İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonucunu Muhakeme Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Sayfa Cevapları, öğrencilerin çarpma ve bölme işlemleri arasındaki ilişkiyi kavramalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini kontrol etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE : Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonucunu Muhakeme Etme Metni Etkinlik Cevapları ile problem çözerken daha doğru düşünme becerileri kazanır.

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, öğrencilerin işlemler arasındaki bağlantıyı fark etmelerini sağlar ve konuyu pekiştirir. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde öğrenciler için rehber niteliğindedir.
“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonucunu Muhakeme Etme Metni”
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39-40-41
1. İrem ve ablasının konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 33 Cevapları
2. Çarpma ve bölme işlemlerini tamamlayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap :

Soru : Haydi, defterimize birer çarpma ve bölme işlemi yazıp yapalım. Bu çarpma ve bölme işlemlerinin elemanlarını yazalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
Çarpma işlemi
👉 6 × 4 = 24
• Çarpanlar : 6 ve 4
• Çarpım : 24
Bölme işlemi
👉 24 ÷ 6 = 4
• Bölen : 6
• Bölünen : 24
• Bölüm : 4
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 34 Cevapları
3. Ayşe ve Ali, kardeş okuldaki arkadaşlarına hediye etmek için kitap kutuları hazırladılar. Konuşmalarını inceleyelim. Soruları cevaplayalım.
• Ayşe ve Ali farklı sayılarda kutu hazırladılar. Ancak kutulara eşit sayıda kitap koydular. Bu eşitliğin nasıl sağlandığını arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Ayşe 3 kutu yapıp her kutuya 5 kitap koydu, Ali ise 5 kutu yapıp her kutuya 3 kitap koydu. Kutuların sayıları farklı olsa da toplam kitap sayısı aynı oldu çünkü her iki işlemde de 15 kitap elde edildi.
• Çarpma işlemlerinde çarpanların yerinin değişmesi, sonucu nasıl etkiler? Bu durum çarpma işleminin hangi özelliğidir? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Çarpma işleminde çarpanların yerini değiştirsek de sonuç değişmez. Bu durum çarpma işleminin değişme özelliğidir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 35 Cevapları
4. Görsellerdeki kuş yuvalarını inceleyelim. Soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
Her yuvada kaç kuş var? = 4
Görselde kaç kuş var? Çarpma işlemi yaparak bulalım. = 1 x 4 = 4
Her yuvada kaç kuş var? = 0
Görselde kaç kuş var?
Çarpma işlemi yaparak bulalım. = 0x0=0
Soru : Çarpma işlemi yaparken çarpanlardan biri 0 olursa çarpımın ne olacağını arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Çarpma işleminde çarpanlardan biri 0 olursa, çarpım her zaman 0 olur. Bu, çarpma işleminin sıfırla çarpma özelliğidir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 36 Cevapları
5. Nisa ve Füsun, 6 saksıya çiçek tohumu ektiler. Bir süre sonra her saksıda 5 çiçek çıktığını gördüler. Saksılarda toplam kaç çiçek vardır?
Cevap :
5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = 30 Saksılarda toplam 30 çiçek var.
6 × 5 = 30 Saksılarda toplam 30 çiçek vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 37 Cevapları
6. Öğretmenleri 2/A sınıfına 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda sınıfı süslemeleri için 18 balon aldı. Her pencereye ikişer tane balon asılınca balonların tamamı kullanılmış oldu. 2/A sınıfında kaç pencereye balon asılmıştır?
Cevap : 18 ÷ 2 = 9 Sınıfta balonla süslenmiş 9 pencere vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 38 Cevapları
7. Okulumuzda 2. sınıflar arasında bilgi yarışması yapılacaktır. Bu yarışmaya her sınıftan 4 kişi katılacaktır. Okulumuzda 5 tane 2. sınıf vardır. Bilgi yarışmasına kaç kişi katılmıştır?
Cevap :
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39 Cevapları
8. Aşağıdaki çarpma ve bölme işlemlerini yapalım. Çarpma işlemlerinin doğruluğunu kontrol etmek için yaptığımız bölme işlemleriyle eşleştirelim.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 40 Cevapları
9. Kemal, 12 simidi 4 gruba eşit olarak paylaştıracaktır. Kemal her gruba kaç simit vermiştir?
Cevap :
12 ÷ 4 = 3 Kemal, her gruba 3 simit vermiştir.
12’den başlayarak geriye doğru dörder ritmik sayma: 12, 8, 4, 0
Buna göre Kemal, her gruba 3 simit vermiştir.
Soru : Bu problemi farklı yöntemler kullanarak çözebilir miyiz? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Evet, bu problemi farklı yöntemlerle çözebiliriz.
- Bölme işlemiyle: 12 ÷ 4 = 3
- Tekrarlı çıkarma ile: 12 – 4 – 4 – 4 = 0, her seferinde 1 grup → 3 simit
- Eşit paylaşarak: 12 simidi sırayla 4 gruba dağıttığımızda her grubun 3 simidi olur.
Her yöntemde sonuç aynı çıkar: 3 simit.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 41 Cevapları
10. Aşağıdaki problemlerin sonuçlarını tahmin edelim. Zihinden işlem yaparak sonucu bulalım. Kullandığımız yöntemleri yazarak arkadaşlarımızla tartışalım.
Irmak, 6 katlı bir apartmanda yaşamaktadır. Apartmanlarının her katında 2 daire vardır. Irmakların oturduğu apartmanda toplam kaç daire vardır?
Cevap : Irmak — 6 kat × 2 daire = 12 daire.
Eylül, 18 sayfalık kitabı her gün eşit sayıda sayfa okuyarak 3 günde bitirdi. Eylül her gün kaç sayfa kitap okumuştur?
Cevap : Eylül — 18 sayfa ÷ 3 gün = 6 sayfa/gün.
Mete, kırtasiyeden tanesi 4 TL olan kalemtıraşlardan alacaktır. Mete parasının tamamıyla 3 tane kalemtıraş alabilmektedir. Mete’nin kaç Türk lirası vardır?
Cevap : Mete — 3 kalemtıraş × 4 TL = 12 TL.
Bir trenin 5 vagonunda toplam 20 kişi vardır. Bu vagonlarda eşit sayıda kişi olduğuna göre her bir vagonda kaç kişi vardır?
Cevap : Tren — 20 kişi ÷ 5 vagon = 4 kişi/vagon.