İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 Sayfa Cevapları, öğrencilerin çarpma işlemini ve cebirsel düşünmeyi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE : Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.
“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Çarpma İşlemi Metni”
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22
Soru : Görseli inceleyelim. Alya ve Ali’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
-
Ali, okul taşıtında sayarken: 1, 2, 3, 4, 5, 6 → 6 öğrenci vardı.
-
Okul taşıtında 6 öğrenci vardı.
-
Biz de binince öğrenci sayısı: 6 + 2 = 8 öğrenci oldu.
-
İlk durakta 2 kişi bindi: 8 + 2 = 10 öğrenci oldu.
-
İkinci durakta 2 kişi bindi: 10 + 2 = 12 öğrenci oldu.
-
Üçüncü durakta 2 kişi bindi: 12 + 2 = 14 öğrenci oldu.
-
Yani şu anda okul taşıtında toplam 14 öğrenci var.
✅ Ayşe üç durak geçtikten sonra, her durakta 2 öğrenci bindi ve toplam 14 öğrenci oldu.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 13 Cevapları
1. Tabakta kaç tane kurabiye vardır? Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
-
İkişer ritmik sayma: 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18
-
Tekrarlı toplama işlemi: 9 tane 2’nin toplamı 18’dir.
-
Tekrarlı toplama yazımı: 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 18
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 14 Cevapları
2. Ali ve Ayşe’nın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
• Kaç tane fındık vardır?
Cevap :
-
Dörderli gruplama ile 4 grup oluştu.
-
Çarpma işlemi: 4 × 4 = 16
-
4 kere 4, 16 olduğundan 16 fındık vardır.
• Kaç tane boncuk vardır?
Cevap :
-
Beşerli gruplama ile 5 grup oluştu.
-
Çarpma işlemi: 5 × 5 = 25
-
5 kere 5, 25 olduğundan 25 boncuk vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 15 Cevapları
3. Emir annesinin verdiği kalemleri dörderli gruplamıştır. Emir’in kaç tane kalemi vardır?
Cevap :
-
6 × 4 = 24 kalem olur.
-
Farklı okunuşları:
-
6 kere 4, 24 eder.
-
6 çarpı 4, 24 eder.
-
Alt alta çarpma işlemi: 6×4 = 24
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 16 Cevapları
4. Aşağıdaki vazolarda kaç çiçek olduğunu toplama ve çarpma işlemi yaparak bulalım. Noktalı yerlere uygun sayı ve işlemleri yazalım
Cevap :
-
6 tane 2
-
Toplama: 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 12
-
Çarpma: 6 × 2 = 12 ✅
-
4 tane 5
-
Toplama: 5 + 5 + 5 + 5 = 20
-
Çarpma: 4 × 5 = 20 ✅
-
7 tane 3
-
Toplama: 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 21
-
Çarpma: 7 × 3 = 21 ✅
-
5 tane 4
-
Toplama: 4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 20
-
Çarpma: 5 × 4 = 20 ✅
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 17 Cevapları
5. Aşağıdaki soruların cevaplarını çarpma işlemi yaparak noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
Dallarda toplam kaç kiraz vardır? 8×3 = 24
Folluklarda toplam kaç yumurta vardır? 6×4 = 24
Yukarıda toplam kaç balon vardır? 7×5 = 35
Tabaklarda toplam kaç armut vardır? 10×2 = 20
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 18 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: 10 tane bardak, sayma çubukları, kâğıt, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Sıramızın üzerine getirdiğimiz malzemeleri koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
•Sayma çubuklarını her bardağın içine ikişerli gruplayarak koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Sayma çubuklarını bardakların içine üçerli gruplayarak koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Sayma çubuklarını bardakların içine dörderli gruplayarak koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Sayma çubuklarını bardakların içine beşerli gruplayarak koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Bardakların içine birer tane sayma çubuğu koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Bardaklardaki sayma çubuklarını sayarken hangi yöntemleri kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
• Bardak sayısını birer azaltarak aynı işlemleri tekrarlayalım.
Cevap :
Etkinliğe Hazırlık:
-
Sıramızın üzerine malzemeleri koyduk. ✅
Etkinliğe Başlayalım:
-
Sayma çubuklarını ikişerli gruplayarak bardaklara koyduk.
-
10 bardakta toplam: 10 × 2 = 20 sayma çubuğu ✅
-
-
Sayma çubuklarını üçerli gruplayarak bardaklara koyduk.
-
10 bardakta toplam: 10 × 3 = 30 sayma çubuğu ✅
-
-
Sayma çubuklarını dörderli gruplayarak bardaklara koyduk.
-
10 bardakta toplam: 10 × 4 = 40 sayma çubuğu ✅
-
-
Sayma çubuklarını beşerli gruplayarak bardaklara koyduk.
-
10 bardakta toplam: 10 × 5 = 50 sayma çubuğu ✅
-
-
Bardaklara birer sayma çubuğu koyduk.
-
10 bardakta toplam: 10 × 1 = 10 sayma çubuğu ✅
-
Sayma yöntemleri:
- Tek tek sayma
- Gruplar hâlinde sayma (ritmik sayma)
- Çarpma işlemi kullanma
Tekrar:
-
Bardak sayısını birer azaltarak aynı işlemleri yaptık ve sonuçları gözlemledik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları
6. Çarpım tablosundaki noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
1’in çarpım tablosu:
1 × 1 = 1
2 × 1 = 2
3 × 1 = 3
4 × 1 = 4
5 × 1 = 5
6 × 1 = 6
7 × 1 = 7
8 × 1 = 8
9 × 1 = 9
10 × 1 = 10 ✅
2’nin çarpım tablosu:
1 × 2 = 2
2 × 2 = 4
3 × 2 = 6
4 × 2 = 8
5 × 2 = 10
6 × 2 = 12
7 × 2 = 14
8 × 2 = 16
9 × 2 = 18
10 × 2 = 20 ✅
3’ün çarpım tablosu:
1 × 3 = 3
2 × 3 = 6
3 × 3 = 9
4 × 3 = 12
5 × 3 = 15
6 × 3 = 18
7 × 3 = 21
8 × 3 = 24
9 × 3 = 27
10 × 3 = 30 ✅
4’ün çarpım tablosu:
1 × 4 = 4
2 × 4 = 8
3 × 4 = 12
4 × 4 = 16
5 × 4 = 20
6 × 4 = 24
7 × 4 = 28
8 × 4 = 32
9 × 4 = 36
10 × 4 = 40 ✅
5’in çarpım tablosu:
1 × 5 = 5
2 × 5 = 10
3 × 5 = 15
4 × 5 = 20
5 × 5 = 25
6 × 5 = 30
7 × 5 = 35
8 × 5 = 40
9 × 5 = 45
10 × 5 = 50 ✅
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 20 Cevapları
7. Ayşe ve Ali’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Ayşe ve Ali, annelerinin kermes için hazırladığı 3 pastanın üstünü vişnelerle süsleyecekler. Anneleri her pastanın üzerine dört vişne koymalarını söyledi. Pastalar için kaç tane vişneye ihtiyaçları vardır?
Cevap :
Ben vişne sayısını bulmak için 3 ile 4’ü çarptım.
3 x 4 = 12
12 vişne gerekiyor.
Ben vişne sayısını bulmak için 4 ile 3’ü çarptım.
4 x 3 = 12
12 vişne gerekiyor.
Ayşe ve Ali’nin çarpma işlemlerinin sonuçlarını karşılaştıralım. Sonuçlar arasında nasıl bir ilişki olduğunu yazalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap : Ayşe ve Ali’nin çarpma işlemlerinin sonuçları eşittir. Bu durum çarpma işleminin değişme özelliğini gösterir; yani çarpanların yerleri değişse de sonuç değişmez.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları
8. Tablodaki çarpım tablosunu tamamlamak için noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
× | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
2 | 2 | 4 | 6 | 8 | 10 |
3 | 3 | 6 | 9 | 12 | 15 |
4 | 4 | 8 | 12 | 16 | 20 |
5 | 5 | 10 | 15 | 20 | 25 |
6 | 6 | 12 | 18 | 24 | 30 |
7 | 7 | 14 | 21 | 28 | 35 |
8 | 8 | 16 | 24 | 32 | 40 |
9 | 9 | 18 | 27 | 36 | 45 |
10 | 10 | 20 | 30 | 40 | 50 |
0 ile yaptığımız çarpma işlemlerinin sonuçlarını karşılaştırıp yazalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap : 0 ile çarpılan herhangi bir sayı her zaman 0 olur.
1 ile çarptığımız sayıların sonuçlarını karşılaştırıp yazalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap : Sonuç: 1 ile çarpılan sayı kendi değerini korur.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları
9. Renkli balonlardaki çarpma işlemlerinin sonucunu bulalım. İşlemin sonucunun yazılı olduğu balonu, işlemin yazılı olduğu balonun rengine boyayalım.
Cevap :
Bu çarpma işlemlerinin sonuçları şöyle:
- 4 × 10 = 40
- 6 × 5 = 30
- 9 × 3 = 27
- 6 × 2 = 12
- 3 × 3 = 9
- 8 × 2 = 16
- 9 × 4 = 36