasına bakarken, yaşımızı söylerken sayıları kullanırız.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 58-59 Cevapları
3. Nesne grafiği 2/A sınıfındaki matematik araç gereçlerinin sayısını göstermektedir. Nesne grafiğine göre noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
Nesne grafiğine göre 2/A sınıfında
• ………40………… tane küp,
• ………….30…….. tane kare,
• ……….35……….. tane kare prizma,
• ……….25……….. tane dikdörtgen,
• ………..25………. tane üçgen vardır.
Soru : Haydi, 2/A Sınıfındaki Matematik Araç Gereç Sayısı grafiğine göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
Soru : Haydi, 2/A Sınıfındaki Matematik Araç Gereç Sayısı grafiğine göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap : Grafiğe göre sınıfta en çok hangi araç gereç vardır?
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 60-61 Cevapları
4. Deniz görselindeki balıkları ve denizyıldızlarını sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap : Deniz görselinde ……..40…………. tane balık, ………..29………. tane denizyıldızı vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 62-63 Cevapları
5. 1’den 100’e kadar olan sayıların yazılışları veya okunuşlarını noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
1 – bir | 2 – iki | 3 – üç | 4 – dört | 5 – beş | 6 – altı | 7 – yedi | 8 – sekiz | 9 – dokuz | 10 – on |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
11 – on bir | 12 – on iki | 13 – on üç | 14 – on dört | 15 – on beş | 16 – on altı | 17 – on yedi | 18 – on sekiz | 19 – on dokuz | 20 – yirmi |
21 – yirmi bir | 22 – yirmi iki | 23 – yirmi üç | 24 – yirmi dört | 25 – yirmi beş | 26 – yirmi altı | 27 – yirmi yedi | 28 – yirmi sekiz | 29 – yirmi dokuz | 30 – otuz |
31 – otuz bir | 32 – otuz iki | 33 – otuz üç | 34 – otuz dört | 35 – otuz beş | 36 – otuz altı | 37 – otuz yedi | 38 – otuz sekiz | 39 – otuz dokuz | 40 – kırk |
41 – kırk bir | 42 – kırk iki | 43 – kırk üç | 44 – kırk dört | 45 – kırk beş | 46 – kırk altı | 47 – kırk yedi | 48 – kırk sekiz | 49 – kırk dokuz | 50 – elli |
51 – elli bir | 52 – elli iki | 53 – elli üç | 54 – elli dört | 55 – elli beş | 56 – elli altı | 57 – elli yedi | 58 – elli sekiz | 59 – elli dokuz | 60 – altmış |
61 – altmış bir | 62 – altmış iki | 63 – altmış üç | 64 – altmış dört | 65 – altmış beş | 66 – altmış altı | 67 – altmış yedi | 68 – altmış sekiz | 69 – altmış dokuz | 70 – yetmiş |
71 – yetmiş bir | 72 – yetmiş iki | 73 – yetmiş üç | 74 – yetmiş dört | 75 – yetmiş beş | 76 – yetmiş altı | 77 – yetmiş yedi | 78 – yetmiş sekiz | 79 – yetmiş dokuz | 80 – seksen |
81 – seksen bir | 82 – seksen iki | 83 – seksen üç | 84 – seksen dört | 85 – seksen beş | 86 – seksen altı | 87 – seksen yedi | 88 – seksen sekiz | 89 – seksen dokuz | 90 – doksan |
91 – doksan bir | 92 – doksan iki | 93 – doksan üç | 94 – doksan dört | 95 – doksan beş | 96 – doksan altı | 97 – doksan yedi | 98 – doksan sekiz | 99 – doksan dokuz | 100 – yüz |
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 64 Cevapları
6. Ezgi, yuvarlakları boyayarak bir gemi oluşturdu. Ezgi’nin boyadığı gemiye göre noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
• Ezgi’nin gemisinde ………36………… tane kırmızı, ……27…………… tane mavi, …………..16……. tane sarı ve ………….4…….. tane turuncu daire vardır.
• Ezgi ………83………… tane yuvarlak boyadı.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 65 Cevapları
Soru : Trampete her vuruşumuzda “tak” sesi oluşur. Haydi, görseldeki vuruşlara göre bir ritim oluşturalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım
Cevap :
- • Kaç vuruş yaptık? ………65………..
- • Kaç vuruş yaptık? ………19………..
Soru : Haydi, bir ritim oluşturalım. Ritmimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
Ellerimi iki kez çırptım (👏👏), sonra masaya iki kez vurdum (✊✊). Bu ritmi tekrar ettim.
👉 Böylece “çırp-çırp, vur-vur” şeklinde kolay bir ritim oluşur.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 66-67 Cevapları
7. Görsellerdeki varlıkları sayalım. Bulduğumuz sayıyla eşleştirelim.
Cevap :
- 1. resimde 56,
- 2. resim 72,
- 3. resim 54
- 4. resim 54
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 68 Cevapları
8. Hikâyeyi dinleyelim. Hikâyeye göre soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı görselin üzerinde bulup boyayalım.
Cevap :
• Fırfır, kozada yaklaşık kaç günde büyüyecek? = 15
• Fırfır, türüne göre en az kaç gün kanat çırpacağını düşünüyor? = 100
• Fırfır, türüne göre en çok kaç gün kanat çırpacağını düşünüyor? = 1
• Hikâyede geçen diğer sayılar hangileridir?= 1, 10, 15, 90, 100
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 69 Cevapları
9. Kerem, sekiz tane kart seçti. Kartların numaralarını ve görsellerini inceleyerek soruları cevaplayalım.
• Şemsiye kaç numaralı kartın üzerindedir?
Cevap : 91
• Kelebek kaç numaralı kartın üzerindedir? Bu sayının okunuşunu yazalım.
Cevap : Yetmiş Sekiz
• Kemanın bulunduğu kart, hangi iki kartın arasındadır? Bu kart numaralarının okunuşlarını yazalım.
Cevap : Otuz Altı ile Elli İki sayıları arasında yer alır.
• Yetmiş sekiz numaralı karttan sonra gelen kartın numarası kaçtır?
Cevap : 83
Soru : Haydi, bu kartlara göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
Soru : Haydi, bu kartlara göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap : Şemsiye kartından önce hangi kart vardır?
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 70 Cevapları
10. Bilmecelerde sorulan sayıları bulalım. Bulduğumuz sayıları noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
-
18 ile 22 arasında, okunuşu bir kelime, 5 harfli: yirmi
-
80 ile 100 arasında, okunuşu bir kelime, 6 harfli: doksan
-
35 ile 48 arasında, okunuşu iki kelime, 35’e daha yakın: kırk bir
-
65 ile 77 arasında, okunuşu iki kelime, 77’ye en yakın: yetmiş beş
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 71 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Oyun Alanı: Sınıf.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıftan 1 arkadaşımızı seçelim.
•• Aklından bir sayı tutmasını isteyelim.
•• 10 soru hakkımız olduğunu unutmayalım.
•• Sayıyı bulmak için “29’dan büyük mü, küçük mü?”, “14 ile 25 arasında mı?” gibi sorular soralım.
•• Aklından sayıyı tutan arkadaşımız sorulara “evet” ya da “hayır” şeklinde cevap vermelidir.
•• Sayıyı doğru tahmin eden ilk arkadaşımız aklından yeni bir sayı tutma hakkı kazanır.
•• 10 soru hakkı kullanıldığında doğru tahmin yapılmadıysa arkadaşımızdan aklından farklı bir sayı tutmasını isteyelim.
•• Oyuna bu şekilde devam edel
Cevap :
- Sınıftan bir arkadaş seçtik.
- Arkadaşımız aklından bir sayı tuttu.
- 10 soru hakkımız olduğunu hatırladık.
- “29’dan büyük mü?” veya “14 ile 25 arasında mı?” gibi sorular sorduk.
- Arkadaşımız sorulara “evet” veya “hayır” dedi.
- Sayıyı doğru tahmin eden arkadaşımız yeni bir sayı tutma hakkı kazandı.
- 10 soru hakkı dolduysa arkadaşımızdan yeni bir sayı tutmasını istedik.
- Oyunu bu şekilde sırayla devam ettirdik.
“İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayılar metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin sayıları tanıma, sıralama ve işlemlerde kullanma becerilerini geliştirir; sayfa 56-71’deki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”