İlkokul 2. Sınıf Matematik Örüntü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin örüntü konusunu daha iyi kavramaları için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Örüntü Metni Etkinlik Cevapları, sayı ve şekil örüntülerini anlamaya yardımcı olur.

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları, örüntü etkinliklerinin çözümlerini sunar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, kendi yaptıkları çalışmaları kontrol ederek öğrenme sürecini daha verimli hale getirebilirler.
“2. Sınıf Matematik Örüntü Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116-117-118-119-120
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116-117 Cevapları
1. Rüzgâr’ın oluşturduğu örüntüyü inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cuma günü Rüzgâr’ın kumbarısında toplam kaç lirası olur? Tabloyu tamamlayarak bulalım.
Cevap :
- Pazartesi = 3
- Salı = 5
- Çarşamba = 7
- Perşembe = 9
- Cuma = 11
Duvardaki çerçevelerin kenar sayısına göre bir sayı örüntüsü oluşturalım. Oluşturduğumuz örüntünün kuralını yazalım.
Cevap : 4-8-12-16 olarak 4’er şekilde artar bir örüntü kurallı vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 118 Cevapları
2. Şekil örüntülerini ve bu örüntülerin sayı örüntüsüne dönüştürülmesini inceleyelim. Örüntüleri, kuralına göre şekilleri boyayarak devam ettirelim. Örüntü kurallarını yazalım.
Cevap : 9-12-15-18-21 olarak devam etmektedir.
Örüntü kuralı: ……9…….’dan başlayıp …….3…… artar.
20-16-12-8-4 olarak devam etmedir.
Örüntü kuralı: ……20…….’den başlayıp ……4……. azalır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 119 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayma çubukları.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Sayma çubuklarımızla masanın üzerinde aşağıdaki şekilleri oluşturalım.
•• Bu şekilleri kenar sayılarına göre bir örüntü olacak şekilde 3 adım devam ettirelim.
•• Şekilleri oluşturmak için kaç sayma çubuğu kullandığımızı yazalım.
•• Oluşturduğumuz şekil örüntüsünü defterimize çizelim.
•• Örüntünün kuralını arkadaşlarımızla paylaşalım.
•• Defterimize sayı örüntüsüne dönüştürebileceğimiz şekil örüntüleri çizelim.
Cevap :
-
İlk şekil için 3 kenarlı üçgen → 3 çubuk
-
İkinci şekil için 4 kenarlı kare → 4 çubuk
-
Üçüncü şekil için 5 kenarlı beşgen → 5 çubuk
-
Örüntüyü devam ettirirsek: altıgen 6 çubuk, yedigen 7 çubuk, sekizgen 8 çubuk olur.
-
Örüntünün kuralı: Her adımda kenar sayısı ve çubuk sayısı bir artar.
-
Sayı örüntüsü: 3, 4, 5, 6, 7, 8…
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 119 Cevapları
3. Şekil örüntülerini ve sayı örüntülerini 3 adım devam ettirelim. Örüntülerin kurallarını yazalım.
Cevap :
16-13-10-7-4-3 olarak devam eden bir örüntü vardır.. Örüntü kuralı: 3’er azalmaktadır.
1-5-9-13-17-21 olarak devam eden bir örüntü vardır. Örüntü kuralı: 4’artmaktadır.
4-9-14-19-24-29 olarak devam eden bir örüntü vardır. Örüntü kuralı: 5’er artmaktadır.
“İlkokul 2. Sınıf Matematik Örüntü metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin sayı ve şekillerdeki düzeni fark etme becerilerini geliştirir; sayfa 116-120’deki alıştırmaları düzenli yapmak, öğrenmeyi pekiştirir.”