İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46
Dünya’nın hareketlerini anlamak, öğrencilerin gezegenimizdeki gün, gece ve mevsim değişimlerini kavramaları açısından önemlidir. “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 42-43-44-45-46 Sayfa Cevapları”, bu konuyu öğrenirken öğrencilere rehberlik eder. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, derslerde işlenen bilgilerin pekişmesine yardımcı olarak öğrenme sürecini destekler ve öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarını sağlar.

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 2. BÖLÜM: DÜNYA’MIZIN HAREKETLERİ : Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin Dünya’nın hareketlerinin günlük yaşamdaki etkilerini kavramasına yardımcı olur. Bunun yanı sıra “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 42, 43, 44, 45, 46 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi çalışmalarını kontrol etmelerine imkân tanır ve öğrenme sürecini güçlendirir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
Soru : “Güneş doğdu.” veya “Güneş battı.” sözlerini duymuşsunuzdur. Bu sözler ile anlatılmak istenen nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap : “Güneş doğdu.” sözleri sabahın başladığını, “Güneş battı.” sözleri ise akşamın geldiğini ve günün sona erdiğini anlatmak için kullanılır.
Soru : Görsel 1.29 ve 1.30’da aynı yer, hem aydınlık hem karanlık şekilde görülmektedir. Görseller günün hangi zaman dilimlerine ait olabilir?
Cevap : Aydınlık olan gündüz vaktine aitken, karanlık olan gece vaktine ait olduğunu ifade edebiliriz.
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
Soru : Şimdi gece ve gündüzün oluşumunu bir etkinlik yaparak model ile gösterelim.
GECE VE GÜNDÜZ
Kullanılacak Malzemeler
■ Işık kaynağı ■ Yerküre modeli
Etkinliği Yapalım
▲ Etkinlik öncesi ortamın karanlık olmasını sağlayınız.
▲ Yerküre modelini masaya koyunuz.
▲ Bir arkadaşınızdan ışık kaynağı ile yerküre modelini aydınlatmasını isteyiniz.
▲ Başka bir arkadaşınızdan yerküre modelini yavaş yavaş çevirmesini isteyiniz.
▲ Yerküre üzerinde hangi yerlerin ışık kaynağı ile aydınlandığını dikkatlice gözlemleyiniz.
● Etkinlikte kullandığımız ışık kaynağı neyi modellemektedir?
Cevap : Işık kaynağı Güneş’i modellemektedir.
● Sizce yerküre modelinin ışık aldığı ve almadığı bölgelerde günün hangi zaman dilimleri yaşanıyor olabilir?
Cevap : Işık alan bölgelerde gündüz, ışık almayan bölgelerde gece yaşanıyor olabilir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Soru : Aşağıdaki noktalı yerlere görselin ait olduğu mevsimin özelliklerini kısaca yazınız.
Cevap :
İlkbahar:
- Hava ılımandır, doğa canlanır.
- Bitkiler çiçek açar, ağaçlar yeşerir.
- Yağışlar artar.
Yaz:
- Hava sıcaktır, günler uzundur.
- Tatil ve açık hava etkinlikleri yapılır.
- Bazı bölgelerde kuraklık olabilir.
Sonbahar:
- Hava serinlemeye başlar.
- Ağaç yaprakları dökülür, meyve hasadı yapılır.
- Günler kısalmaya başlar.
Kış:
- Hava soğuk ve bazı bölgelerde kar yağışlıdır.
- Günler kısadır, geceler uzundur.
- Hayvanlar kış uykusuna yatar, bitkiler dinlenir.