İlkokul 2. Sınıf Matematik Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin toplama ve çıkarma işlemlerinin ilişkisini anlamaları için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları, işlemler arasındaki bağlantıyı kavramaya yardımcı olur.

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159 Cevapları, ilgili etkinliklerin çözümlerini içerir. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler kendi çalışmalarını kontrol ederek matematikte daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Matematik Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 154-155-156-157-158-159
1. Uygar, annesiyle oyuncakçıdan bir oyuncak araba aldı. 1 ve 2. problemi ve çözümlerini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
1. Problem Uygar’ın 70 TL’si var. Annesi 15 TL daha verdi. Uygar parasının tamamıyla oyuncak araba aldı. Bu oyuncak arabanın fiyatı kaç liradır?
Cevap : Oyuncak araba ……85………… TL’dir.
2. Problem Uygar’ın 70 TL’si var. Fiyatı 85 TL olan oyuncak arabayı almak istiyor. Uygar’ın bu oyuncak arabayı alabilmesi için kaç lirası eksiktir?
Cevap : Oyuncak araba için ……..15………. TL daha gerekiyor.
Soru : Oyuncak arabanın fiyatını ve Uygar’ın kaç lirasının eksik olduğunu bulmak için hangi işlemleri yaptık? Bu işlemler arasında nasıl bir ilişki var? Cevabımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
Oyuncak arabanın fiyatını bulmak için 70 + 15 = 85 toplama işlemi yaptık.
Uygar’ın eksik parasını bulmak için 85 − 70 = 15 çıkarma işlemi yaptık.
Bu işlemler birbirinin tersidir; toplam ve fark birbirine bağlıdır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 155 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayı çubuğu, kâğıt, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
Etkinliğe Başlayalım “Sevimli tavşan Tontiş, 30 havuçtan bir kısmını yedi. Geriye 12 havuç kaldı. Tontiş kaç havuç yedi?”
• Problemi çözmek için aşağıdaki adımları uygulayalım.
• 30 sayı çubuğunu sıranın üzerine koyalım.
• 30’dan 12’ye kadar geriye doğru birer ritmik sayma yapalım. Söylediğimiz her sayı için sıradaki bir sayı çubuğunu elimize alalım.
• Elimize kaç tane sayı çubuğu aldık? Kâğıda yazalım.
• Elimizdeki sayı çubuklarının sayısı Tontiş’in yediği havuçların sayısına eşit midir? Kâğıda yazalım.
• Şimdi de sıranın üzerindeki sayı çubuklarını sayarak kâğıda yazalım.
• Sıranın üzerindeki sayı çubuklarına yenen havuç sayısı kadar sayı çubuğu ekleyelim.
• Sıranın üzerinde kaç sayı çubuğu oldu? Kâğıda yazalım.
• Sıranın üzerindeki sayı çubuklarının sayısı başlangıçtaki havuç sayısına eşit midir? Kâğıda yazalım.
• Toplama işlemi ile çıkarma işlemi arasında nasıl bir ilişki olduğunu belirleyerek arkadaşlarımızla paylaşalım. Defterimize benzer adımları uygulayarak bir problem yazalım.
Cevap :
-
Tontiş’in yediği havuç sayısı: 30 − 12 = 18 havuç
-
Elimizdeki sayı çubuklarının sayısı Tontiş’in yediği havuç sayısına eşittir ✅
-
Sıradaki sayı çubuklarının toplamı (yenen + kalan) = 30
-
Toplama ve çıkarma işlemi birbirinin tersidir; çıkarma ile yenen havuç sayısını, toplama ile toplam havuç sayısını bulabiliriz.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 156 Cevapları
2. Toplama ve çıkarma işlemlerinde noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. İşlemlerdeki verilmeyen sayıları bulalım.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 157 Cevapları
3. Problemlerin çözümleri için verilen işlemleri inceleyelim. yerine gelmesi gereken sayıları bulalım.
Ağaçtaki elmalardan 12 tanesi yere düşünce ağaçta 14 elma kalmıştır. Elmalar yere düşmeden önce ağaçta kaç tane elma vardır?
Cevap : Ağaçta elmaların başlangıç sayısı: 12 + 14 = 26 elma
Nesrin Hanım, her öğün yiyeceği kadar ekmek dilimleyerek ekmek israfını önlemektedir. Nesrin Hanım hafta içi 18 dilim, tüm hafta ise 30 dilim ekmek tüketmiştir. Nesrin Hanım hafta sonunda toplam kaç dilim ekmek tüketmiştir?
Cevap : Nesrin Hanım’ın hafta sonu tükettiği ekmek dilimi: 30 − 18 = 12 dilim
Bir havalimanında 86 uçak vardır. Uçaklardan bir kısmı havalandıktan sonra havalimanında 35 uçak kalmıştır. Havalimanından kaç uçak havalanmıştır?
Cevap : Havalimanından havalanan uçak sayısı: 86 − 35 = 51 uçak
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 158 Cevapları
4. Verilmeyen eksilen, çıkan ve toplananları bulmak için yapılacak işlemleri verilmeyen ögelerin olduğu işlemlerle eşleştirelim.
Cevap :
- 97 − 74 = 23
- 42 + 17 = 59
- 50 + 38 = 88
- 38 + 46 = 84
- 60 − 21 = 39
Doğrulama:
- 88 − 38 = 50
- 39 + 21 = 60
- 97 − 23 = 74
- 59 − 42 = 17
- 84 − 46 = 38
- 39 − 21 = 18
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 159 Cevapları
5. Bulmacadaki boşluklara gelmesi gereken sayıları ve “+”, “-” sembollerinden uygun olanı yazalım.
Cevap :

İlkokul 2. Sınıf Matematik dersinde Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin İlişkisi metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin sayılar arasındaki bağlantıyı anlamalarını kolaylaştırır; sayfa 154-159’daki alıştırmaları düzenli yapmak, öğrenmeyi pekiştirir.