İlkokul 2. Sınıf Matematik Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin ritmik sayma konusunu daha kolay öğrenmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları, adım adım etkinliklerle sayı sayma becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 Cevapları, ritmik sayma ve ilgili alıştırmaların çözümlerini sunar. Öğrenciler, bu cevaplar sayesinde kendi çalışmalarını kontrol ederek matematikte daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Matematik Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115
Soru : Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
• 42’den başlayarak ileriye doğru birer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap : 42-43-44-45-46-47-48
• 16’dan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap : 16-14-12-10-8-6-4
• 20’den başlayarak ileriye doğru onar ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap : 20-30-40-50-60-70-80
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 104 Cevapları
1. Ahsen, Mert ve Sena görseldeki otoparkta kaç araba olduğunu merak ettiler. Her biri farklı ritmik sayma yaparak araba sayısını buldular.
Ahsen, Mert ve Sena’nın yaptığı ritmik saymaları tamamlayarak noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
Ahsen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
Mert: 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50
Sena: 10, 20, 30, 40, 50
Soru : Hangi ritmik saymayla arabalar daha çabuk sayılmıştır?
Cevap : Sena 10’ar olarak ritmik saymayla arabalar daha çabuk sayılmıştır.
Soru : Günlük hayattaki artma ve azalma durumlarına neleri örnek verebiliriz? Nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap :
-
Su seviyesinin yükselmesi veya düşmesi → yağmur yağması veya suyun buharlaşması nedeniyle
-
Para miktarının artması veya azalması → harcama yapmak veya para almak nedeniyle
-
Sıcaklığın artması veya azalması → günün saatine veya mevsime göre
-
Bitkilerin büyümesi veya yaprak dökmesi → sulama, mevsim ve bakım durumuna göre
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 105 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayı çubukları, fasulye, nohut, kitabımızın ekler bölümündeki
Ek 6 sayfasındaki yüzlük tablo, makas.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
•• Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 6 sayfasındakiyüzlük tabloyu makas yardımıyla dikkatlice keselim.
Her ritmik sayma için bir yüzlük tablo kullanalım.
Etkinliğe Başlayalım
•• Getirdiğimiz sayma malzemelerini sıramızın üzerine çıkaralım. 20 tane sayı çubuğunu ikişerli gruplayarak sayalım. Tabloda 2’den başlayarak ileriye doğru ikişer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• 30 tane fasulyeyi üçerli gruplayarak sayalım. Tabloda 3’ten başlayarak ileriye doğru üçer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• 40 tane nohutu dörderli gruplayarak sayalım. Tabloda 4’ten başlayarak ileriye doğru dörder ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• Tabloda 5’ten başlayarak ileriye doğru beşer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
Cevap :
- Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayırdık.
- Ek 6 sayfasındaki yüzlük tabloyu makasla dikkatlice kestik.
- Her ritmik sayma için bir yüzlük tablo kullandık.
- 20 sayı çubuğunu ikişerli gruplayarak saydık ve tabloda 2’den başlayarak ikişer ritmik sayma yaptık.
- 30 fasulyeyi üçerli gruplayarak saydık ve tabloda 3’ten başlayarak üçer ritmik sayma yaptık.
- 40 nohutu dörderli gruplayarak saydık ve tabloda 4’ten başlayarak dörder ritmik sayma yaptık.
- Tabloda 5’ten başlayarak beşer ritmik sayma yaptık ve tabloyu tamamladık.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 106 Cevapları
2. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim.
İleriye doğru ikişer ritmik sayalım. Söylediğimiz sayıları boyayalım. Sincabı meşe palamuduna ulaştıralım.
Şimdi de geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Söylediğimiz sayıları boyayalım. Sincabı meşe palamuduna ulaştıralım.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları
3. İkişer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :

Soru : Haydi, 8’den başlayıp 20’ye kadar ileriye doğru ikişer ritmik sayalım. 19’dan başlayıp geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
Cevap :
- 8’den başlayıp 20’ye kadar ikişer ritmik sayma: 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20
- 19’dan başlayıp geriye doğru ikişer ritmik sayma: 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7
- Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları
4. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları
5. Üçer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :

Soru : Haydi, 4’ten başlayıp 28’e kadar ileriye doğru üçer ritmik sayalım. 25’ten başlayıp 1’e kadar geriye doğru üçer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
Cevap :
- 4’ten başlayıp 28’e kadar üçer ritmik sayma: 4, 7, 10, 13, 16, 19, 22, 25, 28
- 25’ten başlayıp 1’e kadar geriye doğru üçer ritmik sayma: 25, 22, 19, 16, 13, 10, 7, 4, 1
- Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları
6. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları
7. Dörder ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :

Soru : Haydi, 3’ten başlayıp 39’a kadar ileriye doğru dörder ritmik sayalım. 34’ten başlayıp 2’ye kadar geriye doğru dörder ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
Cevap :
- 3’ten başlayıp 39’a kadar dörder ritmik sayma: 3, 7, 11, 15, 19, 23, 27, 31, 35, 39
- 34’ten başlayıp 2’ye kadar geriye doğru dörder ritmik sayma: 34, 30, 26, 22, 18, 14, 10, 6, 2
- Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
Soru : İleriye ve geriye doğru ritmik saymalar bir örüntü müdür? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Evet, ileriye ve geriye doğru ritmik saymalar bir örüntüdür çünkü sayılar düzenli bir şekilde belirli bir farkla tekrar eder.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 112 Cevapları
8. 5’ten başlayıp 100’e kadar ileriye doğru beşer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap : 100’dan geriye 0’a kadar beşer ritmik sayma: 100, 95, 90, 85, 80, 75, 70, 65, 60, 55, 50, 45, 40, 35, 30, 25, 20, 15, 10, 5, 0
Soru : Haydi, 3’ten başlayıp 48’e kadar ileriye doğru beşer ritmik sayalım. 16’dan başlayıp 1’e kadar geriye doğru beşer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
Cevap :
- 3’ten başlayıp 48’e kadar beşer ritmik sayma: 3, 8, 13, 18, 23, 28, 33, 38, 43, 48
- 16’dan başlayıp 1’e kadar geriye doğru beşer ritmik sayma: 16, 11, 6, 1
- Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 113 Cevapları
9. 100’den başlayıp 10’a kadar geriye doğru onar ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap : 100’den başlayıp 10’a kadar onar geriye doğru ritmik sayma: 100, 90, 80, 70, 60, 50, 40, 30, 20, 10
Soru : Haydi, 7’den başlayıp 97’ye kadar ileriye doğru onar ritmik sayalım. 99’dan başlayıp 9’a kadar geriye doğru onar ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
Cevap :
-
7’den başlayıp 97’ye kadar onar ritmik sayma: 7, 17, 27, 37, 47, 57, 67, 77, 87, 97
-
99’dan başlayıp 9’a kadar geriye doğru onar ritmik sayma: 99, 89, 79, 69, 59, 49, 39, 29, 19, 9
-
Defterimize sayı doğrusu çizdik ve bu sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 114-115 Cevapları
10. Dikdörtgenlerin içine ikişerli, üçerli, dörderli, beşerli ve onarlı grupladığımız varlıklar çizelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap :
En fazla 30 nesne çizelim. Üçerli gruplayarak ……..10……. tane …………….silgi………………. çizdim.
En fazla 40 nesne çizelim. Dörderli gruplayarak ……10……… tane …………………..kalem…………….. çizdim.
En fazla 100 nesne çizelim. Beşerli gruplayarak ……..20……. tane ……………..muz………………….. çizdim.
En fazla 100 nesne çizelim. Onarlı gruplayarak …….10…….. tane ……………….elma………………… çizdim.
“İlkokul 2. Sınıf Matematik Ritmik Sayma metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin sayıları düzenli ve ritmik bir şekilde sayma becerilerini geliştirir; sayfa 103-115’teki alıştırmaları düzenli yapmak, öğrenmeyi pekiştirmeye yardımcı olur.”
İlkokul 2. sınıf matematik kitabının 103–115. sayfalarındaki ritmik sayma etkinlik cevapları, öğrencilerin 2’şer, 3’er, 5’er ve 10’ar ileri–geri sayma becerilerini geliştirmeye yöneliktir; bu etkinlikler çocukların çarpma ve bölme işlemlerine hazırlık yapmalarını sağlarken aynı zamanda sayıların düzenli artış ve azalışını kavramalarına yardımcı olur.