2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91  Sayfa Cevapları, öğrencilerin zaman ölçme konusunu öğrenmelerine ve günlük hayatta zamanı doğru kullanmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Zaman Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Yaşadığımız bir günü düşünerek cümlelerdeki noktalı yerlere “önce, ev ödevimi, yatağıma, gündüz, sonra, kitap” ifadelerinden uygun olanı yazalım. 


Cevap :

• Sabah uyandığımda yatağıma yatağımı toplarım.
• Yatağımı topladıktan sonra kahvaltımı yaparım.
• Öğleden sonra okuldan eve gelir, dinlenir ve ev ödevimi yaparım.
• Akşam yemeğimi yerim sonra kitap okurum.
• Gece dişlerimi fırçalayıp gündüz yatarım.


Aşağıdaki soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • 8 yaşındaki çocukların bir günde kaç saat uyuması önerilir? → 9 saat

  • Okulunuzda bir ders saati kaç dakikadır? → 40 dakika

  • Dişlerimizi en az kaç dakika fırçalamalıyız? → 2 dakika

  • Okulunuzda bir teneffüs kaç dakikadır? → 10 dakika


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 81-82 Cevapları


1. Simge’nin bir gününü nasıl geçirdiğini okuyalım. Biz de defterimize bir günümüzü nasıl geçirdiğimizi yazalım.


2. Yönergelere göre planlarımızı yapalım. 


Cevap :

Simge’nin 8 Kasım 2025 Cumartesi günü planı:

  • Sabah: Elimi yüzümü yıkayıp giyineceğim.
  • Sabah: Kahvaltı yapacağım.
  • Öğleden önce: Anneme evi toplarken yardım edeceğim.
  • Öğleden sonra: Yemeğimi yiyeceğim.
  • Akşam: Arkadaşlarım bize gelecek, doğum günümü kutlayacağız.
  • Akşam: Ailecek akşam yemeği yiyeceğiz.
  • Uyku vakti: Uyuyacağım.

Simge’nin doğum günü Cumartesi gününe denk gelmiştir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 83 Cevapları


3. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere “akşam, öğle, öğleden önce, öğleden sonra, sabah ” ifadelerinden uygun olanı yazalım.


Cevap :

  • Kaan, ben her sabah saat yedi buçukta kahvaltı yapıyorum.

  • Kaan, ben öğle yemeğini saat on ikide yiyorum.

  • Nehir, bizim okulumuzda dersler öğleden önce başlıyor. Ben okula saat biri çeyrek geçe gidiyorum.

  • Nehir, ben öğleden sonra saat onda 40 dakika oyun oynuyorum.

  • Kaan, biz evimizde akşam yemeğini saat yedide yiyoruz.


Soru : Haydi, bir günümüzü “sabah, öğleden önce, öğle, öğleden sonra, akşam” ifadeleriyle planlayıp defterimize yazalım.


Cevap :

Bir günün planı:

  • Sabah: Elimi yıkayıp giyinirim, kahvaltı yaparım.

  • Öğleden önce: Okula gider, derslerime katılırım.

  • Öğle: Öğle yemeğimi yerim.

  • Öğleden sonra: Oyun oynarım ve ödevlerimi yaparım.

  • Akşam: Ailecek akşam yemeği yerim, kitap okur ve uyurum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 84 Cevapları


4. Demet ve annesinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere “tam, yarım, çeyrek” ifadelerinden uygun olanı yazalım.


Cevap :

Aynı şekilde 1 tamın 4 eş parçasından her biri çeyrektir. 1 saatin 4 eş parçasından her biri de çeyrek saattir.
O zaman bir bütün, 1 saattir.
Evet. 1 tamın 2 eş parçasından her biri yarımdır. 1 saatin 2 eş parçasından her biri de yarım saattir.


Soru : Haydi, defterimize içinde “tam, yarım, çeyrek” saatlerin geçtiği cümleler yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Sabah tam 8’de kahvaltı yaptım.

  • Öğleden sonra saat 3’te yarım saat kitap okudum.

  • Akşam 7’ye çeyrek kala eve geldim.

  • Öğleden önce saat 10’da çeyrek geçe teneffüse çıktım.

  • Akşam yemeğini tam 6’da yedik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 85 Cevapları


5. Yanyana verilen olaylardan süresi diğerinden fazla olanın altındaki yuvarlağı işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 85 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 86 Cevapları


6. Görselleri inceleyelim. Zaman ölçme araçlarını belirleyip işaretleyelim.


Cevap :

Zaman ölçme araçları:

  • Güneş saati ✅
  • Köstekli saat ✅
  • Çalar saat ✅
  • Kum saati ✅
  • Dijital saat ✅
  • Su saati ✅

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 87 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kum saati, dijital saat, defter, kalem, analog saat.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• EBA’dan bir çocuk şarkısı açalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Şarkıyı başlatalım. Kum saatiyle süre tutalım.
• Şarkı bittiğinde kum saatimizdeki kum seviyesinin nereye geldiğini işaretleyelim.
• Şarkıyı başlatalım. Analog saatimizle süre tutalım.
• Şarkının analog saate göre kaç dakika sürdüğünü defterimize yazalım.
• Şarkıyı başlatalım. Dijital saatle süre tutalım.
• Şarkının dijital saate göre kaç dakika sürdüğünü defterimize yazalım.
• Şarkının ne kadar sürdüğünü ölçmek kum saati, analog saat ve dijital saatten hangisiyle daha kolay oldu? Nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Zamanı ölçmek için standart ölçme araçları mı standart olmayan ölçme araçları mı kullanmak daha kullanışlı oldu? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Etkinlikte şarkıyı başlattık ve süreyi önce kum saati ile tuttuk; kum saatinde kum seviyesinin ne kadar değiştiğini işaretledik. Ardından şarkıyı analog saat ile tuttuk ve kaç dakika sürdüğünü defterimize yazdık. Son olarak dijital saat ile süreyi ölçtük ve defterimize kaydettik.

Şarkının süresini ölçmek analog ve dijital saatlerle daha kolay oldu, çünkü süreyi net ve sayısal olarak görebildik. Kum saati ise sürenin yaklaşık miktarını gösterdi ama tam zamanı belirtmedi.

Zamanı ölçmek için standart ölçme araçları (analog ve dijital saatler) kullanmak daha kullanışlı oldu, çünkü ölçümümüz doğru ve güvenilirdi.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 88 Cevapları


7. Aşağıdaki saatleri inceleyelim. Açıklamaları okuyarak noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

Saatteki kısa kola akrep denir.
Uzun kola ise yelkovan denir.
Akrep saati, yelkovan dakikayı gösterir.

• Yukarıdaki saatte akrep 10’un, yelkovan 12’nin üzerinde olduğundan saat tam 10.00’dur.
• Saat 10.00 şeklinde yazarız. Bu tam saati gösterir.
• 1 saat 60 dakikaya eşittir. Dakikayı kısaca dk. şeklinde gösteririz.
• Yelkovan 12’den başlayıp tekrar 12’ye geldiğinde 1 saat yani 60 dk. geçer.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 90 Cevapları


Cevap :

• Saat on ikiye çeyrek var diye okunur ve 11.45 yazılır.
• Saat dört buçuk diye okunur ve 4.30 yazılır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 91 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 3 sayfası, makas, kalem,
yapıştırıcı.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Kitabımızdan Ek 3 sayfasını dikkatlice keselim. Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kestiğimiz sayıları saatin üzerine yapıştıralım.
• Saatin tam ortasına akrep ve yelkovanı dikkatlice tutturalım.
Etkinliğe Başlayalım
• İkişerli grup olalım. •
Hazırladığımız saat modelinde tam, yarım ve çeyrek saatlerden birini seçerek gösterelim.
• Grup arkadaşımıza saatin kaç olduğunu soralım. Cevabını defterimize yazalım.
• Aynı şekilde grup arkadaşımızın hazırladığı saat modeline bakarak saatin kaç olduğunu defterimize yazalım.
• Bu işlemi sırayla 4 defa tekrar edelim. Hazırladığımız saat modelini ayarlarken akrep ve yelkovan hangi yönde hareket etti? Defterimize yazalım.


Cevap :

Etkinlikte Ek 3 sayfasından kesilen sayıları saatin üzerine yapıştırdık. Saatin tam ortasına akrep ve yelkovanı tutturarak saat modelimizi hazırladık. İkişerli gruplar halinde tam, yarım ve çeyrek saatleri seçip gösterdik ve grup arkadaşımıza saatin kaç olduğunu sorduk; cevapları defterimize yazdık. Aynı işlemi grup arkadaşımızın saat modeline bakarak tekrarladık ve bu işlemi 4 defa yaptık.

Saat modelini ayarlarken akrep ve yelkovan saat yönünde hareket etti.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!